En vakker baby…

Det er vanllig inn i det nye året, på nyhetene å vise fram årets nyttårsbaby.. Hvem ble født først i dette langstrakte landet? I år var visstnok en liten tass i Volda, har allerede glemt om det var en gutt eller en jente.. Men det som er helt klart, og som er uten avhengig av kjønn, er at et helt nytt ÅR også er født. Vi skal skrive 2013 for alt det er verdt, på godt og vondt er 2012 nå ugjenkallelig borte, og 2013 ligger der hvit og fin som nysnødd snø… Og det er noe veldig deilig med det. Man kan bruke det til HVA MAN VIL egentlig.:-) Det er en selv som bestemmer mye av innholdet.. NOE blir nok påvirket av hendelser uten ens egen mulighet til å påvirke, sånn er jo bare livet… Men mange ting kan vi være med å bestemme selv. Man kan sette seg mål (ikke forsetter nødvendigvis, siden det ligger litt forbannelse over ordet?), legge noen planer (ikke forsetter :-D) og bestemme seg for sin retning videre i de kommende dagene, månedene, årene.. Hvis man bestemmer seg for noe på ALVOR, og virkelig MENER det når man bestemmer seg, så er jeg ikke i tvil om at hvem som helst kan gjennomføre det man bestemmer seg for. Det er litt avhengig av hvor mye KRAFT det ligger bak det man bestemmer seg for.. Nyttårsforsetter har noe negativt over seg for mange, og jeg er delvis enig, og man trenger ikke rope høyt om alle forsetter man har, om man EGENTLIG ikke tenker at man skal gjennomføre de. Og forsetter er egentilig ikke noe man trenger å ha på akkurat 31. desember eller 1. januar, for å gjøre noe ut av de endringer man vil gjøre.. Men for en tid tilbiake bestemte jeg meg for noe jeg ville endre på, og det var i nærheten av 1. januar.. Jeg ViLLE virkelig gjøre en endring, og tenkte at det kan da virkelig ikke spille noen rolle OM det er 1. januar heller..? Så endringen ble gjort og gjennomført, uten at jeg sa det til så mange på forhånd. Nå skriver vi igjen 1. januar, og en ny baby er født, og jeg har ikke mange forsetter, men noen få planer… så får vi se om de blir noe av, for denne gang sier jeg de høyt: 

  • Jeg skal bli flinkere til å være sint UT, når jeg virkelig er det inni, skrike og kjefte litt.
  • Jeg vil dra på flere turer både til utlandet og opp i fjellet (Galdhøpiggen)
  • Jeg skal sitte på en hest, og forhåpentligvis skal den gå rundt med meg litt (fordi jeg er redd hester, og trenger en utfordring) 
  • Ellers skal jeg stort sett fortsette som før tror jeg 😉

Har du noen planer for dagen, måneden eller året som du har lyst til å si høyt? Jeg er veldig nysgjerrig hvertfall 🙂

 

30 kommentarer
    1. Kristin: Jeg er helt klar for å være med på alle planene du måtte ville ha med meg i 🙂 Jeg er med! Løper gjerne, går gjerne også 🙂 og Trysil-rypa, så absolutt. Det var deilig. Og med barnevogn i I-form-løpet eller annent løp, det går fint 🙂 Ja, vi må bli mer flinke til å være litt ego, og jeg skal bite litt mer 😉

    2. Håh, jeg vil være med når du skal opp på den hesten som skal gå rundt med deg! 😀 Jeg kan være god moralsk støtte. 🙂
      Mine planer for 2013 er å få til mange gode turer til fots: i fjellet og marka. Du er inkludert i de planene forresten 😉 Har også lyst til å få m meg I form løpet, om det så blir med barnevogn og i gå tempo. Jeg kan gå ganske fort jeg. Og så kan jeg evt stå klar og ta imot deg når du kommer sprintende inn til ny personlig rekord 😀 Trysilrypa er jeg også klar for å gjenta.
      Ellers er et stort mål for 2013 å være flink til å tenke på hva som er best for MEG og min familie og tørre å være egoistisk og ikke for opptatt av om andre blir skuffa hvis jeg velger noe anna enn det som passer dem. Ja, det ble en lang setning uten komma – og sånn høres det ut oppi hodet mitt også.

    3. Så bra da! Ja, da har du det jo i kroppen fra før :)) Verre for meg.. over ett år siden jeg var på trenings studio sist… auuuu, men det får jeg bare tåle 😀

    4. cassandraen: Den er ikke så værst faktisk.. Kom meg ut av senga på egen hånd i dag 😀 Ganske fæl i bryst-muskulaturen.. drev med noen sånne apparater med armer, bryst-området
      😛 Men beina tålte de 20 minuttene løping. Jeg har jo gjort det noen år nå, FØR de 4 månedene pause.. Jeg er elendig på styrketrening.. Bør virkelig gjøre det, fordi hovedproblemet mitt er slapp kropp :-D…trenger å stramme opp.. men synes det er så fælt med styrketrening.. men SKAL nå altså..

    5. cassandraen: Ja, i dag gjør vi ikke stort 😀 Jeg har gått en times tur på glatt-isen.. Bambi 😀 Ellers bare litt konfektspising og tittet på Tour de ski.. OG pakket bagen til jeg skal trene i morgen igjen 🙂 Gleder meg faktisk litt nå, nå som jeg er igang igjen.. Jeg har satt en venninne på ride-prosjektet 😀

    6. Godt nyttår :)) Hester er vakre dyr! Mange år siden jeg har ridd på hest og det hadde vert gøy å prøve igjen!
      I dag er verdens største lat dag. Ligger faktisk i sengen med tven på i bakgrunnen, kaffe og snacks ;)) Deilig rett og slett!! Ble sent i natt, eller tidlig heter det vel… Mitt nyttårsforsett i dag er å gjøre ingen ting 😀

    7. Helge: Godt nytt år ja 🙂 Åå, jeg gikk visst glipp av Drammens-barna.. hørte bare om Volda jeg 🙂 Ønsker deg masse lykke til og håper du finner en jobb som du har lyst på 🙂 Nei, jeg vet at det ikke er lett å skaffe seg jobb i disse tider, og at det kan bli tøft, men siden du har gode referanser så går det forhåpentligvis fint 🙂

    8. Godt nytt år. Det nye året er her som byr på utfordringer og forventninger av alle slag. Så det er bare og hoppe i det. Ellers var det Drammen som fikk nyttårsbarnet eller skal jeg si nyttårsbarna. Det ble født 3 av dem på fem minutter. Sjekk dt.no. Men det var bra innsats av Volda i så måte – bedre lykke neste gang og Godt nytt år til Volda. Min største utfording i 2013 er og finne en ny jobb. Men har vært i den båsen før så jeg har erfaring. Det kan bli tøft men jeg har gode referanser.

    9. Siv: Ja, og mange utfordringer får man enten man vil eller ikke, og man vokser på alt, men noen utfordringer har jeg bare lyst til å ta, fordi det hadde vært greit å komme et skritt videre angående forskjellige ting 🙂

    10. muumimamma: Nei, jeg tenkte på om du kunne søke på en jobb, hvor muligheten for å jobbe hjemme i perioder lå innbakt i jobben, hvis du må være borte i perioder pga operasjon og sykmelding 🙂

    11. inneuteferdig: Det høres bra ut 🙂 Å ha noen lange, som krever litt tid, men som man kanskje kommer til å klare å gjennomføre, i løpet av et år, noen måneder, det spiller egentlig ingen rolle, bare man selv føler man er på vei dit man vil 🙂

    12. Nei hester er jeg ikke redd. De er noen nydelige, og kloke dyr. Har opplevd de i mange situvasjoner hvor de viser en dyp respekt for sine eiere.
      Værre med eierne innemellom.
      Jeg har noen planer, noen dyptliggende planer som det vil ta helt sikkert hele 2013 for å få til.
      Jeg krysser fingrene for at det skal gå.
      Kanskje jeg står opp 1 januar i 2014, og tenker yes. Jeg fikk det til.
      Det er mitt mål i år.

    13. Ja det er det….og det kom så veldig brått! Bare våknet en morgen og hadde Niagarafossen rett i øret gitt! Så fint om du ikke skriker så høyt i mitt nærvær:))

    14. Og da kom jeg på at jeg må til byen i morgen og kjøpe nye batterier til høreapparatet:)) Nå høres det ut som noen står og dusjer i øret mitt….ikke nice:)

    15. muumimamma: Åå, heldig som ikke er redd hester 🙂 Jeg skal heller ikke være redd dem, når året er omme, ikke fullt så redd hvertfall.. Skjønner godt du har lyst på jobb. Jeg er som deg, glad i å jobbe, og ville nok kjedet meg litt hjemme. Og har en jobb jeg er VELDIG glad i 🙂 Det finnes ikke noe jobb du kan gjøre, som du kan gjøre litt hjemme i perioder da?

    16. casahappy: Ja, litt mer bitchy kan jeg virkelig ha godt av å være, så bitchy but nice ja 😀 Da regner jeg med din støtte i tykt og tynt framover, når jeg begynner å skrike,høyt 😉

    17. Jeg er ikke redd hester 🙂 Forsetter har jeg ikke, jeg skal bare konsentrere meg om å bli ferdig med alle operasjoner, og SÅ vil jeg få meg jobb igjen! Jeg blir tussete av å gå hjemme, men orker ikke begynne å søke noe enda. Ingen arbeidsgiver ønsker å ansette noen de vet kommer til å gå flere perioder sykmeldt rett etter at de har begynt å jobbe, tror jeg.
      Godt nyttår! Og lykke til med forsettene 🙂

    18. casahappy: God morgen! Nei, du er ingen merr 🙂 men kanskje du skulle bli med på en ridetur sammen med meg? i det nye året.. Ri inn i solnedgangen 😀 Jeg skal virkelig gjøre det altså, viktig å tøffe seg opp litt for meg. Jeg er tøff på mange måter, men har også noen forbedringspotensiale ja 😀 Her er det altså ikke snakk om å bite i puta, pga blokk, men faktisk skrike høyt 😀 F eks når noen kjører inn i deg med handlevogna i butikken, selv om de ikke mener det akkurat, men likevel.. Ta igjen litt liksom, snu meg å skyve vogna tilbake litt hardt på dem…Generelt en litt mer “skrikete” holdning 😉 jess

    19. Jeg er også redd hester….selv om jeg er ei skikkelig merr til tider…bare spør min elskede…hihihii:)) Men hester, nei de holder jeg meg unna!! De er pene å se på…på bilder altså:)) Men jippii til å få følelsene UT….man har da fått stemmebåndet fordi det skal brukes til fornuftige ting…derav skrike f.eks ned i puta eller et håndkle for de som bor i blokker:)) Men flere gode punkter på planen….veldig bra:)) God morgen btw:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg