Trekning av kalendergave bak luke nr 18

Ja, så var jeg tilbake igjen, etter et kort opphold, ikke i Polen, som kanskje noen trodde, men På polen.. Nissefar og jeg hadde en aldeles herlig sledetur, ute i det fine hvite som lavet ned i formiddag. Rudolf er friskmeldt, om enn noe rød rundt snyte-skaftet. Han var hvertfall i blid og i godt humør, så han løp fort. De andre “kara” løper fort de også, men det er Rudolf som er sjefen 😉

Tror nissefar egentlig hadde godt av en liten luftetur, jeg har strikka en lue til han, så han slapp å være barhodet på turen… Som dere vet så kan jeg jo strikke litt.. Men det gjør jo at jeg har en kalendergave for lite… så dagens trekning er avlyst… NEIDA, eg berre tulla!! Jeg har nok til de gjenværende dagene, og nissefar kan beholde sin likevel..  Men som dere ser er han fremdeles ikke helt i god-lune… Den STORE, FINE lua som han hadde kjøpt selv, se, DEN får han ikke tilbake.. Den trenger nemlig jeg! Den er så fin til å holde dere samlet, ikke er den for mørk, ikke er den tett og varm.. For det har vært en flott dag nedi der, ikke sant? Bra med tumleplass i den?? Og dere har jo fått både vindu og en skorstein, så all dårlig lukt kan sige ut… Nissefar vet ikke at jeg har “tatt vare” på lua hans…

Da han kom hjem, sto han lenge foran speilet i leiligheten, og så på seg selv, og hvordan han tok seg ut med den nye lua, og han så ganske blid og fornøyd ut før han så hvordan det så ut i leiligheten, etter at nisseungene hadde boltret seg.. Da var han sitt sure gamle igjen.. Så han måtte skikkelig stå på i dag for å gjøre alt i stand der inne. Men bakt krumkaker hadde de klart, og ribbe hadde de stekt, de hadde laget julepynt og pusset sølv… Så EGENTLIG hadde de gjort alt de hadde blitt bedt om, det var bare ikke blitt ryddet, så melet flakset fra gulv til tak, og ribbeformer og stekefat sto overalt… Men LITT kan jo han derre faren gjøre også!!!

Må bare ha med en av kommentarene i dag også, whatwoudnemido sier:-  “Gale pulejynt” var så morsom at jeg egentlig kvier meg for å skrive den om, men jeg må vel det hvis jeg vil være med, så…. Og jeg vil jo være med! Altså: Bake krumkaker, pusse sølv, lage julepynt, steke ribbe.
Men du veit vel at dette kommer til å gå helt gærnt? De ender vel med å bake julepynten, pusse krumkakene, lage sølvet og pulejynte ribba…. Men så lenge de evner å lage sølv, er det kanskje verdt å beholde dem likevel 😉 “

 Så, nå får de uansett seile sin egn sjø, for vi skal trekke dagens vinner av en kalendergave, og uten noe mer sideveier, sidespor, snikk-snakk, sludder og pølse-vev, vis-vas osv Her er dagens vinner av en kalendergave:


Det ble: CASSANDRAEN!!!      I dag var det du som vant!! 🙂 Hipp hurra! Og hei og hopp!! En gave før jul, kommer din vei 🙂 Cassandraen har jeg ikke kjent så lenge her inne, men hun har vært ivrig deltaker i kalenderen, og i dag var det endelig henne 🙂 

Men du, Cassandraen , jeg må få adresssen din, postadressen så jeg får sendt den i morgen den dag. skriver du den i meldingsfeltet? 

16 kommentarer
    1. Kristine: Ja, hun får noe liknende det du fikk, men i MINDRE format om du skjønner 😀 Vil ikke si noe mer, da skjønner hun det 😀 Samme fargene 🙂

    2. mimmimor: Ja, gikk greit det 🙂 nå gjenstår det bare å få “jyntet puletre” ho-ho, men dett får nissefar ta seg av selv etterhvert 😀 Jeg tror unga er redd det ikke blir noe gaver til jul, hvis de lager mere rabalder nå 😉

    3. cassandraen: Ja, ikke sant 🙂 Jeg er snill med deltagerne i kalenderen ja 😉 Skikkelig grei, får lov å oppholde seg både på sakko-sekk-poteter, i nissefars lue og på pule-jyntede trær.. 😀 KNIS..

    4. Hipp hurra, jeg vant:))
      Så flink du er til å strikke da Frodith! Jeg må ærlig innrømme at jeg trives litt bedre i nissefars lue, det kjennes liksom litt tryggere der enn å henge å dingle i ett pulejyntet tre ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg