Hvis du kunne velge…. ;-)

Innimellom blir jeg fryktelig nysgjerrig på hvem du er som sitter og leser…  Det er vanskelig å spørre rett ut.. Noen av de som leser vil ikke svare i hele tatt, på noe som helst, og sitter bare og koser seg og leser.. forhåpentlig, og det er bare hyggelig det også 🙂 Noen liker å svare og det er enda hyggeligere, men for mange er det viktig å være litt anonym når de svarer og det forstår jeg kjempegodt, jeg har det sånn selv også. Jeg kan altså ikke sitte å spørre deg  ut om alskens info, hvor du  bor, ditt egentlige navn, hvor mange barn du har og hvor du jobber. Men det er egentlig ikke det jeg synes er det mest interessante heller, det er andre ting jeg er MER nysgjerrig på eller synes det er spennende å spørre om. Og som sier noe om hvem du er likevel, jeg kan danne meg et bilde av deg som sitter og leser. Ikke sikkert at det vil være HELT deg, hvis jeg møtte deg, men jeg tror folk beskriver seg selv ganske godt. Jeg har hatt noen innlegg tidligere, hvor du har måttet tenke hvilket valg du ville tatt om du måtte velge mellom to goder, eller to onder… Sånn holdt vi på å leke oss med da vi var yngre, dvs barn, og jeg synes det er en herlig måte å finne ut noe om folk på. Om det er mest fjas og tull som kommer ut av dette,så sier de likevel NOE, om deg 🙂 Det gjelder altså å velge ENTEN-ELLER…. 😉 

 Så hvis du virkelig hadde muligheten til å påvirke livet ditt i drastisk retning, hvis du virkelig kunne velge: 

1) – Ville du flyttet til en kosleig liten hytte i skogen hvor fuglene sang og biene surret ELLER ville du flyttet til et lite koselig slott i Skottland på toppen av en gresskledd ås?

2) –  Ville du bllitt president i USA ELLER  blitt  hovedrolleinnehaver  i den nyeste stor- filmen i Hollywood?

3) –  Ville du vært med på en reise til månen ELLER reist på en rundreise i Afrika et halvt år??

 

 Nå hva svarer du? 🙂 Mine svar kommer i kveld eller i morgen 🙂

74 kommentarer
    1. vaniljeogpepper: Hi-hi, ja, det var jo veldig koselig at så mange ville være med å leke 😀 Og neste gang blir det 4-5 siders avis meg DERE i vettu 😀

    2. vaniljeogpepper: Neste gang skal jeg putte DERE i avisen, men i går var det vanskelig å velge ut noen spesielle svar, for det var veldig mange innom i går 🙂

    3. vaniljeogpepper: Ja, jeg tenkte du ville bli president om du dukket innom her 🙂 og det er jeg jammen glad for at du blir, president altså. Jeg tror du hadde fått gjort mye fint 🙂 Og på slottet er jeg allerede, så der kan vi kose oss sammen, men jeg er filmstrjerne. Jeg har laget avis-innlegg på bloggen min i dag om MINE svar 😀

    4. 1.Slottet så klart,her hadde jeg skaffet å lagt til rette for arbeid og masse opphold fra dere her i bloggverden + familie så klart..oppholdet er seff gratis for alle som trenger det.
      2.President..å da ville jeg selvsagt brukt min inflytelse til å få kunne spille i en rolle i Hollywood,ikke fordi jeg var president,men fordi jeg var god ;))
      3.Rundreise i Afrika i et halvt år høres fantastisk ut..tenk så mye man kan få gjort der da,som President i tillegg..jeg ville selvsagt fremme min sak i lemmelestelse av kvinnene under omskjæring,(så langt har man fått noen stammer til å stoppe denne grusomme tradisjonen.)

    5. Siv: Jeg tror du hadde blitt både en fin president og en filmstjerne jeg 🙂 Tenkte meg du ville vært på slottet i Skottland ja 😉

    6. HEIII – her skriver du jo om slottet mitt, jo!! Jeg kan jo ikke flytte fra det, vettu 😉 Også er det jo mindre press på film enn som president, og skuespill er gøy! Og jeg ville MYE heller vært i Afrika enn månen!

    7. Anne: Ja, du Anne får lov å flytte slottet til England, for jeg vet hvorfor 😀 Og med den elefantdilla di, så er jo Afrika det perfekte sted 😀

    8. Slott på meg helt klart (kan jeg få flytte det til England? he he)
      Hmm Må nok gå for filmstjerne der. Gud for et ansvar og være så mektig som Amerikas president, og jeg tør jo ikke fly en gange..hi hi
      Afrika, og da fikk jeg jo sett masse elfefanter og <3

    9. Hmmm .. har ikke tid til å svare på dette her jeg .. ikke til å lese alle de andres svar heller akkurat nå. :o) Men du har mange artige blogginnlegg, det skal du ha! ;o))

    10. Da får du styre i vei 😀 Jeg må kjøre 1 stk krapyl på trening og samme krapylet skal hentes i kveldinga, da går liksom den ettermiddagen/kvelden, mat har dem ikke fått 😉 Bare tull, klart det har vært foringstid her, hehe. Jeg stikker innom i morgen, ha det fint så lenge 😀

    11. Du setter tålmodigheten min på prøve 😉 MÅ jeg vente til jeg kommer fra jobb i morgen for å høre hva DU velger? PUH!!!! Gleder meg veldig skjønner du :)))) Knis, knis !!!

    12. Jeg glemte det viktigste, hehe, Ingen har sagt at jeg ligner på Julia Roberts altså, men tenkte hvis hun kanskje vi ha ferie i Afrika, på Månen, i Skottland eller ville være dama til Obama en stund :-DDDD

    13. Helge: Å ja, jeg tolket litt feil, utifra det du skrev 🙂 Ja, litt billigere til Afrika, men i denne drømmen, så HAR man penger 😉 Ha en fin kveld du også 🙂

    14. Tja, president i Spania når Juan Carlos & Co gir seg, he he og stand in for Julia Roberts, kanskje, hihihi

    15. Der tar du litt feil. Jeg velger Afrika og ikke månen. Liker dyr godt jeg og dessuten er det vel billigere og reise til Afrika enn til Månen. Og i Afrika er det jo tross alt litt mat – ikke så mange pizzasjapper på månen tror jeg. Ha en fin kveld.

    16. Unni: Så du reiser altså ikke fra drømmehuset for å bo i Skottland, eller i en hytte i skogen?? ha-ha… Men UNNI DA!! (streng stemme…) Ha-ha, neida.. fjaser med deg 🙂 Her svarer man og kommenterer man akkurat som man vil, og jeg skjønner jo du ikke vil reise hverken til månen eller Afrika når du kan dra til Spania. Men President eller skuespiller kan du vel bli, uansett? ;-D

    17. Denne kommentarer skulle jeg vel ikke lagt inn, egentlig skal jeg jo svare på tre spørsmål, men..
      Nå har vi endelig fått drømmehuset med tørketrommel og hage i Oslo, hehe, hytta ved sjøen og ikke minst barndomshjemmet mitt i Spania – det ble jo tre steder hvor jeg helst vil være :((((

    18. ladyaugust: Samboeren ikke glad i støvsugeren, men hadde sikkert blitt med og spilt fleta ut av edderkoppene på gitar eller noe 😉 Og edderkopper uten fletter er ikke særlig farlige, de hadde vi to tatt ;-D

    19. Fliir. Edderkoppa i Skottland er myye mindre enn de i Afrika altså dessuten ikke så giftige, Muffin får da ta seg av noe mener nå jeg. Guttene er selvfølgelig med, heeele bandet seff, tror de hadde skreket JAAAA i kor om jeg hadde spurt 😀 De her er ikke gode på støvsuging altså er samboern din?, tror nok vi må ha rengjøringshjelp helt klart 😀 Et slikt slott uten strøm og med åpne peiser i hvert rom, JAAAAAAAAAA jeg er med :DDDDD

    20. ladyaugust: Ha-ha-ha 😀 Merkelig, men jeg LER nesten HVER GANG du svarer noe :-DDDD Jeg kunne se svarene dine komme på løpende bånn, lenge før jeg hadde lest dem ;-D allikevel eller kanskje derfor også , så ler jeg så jeg griner her jeg sitter igjen på jobb for å lage MINE svar for i morgen 😉 Jeg ler og ler av de fæle edderkoppene, og er nok LITT redd at de ville vi funnet i det store slottet vårt også OG i den lille hytta i skogen 😉 Men vi kan gjerne sparet til slott i Skottland sammen 😉 Vi får med oss mannfolka, de kan støvsuge og stå vakt ha-ha 😀

    21. Haha kan ikke vi spare sammen til slott i Skottland? Og helt klart hovedrollen i en storfilm men reist til Afrika ville jeg ikke i alle fall bare tenk på de edderkoppene !! Og til månen ville jeg heller ikke reist for der er det faaaaarlig 😉 haha

    22. helge: Så da forstår jeg det som du velger, Månen? fordi du ikke liker de ville dyrene, og helst som president på vei til månen 🙂 Men bo det skal du gjøre i en liten hytte, så du slipper alt husarbeidet 🙂 Bra valg 😉

    23. Støvkorn: Mye press med å være president ja 🙂 Si i fra når du tar turen til Skottland, jeg reiser også, om jeg skal bli boende der vil jeg ikke si noe om ennå 😉

    24. Trille: Ja, innlagt vann må vi jo ha 😀 Klart, og som berømt filmstjerne har du nok råd til å ha fasilitetetene 😉 Først Månen en snartur, og så Afrika, til en liten hytte i jungelen? 😉

    25. scorsese86: Ok 🙂 Ja, fint hvis vi kunne få noen som ryddet opp i verdensøkonomien, vi er glade for at du påtar deg ansvaret 😀 Og at du må ha en liten hytte å trekke deg tilbake til da er helt klart 😉

    26. Mariann Sæther Tokle: Hytta kan være i hvilket land du vil, ellers er den bundet til skogen 😀 ha-ha, etter mine valgmuligheter 😉 Og deilig med litt fred etter en så hypet film, så det er nok lurt med en tur til månen og så ut i skogen 😀

    27. I Afrika er det ville dyr noe det ikke er på månen. Å være president i USA er sikkert ok, man reiser mye og sover sikkert godt. Dessuten får man en plass i historibøkene uten og ha motatt en eneste Oscar. Et lite hus i skogen er bedre enn slottet for et slott trenger mye vedlikehold og mere som må vaskes. Så hvorfor være stor når man er lykkelig som mindre.

    28. 1) – Ville du flyttet til en kosleig liten hytte i skogen hvor fuglene sang og biene surret ELLER ville du flyttet til et lite koselig slott i Skottland på toppen av en gresskledd ås? SKOTTLAND!!
      2) – Ville du bllitt president i USA ELLER blitt hovedrolleinnehaver i den nyeste stor- filmen i Hollywood?Ville aldri taklet det ansvaret og presset med å være president!
      3) – Ville du vært med på en reise til månen ELLER reist på en rundreise i Afrika et halvt år?? Afrike, litt mer å se på der gitt 😉

    29. 1) – Ville du flyttet til en kosleig liten hytte i skogen hvor fuglene sang og biene surret ELLER ville du flyttet til et lite koselig slott i Skottland på toppen av en gresskledd ås?
      Denne var vanskelig! Jeg elsker jo Norge og norsk natur og alt det bærer med seg, men Skottland og slott, da. Blir nok koselig liten hytte, så lenge den har strøm og innlagt vann. 🙂
      2) – Ville du bllitt president i USA ELLER blitt hovedrolleinnehaver i den nyeste stor- filmen i Hollywood?
      LETT filmstjerne. Alt ansvaret med ubrukelige USA? Neitakk. 🙂
      3) – Ville du vært med på en reise til månen ELLER reist på en rundreise i Afrika et halvt år??
      VANSKELIG! Månen? Afrika? Åååååh. Ole Brum-tendenser her, kjenner jeg. 🙂

    30. Liten hytte og en tur til månen hadde vært greit 🙂 Men det som jeg helst ville er å bli president i USA 😀 På tide med en republikansk hestekur av økonomien!

    31. Jeg flytter til en hytte i skogen etter å ha spilt inn min siste film og kommet hjem fra en tur til Månen for å åpne opp noen høyere energifrekvenser:)) Helst ville jeg hatt hytten ved havet da:) Kan ikke reise til Skottland for det er for langt unna barn og barnebarn:) Dessuten så er dette meg da, å begynne å fabulere videre til jeg er helt på andre vidder og aldri bli ferdig men skriver og skriver,hihi

    32. Nemi Rebella: Ja, noen riddere måtte det ha vært 😀 Og President Nemi gjør helt som hun vil ja, og bestemmer til beste for alle ;-D Ha-ha, du ville bli astronaut , og ble et naut, ha-ha.. Ja, men månen høres herlig ut 😉

    33. 1 Slott i Skottland, med masse riddere og sånnt xD
      2 President… De gjør jo hva de vil ikke sant? 😛
      3 Uten tvil, reise til månen! Ahhhh, jeg som ville bli astronaut når jeg ble stooor, åsså ble jeg bare et naut, hæhæhææ xD

    34. Lithanna: Og med huset i skogen, så passer det seg ikke å bli verken president eller Hollywoodskuespiller 😀 Ja, vi vil gjerne ha fasilitetene sammen med de kosleige gamle 🙂 Hva med månen eller afrika da? Hvilken av de? Hm… 😀

    35. Ååårh, begge deler !
      Ett koselig hus ene og alene i skogen veier like mye som ett ekte middelalderslott 100% autentisk, med tjenere og stallgutter. Og alt som hører med i enn slottsgård..* drømme*
      Jeg skulle selvsagt vært mektig og adelig, kongelig even !
      Der skulle jeg bodd, men selvsagt med dagens teknologi når det kommer til leger, tannleger og slikt..;)
      Men alvolig..Hus i skogen!

    36. muumimamma: Ha-ha- ja det store slottet ditt hadde blitt tungt å holde rent 😀 Sånn sett er en liten hytte å foretrekke 😉 Men det med mørke, du får anskaffe store lyskastere 😉 og kanskje en stor glupsk vakthund 🙂 Hi-hi, ja du blir en fin president du Muumimamma, og det trengs om avkommet skal bli statsminister 😉 Heller litt ekle insekter altså, og slanger etc, enn bare sand.. Interessant 🙂 Enig i Afrika høres veldig spennende ut 🙂 Herlig kommentarer Muumi 🙂

    37. Å herre min hatt så vanskelig du spør! Vel, kan alltids prøve å svare, hehe!
      Skottland eller skogen? Hm…jeg elsker Skottland, men samtidig liker jeg godt å ferdes i skog og mark… Jeg liker utsikt, så der virker Skottland best, og jeg er mørkeredd, så da blir skogen skummel om kvelden. Men jeg liker den intime hyttekosen. Jeg hater husarbeid, så jeg tror nok jeg ville gått for den lille hytta i skogen. Man MÅ jo ikke absolutt gå ut om kvelden når det er mørkt. Husarbeid/mørke… av to onder liksom 🙂
      President eller filmstjerne? Tror ikke jeg hadde egnet meg særlig bra på et digert lerret, og liker ikke å være i fokus. Men om man må velge… Hm…som president får man vel hjelp til det meste, så da tror jeg det blir valget. Og som mor til Norges fremtidige statsminister kan sikkert rollen som president være et pluss :))
      Månen eller Afrika? Her er valget lett! Hvis jeg skulle reist til månen, hva skulle jeg liksom funnet på der?? Det er jo ingenting spennende der akkurat. Masse sand… Mens Afrika derimot, med et kamera, å du og du som jeg hadde kost meg! Hvis man ser bort fra alle ekle insekter og giftige dingser der da. Men heller det enn bare sand!

    38. zentia: Hytta kan godt være i Skottland, finnes fine skoger der også tror jeg 🙂 Ja, da går du RETT til filmen, og vi får skaffe deg noen livvakter etterpå 😉 Ønsker deg god tur til Afrika 😉 Det hadde sikkert vært fint med en tur til Afrika 😀

    39. eljos: JA, man MÅ velge, ha-ha 😀 Det er det som er med denne leken 😉 Må velge en, selv om det ikke alltid er så lett 😀 Hytta på deg ja 🙂 Og altså Hollywood neste for deg 🙂 Hi-hi 🙂 Ok, da fikk jeg vite noe jeg ikke visste, dette om Afrika, at du liker Afrika godt. 🙂 Fint med litt ny info ja 🙂

    40. Hmm, hmm.. Jeg syns den første var vanskelig for jeg ville helst hatt hytta i Skottland! Men hvis ikke det går så hytta=D
      På det andre så er jeg ikke noe politiker – så fikk prøve meg på en storfilm og håpe jeg ikke ble plaget så voldsomt i ettertid!
      Det tredje.. AFRIKA!

    41. vanja: Du hadde blitt en effektiv og varm president, det tror jeg hadde blitt flott i USA:-) Ja, mye spennende rundt omrking i Skottland, både histroien og dagens Skottland 🙂 Ha en fin dag, både på jobb, og når du ENDELIG bllir ferdig 🙂

    42. Hanne: Herlig Hanne 🙂 President Hanne 🙂 Du hadde fått litt orden på sakene du, det tror jeg 🙂 men begge høres litt skummelt ut ja, enig 😀 Ja, du har jo herlig hus i skogen, så et slott hadde vært en god variasjon 😀

    43. 1) – Ville du flyttet til en kosleig liten hytte i skogen hvor fuglene sang og biene surret ELLER ville du flyttet til et lite koselig slott i Skottland på toppen av en gresskledd ås?
      Jeg tror jeg hadde blitt litt ensom i begge alternativer her. Hmm ingen av delene egentlig, men hvis jeg måtte velge så ble det hytte i skogen….
      2) – Ville du bllitt president i USA ELLER blitt hovedrolleinnehaver i den nyeste stor- filmen i Hollywood?
      ÅÅå så strevsomt det ville bli å spille inn den filmen!!! Men som president så måtte man jo spille HELE tiden. Ja så det ble nok Hollywood.
      3) – Ville du vært med på en reise til månen ELLER reist på en rundreise i Afrika et halvt år??
      Afrika så klart, det villevært spennende. Jeg er så fascinert av afrikanske rytmer og farger. Ja absolutt Afrika.

    44. Jeg hadde nok valgt Skottland. Jeg har ei kusine som er gift med en Lord der borte, og jeg elsker den gamle historien det landet har med seg i bagasjen.
      Skuespiller er jeg ikke. Usa er jeg veldig glad i så president høres fornuftig ut. Jeg liker å ta avgjørelser, og få ting til.
      Månen er skummel. Afrika har jeg vært i før, og gjør det gjerne igjen.:)
      Som vanlig et kjekt innlegg fra deg. Nyt dagen du.
      Idag må jeg jobbe dobbelt så blir lite på bloggen….

    45. Hallo!
      1.Hytte i skogen bor jeg permanent i, så forandring fryder, tar slottet.
      2. Dette kunne jeg ikke velge mellom, ingen ting som frister. Må jeg, så må det bli president, utfordringer liker jeg og det samme med politikk.
      3. Rundreise i Afrika hadde vært ok.
      Ha en fin dag.

    46. Det røde Legohuset: Ja, litt grilling må til skal man bli litt kjent 😉 Hytta kan ligge hvor du vil 😀 Du hadde jo rocket den den filmen da 😀 Åååå, så spennende, ska du til månen, da ville jeg hørt hvordan det var- gleder meg til å høre 😉 Jeg sier ingenting om mine preferanser nå, kommer senere 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    47. Morning! Så du tenkte at du skulle teste mine smågrå bittelitt for tidlig i dag? Tsk, tsk. 😉
      1) – Ville du flyttet til en kosleig liten hytte i skogen hvor fuglene sang og biene surret ELLER ville du flyttet til et lite koselig slott i Skottland på toppen av en gresskledd ås?
      Hvis slottet er koselig, lunt og varmt hadde jeg flyttet til Skottland, men helt ærlig tror jeg at jeg hadde trivdes bedre i en koselig hytte i skogen (kan det være i Utah? I Zion-området? Ja-ja-ja?!)
      2) – Ville du bllitt president i USA ELLER blitt hovedrolleinnehaver i den nyeste stor- filmen i Hollywood?
      President… hmmmm… *smake på det* Nei, jeg tror makten hadde gått meg til hodet. 😛 Mwahahahah! Derimot kan vi late som at skribleriene mine blir en storfilm i Hollywood en gang, og da skal jeg selvfølgelig spille hjertebarnet mitt. U_U
      3) – Ville du vært med på en reise til månen ELLER reist på en rundreise i Afrika et halvt år??
      Åh herre.. jeg hadde ikke turt noen av delene. Faktisk hadde jeg mer sannsynlig reist til Månen.:p

    48. Bente og Lars O: Herlige svar 😀 ikke lett å velge alltid nei 😉 Det er jo spennende på hver sin måte, mens noe kan føles litt skummelt 😛 Du hadde garantert gjort drg i den siste nye stor-filmen, som the star 🙂 Du virker å ha pågangsmot og samarbeidsevner, og kreativitet til tusen, og det vil Hollywood ha 🙂 Ha en fin dag 🙂

    49. God morgen frodith!
      Det første var lett! Jeg velger Skottland uten å blunke. Min mann studerte i Edinburgh og vi elsker å reise både dit og til England.
      Nummer to var verre. Jeg har fryktelig lyst å besøke USA, men jeg er ikke noe glad i vises så godt. President er helt uaktuelt. Så da blir det skuespiller og Hollywood 😀
      Nummer tre Månen høres skummelt ut (litt pysete). Så jeg går for Afrika som kunne vært spennende og lærerikt.
      Ha en strålende dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg