Med hodet under armen… eller med hodet llitt lenger ned i kaffekoppen..?

Av og til lurer jeg på om jeg er mer eller mindre mentalt fraværende om morgenene… Jeg er egentlig en slags morgenfugl, spretter blid og glad opp når klokka ringer kl 6, og er helt klar for å ta fatt på en ny dag.. Jeg sitter og kvitrer (NEI- IKKE TVITRER) med Kjersti, og noen få andre innimellom om morgenene, før folk flest har fått søvnen ut av øynene 🙂

 

Men jeg tror likevel ikke jeg er helt VÅKEN , når jeg skal forlate huset… Jeg SER helt grei ut, ved første øyekast….. har klart å få på sminke noen dager til og med, uten for store flekker her og der med mascaraen.. Jeg får som regel med meg lunsj, steker og smører meg baguetter før jeg går. Dusjer, kler meg, pusser tenner, altså de fleste ting som vanlig folk gjør om morgenen før de forlater huset… Men jeg er allikeve helt LOST på et vis.. Jeg ser ALDRI ut vinduet før jeg går… Og det er rart jeg ikke har lært!…..for jeg treffer ALDRI med påkledning. Jeg har vårjakke,  tynne strømper  og ingen lue , i minusgrader, fordi måneden heter april. Når jeg så har forstått at det er ikke nødvendigvis vår selv om måneden skryter av det, så ikler jeg meg tjukk ull-kåpe og god lue, i det jeg farer avgårde ut døra… Blir slått i bakken av solskinnet og de 13 varmegradene som plutselig dukket opp den dagen… Og SÅ,  når jeg bare er fullforvirret og sverger at det ikke blir noen ende på all snøen, så haler jeg fram den stygge dunkåpa IGJEN,, farer ut døra i sist liten, som vanlig, må rekke trikken eller banen… Og DER ute i verden STRI-REGNER det… og der går jeg da med en våt gås rundt kroppen, som bare blir tyngre og våtere jo lenger jeg oppholder meg der ute.. Og det er ikke sånn som alle skal ha det til, at vannet preller av på gåsa… hvertfall ikke MIN gås… For jeg ser ut som en druknet gås, etter bare kort tid der ute…

 Så hvorfor går jeg ikke bare inn igjen og skifter…? Vel, poenget er at jeg ikke rekker det, jeg må rekke jobben.. Så burde jeg nok være mer forutseende, eller hvertfall oppegående nok til å huske gårsdagen… Og at kanskje CLUET er å se ut vinduet, kanskje til og med ÅPNE det litt, for å kjenne hvordan verden der ute er, ikke bare stole på hodet mitt og mine tanker om hvordan den BURDE være.. Men det virker som jeg må få hodet litt lenger ned i kaffekoppen, før hjernen våkner…For nå er jeg mest hun med hodet under armen.der jeg flakser avgårde til banen….

 Er du blid og ved dine ” fulle fem” umiddelbart om morgenen, eller er du litt gretten og  trenger lang tid på å få i gang hjernen?

32 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, i dag var du SENT oppe 😀 Jeg kvitret med Helge og noen andre litt i mens, men SÅ var du her 😀 Ja, jeg skulle hatt en Bonnie. I dag tittet jeg ut, og tok rød, fin Bergens-regnjakke 🙂 og det regnet! Håper fu har en fabolous friday! 🙂 Klem <3

    2. Hi hi, ikke enkel den der. Du burde få deg en hund. Etter morgenturen med Bonnie vet jeg alltid hva jeg skal ha på:) Men kanskje LITT drastisk tiltak det der. Idag gikk jeg så tidlig at jeg ikke fikk snakket med deg. Trening før tidligvakt er tidlig det:) Men så er man ferdig med det. God fredagskveld. Og takk for link:) Klemklem

    3. Unni: Den regndressen med solsikker høres ut til å kunne passet meg også. Man blir jo glad av å ha det på, kan bare regne så mye det vil 🙂 <3

    4. Haha, jeg har rød regnjakke og regnbukser med solsikker på, kjøpt i Spania, du skal se vi matcher 😀 Solsikker=Girasoles på spansk 😉 I kveld skal vi ha egotid med god middag og et lite glass, ungene skal på overnattingsbesøk til svigers, der lider de ingen nød :-))) Ellers får vi se an vært, det er rart, ikke, hehe. <3

    5. Unni: Jeg har ikke hatt regnjakke, kåpe siden jeg var liten jente. Men jeg var i Bergen med søsteren min i september, og det var SÅ fine regnkåper der, innsvingte, med søte detaljer og masse farger 🙂 Jeg kjøpte rød, og den er til å bli glad av i regnværet. Håper du skal gjøre noe hyggelig i helgen, med eller uten flyfilla di 😉 <3

    6. Hehe, tviler ikke på at samboeren din har et godt hode, det må han ha som bor sammen med deg 😀 Jeg skrev ‘all hjernetrim til han her hjemme’ 😉 Han kan nok ikke overta jobben min på null komma svisj, og jeg slett ikke hans 😀 Nekter å kjøpe meg ny regnjakke, har en på hytta, hehe. FREDDAN er her, det har jeg merka allerede. Nyt dagen Frodith. STOR freddas klem til deg fra Una <3

    7. abbix: Akkurat, kle på seg først 😀 og SÅ tenke på været, når man er godt på vei til banen.. eller buss eller.. he-he 😀 Men ellers trives jeg med morgenene, jeg er bare muligens litt FJERN.. Ha en fin fredag 🙂

    8. Uff jeg vet hvordan det er… snegler meg ut av senga hver morgen for å rekke bussen, og da er det å kle på seg som står i hodet, ikke været ute …. i hvertfall ikke før jeg kommer ut….

    9. Unni: Så deilig å ha en som strå for hjenetrimmen en ukes tid da 😀 Det skulle jeg også hatt, men jeg må ta den selv tror jeg, selv om samboeren har et godt hode han altså 😀 Men må stå for eget hode, til mine gjøremål, hi-hi.. Ikke glad i paraply jeg heller, bare glemmer den.. men jeg kjøpte så fin regnjakke i høst i Bergen, rød og fjong, så den skal bruks nå litt framover.. Den er litt tjukk også, så fryser ikke i hjel i den 🙂 I dag er det FREDAG Una, verdens beste dag, håper din blir fin også, og nå kommer flyfilla di hjem og alt 🙂 Stor god fredags klem <3

    10. Jeg er også morgenfugl, men ikke av den kvitrende sorten, har hue under armen og armen i bind, men kaffekruset rekker jeg og bussen 😀 I går kom gubben hjem og har fri en uke, det blir bra, da kan jeg overlate all hjernetrim her hjemme til han, hehe. I dag var det ingen spes plikter, så da ble det bare 4 1/2 time på jobb 🙂 Jeg HATER å gå med paraply, men i dag måtte den over hue, IGJEN, litt tynnkledd var jeg også kjente jeg, men hva skal en stakkar gjøre når april ikke har bestemt seg :- Ha en fortsatt god fredag og ha det kos på venninnebesøk :-))) Klemmer <3<3

    11. kommensalisma: Vi høres veldig like ut du 🙂 Er nemlig snill, blid og lerkete om morgenen, men ikke helt MED tydeligvis likevel. Men i dag tittet jeg faktisk ut vinduet før jeg gikk da.. prøve å skjerpe meg.. og der var det regn.. Og jeg har fin rød regnjakke i dag 😉 Ja, i dag er det beste dagen i verden, og flaks at den kommer en gang i uka. Den skal nytes, håper din blir smaskens også 🙂 Kos deg masse!! Stor fredagsklem <3

    12. Marit: Kanskje den bare ikke har kommet tilbake ennå 😀 Venter på lysere tider 😉 Og så setter den i gang og kvitre 🙂 Ja, bare man er noenlunde normal når man er over lakenet hvertfall, så er man vel fornøyd 😀 Ha en strålende dag Marit 🙂 Fredags-klem <3

    13. Jeg er morgenfugl! (og ubrukelig på kvelden/natten ;)… A-menneske !
      Men, det er ikke alltid at jeg er helt “innstilt” selv om jeg står opp halv seks hver dag.. noen dager så snubler jeg i katta på vei til kaffetrakteren.. men etter to kopper kaffe – så er jeg stort sett ganske igang.
      Jeg har nok energitoppen min mellom 07 – 11 … og det er typisk A-menneske har jeg lest et sted. B-mennesker opplever ofte energitoppen sin på kvelden.
      I dag er det FREDAG frodith! Herlig <3 Håper din blir fiiiin!

    14. Var en morgenfugl, men aner ikke hvor den har tatt veien! Mulig den ikke fant tilbake hit etter at den trakk seg tilbake til varmere trakter da vinteren starta .. eller mulig den rett og slett ikke gadd fly tilbake hit frivillig. Det er jo et land for spesielt interesserte dette da! ;o)
      Men når jeg bare kommer meg ut av dyna, og det er ikke klokka 6, så er jeg blid som ei lerke. Eller, iallefall slik jeg pleier å være når jeg er “normal”.
      Ha en fin dag. :o)

    15. Anonym: Å, der ble du anonym, men jeg kjenner deg igjen, har bare EN adoptivsøster her inne 😀 Klemmflat <3 Beste dagen i verden, jeg har pyntet meg og skalpå besøk til venninne etterpå 🙂

    16. Good mooornings søs 😀 Beste dagen din, fredag <3 og i morgen lørdag <3 <3 <3 Riktig good helg trallalalalala, våren er her endelig 🙂

    17. vanja: Ja, du høres våken ut 😀 Jeg TROR jeg er det jeg også, føler meg sånn…. men er det tydeligvis ikke 😀 Men i dag var jeg flink, gikk til vinduet, tittet ut, så det var regn. og har regnjakke 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    18. Morgenfugel er jeg uten tvil. I motsetning til deg sitter jeg og ser ut av vinduet før jeg løper avgårde. Det verste jeg vet er nemmelig å bli våt eller kald. Dermed må jeg kle meg etter været. Så mens jeg nyter kaffwen ser jeg hva jeg trenger, og blir jeg usikker åpner jeg døren:)
      Så jeg er i alle fall våken.
      Ha en flott fredag.

    19. Bente og Lars O: Ja, i dag er det favorittdagen 😉 Jeg er blid som en lerke, og det er jeg faktisk HVER morgen jeg også. Helg samme som deg. Våkner 6 da også, uten klokke 🙂 Tirsdager er jeg bare LITT mindre lerkete, litt høye skuldre på fuglen 😀 men stort sett våken altså. Men jeg er visst litt tregere i hodet enn jeg trodde.. i dag har jeg rød fin regnfrakk, nå får vi se hva som skjer utover dagen, ha-ha. Ha en nydelig fredag Bente 🙂

    20. Hei på deg
      Jeg er en morgenfugl. Den eneste i familien O.
      Spretter opp tidlig både hverdager og helger. Jeg liker god tid om morgenen og det sørger jeg for at jeg får. Mårran skal nytes!
      Kaffe, kattene, avisa og meg. Minst en halv time før jeg vekker noen andre 😀
      Ha en strålende dag frodith. Det er jo din favoritt FREDAG!!!
      Juuuhuuu 🙂

    21. Ingenmorgenpadde: Ja, du Padde-lure, deg VET jeg er et hjernen-sover-en-time-etter-jeg-våknet-Hode 😀 Ha en fin kaffekopp 🙂 en stund til 😉

    22. Ideatroll: Ha-ha, javel, trodde da du sov på denne tiden 😀 men du skal vel sove snart nå da 🙂 Det er sant, troll sover jo på dagen 😉 Ha en fin dag 🙂

    23. Altså – bare sånn for å ha sagt det, så er jeg også oppe på denne tiden! Så kan vi jo la være å nevne at det som oftest er fordi jeg ikke har lagt meg enda… :/ Jeg har alltid jobbet best om natten 🙂

    24. Helge: Jeg liker også godt morgenene, sitter med kaffen min og det er stille på utsiden… før alt begynner, og da er det full fart, med en gang man trår ut døra føles det som. Liker også godt kafeer uten mye støy. Ha en flott fredag 🙂 Det er dagen sin det! 🙂

    25. Tror man er best våken om morgene, hjernen og resten av kroppen har hvilt seg hele natten og er klar for nye utfordringer. Syns det er deilig og stå tidlig opp, alt er stille ute og ingen lyder. Så jeg vil nesten si at jeg gleder meg til hver morgen da jeg opplever stillheten rundt meg, lite med biler, ingen bakgrunnsmusikk. Utover dagen er det lyder overalt, kan knapt gå inn i en butikk eller kafe uten at det er bakgrunnsmusikk. Så jeg spretter opp hver morgen og nyter stillheten så lenge den er der. All ære til de få kafeer og butikker som ikke har bakgrunnsmusikk.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg