1980…?

Neida, har bare tatt meg en tur til barndomshjemmet, og mamma hadde funnet fram Mafiusgenseren som jeg har spurt etter. :-Dkk den da jeg gikk i 8. Klasse tror jeg, og den er ikke for liten jeg var vokst ferdig ca jeg da.. så den skal brukes masse nå. Mamma strikket den til meg, og hun synes det var gøy den kunne brukes igjen.. og JA vi er vokst opp med den kjelen også. Helt moderne igjen den også 🙂

Ellers er jeg allerede i gang med ny lue i skjev strikk, lik den jeg viste på innlegg i går. Satser på å bli ferdig i dag 😀 Har fri fra jobb. Har du noen gode planer for dagen?

42 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Denne hvite Mariusen var jo LITT videre da jeg var 14 da, men det er helt greit med litt innsving nå 😀 Liker det greit jeg nå.. Synes det var skikkelig digg at hun fant den igjen og at den så helt ubrukt ut liksom 🙂

    2. Ju hu, du er kjempelekker!
      Og AKKURAT en sånn marius har jeg også 🙂 Men den er bare et par år gammel, da. (Og det er jeg glad for… ettersom jeg bare var 8 år gammel i 1980. En 1980-utgave hadde neppe passet MEG fremdeles 😛 …) Jeg har også en mørkeblå, klassisk marius-variant, som er litt videre i formen. Mamma er nemlig superstrikker. Hun har til og med laget mariusvotter! De er kjempefine 🙂

    3. vaniljeogpepper: Ja, jeg så etterpå det sto Mafius-genseren… ha-ha, nei jeg var veldig lite kul på ungdomsskolen. Mer litt veslevoksen og nerdete på en rar måte, men selvsikker og bestemt på mitt 😀 men ikke noe kul nei. Ja, fin genser ikke sant 🙂 glad mamma sparte den. Nå skal jeg bruke den mass 🙂

    4. …MaFius genser sier du..? Er det fordi du var med den tøffere delen av gjengen det…? hehehehe XD
      Anywho..den genseren er jo veldig kuuul og veldig ønskelig fra min side her jeg sitter..tror jeg skal hinte til svigers 🙂 Hærlig at den har blitt tatt vare på -kjærlighet i hver maske.

    5. Martine: Ja, det må du 🙂 Fikk inn 17 bidrag 🙂 Det synes jeg er bra! For meg som ligger på 40 lesere bare om dagen 😀 Folk har hatt så bra engasjement. Ja, nå sitter jeg her, i Marius-genser, klar til å matche Viktor 😉

    6. Så fin! 🙂 Hihi, nå har jo du og viktor matchende gensere også jooo 🙂 Og farmor sitt hus er jo full av samleobjekter i disse dager 😉

    7. Kristin: Ja, var den ikke fin 🙂 Hvis du ikke får av din mamma, så får du spørre MIN 😀 Hun er nettopp ferdig med liten marius til oldebarnet, men lurer på om det lurer en søster av meg i kulissene nå og vil ha marius også, pga jeg fikk tilbake denne som lå hjemme i barndomshjemmet 🙂 Tenker meg Supermann er fin, med dress, og herlig ikke melkeallergi 🙂

    8. Så stilig genser 🙂 Helt in du 🙂 Jeg har aldri hatt Marius genser. Og hadde jeg hatt det ville den absolutt ikke passa meg i dag.. Jeg er på “frierføtter” til min talentfulle mamma 😉 Hun strikker hel Marius dress til lille supermann nå – å jeg har hinta litt om å kanskje få en matchende genser. Store supermann har allerede.
      Planen i dag var å komme se til legen og finne ut om lille supermann har melkeallergi. Det ser et ikke ut til at han har- så nå blir d bare velstand 🙂 I kveld skal jeg drikke te og kanskje et lite glass “ammevin” 🙂
      Klem

    9. Så gøy at du kan bruke mariusgenseren din! Jeg likte veldig godt fargekombinasjonen på den! Mine tvillinger fikk også mariusgensere for noen måneder siden. De hadde ønsket seg en hver av sin farmor, og farmor er super flink til å strikke 😀
      Nå blir det en liten strekk på sofaen kjenner jeg, så blir det blogging senere i kveld;))

    10. Liljema: Ja, det er veldig moro at mamma hadde tatt vsre på den og at den passet. Jeg var litt spent, men jeg var ganske utvokst og lang som 14 åring og 😀

    11. Min Mariusgenser passer garantert ikke meg med mine kilo tyngre som jeg er… så jeg syns det er flott at din passer deg… og jeg får bare strikke meg en ny en jeg da…ha en fin dag vennen…:))

    12. passion4lifeandtravel: Ååå, så koselig sagt 🙂 fikk litt minner om yngre dager. Men genseren har holdt seg fint, glad den passet fremdeles, fint mønster. Jeg strikker ikke mønster selv, bare litt egetkomponert 😀 Ha en fin dag, søte deg <3

    13. muumimamma: Mamma som har spart den for meg skjønner du, og da holder alt seg fint 🙂 moro å få den igjen brukte den nok ikke mye da jeg var 14 😀 Ha en fin dag. I morgen kommer kåringen av fotokonkurransen 🙂

    14. Diva Andrea Nyhus: Hvordan svindlet? Æsj, kjedelig. Du kan jo strikke marius-genser selv du da? Hvis du vil. Jeg orker ikke strikke etter mønster jeg skjønner du 😀 derfor lager jeg bare ting uten mønster 🙂

    15. Helge: Moro med de gamle mønstrene, og får litt minner av ungdomsskolen når jeg tar på denne genseren. Stikker litt da.. får ha lamgermet under. Ha en fin dag du også 🙂

    16. Mariusgenseren så helt ny ut, du kledde den. Luene ser kule ut, tror kanskje jeg skal lage slik til premier i VM. Ha en fin dag, det skal jeg 🙂

    17. Fine bilder. En slik genser hadde jeg også engang, men den ble fort slitt ut. Husker ikke helt om modern brukte garnet på nytt, gensern er hvertfall borte. Skal en tur til mine foreldre i dag, mulig jeg klipper meg i dag eller venter. Ellers har jeg lagt inn cv både her og der. Ellers så gikk jeg på fhs i 1980 og traff Ellen. Et fjernt søtt minne, men det var da. Strikke kan jeg ikke men den lua du la ut i går var pen. Skjønner at du er flink med handa både på pc-en og strikketøyet.
      Ha en fin dag.

    18. Åhhh…så gøy:)) Husker jeg ønsket meg en sånn hvit Mariusgenser….det var før jeg ble proff på strikking da:)) Dagen idag skal brukes til å legge vekk irritasjonen over å ha blitt svindlet…grrmmmff:)

    19. Jeg er imponert over at du enda har den genseren!
      I dag skal jeg på kafétreff. I over et år har jeg arrangert kafétreff på dagtid hver torsdag for alle som vil komme. Dette er via “venneklubben” i stavanger, og jeg vet aldri hvem som dukker opp 🙂 Vi er alt fra 2-15 kjente og ukjente som treffes 🙂 Kjekt!

    20. Så nydelig bilde av deg, vakkert <3 ...du ser jo også like ung ut som på 80 tallet, så gøy med marius genser...thi hi...jeg hadde aldri fått på meg en genser fra den tiden...er sånn ca 4-6 str større enn da 🙂
      Ønsker deg en kos dag, og så fint det blir med sånt skjevt strikk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg