Her er jeg :-)

Eller hvertfall noe av meg da… Det er ikke sånn at de tingene jeg trekker fram i dette innlegget det er alt jeg ER liksom… Neida, har NOE mer å gå på 😀 Det er ikke sånn at det jeg har skrevet på bloggen min i et halvårs-tid, at bare DET heller er meg… Det er mer enn man først tror bak dette ansiktet også… som det er hos alle mennesker.. Førsteinntrykk sier aldri NOK. Noe velger vi å utelate fra bloggen.. Ikke fordi man skal være så HIMLA perfekt,  men kanskje fordi man ikke synes det har noe på bloggen å gjøre.. Kanskje man ønsker å ha bloggen som en frisone, hvor man koser seg, og tar opp de tingene man virkelig vil selv.. De tingene som gjør en glad, og som gir en overskudd.. Dette kan vel gjøre at man kan framstå noe ensidig for noen som bare titter innom, men blir man værende litt så vil man se at folk har forskjellige sider.. Det kan komme til uttrykk i en humorstisk form muligens, men det er ikke sikkert innholdet nødvendigvis er bare det… det kan ligge noen mer alvorlige toner bak.. Man blir også kjent med andre bloggere, litt på “bakrommet”, vi snakker litt privat om ting vi ikke trekker fram i blogginnlegget, så man ser flere sider av de fleste i løpet av en liten stund. Og i kommentarer hos andre, er det kanskje en annen form enn den som ligger i innleggsformen.. Og man VET jo at folk flest har mer enn en side 😉 Men med det grunnsynet JEG har, min holdning til livet og hvordan jeg “løser” det hele, ligger det mye positivitet og optimisme.. Noe jeg nok har fått med meg fra oppveksten, nærmest fått inn med morsmelka.. Så om verden har behandlet meg litt dritt i perioder, som vi jo alle opplever fra tid til annen, så har likevel optimismen fått råde når floker skulle nøstes opp her og der… Alt dette gjør at jeg ser på meg selv med ganske positive øyne også, (jeg vil påstå jeg ikke er selvgod 😉 ) , så når noen spør meg å beskrive meg selv med tre-fire ord, så er det ikke negative ord som først kommer opp i mitt hode..  Og det er jeg glad for :-)Jeg har noen sider som sikkert ikke er så fine, og noen av de sidene er jeg nok mer klar over selv enn andre sider..  Er fryktleig rotet f eks.. Så rent ytre sett..

 Er derfor  ikke noe husmoremne , og det ser ikke ut rundt meg innimellom, både hjemme og på jobb.. Men inni hodet er jeg ryddig, og mange vil ikke tro at jeg er så rotete, for jeg framstår nok ganske ryddig, hvis man ikke titter inn på rommet mitt…. Fordi jeg mentalt og arbeidsmessig har en god plan med alt, har ” alt på stell” i hodet, og får gode resultater med det jeg gjør.. Men jeg er altså et rote-troll… men med mitt positive fokus er det DET jeg vil nevne i dag også.. De positive tingene.. Mest fordi jeg gjerne vil få lusket og blitt litt bedre kjent med DEG da. Dette likner litt på et innlegg jeg hadde tidligere, da skulle du nevne noen ting du var flink til, og så havnet det senere i “Talenter på Frodiths Scene”.. Dette er ikke noe Scene-show, og det er ikke ting du er flink til jeg lurer på. Det er positive egenskaper jeg er ute etter, trekk ved personligheten 🙂 Vi er i skryte-hjørnet i dag skjønner du !! 🙂

Jeg er :

– blid

-optimistisk

-positiv

-snill

-kreativ

Sånn… Da er det din tur:

Hvilke positive egenskaper har du? Ting du liker ved deg selv?

24 kommentarer
    1. takk <3 ja mamma lærte meg at man skal snakke til seg selv som man ville snakket til sin bestevenn men det er jammen vanskelig men må til innimellom. Har jeg faktisk hatt 🙂 ser ut som ting roer seg for en stund.

    2. ladyaugust: barnslig, kreativ og kjempepositiv, verdens beste egenskaper, hos en herlig person! 🙂 Og i tillegg har du mange andre, som JEG har sett 🙂 såh <3

    3. hm, jeg må tenke litt, eh nei foresten, jeg er himmla barnslig og kreativ og det sier det meste haha :DDD Koppen min er nesten alltid halvfull og nesten aldri halvtom 😉

    4. Catrine aka Cakki: Kjempefine egenskaper å ha, og fint å si noe pent om seg selv. Man må kanskje øve seg litt :-)Håper du har en bra dag cakki 🙂

    5. herlig innlegg og en fin fin liste 🙂
      når det gjelder rot tenker jeg så lenge man har system i rotet 😉
      jeg hater å si noe positivt om meg selv men blitt flinkere… jeg er snill, forståelsesfull, lyttende og omtenksom 🙂

    6. Å ja, jeg glemte at jeg er munter, jeg er ofte på fnisern 😀 Positiv, tja til den biten, er ikke det dag ut og dag inn, dessverre, men ting skjer rundt meg 🙁 Ha en fin dag i snø og vind :)))

    7. Tsj så lenge en har system i rotet selv er det bare å kjøre på. Man finner gull i rot 😉
      Så flott bilde av deg da, fresh!
      Jeg er vel snill, søt og rar 😉

    8. Unni: Så deilig da, å få lov å gå hjem igjen 😀 Det var dagen sin det tenker jeg 😀 Og veldig god egenskap å være snill da 🙂 Ikke noe er bedre enn det 🙂 Du virker jo som å være ganske munter og positiv også? 🙂 Håper du får en fin dag i friheten 😀

    9. Jeg tror andre er bedre til å gi meg karakterer i orden og oppførsel 🙂 Det eneste positive jeg kan underskrive på er at jeg er punktlig og snill, der er da noe, hehe. Jeg var på jobb kl 06.45 i dag, men sjefen avlyste pr sms, fra senga, det vi skulle ha gjort i dag og da dro jeg hjem, greit det 😀

    10. vanja: Herlig Vanja!! 🙂 Du utstråler alle de tingene også, det er rart,men man kan få et godt bilde på hvem folk er gjennom bloggen føler jeg 🙂 og du har tydelig vist mange av disse fine sidene 🙂

    11. eljos: Ja, en god egenskap å glemme tiden litt 🙂 Jeg liker orden jeg også, men klarer ikke være ryddig 😀 Den lua var veldig gøy å strikke. Jeg har strikket snart 3 til etterpå 😉

    12. I riktig gamle dager (he he) kunne jeg finne på å bli sittende og rosemale hele dagen, glemme tiden, glemme middagen, i det hele tatt befinne meg i det såkalte Alfa-stadiet…… Jeg har tendensen fremdeles, og det er kanskje fint det. Jeg er fæl til å rote, og det er litt merkelig det ettersom jeg blir sur av rot og lykkelig av orden. Hm veldig motstridende karakter med andre ord. Men den lua di ja, nå må jeg snart få begynt å strikke en slik en til meg selv…..

    13. Hanne: Det er utrolig gode egenskaper å ha det da 🙂 Og de skinner gjennom på bloggen din også :-)De andre tingene snakker vi ikke om 😉 Ingen er perfekte, men vi er perfekte NOK 😀 Ha en perfekt dag du også 🙂

    14. Haha, etter i går så kan det se ut som om jeg ikke har noe jeg liker med meg selv, men inni er noe annet enn flat nese og div. Det jeg liker ved meg selv er nok humoren, positiviteten, toleransen , og kreativiteten. Ellers er jeg ikke perfekt;) ha en perfekt dag ;))

    15. Helge: Nei, ingen er perfekte. Vi er jo bare folk alle som en 🙂 med litt av hvert av sider. Men fint å kunne fokusere på de positive sidene 🙂 Vi kan likevel jobbe litt med de mindre bra sidene, i tillegg 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    16. Min matgale verden: Vi har noen av de samme vi Kjersti, bortsett fra Miss Åsabu da 😀 Eneste sted jeg kan bli Miss, er muligens HER 😉 Miss Påskenøtt eller noe i den duren 😀 Ha en fin dag du 🙂

    17. Det jeg liker ved meg selv er at jeg er tålmodig, snill og ærlig, men det er mye jeg liker ved meg selv. Vil nevne noe jeg ikke liker ved meg selv, roter litt mye av og til, påstålig, kunne ha planlagt matinnkjøp bedre og flere ting. Alle har forbedringspotensiale når det gjelder mange ting, ingen er perfekte, tror jeg.

    18. En fin liste du hadde:) Og det er de rotete personene som er mest kreative sier jeg, de andre er for opptatt med å rydde;)
      Jeg er: Kreativ 🙂 (Og litt rotete) positiv, omtenksom, allsidig og……miss Åsabu 2012:) Knis..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg