Trekning av den siste kalendergaven 23. desember

I morgen er det julaften og da har jeg tenkt å ta meg fri.. Det betyr fri fra kalender.. Jeg skal se “Tre nøtter til Askepott” og ikke tenke på julekalender før til neste år.. Det har vært veldig moro å ha kalender, kanskje mer moro enn dere tror, og det har vært gøy at så mange har vært med hver dag. I dag vil jeg si takk til alle som har vært med, skrevet svar, i tillegg til hysterisk morsomme kommentarer innimellom. Jeg har ledd, og fått masse nye skrudde ideer, pga deres fantastisker kommentarer. Det har inspirert og gjort at nye historier har poppet opp og nye tegninger fått form, også på de dagene hvor jeg hadde mest lyst til å kjøre hodet i veggen å si” STOPP- orker ikke mer!! Sliten! Har jobb jeg må fokusere på!…” For jeg kunne ikke stoppe!! For det første fordi jeg av natur er sta, og MÅ gjøre meg ferdig med ting jeg begynner på, uansett, jeg gir meg ikke liksom. Men også FOR DET FØRSTE, igjen, fordi jeg har synes det har vært så utrolig morsomt, selv om jeg har vært sliten. Armene har verket innimellom av mye BEVEGELSE for å si det sånn. Jeg har en jobb hvor armene er i beveelse dagen lang, på tegnspråk, på ettermiddagen har jeg enten strikket eller skrevet innlegg.. For gavene lå ikke ferdig i sekker, bare noen av dem.. Men dette var noe jeg VILLE gjøre, fordi jeg tenkte det ville bli gøy!! Og det ble det! 😀  Og på et merkelig vis var dette noe jeg trengte å holde på med nå i november og desember, jeg trengte å ha noe å henge fingrene i…Takk for innsatsen alle sammen!

Her er dagens premie, og nå viser jeg den faktisk fram. Den er akkurat stor nok til en Ipad, eller annet man vil ha oppi. Den mangler fortsatt reim, men det får den før den blir sendt ut.


Det var ikke mange som orket den siste utfordringen, som besto av 23 spørsmål, men dere som svarte hadde mye rikitig. Noen hadde rett på det ene, og noen på det andre, så jeg synes alle fikk være med i trekningen. Her er svarene:

1. ) Jeg er 46, blir 47 den 18. mai. 2) Hvis ingen går i fella… osv 3) Jeg er lærer, for døve 4) I mitt tog,mitt spesielle tog tenkte jeg på da, gikk høye, mørke og fyldige jenter 5) Kjersti vant luken 6) 13. des er Lucia-dagen 7) Lilla adventsfargen 8)rottene 9) Engler 10) ” Det er alle disse små tingene som er livet” 11) låven 12) Lussekatter 13)Tre nøtter til Askepott 14)Oslo  15) Edinburg 16) Robert Carlyle- Siv fikk litt plusspong for å ha fått med seg jeg liker John Travolta også 17)Nateh 18) her passer alt fra 19-21 egentlig, for det varierte visst mer enn jeg trodde… 19) Grevinnen og hovmesteren 20)Rudolf 21) Første skoledag 22) her var deres valg og ikke noen fasit 23) her var også deres svar bare spennende for meg 😀

Den siste vinneren av kalenderen og veska ble ved trekking av samboeren: Kristine!!!!!!!!!!!!!!  Gratulerer Kristine 🙂 Veska er din!! Du får den ved en anledning. Ta deg litt av Frodiths alkoholfrie champagne- så skåler vi: Salute!!

 

 Trøstepremier deles ut ved bursdager 😉 

God jul øyeblikkelig!! 😉
 

 

14 kommentarer
    1. muumimamma: Så utrolig mye deilig du hadde laget. Det hørtes godt ut ja.. Ja, nå lar vi roen senke seg noen dager 🙂 Skal bli litt sofasliting her nå :-)GOD JUL!!

    2. Min matgale verden: Ja, nå får vi la rebusnøtter og sandnøtter være i fred,til neste jul Kjersti.. ikke mer baking på deg, ikke mer strikking og rebus-nøtting på meg. Puh! Bare tre nøtter til Askepott, og siden sløving i sofaen her resten av jula 😉 Ja, den siste tingen din er LITT forsinket med postgangen 😉 Men, den kommer 😀 God Jul

    3. Grattis til Kristine. Jeg gleder meg, for jeg venter på en gave i posten. Og er stolt bærer av en kul Frodith-veske! Frodith-vesker er nemlig det hotteste du kan ha akkurat nå!! God jul, kos deg med nøttene til askepott. Det skal jeg og. Puh!

    4. Gratulerer så mye Kristine, og riktig God Jul damer <3
      (Nå må du prøve å hvile armene dine noen dager da Frodith, for det har du virkelig fortjent)

    5. Wow, gratulere til Kristine! Jeg har hatt mye å gjøre i dag, siden jeg “tok fri” i går 🙂 derfor har jeg latt blogg være blogg, og Facebook være Facebook, og har dermed ikke fått med meg siste dykket ned i nissesekken din, Frodith 🙂 Før nå da, men det gjør ikke noe, for jeg har jo allerede vunnet meg en av dine flotte vesker 🙂
      I dag har gått med til pynting, rengjøring, gavelevering, adventsbesøk hos min sønn. Jeg har laget 4 norgesglass med sukkerfrie fløtekarameller, to glass med myke og to med knasende sprø karameller. Og selvsagt har det blitt litt tv-kos også! Så nå kan juleferien senke seg 🙂 Bare matlaginga i morra som gjenstår!
      Så ønsker jeg deg en vidunderlig julaften og romjul!

    6. God jul, Frodith 🙂 Kos deg i morgen, selv om lille-julaften da er over 🙂 Her lukter det skikkelig røkelse nå, og ute er det lys i adventsstjernen min.

    7. Hva?? Kristine MEG?? Skal jeg få den fine veska?? 🙂 Det er mine farger 🙂 Tuuuusen takk!!! 🙂
      🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg