Dagens gåte- om James Dean og Kjersti Sandnes ;-)

Eller kanskje det er en gåte om Kjersti Sandnes og James Dean? Med fare for at hun allerede har laget et innlegg liknende dette (er jo tross alt henne det gjelder, men ALLE disse detaljene har hun uansett ikke med) kjører jeg  gang: iSpørsmålet er som følger: Hva er likheten eller forskjellen mellom James Dean og Kjersti Sandnes? Vel, forskjellene er mange.. Der James Dean er mandig, rå, svarthvit, røykende og tøff, er Kjersti feminin, snill, sunn og flink till å lage mat og utrolig, utrolig morsom!! Nå kjenner jeg bare Kjersti gjennom bloggen, og det er jeg litt lei meg for, at jeg ikke kjenner henne privat og ute  i det virkelige liv mener jeg.. Men det skal jeg gjøre noe med en gang.. Må få truffet den damen. Hun er vel en av de jeg har kjent lengst her inne, og det er ikke veldig lenge, jeg begynte jo å blogge i august i fjor.. Men jeg føler jeg har blitt ganske godt kjent med noe av henne allikevel. Vi er tidlig oppe om morgenen begge to, og har en del samtaler på morgenekvisten på bloggene våre.

Og hva er så dette maset om James Dean og Kjersti? Jeg har allerede fått slått fast at det er en del forskjeller på de to, så hva er så likheten?

Jo: BEGGE HAR BURSDAG I DAG!! Den 8. februar!! 🙂

Dvs James Dean døde jo for mange år  siden,  han ble født 40 år før Kjersti, altså i 1931,  og skal vel ikke feire særlig…  Han ville blitt 82 år i dag, og ikke så kjekk lenger kanskje…Men Kjersti er VERY MUCH ALIVE! Spill levende, morsom, og helt garantert SNILL, og altså bare 42 år i dag!!! Hun holder seg flott som en ungjente, og vil aldri bli spist av “eneboeren” som hun skriver om på bloggen sin innimellom, til det er hun altfor sjarmerende og søt. Ingen ville spise noe sånt 😀 Kjersti er Miss Åsabu, eller egentlig het titelen hun ble stemt fram til Årets Åsabu… men vi kaller henne også Miss Åsabu. Fint med Misse-tittel 😀 Kjersti liker crazy-humorfilmer, og en del crazy-sprell hun selv finner på (kjører rundt på mopeden sin i haredrakt og leverer egg,var det ikke sånn?  ;-D), , og hun liker å lage mat. Hun er jo mat-dronninga på blogg.no, for oss over 40 hvertfall. så hermed er hun tildelt en ny misse-tittel: Miss FOOD-recipe 😉 Jeg bryr meg ikke så mye om matlaging selv, så jeg har derfor foreslått for Kjersti at jeg flytter INN eller i nærheten av henne… 😀 så hun kan fore meg litt 🙂  Men mest av alt er hun bare en kjempemorsom, koselig, et friskt pust, blid og sprelsk ung-jente 😉  Hun holder også på med maling og teater på fritiden, en allsidig dame.

Alle som ikke har vært inne og gratulert henne, bør gjøre det 😀 om dere kjenner henne eller ikke 😉 


Her er du, blomsten, blant de andre blomstene her inne 🙂 Med bursdagkrone. Det ble altså blomst til deg og ikke  kake… Og du vet jo hvorfor 😀

 Gratulerer med dagen søta!! Kjempeklem!! <3

 

18 kommentarer
    1. Heia
      Har også fulgt bloggen til Kjersti en god stund og den får meg til å smile hver morgen, dame med humor og flotte innlegg.
      ha en fin søndagskveld 🙂

    2. Mariann Sæther Tokle: He-he, ja det gikk litt fort i svingene 😀 Er vel ikke så farlig det 🙂 Man føler jo man kjenner hverandre HER INNE uansett, sånn litt hvertfall 🙂

    3. Mariann Sæther Tokle: Så koselig 🙂 Nei, vi kjenner jo hverandre ikke på ORDENTLIG de fleste av oss, men føler man blir mer og mer kjent med noen hvertfall 🙂 Man har jo daglig små samtaler her inne også 🙂 Ha en fin dag Mariann 🙂

    4. Ja, klart vi må gratulere både henne og James. Kjersti er jo Romsdaling, hun kommer fra et lite sted ikke langt fra meg,så jeg føler jo at jeg kjenner henne selv om jeg ikke kjenner henne:))

    5. ewymarie: Så bra at du liker det 🙂 blir glad av å høre sånt. Og er moro hvis andre blir litt glade også 🙂 Jeg ler så jeg griner av og til av Kjersti, liker stilen hennes 🙂

    6. Hurra for flotte Kjersti:))) Er så enig med deg. Har fått meg mang en god latter på bloggen hennes og ikke minst mange gode mat tips! Hun er en flott og frisk dame som jeg også anbefaler alle om å besøke!

    7. Min matgale verden: Ja, snart kommer jeg flyttende 😀 Jeg har planlagt dette innlegget lenge, og først i går kom jeg på at du kunne lo lage et kjempeinnlegg og James Dean kanskje selv… Men det ville uansett ikke bli like innlegg, så det fikk gå 🙂 Du husker de forskjellige spørrerundene mine? Fisker jo inn litt info vettu 😀 Ha en strålende dag skjønneste 🙂 En dag treeffes vi til en kakebit 😉

    8. ÅÅÅÅÅÅ!! Du er bare verdens søteste beste bloggvenn du!! TAKK!! Jeg ble helt rørt her jeg satt! James Dean er en stor helt! Jeg var i london som 17-åring og kom hjem med plakat og t-skjorte med James Dean på! Og jeg har ofte tenkt på at jeg var født 40 år for seint;) De blomstene, med meg, MED krone! Er nok de peneste jeg noengang har fått! Takk! Og takk til Helge og for fin kommentar. Dette ser ut til å bli en aldeles perfekt bursdag! Synd du ikke bor litt nærmere, da hadde det blitt kaker på deg titt og ofte! Men du kommer jo snart flyttende så….;) Stooor klem tilbake!!

    9. Helge:Ja, Kjersti er den så flott. Du må lese det hun har skrevet innenfor Morgenskriblerier. Jeg satt og lo høyt hver morgen, fra oktober og til nå 😀 Det er vel så lenge jeg har kjent til henne tror jeg 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Da “klipper” jeg litt i bildet ditt, hvis ikke du hadde spesielt tenkt at du ville det skulle være med..

    10. Har besøkt bloggen til Kjersti. Ser ut som en livsglad person, liker å lage mat, glad i teater. Og har sikkert en positiv karisma. Liksom litt typisk folk fra Bergen at de liker teater/ revy og byen er jo full av kultur + en herlig dialekt. Er fin blogg hun har. Gratulere med dagen.
      Ellers kan du redigere det bilde du fikk – er helt greit for min del. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg