Valgets kval…

I formiddag stilte jeg dere overfor en del ekle spørsmål.. Ikke ekle i den forstand at de er så fryktelig intime, private eller på annen måte lager noen ekkel bismak.. Nei, spørsmålene var uskyldige nok, det ekle besto i å måtte bare velge EN… For av og til er det nesten unmulig å velge EN ting.. Spesielt disse som vi hadde da vi var yngre, som gikk på å tenke på å spise den eller den innen ekkel mat osv… Vel, i dag kunne jeg styre det hele her innenfra, og visste at jeg måtte svare selv etterpå.. Så la ut agn, som hvertfall ikke ble helt umulig for meg å svare på selv senere, og antagelig ikke for så mange andre heller. Marit fikk litt problemer, men hun hadde en nydelig og forklarende kommentar til det hele 🙂 Så her kommer da mine valg, selv om jeg hadde litt vansker selv… 

1) Sjøen eller fjellet? Jeg må velge meg fjellet, fordi jeg elsker å gå fjellturer med søsteren min eller en venninne. Ha med sekk, mat og sjokolade, og ta masse bilder. Se flotte utsikten, når man er oppe.. Men like mye, bli bergatt når jeg står NEDE, og ser hvor stort og flott og mektig det er der det står 🙂

 

2) Grønnsaker eller frukt? Helt klart frukt. Skjønner at grønnsaker er sunt, og spiser gjerne en salat også jeg. Men det er utrolig mye god frukt, NESTEN på grensen til at enkelte av de kan brukes som sjokoladeerstatning… Jeg sa NESTEN… 😉 

3) Sjokolade eller potetgull?  Også en enkel en for meg. Egentlig er begge deler så forbudt i min verden, at jeg skulle sagt ingen av delene. Men potetgull har liksom blitt HELT enn ikke-ting, og savner det nesten ikke en gang.. Så SJOKOLADE er det som ikke slipper taket i meg… MØRK sjokolade er lov nemlig, både titt og ofte 😉

 

4) Norge eller utenlands? Denne er vanskelig, og her kan INGEN tvinge meg til å si noe, for jeg er sjefen på denne bloggen 🙂 Jeg elsker å reise på turer både i utlandet og til fjells og i skogen  i Norge. Også rundt omkring til byer i Norge. hele verden-ja takk-begge deler.. Å bo noe annet sted enn Norge? Kunne sikkert gjort det også jeg, for en liten stund..

5) Bok eller film? Det må bli film.. Har litt problemer med lesing pga noe synsgreier, men en lydbok når jeg får prøvd meg litt, kan vel funke kanskje 🙂

6) Museer/gallerier eller stranda?  Helt klart museer/gallerier/traske å se på bygninger etc. Var glad i stranda før, men får litt fnatt av å ligge å sole meg så lenge nå, blir rastløs og vil bare opp å bevege meg. Og det er egentlig litt rart, for er egentlig en rolig person.. Men stranda får fram noe hyperaktivt i meg… så egner meg mer til å gå å se på ting 😀

7) kino eller dvd?  Hyggelig med kino av og til, men liker best dvd.. Kan ligge i sofaen med godteskåla, gå på do når jeg vil, sette i pause og ta meg en brødblings osv..

8) Teatersal eller sportstribune?  Teatersal. Glad i vanlig teater, tegnspråkteater, musicaler og annet. Likte også tidligere å spille selv 🙂

9) Hund eller katt?  Katt er min greiie 🙂 Jeg er allergisk og tåler de ikke, men er veldig glad i dem. Søsteren har en herlig hvit en som heter Bethoven 🙂 Hunder, liker dem helt greit, men kjenner ikke så mange egentlig.


Sånn, det var mine valg, tipper noen av dem var veldig lite overraskende 😀
 

10 kommentarer
    1. Hanne: Ja, nå kjenner vi hverandre litt bedre .-) Jasså, du ruger på noe du også…? Og du skal vel ikke si noe ennå? 😉 Du og Petter, javel… Hm… Trene i morgen..? 😀

    2. Monica prøver: Jeg synes det var kjempegøy med alle som svarte tidligere i dag også 🙂 Moro å få vite litt mer om de man snakker med hver dag nesten 🙂 Gøy med sånne sprørrerunder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg