Overfylt med sommerfugler… :-)

  • Det kiler i kroppen, det er vår… det er som hele kroppen er full av sommerfugler… Og det ER den også… Noen av sommerfuglene har stukket av… det ble fryktelig fullt nedi magen der.. De er kommet i magen av ren skjær glede, for at våren er her, med varme stråler som når kinnene mine… De er der pga forventningen om alle de hestehovene jeg skal se i grøftekantene, det er forvventningen om late fridager i mai som KANSKJE bringer med seg turer i skogen, med niste og en is på en seter i marka. Sommerfuglene har stimlet sammen i magen fordi jeg gleder meg til lyse morgener framover, hvor jeg ikke tviler en gang på hva jeg skal ha på meg, det er ikke noe poeng å se ut vinduet, for når våren har meldt seg ordentlig, er den som oftest TRYGG.. Det er bare å iføre seg de dusinvis med sommerkjoler jeg har, og bruke de opp i en fei, før sommeren kommer med alt regnet sitt (he-he)  Sommerfuglene skyldes også vissheten om at jeg skal bade i saltvann i år…den skyldes gleden over å ha bestilt tur til Kroatia, slik at kanskje disse fargeglade solkjolene og alle sommerfuglene får en lenger levetid…  Mengden av sommerfugler skyldes spenningen over alt som ligger foran oss… Det er våren, den beste årstiden av alle. .. Våren er den beste i hele verden. Akkurat som fredagen er den beste dagen i hele verden… Noen få sommerfugler er litt flalksete, litt ekstra flaprete, og det skyldes at de er litt ekstra gira….. De skyldes litt ekstra spenning over den filmen vi skal lage ferdig i dramaen med elevene…. Den lille usikkerheten om det blir BRA NOK… Så de sommerfuglene er litt villfarene, og slapp ut, sammen med noen av de andre… men jeg flyr etter og fanger dem… og putter de inn igjen… For akkurat nå er de alle sammen bare en stor drivkraft, en enorm energi-boost og en påminnelse om mye spennende framover… Så jeg løper rundt her og flagrer litt selv, og føler meg som en GIGA-sommerfugl.

For jeg har akkurat nå masse av gode ting å glede meg til:

  • Tur til Karlstad en helg snart,
  • filmlaging med elevene mine,
  • løpetur med en bloggvenn Trille snart, 
  • snart bursdag,
  • treffe Lady August igjen og kanskje et par andre bloggvenner 🙂 på konsert med In August 24. mai,
  • tur med søsteren min på Galdhøpiggen,
  • fjeltur med  en venninne til sommeren
  • Kanskje Københavntur med kjæresten
  •  og tur til Kroatia 9 dager i sommer:-)
  • “Tirysil-rypa”-tur med annen venninne til høsten

 

Har du noe du gleder deg til i nærmeste framtid? 

 

 

38 kommentarer
    1. Høres ut som en plan! Her blåser det så kraftig nå at jeg har vondt for å tro at jeg velger kjole i morgen, men du ser meg spradende rundt i sommerkjoler før du vet ordet av det!

    2. Det var et koselig innlegg! I dag har jeg kjent litt på noen av de sommerfuglene selv. De liksom bare sniker seg inn i magen noen dager! Jeg har også mange sommerkjoler som trenger å luftes 😉

    3. Unni: Jeg skjønner godt hvordan du har det med litt GALE og ekle sommerfugler, for min uke startet med dem… vi skulle filme, og det er litt for hektisk og litt FOR mye usikkerhetsmomenter til at jeg BARE synes de sommerfuglene er deilige.. Så se er av flakse-arten du har… Men nå er jeg ferdig med filmingen av drama, så nå er det mest kos-sommerfugler, Jeg vil helt klart høre hvordan du har det og vite hvor jeg har deg 🙂 Tåler litt små-kjefting om ekle nattsvermere 😀 FOr sommerfugler som ikke er så hyggelige, er me som de natt-sommerfuglene… altså nattsvermere 😀 ha-ha 🙂 Håper du får noen fine dager likevel, og at det ikke BARE er slitsomt 😮 Stor klem fra meg <3 Forresten: her kommer et lager av mine sommerfugler, som du kan få noen av 🙂 Jeg har litt for mange, og helt klart noen å avse til deg 🙂

    4. Send noen vakre sommerfugler til meg, jeg gleder meg på dine vegne 😉 Jeg har fullt kjør på jobben, men det er feil sommerfugler jeg har, de flyr bare rundt og ‘flakser’ : jobb, jobb, jobb 🙁 I mai er det 4 fridager, som for meg skulle vært arbeidsdager, har tidsfrister vettu, men kommer jeg i mål til 24.6, da skal jeg bare GLEDE meg 😀 Dette ble smånegativt, men du vil vel vite hvor du har meg? 😀 God ukeklem fra Una <3

    5. Ja pjuh, det er såå travelt at jeg våkner mens jeg jobber med noe. Vesker ja, DET er gøy 😀 og film, digger det 😀 Klæmmeflat og ha en fin dag videre <3

    6. ladyaugust: Der var du søs! <3 Travelt på deg i dag? 🙂 Jeg har filmet ferdig med elever, så nå er det bare "glad-fuglene" igjen, ikke noen overstadig gira igjen lenger 😀 Nå snart forlate åstedet her, og hjem å lage mer vesker. Blir så FIIIINE 🙂 Ja, konsertdagen blir flotters 🙂 <3

    7. Siv: Ja, vi skal prøve å få til, men jeg er så dårlig form at jeg må øve litt mer først 😀 Men det skal nok gå,uansett skal vi gå ene veien og skravle litt 🙂 Deillig med masse sommerfugler 🙂 Nå skal du ut og luftes snart 🙂

    8. Anne: Ja, skikkelig mye sommerfugler på grunn av den Kroatiaturen skal jeg love deg 😀 Og nå er de litt mer VILLE sommerfuglene, som skyldtes filming i drama og rytmikk, unnagjort 🙂 Så nå blir det bare de rolige kilende som er igjen nedi der 🙂

    9. Jeg også – MASSE sommerfugler, supermasse!! Kos deg på løpings med Trille – jeg ville SÅ ha joina dere!!!! WIIIIIII

    10. Ja du er i alle fall en fargerik sommerfugl som flyr stille rundt på bloggen din og sprer dine små søte hverdagshistorier så vi som leser blir glade og får lyst til å bli til sommerfugler vi og. Jeg gleder meg også til å bruke fargerike sommerkjoler når den tid kommer, men våren først. Kos at du skal til Kroatia da 🙂

    11. Hanne: Herlig ut på strandpromenade 🙂 Jeg er nesten SIKKER på at hvitveisen kommer til du er hjemme 🙂 Det er virkelig mye god-vær her nå, og sommerfuglene flyr amok både her og der 🙂

    12. julianogmamma: Ja, vi skal være glad for alle vi får ha rundt oss, som betyr mye for oss. Jeg er glad for det hver dag, og tenker faktisk over det 🙂 Ikke alle får vi ha hele vårt liv, naturlig nok. Fine ting du gleder det til, som å gå i bunad 17. mai, en liten men HERLIG ting 🙂 Og Kypros, litt større, som min Kroatia, deilig å ha litt sikker sol i vente 🙂 Ha en fin dag 🙂

    13. Lisbeth Pedersen: Koselig du synes jeg er flink til å skrive, liker jo godt å skrive hvertfall 🙂 Ja, det er deilig å ha mye å glede seg til 🙂 Nå er de litt overgira- sommerfuglene borte, fordi nå er filmen ferdig 🙂 Så nå er det bare koselige sommerfugler igjen ;-)Ha en strålende sommerfugl-dag selv 🙂 klem <3

    14. Hurra stemningen stiger og sommerfuglene kommer!!
      Så bra at det er mye du gleder deg til.
      Lurer på om hvitveisen har blomstra til jeg kommer hjem, har en plass der den kommer veldig tidlig.
      Nå skal vi en tur til på strandpromenaden i sentrum, skal kjøpe Messi-skjorte til farmorgutten min. Han hadde stort ønske om det.
      Så på tur aldri sur ,-)

    15. Så moro da, ang alt det du har å glede deg til 🙂
      Gleder meg på sønnen sine vegne, ang det har skjedd i helgen.
      Gleder meg til Kypros turen vår, som er under 2 mndr til!!
      Svømmestevne i langbane i Drammen, kommende helg 🙂
      Gå i min nye bunad på 17.mai 🙂
      Og gleder meg over at jeg lever og har alle rundt meg. Venninnen min mistet mamman sin om fredag og trist :/

    16. For et glad sommerfugl innlegg 🙂 du er flink å skrive.
      Er kjekt og viktig å ha masse og glede seg til. Nå gleder jeg meg til våren og sommeren kommer.
      Ønsker deg en strålende dag

    17. Marit: Har en litt vel gira sommerfugl først i dag jeg også, men SÅ er det bare gode sommerfugler etterpå 🙂 Ha en fin dag <3 herlige ting du har å glede til da 🙂

    18. kommensalisma: Jeg kan sende noen av mine over mot deg, for her er det litt overfylt akkurat nå 😀 Håper du får en fin dag snupps, med noen små sommerfugler utover dagen 🙂 Ta kaffen og kosen først, og så ut å fange 🙂 Stor klem <3

    19. Engla: Det var gøy med Trysil-rypa, jeg og venninne dro, og skal med samme venninne igjen 🙂 Koselig med morgenstunder, og glede seg til trilleturer 🙂 Det fineste er de små hverdagsgledene, de kribler godt i magen de også, og nå har jeg i tillegg noen større også 🙂 sikkert derfor jeg føler meg nærmest som en sommerfugl selv 😉 Kos deg med Lykkeliten og trilletur, morgenstund og fine været 🙂 Klem <3

    20. Har masse å glede meg til jeg også.
      – to nye barnebarn er venta, ei i mai og ei i juni
      – våren er her
      – sommeren kommer etterhvert
      – forhåpentligvis får vi snart ferdig ganga hvor oppussinga bare stoppa opp
      – tur til Sardinia med drømmemannen om en måneds tid
      – sommer på hytta
      – kanskje en biltur til det store utland i løpet av sommerferien
      – båtturer
      – lange deilige kvelder på terrassen på hytta
      .. men aller først har jeg noe å grue meg til, så inntil det er over så klare jeg ikke helt å glede meg til noe av dette her.
      Ønsker deg og sommerfuglene en fin, fin dag. :o))

    21. Så herlig glad-innlegg! Viktig med påminnelser om at man skal ha noe å glede seg til, og har man ikke det – så må man finne det. Der har jeg nok vært litt dårlig akkurat nå – så nå skal jeg ut å fange sommerfugler, hehe.. 😉 Flott dag til deg! <3

    22. Herlig å lese 🙂
      Jeg forsøker faktisk å glede meg mest mulig i hverdagen og akkurat nå sitter jeg og gleder meg over litt alenetid, men også til lykkeliten skal våkne, ja for han har sovet lenge i dag 🙂
      Gleder meg til morgenkosestunden med han, til lek og latter og til vi skal ut på trilletur i det fine været 🙂
      Trysil-rypa ja, det kunne jeg også ha tenkt meg å vært med på en gang 🙂
      Jeg kommer fra Trysil, men har aldri vært med på det.
      Ønsker deg en superfin dag!
      Klem fra Engla

    23. Bente og Lars O: Ja, jeg skal vinke i vei 😀 Her starter sommerfuglene, de litt gira noen, akkurat nå. Nå skal det filmes 😀 Ha en glad dag Bente 🙂 Klemmer i fleng <3

    24. Nå ble jeg glad! Dette var skikkelig glad-innlegg 🙂 Ble minnet på alt jeg har å glede meg til og fikk litt sommerfugler i magen selv. Husk å vinke når drar forbi Kongsvinger på vei til vakre Kalstad!
      Ha en strålende dag med sommerfuglene 🙂
      Klem klem

    25. Så deilig da.
      Jo våren er årets beste tid. Jeg elsker lysere dager, solstråler på utsiden, og kaffekoppen i hånden.
      Stille og rolig mens fuglene plystrer ivei.
      Gleder meg til ei uke i varmen jeg og. Ellers har jeg ikke planlagt så mye.Nyt dagen du, og slipp løs litt flere….

    26. Helge: Ja, man må lage gledene sine selv 🙂 og de trenger jo ikke være så STORE heller før de er litt gleder 🙂 Kino, konserteer, teater… FINE gleder 🙂 Ha en fin dag 🙂

    27. Gleder meg til og ¨få tappesert gangen, få tingene inni boden igjen. Gudene vet når de er ferdig der nede. Etter det så skal jeg rydde balkongen. Ser frem til nye kulturopplevelser. Var på revy lørdagen i teateret her i byen. Kjempemoro var det. Må skape gleder for meg selv i fremtiden, gå på konsert, teater eller rett og slett på kino iløpet av neste mnd. Gleder meg også til nye turer med turgruppa. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg