SE OG HØR!! En berømt Hollywoodskuespiller bosatt i Skottland, reiser til MÅNEN!

 

Kan dere se for dere overskriftene, i fete typer? Som den over her.. Du ville nok kjapt SNAPPET med deg bladet, i et upåaktet øyeblikk på tannlegekontoret, og stappet det i vesken din.. Fordi du visste det gjaldt meg.. Og så gledet du deg, til å ta det fram, i smug, på kjøkkenet, når de andre var benket foran tv-en, for det var jo greit å vite hva denne mega-kjente skuespilleren fra Skottland, hadde foretatt seg på Månen!! 😀 Neida, det er muligens ikke SÅ interessant, men for de som var inne her i går og leste i går , så kan det være NOE interessant.. I går kom nemlig et utall CELEBRITETER, presidenter og filmskuespillere innom  her, og uttalte seg om sine reiseplaner for den nærmeste framtiden..

Etter at en utskremt journalist hadde spurt dem ut om vanskelige valg, det gjald bostedsplaner for fremtiden, reiseplaner etc, så forklarte de forskjellig presidentene og filmskuespillerne seg om temaene. Lite visste vel de om at det var en journalist fra ” Frodiths Budstikke” som var på ferde.. Vel, alle derers svar finner du i gårsdagens innlegg eller “utgave” om du vil…. I dagens utgave er det Frodith dere møter.. dvs MEG og mine svar:

-Denne damen ville helt klar reist til et slott i Skottland. Jeg er llitt redd for mørket, ikke VELDIG , for det er jeg ikke for noenting egentlig.. jeg er ikke veldig redd.. Bare for noen småting.. Og veldig mørkt, det LIKER jeg ikke så godt kan vi si.. Så en hytte langt uti skogen, nei der tror jeg at jeg ville trives dårlig. Ikke er jeg så veldig praktisk av meg heller, så jeg ville klart meg dårlig der.. Og jeg tror samboeren hadde blitt sur om han hadde måttet gjøre alt fra å hogge ved, fiske og sløye fisk, til å tenne  opp i peisen… Nei, da er det nok bedre med et slott i Skottland..  For det første elsker jeg Skottland, et spennende land, med mye fin natur, som likner vår. Og et slott hadde vært midt i blinken som hot, up-and-coming filmstjerne med mye penger. Jeg hadde sikkert hatt råd til å betale litt folk for både å lage mat, og å holde slottet rent og fritt for edderkopper. Samboeren ville vært veldig fornøyd.. I tillegg hadde det passet med å være filmstjerne, kunne vært litt tilbaketrukket, men hatt litt lettere tilgang til verden om jeg måtte fort avgårde igjen.

Ja… for jeg måtte vært filmstjerne… Å være president er alt for skummelt i mine øyne, jeg hadde ikke tort å lede så mange. Jeg tør jo knapt å folelese for en gjeng foreldre på en skole… Men å gå inn i en rolle, det har jeg alltid likt, så selv om jeg nesten besvimte de gangene jeg sto på scenen før i tda, så elsket jeg det også på et vis.. Så måtte nok bli filmstjerne ja..

Som filmstjerne og som Frodith, er det godt å komme seg litt vekk av og til. Som filmstjerne ville jeg kanskje ha foretrukket månen, som du ser over,  men som bare vanlige Frodith fra blogg, måtte det nok blitt til Afrika.. For tross ekle dyr og edderkopper i Afrika, er det å foretrekke i forhold til månen. Jeg synes det høres litt for skummelt ut, jeg tror jeg ikke ville turt, vært redd for ikke å komme tilbake osv. Men til Afrika, det området kjenner jeg tross alt BEDRE enn månen, selv om jeg aldri har vært noen av stedene 😉

Så snart er jeg på vei til Afrika, iført mørke solbriller, og med passet mitt fra Skottland under armen.

Det var en todagers tanke-reise…

Liker du å drømme deg litt bort?

20 kommentarer
    1. vaniljeogpepper: Et lite slott i Skottland hadde vært kult, men noe filmstjerne ville jeg nok egentlig ikke være, BARE hvis jeg må velge mellom de to 😀 Det er veldig gøy å tulle å lage rare ting i Paint. Det har jeg fått så sansen for 🙂

    2. Det så nesten ut som om det var bare barnebarn som skulle komme!! Men det kommer jo så klart barn, svigerbarn, søsken og venner også , yesssss……ja ha så det er apint du koser deg meg, tenke, tenke tenke, ja kanskje jeg skal prøve meg litt der jeg også….

    3. eljos: Å det hørtes koselig ut Eljos 🙂 Jeg vet ikke om det kommer flere nummer, jeg vet aldri hva som plutselig skjer 😀 kanskje jeg putter noen av dere inni avisen senere, men i går var det så mange innom meg, så vanskelig å plukke ut noen, så jeg puttet mine kommentarer inn i stedet for 🙂 Jeg lager alle tegninger i Paint. Denne siden også. Tar et bilde inn, klipper og tegner det andre selv inn og skriver. Alt skjer i Paint 🙂 Moro var det hvertfall 🙂 Så veldig bra å høre om halvårskontrollen din 🙂 Herlig. Kos deg med gjestene dine, hele store gjengen 🙂

    4. Ååå hvordan klarer du å lage en så fin avis-side? Det kommer vel flere nummer av den avisen? Jeg har det så travelt i dag, har vært på halvårskreftkontroll (veldig bra) og i kveld begynner gjestene å strømme til, de skal feier fars 70-årsdag i morgen. Alle åtte barnebarna kommer, 3 fra Bergen og to fra Stockholm, og tre som bor her på stedet. Det i Japan er ikke født enda, tror jeg…….
      Så her pyntes det kaker og ordnes i hver krik og krok, det blir en stoooor fest!!

    5. Min matgale verden: Ja, Skottland er veldig fint. Det varfantastisk grønt o frodig der når vi var der, men noe slott har jeg ennå ikke sett innsiden av 😀 Hverken som filmstjerne eller som meg srlv 😉

    6. Unni: Jeg skal gjøre nesten ingenting jeg også, farge håret nå. I morgen til mamma på besøk ogbpå nytt shoppingsenter 🙂 Å jasså, kjente meg igjen bak solbrillene? Ha-ha 🙂 Det var moro å prøve lage avisside 😀 Jeg drømmer ikke mye jeg heller, men litt på denne tullemåten, ellers er det mest EKTE steder på meg også 🙂 og mest er jeg plantet HER og NÅ 😉

    7. JEG og Julia Roberts var på flyplassen når du kom, he he. Jeg kjente deg igjen til tross for solbrillene 😀 Synd du ikke får være i fred for paparazziene om dagen, men sånn er livet som stjerne over alle stjerner ***** Har litt dårlig fantasi når det gjelder å drømme meg bort, jeg aner ikke hva som finnes av ‘steder’ i fantasien. Jeg har vært mange steder som jeg drømmer om å komme tilbake til, men det blir jo real å ikke fantasysteder ;-)) Ha en god helg og gjør som meg, mindre enn ingenting denne helga ;-D

    8. Lithanna: Kanskje enda mer morsomt med sånne steder som ikke finnes da 🙂 Sånne fantasy-steder 🙂 Spennende det.. Drømme seg vekk til steder, kan jo være til hvor som helst 🙂 Jeg har vært i Skottland to ganger, og det er fint der, men prøver gjerne noe nytt også 🙂

    9. Scotland er så vakkert land. Jeg har ikke vært der, men kunne godt tenke meg en tur dit. Skotter, kilt, sekkepipemusikk <3
      Ah.. ... ... 🙂
      Av alle steder jeg dømmer om, så eksisterer ikke det. Jeg vil jo inn i fantasyverden jeg. Skogene der, musikken mellom trærne fargene...Mmm...Neida !
      Sånn realistisk sett- Vil jeg bo I Norge til jeg dør ^_^ Men kunne gjerne besøkt litt eksotiske steder, høye fjell og fine utsikter 🙂

    10. Nemi Rebella: Jo, kunne nok spretti litt rundt 😀 men tror jeg hadde vært litt redd å ikke kunne komme hjem igjen. At det var noe feil med romskipet mitt elle noe… ville ikke vært igjen der oppe 😀 Så herlig du er en fulltidsdrømmer Nemi 🙂 Ha en nydelig dag 🙂

    11. Det er godt vi har drømmer – en virkelighetsflukt, ønske om og være en anen person i en annen virkelighet. Vi er alle en bit hver av virkeligheten og hverdagen kan være tøff. Derfor er det viktig med drømmen. Og vi vil bosette oss i Skottland, på Månen,i hus eller slott kan være det samme. Drømmene er der hele tiden. Den der Frodith-budstikke er jo en god ting og drømme seg borti i. Ha en fin dag.

    12. Hey! Jeg skal også til Afrika! Og jeg er jo president, med masse livvakter, så vi kan jo slå følge, da kan alle livvaktene passe på at alle de ekle krypene ikke tar oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg