Løsningen på Frodiths Påskenøtter

Så var årets Harry-handel unnagjort… Egentlig var vi ikke SÅ Harry da… fordi vi reiste lenge før BERMEN kom.. De er mest akitve med mooning, bar-sprit-drikking og rundekjøring i Strømstad, på skjærtorsdag og langfredag.. Og da holder man seg LANGT UNNA.. Hvertfall gjør JEG det.. Nei, vi tok en tur nå, får det ble særlig folk. Startet herfra tidlig. Jeg kunne dratt hvor som helst jeg, ikke nødvendigvis Sverige eller Strømstad… Hovedsaken var å ta en kose-tur med disse tre herlige jentene 🙂 som jeg er tante til.. Søstrene sisters. De fikk hvert sitt påskeegg, som var overraskelsen til dem.. Og jeg SLAPP derfor å ligge særlig lenge på taket der… Jeg lovet og ikke MOONE i det hele tatt, og da ble jeg tatt inn i varmen… 😉

 I Sverige var det lite kø-gåing, kø-ståing og kø-kjøring, fordi vi var OFF-season (les: skjærtorsdag og langfredag).. så vi hadde bare en behagelig og koselig tur, med snopspising, litt shopping og masse snop-kjøping til påske-egg-premiene her på bloggen 😉

Noen som vi absolutt ikke traff på Nordby-senteret var denne karen:


som dere hadde helt rett i var : 


David Bowie fra sin ziggy stardust-periode

Heller ikke traff vi denne fyren i egget, han er utslitt etter for mye ski-gåing, og sløver nok hjemme i sofaen til mor nå en periode.. Men mulig hun har noe kjøttbullar fra Sverige-handel… 😉 

 

Vel, mannen var hvertfall: Petter Northug ja, moro-karen himself 😀

Og til sist var det min lille beskjed som lød: 

” Ingen påske uten Harrytur! Strømstad og Nordy, påsketuristenes Mekka.”

Og alle som har skrevet svar i dag, hadde riktige svar 🙂 og det var   16 stykker som hadde svart 🙂   så da var det bare å trekke i vei, opp fra Den Gale Kyllingens  lomme… Godt flettet sammen så det ut som dere hadde tenkt å sammensverge dere i mot meg, så dere måtte få et egg hver… Men jeg slet løs en til sist, og det ble… 

 

Gratulerer så masse Muumimamma!!!!!!!!!!!!!!! I dag var det din tur 🙂  

Du har vunnet før på Galleri Frodith tidligere du, så jeg har adressen din 🙂 Du ditt lille vinner-troll, har god vinnerlykke du 🙂 Sender deg påske- egg i morgen 🙂

Og til deg som ikke vant, Den Gale Kyllingen har flere nøtter og flere påske-egg igjen, som serveres i morgen tidlig 🙂
 

 

28 kommentarer
    1. Anne: Jeg gir meg ikke :-“DAGENS påskenøtter” rekker du hvis du gjør det før kl 22 😉 Neida,jeg moonet ingenting, og de bare lo da jeg truet med det 😉

    2. Harrytur med tre snupper høres jo bare hyggelig ut. Veeeeeldig betryggende at du ikke mooner og råner rundt i rundkjøringer med ungdommen..he he . Jeg fikk jo ikke med meg denne påskenøtten heller da , så skjerpings fra måneskinnshjørnet 🙂

    3. Å du og du for en vinnerlykke!! Jeg er helt målløs jeg :)) kanskje jeg bør holde meg litt vekk fra disse konkurransene dine så andre også kan vinne litt, hehe:) Tusen takk! Tenker jeg har ei lita frøken som blir glad når egget kommer! Jeg som diabetiker bør jo ikke spise for mye av det søte, men hun slafser i seg det meste :))

    4. Ja, jeg elsker å dra på tur:) Vi kjørte først til Charlottenberg, og deretter inn i Norge igjen via Bjørkelangen til Rakkestad i 70 år dag. Dagen etter var vi en svipptur innom Strømstad og Svinesund:))45 mil herfra til Oslo:) Men vil du hit på tur, så reier jeg opp senger jeg:) Nydelig her i slutten av mai og om sommeren:)

    5. Mariann Sæther Tokle: Bor i Oslo jeg. Har god venninne i Fredrikstad, må nok flytte dit etterhvert 🙂 Men har alltid hatt noen turer til Sverige, helt siden jeg var liten, spesielt i påsken 🙂 Kjenner ingen i Halden og Rakkestad som jeg vet..

    6. Aina: Ja, jeg var oppe 7 i dag.. Ingen kaffe i sikte, og butikken åpnet kl 8, så la meg på sofaen og syntes synd på meg selv… bittelitt, pga vondt i hodet… Men kl 8 måtte jeg få satt i gang, ut med påskenøttene, kan ikke ligge her på latsiden, blogge til krampa tar meg… 😀 neida.. Men nøttene måtte ut, så ruller de og går hele dagen. Koselig. I går var det 16 som gjettet 🙂 Jeg moll-koser meg med sånt fjas 😉

    7. Ja, sliten og hodepine, og litt “tåkete” i hodet. Veldig distré også, litt glemsk. Jeg er egentlig ikke glemsk av natur.
      Sint de siste dagene? Me too! Dvs, jeg har irritert meg mer enn vanlig over visse mennesker. Flere enn normalt også, hehe..!
      Jeg unner deg mange dager med lading nå, og det blir bra! :)) Hm.. Ja, sove lenge HVIS ja, for jeg er i jobbe-klokke-modus og våkna til vanlig tid i morges. Du også formoder jeg? ;)) Tidlig oppe betyr mer blogging det, så det er greit 😀

    8. Aina: Ja, man blir veldig sliten av lav blodprosent. Komme seg til legen!! Streng Frodith-stemme..
      😀 Jeg var også mega-sliten nå, og sint på folk de siste dagene.. Deilig å ha fri til å bare gjøre som man vil noen dager. sove lenge HVIS jeg klarer.. Det gjør jeg jo ikke men.. 😀

    9. *Danser en gledesdans*
      Så bra, for da skal jeg delta! :)) Jeg liker nøtter, minikalender og påske-egg-premier 😀
      Ja, leiligheten har vært mørk, for jeg har vært utrolig sliten. Tror blodprosenten min er veldig lav igjen, samme symptomer nå som i høst. Komme meg til legen. Går nesten aldri til legen, så glemmer gjerne å bestille time 😀

    10. Aina: Men du har ikke gått glipp av alle nøttene,jeg kjører på fram til påskeaften jeg,HVERTFALL, en liten mini-kalender 😉 Påske-egg-premier 🙂 Så koselig du kom innom nabo, har vært mørkt i leiligheten din noen dager 😉 Men der var du igjen 🙂 JESS!!

    11. Åååh, så synd jeg har vært fraværende i påskenøttdagene, for jeg elsker slikt! :/
      MEN, gratulerer til Muumimamma! Hun er en av 2 bloggvenner jeg har hatt siden jeg hadde den aller første bloggen, så hun har en spesiell plass helt av seg selv 🙂

    12. Bente og Lars O: Jepp, alle hadde alt rett i dag,blir spennende å se om det er like greit i morgen 😀 Muumimamma har vinnerlykke! Er jo ikke jeg som trekker dette, men en samboer-hane, utifra tall han ikke kjenner til 🙂 Men Muumimamma vant i fotokomkurransen også, så hun er liksom litt kjent her inni, og i julekalenderen min 🙂 Men i morgen… da er det kanskje Stussliveien eller noen andre;-) Moro dere klarte alle 🙂 Jeg jobber på med sånne medium vanskelige,skal jo være MULIG å klare dem også, mest gøy da ;-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg