Ååå påske med din glede, og barnslig lyst.. ;-)

I går var det en frekking som hadde vært inne på bloggen min, spist opp det påske-egget jeg hadde fylt til påsken og gjemt seg selv oppi der, for å overraske meg..Og gjett om jeg ble overrasket. En diger mann som spretter opp, i det jeg skal bare snik-titte litt i egget, om sjokoladen fremdeles holdt seg på plass nedi der.. Og det gjorde jeg visst rett i…. å sjekke oppi der mener jeg… For det var jo plutselig HELT tomt for sjokolade, og helt FULLT av Roald Øyen.

 


Google

Ja, det var han det var!! Cassandraen var tidlig ute og gjettet det, utifra det lille bildet faktisk.. Men jeg måtte holde det hemmelig til litt utpå kvelden,  at hun hadde rett, så flere fikk gjettet litt.. Jeg tenkte det ville være  VELDIG lett, , for hvem andre er det som gjemmer seg bak noe, og så bare SPRETTER fram når det er påske? Jo det er han med nøttene.. Men dere var ikke helt DER ennå… Er jo ikke påske ENNÅ!! Ikke sant? Men det er jaggu ikke lenge til… Og siden Roald Øyen har sluttet med nøtter for  to år siden, og den med Øistein Bache &co ikke kan måle seg med Roald, fikk jeg få han inn på bloggen min for en liten lynvisitt 😉 Vel, han ville ikke ha noen fast spalte her hos meg, var bekjeden jeg fikk 😉 men nøtter må vi vel ha, påskenøtter er jo et MUST… Så hvis han kun er interessert i å spise sjokolade og gjemme seg i påske-egget mitt, så får JEG ta jobben HANS…. nøtter skal det bli!! ..så da vet dere det 😉

I tillegg ville jeg bare gratulere en leser som er innom bloggen min, og ofte legger igjen hyggelige kommenatrer. Noen vet nok hvem dette er, for han er på besøk på andre blogger også. Og i dag har han bursdag. Han har ikke noen egen blogg, men han er god på å skrive gjennomtenkte kommentarer. Han liker å gå på ski, og å holde på med fritisdsaktiviteter. Han reiser gjerne til utlandet, både Danmark og Polen. Hvis han må velge filmsjanger,ser han gjerne en dokumentarfilm. Så da håper jeg du får en flott dag i dag HELGE!! Gratulerer med dagen!! 🙂 

 

 Og til deg som leser dette, er du klar for påske-nøtter?

44 kommentarer
    1. mimmimor: Så bra 🙂 Ja, Roalds påskenøtter var skikkelig gøy,mellom kortspill og yatzy, hjemme hos oss også 🙂 Det er jo ikke HAN som har de lenger vet du, det er Øysten Bache og en annen, og det blir jo ikke det samme i hele tatt.. Men jeg skal prøve å lage litt MORO her da. Ja, mine må du få med deg 🙂

    2. Påskenøtter… husker disse nøttene fra den gang det bare var en kanal som gjaldt. Nå blir de som regel hoppet over. Men dine påskenøtter må jeg jammen sørge for å få med meg 😉

    3. Helge: Det hørtes ut som en bra dag 🙂 Er liksom ikke SÅ nøye med bursdager etter man har blitt voksen, men LITT er det jo ok å fine på. Kino er en fin aktivitet sånn sett 🙂 Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    4. Tusen takk til Cassandraen og Marit som gratulerte meg med Dagen. Det er kveld og jeg har kommet hjem etter at jeg så “Victoria” på kino. En perfekt avslutning av dagen er vaffler som jeg nå skal steke.

    5. Unni: Å nei, jeg tenkte ikke på at det virket som dere satt bare inne. Når folk har hytte, så vet jeg det er folk som liker å væe mye ute 🙂 Jeg er glad i å være ute selv, gå i fjellet, i skogen, ha med mat, men har ikke hytte. Drar på mye turer i fjellet, DNT-hytter, med søseren min, og byferier med samboeren. Koselig at du leser boggen min, hyggelig å bli kjent med nye herinne. Ha en fin kveld du også 🙂

    6. Det virker vel som om vi bare sitter inne, men det gjør vi ikke. Vi er ute i all slags vær, både på korte og lange turer til fots 🙂 Håper på grilling i solveggen og kanskje prøve fiskelykken, det er 70 m ned til sjøen 😀 Jeg følger bloggen din når jeg er på nett vet du, mye spennende å lese, så jeg skal nok delta, på både det ene og det andre 🙂 Ha en fin kveld!

    7. Unni: Jeg skjønner godt det med nettforbud på hytta, blir mer hytte-følelsen sånn:-) Så du får gjette litt når du kommer hjem igjen, he-he, men det spørs nok om de er AVSLØRT da 😉 Jeg har stadig noe rart her på bloggen jeg, julekalender, fotoutstilling, karnevalsparade osv.. Så det blir alltids en anledning senere til noe liknende sikkert 🙂 Så veldig koselig med så mye spill og sånn på hytta da 🙂 Det husker jeg som VELDIG koselig selv også, når vi av og til leide en hytte og reiste hele familien. spilte masse spill 🙂

    8. Dessverre er jeg ikke klar for påske-nøtter på nettet. Det er nemlig nettforbud på hytta, der spiller vi Ludo, Yatzy og Monopol bl.a, men det er lov å se TV innimellom 🙂 Min ektemake har fri hele påsken og da har vi med barna hans, som er bonusbarna mine :)))

    9. julianogmamma: Ja, det var du nesten HELT sikker på at det IKKE var 😀 Men han var det altså, og selv om HAN har sluttet, så er JEG på plass altså i påsken 😉

    10. cassandraen: Bra, da skal vi få det moro her i Frodiths Nøtte-hjørne etter hvert 😀 Sitter og spekulerer litt nå. Hadde jo mye greier på kalenderen, dette må bli LITT anderledes 😉

    11. cassandraen: Ja, og du var jo gry-tidlig ute med riktig svar også 😀 Du blir nok en hard nøtt å knekke 😀 Hvordan lage det vanskelig nok liksom ;-D Godt at du gleder deg 🙂 Jeg gleder meg også 🙂

    12. De synske evnene mine slo til igjen;)) Frodith skal ha påske nøtter på bloggen sin, og gjett om jeg gleder meg 😀 😀 😀
      Gratulerer med dagen til Helge :))
      God klem til Froditha <3

    13. Da sønnen min var liten, så valgte jeg bevisst å heller reise noen uker før eller etter påske bla pga pris, og at det er så deilig å være hjemme i Oslo i Påsken…vi har hatt de deiligste skiturer i Nordmarka, og om påsken var sent så syklet vi til strender og koste oss der hele dagen med mat og aktiviteter…så jeg har også gode minner fra hjemmepåske <3...men...vært en dårlig tv titter.....
      Gleder meg til påskenøtter hos deg da <3

    14. passion4lifeandtravel: Åå, heldig som USA i mai da 🙂 Men da kan du få med deg noen nøtter her og/eller på tv også, før du reiser 🙂 Blir nok ikke Roald Øyen- futt over mine, men skal hvertfall bli nøtter å more seg med 🙂 Jeg er hjemme i påsken, med små-turer i nærområdet. Påsken i Oslo er herlig! 😀 Beste høytiden i byen her hvertfall, ellers masete, men ikke i påsken 😉

    15. Thi hi…jeg hadde nok ikke gjettet at det var han…men…så har jeg vel aldri sett på påskenøtter heller…jeg er vokst opp med at vi var på Gran Canaria hver påske, og senere andre steder rundt i verden i påsken…men …i år blir vi nok hjemme siden vi igjen reiser til USA i førsten av mai…så påskenøtter blir nok gøy :-)…på blogg eller tv 🙂
      Ha en fin-fin mandag <3

    16. solkro: Fint du er klar for nøtter, jeg er i gang med “plantingen” og gleder meg masse selv 🙂 Moro å stelle i stand 🙂 Ha en fin dag du også, håper du kan nyte solen, hvis du har. Jeg er bare inne, men skal ute å kjenne på den, på vei hjemover i dag 🙂

    17. Er ikke bekymret for samtalen, det var bare litt sarkasme, jeg har vært tillitsvalg i 20 år( nå pensjonert fra det), så jeg vet godt hva det er, men vet ikke om Nav og unge ledere vet det. Hehe

    18. Hanne: Får ikke håpe det er så skummelt 😛 Det er vel noe de skal følge opp som de har påbegyn? Det er jo gjerne litt sånn oppfølging hvis man har vært sykemeldt litt, at da SKAL de ha en sånn samtale, om de vil eller ikke, har jeg skjønt det som. Håper det går fint 🙂 Bra du er klar med knekkeren, jeg er i gang med å plante nøtter 😉 Ha en fin dag Hanne 🙂

    19. God morgen ! Ja, jeg har funnet fram knekkeren, så da må du bare komme med nøtta;) hurra for Helge! Ha en fin dag! Jeg skal på oppfølgings-samtale på jobben, hva nå det er? Sikkert noe skummelt,… ;))

    20. LadyAugust: Ja, du visste det du 😀 Noen tok han fort, faktisk Cassandraen på det LILLE bildet på mårran 😉 Så nå blir det nøtter hos meg, og kanskje et egg eller to.. men må vente til påske da 😀 Ha en en superfin dag selv fineste Lady August 🙂 <3 klem <3

    21. Liljema: Så bra 🙂 Man har jo savnet Roald Øyen litt 😀 Jeg kan nok ikke konkurrere med han… Men litt annen type nøtter skal det bli 🙂 Gleder meg 🙂

    22. Påskenøtter er jo et must. Synd han er byttet ut. Det blir ikke de samme.
      Husker spenningen når det var påskekrimmen på tv. Det var årets høydepunkt.
      Savner litt den følelsen….

    23. Helge: bare koselig 🙂 Jeg har jo klart å få lurt ut bursdager av noen av dere, så da blir det jo litt ekstra oppmerksomhet 🙂 Ha en fin dag 🙂

    24. Tusen tusen hjertelig takk. Og takk til deg som lager slike ting som dette, må bruke hode og gjette. Bra det. Mulig vi kune lage en påskekrim sammen, et bidrag fra hver leser. Kunne blitt artig. Ski er en fin ting. Gikk ca 11 km igår, fint føre og endel folk etterhvert. Stoppet ved Hellashytta og tok en vaffel på vei hjem. Noe selskap blir det ikke idag, blir nok noen sms samt 2-3 telefoner. Er 8 stk i min fam som har bursdag i mars bl.a. mor, min søster, svoger og min niese. Tusen takk igjen. Ha en kjempefin dag – takk for flott tegning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg