“Galleri Frodith” har åpnet igjen!! Kom inn og stem!!

Ja, her står jeg igjen og LURER og LUSKER, og her har jeg stått siden i går kveld … Det har jo vært mye ståhei utafor dørene de siste dagene.. Paparazzier med digre tele-linser, som jaktet på kunstnerene og alskens rare folk som ville inn å stemme, så fort dørene åpner. Og nå åpner jeg altså!! Velkommen inn 🙂 Jeg har pyntet meg litt i anledning dagen..

 

Som forrige gang Galleriet var åpent har jeg ogå denne gangen litt champagne stående til de som måtte ønske å kose seg litt mens de går rundt .. Den er alkoholfri for de som måtte lure.. Mange er på jobb, og er bare en lynvisitt innom “Galleri Frodith”, og vi kan ikke ha berusede folk på jobb etterpå.. Ingen raving i gatene utenfor Galleriet nei.. Og vi vil ha stemmer som er gitt i et klart øyeblikk, og ikke i beruset tilstand, er det ikke sånn da? 😀  Og det kan være barn som kommer innom.. Ja, lurest og best med alkoholfritt 🙂 

Jeg vil takke alle kunstnerne som har deltatt denne gangen!! Det er en flott liten gjeng, mange har skrevet historier rundt bildene, fortalt meg. Skulle gjerne tatt med disse også, men det ville blitt et veldig langt innlegg, og det er jo egentlig fotoene i seg selv det handler om. Men JEG er glad for at JEG fikk del i disse historiene. Tusen takk 🙂 

Alle disse kunstnerne gjør at dette blir en kjempflott ustilling, så jeg vil utbringe en alkoholfri SKÅL for dem 🙂 

Nå kan du sette fra deg det tomme glasset her i foajeen, så skal vi inn å se på kunstverkene som har kommet inn denne gangen. Jeg har hatt mitt svare strev, med å holde verkene i pen stand, og uten at noen kom seg inn i galleriet , mens jeg var bortreist i utlandet.. Og det var ikke BARE- BARE å få alt klart til i dag.. Men nå er altså alt klappet og klart, lokalet er nyoppusset, innvendig,  hvite hansker er brukt på opphengmg, og bildene er nummerert.

. Det er 21 flotte kunstverk  markert med numrene 1-21.. Dette er fordit det da blir mest rettferdig. Folk som stemmer, stemmer da på bildet, og ikke på en de kjenner kanskje 🙂 Det blir litt mer anonymisert . Noen hadde egentlig sendt inn hva bildet kunne hete, og andre ikke. Derfor gjør jeg LIKT for alle, og tar bare numrene. Bildene får tale for seg selv. Håper allle synes det er OK 🙂

Sånn foregår altså stemmingen:  

-enten sender du  meg EN stemme i MELDING-feltet (de på blogg.no), til det bildet du liker best.

-ELLER du kan sende din stemme på mail, om du heller vil, eller om du ikke har blogg 🙂 e-mail: [email protected]

– ELLER , noen stemte forrige gang i kommentarfeltet også, og det er også en mulighet, kommer an på hva du føler for selv også 🙂 

 

Du kan bare gi EN stemme. Til det bildet du liker best 🙂 Og jeg har ingen regel om at det ikke er lov å stemme på eget bilde…. MEN jeg regner med at vi ikke får inn 21  stemmer hvor alle har stemt på seg selv… Ha-ha, i så fall får vi ta det problemet hvis det kommer… Se godt  igjennom hele utstillingen, og kos deg med  bilde for bilde, titt  opp og ned,og se hvilket bilde du får en spesiell følelse for,  og send så din stemme i  MELDING-feltet hvis du har blogg, mail eller også i kommetarfeltet.. 

  Det er lov å stemme fra mandag  morgen, altså NÅ og  fram til onsdag kveld.  

På torsdag eller fredag vil jeg annonsere vinneren, og også vise ALLE  bildene med Kunstnerens bloggnavn- eller Nic-name  slik at det blir litt heder på ALLE  Det blir premie til 6 av kunstnerene..

Så HER  vil jeg da bare be dere om å tre inn i den store kunsthallen, for nå kommer de nydelige, morsomme og flotte kunstverkene til verdens beste kunstnere 🙂

 

 

 

 

 1)

 

 

2) 

 

3)

 

4)

 5)

 

 

6)

 

 

7)

 

 

8)

 

 

9)

 

 

10)

 

 

11)

 

 

12)

 

 

13)

 

 

14)

 

 

15)

 

 

16)

 

 

 

17)

 

 

18)

 

 

19)

 

 

20)

 

 

21)

Sånn, da er det bare å sette i gang å stemme, så fort du blir enig med deg selv. Takk for at du kom <3 

91 kommentarer
    1. cynaracardunculus: Så fint at du kom 🙂 Jeg var redd du var bortreist 😀 Men du fant veien til galleriet. Her går ting som det skal og jeg klarer nok å få presentert vinneren(e) i morgen tidlig 🙂 Jeg noterer meg stemmen din i skjemaet mitt 🙂 Ha en fin kveld søteste 🙂

    2. Blunck: Ja, kom igjen sener da 🙂 Jeg åpner vel igjen en annen gang også,og trenger sikkert kunstnere igjen også 🙂 Og det er åpen ut dagen om du skulle få lyst til å se mer 😉

    3. Blunck: Tusen takk for stemmen din 🙂 Den er notert på den blide hunden 😀 Ja,man må velge stemme på den som treffer en på en måte 🙂 Ha en super dag i dag!

    4. Ååååå, glemte jo det, uhøflige meg .:-( tusen takk for deilig Champagne og for titten, elsker utstillinger, kommer gjerne igjen ved en senere anledning 🙂

    5. Jeg skriver her jeg….valget var vanskelig, men jeg satt til slutt igjen med 4 stk,brukte så eliminering metoden…. og den som får min stemme er….nr 7 <3 for makan til sjarmerende dollarglis har jeg da aldri sett hos en hund 😉

    6. Therese Nybu: Tusen takk for stemme, jeg noterer med den 🙂 Her er så mye fine bilder at det er noen som liker alle, men nå begynner det hvertfall å vise seg noen som LITT flere liker 😀 Torsdag kommer vinner-innlegget 🙂

    7. Skribenten: Flott 🙂 Jeg er veldig glad i alle bildene jeg også, jeg har jo hatt de her noen nesten en ukes tid 😀 Jeg synes det er noen veldig morsomme 😀 Herlig, og noen bare veldig sjarmerende 🙂 Det er skikkelig gøy å ha Galleri, det burde du prøve en gang 😉 Takk for stemmen din, den noteres herved av direktøren 🙂

    8. For et fint galleri, og mange påmeldte er jo gøy :)) Jeg synes alle bildene er veldig fine, og med gode, vakre og noen morsomme motiver. Her er det utvilsomt noen blinkskudd, altså. Jeg har mest sansen for bildene som ikke er “oppstilte”, hvor fotografene var heldige med øyeblikket.
      For meg står det mellom 1,5 og 9.. hm… Må se på dem igjen..
      *scroller kjapt oppover igjen*
      ok, etter mye krangling med meg selv, så sier jeg nr 1! :))

    9. fruensvilje: Så fint du kommer innom og titter, og stemmer, tusen takk 🙂 Da blir det litt liv her i galleriet, med litt stemmer her og der 😀 Ha en flott dag 🙂

    10. Min matgale verden: Så flott Kjersti 🙂 Jeg visste du vill komme, helt av deg selv å stemme 🙂 Ja, her var det liv i går 🙂 He -he Blir nok en vinner etterhvert skal du se 🙂 Direktøren er på landet en svipptur i dag, hos mor, en liten fridag, men har “overvåkingskamera”/nettbrett med, så det går fint 🙂 Kan se på kommontarer, svare osv Ha en fin dag Kjersti 🙂 Klem <3

    11. Jøss, sånn lang rekke kommentarer! Gratulerer med åpningen!! Jeg var innom i går og drakk champis, men siden jeg var på jobb fikk jeg ikke gitt lyd fra meg… Jeg tror jeg har bestemt meg og sender i mld felt. Masse flotte bilder da. Bredt spekter av tamme og ville. Herlig. Alltid like gøy med fotoutstilling:) Nå skal jeg sende min stemme, og så freser jeg på tidlig trening, etter å ha turet Bonnie og vekket Gutter. Ha en strålende dag:)

    12. Nemi Rebella: Ja, mange fine, jeg liker alle sammen, på hver sin måte 🙂 Men kanskje du klarer å finne en som “taler til deg” hvis du får tenkt deg litt om? Åpent fram til onsdag kveld 🙂

    13. Fru Stussli: Jeg titter inn om rn stund igjen, ikke kommet ennå 😀 kjempespent her. Det er utrolig moro å ha fotokonkurranse 🙂 Og eget Galleri 😉

    14. Fru Stussli: flott, skal kikke der, de kommer av og til litt senere, så da ser jeg snart 🙂 takk skal dere ha, fine dere Stussliene <3

    15. Engla: Og historien jeg fikk fra kunstneren var akkurat DET 🙂 De gikk dit på et bestemt tidspunkt, akkurat som de KUNNE klokka, og venter på far som kommer snart <3 Søte 🙂 Da noterer jeg meg stemmen din 🙂 takk, takk 🙂 klem

    16. Gratulerer med åpningen!
      Her var det mange veldig fine bilder, men hvis jeg må velge ett blir det nummer 19.
      Synes de var så søte <3
      Fikk meg til å tenke på sangen "venter på far" (eller var det mor,hihi)

    17. julianogmamma: Flott 🙂 Takk skal du ha 🙂 Her tikker det sakte men sikkert inn noen stemmer :-)<3 Jeg noterer din, og ønsker deg fortsatt fin kveld 🙂

    18. Det røde Legohuset: Hi-hi, ja Kera er ei godjente skjønner jeg 🙂 Flott at du stemte, jeg noterer din stemme 🙂 Direktøren er glad <3

    19. cynaracardunculus: Åååå, du er snill! 🙂 Har med mørk sjokolade og og alt. Du vet å sjarmere en galleridirektør altså 😀 Blir jo helt varm og glad 😉 Ja, du får bare traske rundt å titte litt, og komme tilbake å atemme når du er klar 🙂 Ja, er det ikke utrolig mye flott her? Og 21 bilder da, ganske mange!! <3 <3

    20. Gratulerer med vell gjennomført åpning av galleriet.Her har du virkelig fått fatt i et knippe med gode bilder altså :)))
      Jeg tok selvsagt med en blomsterbukett og en stooor mørk sjokolade til deg <3 <3 :))
      Tror jeg må la inntrykkene synke litt før jeg avgir min stemme-mye flott her -men det står mellom to favoritter 😉

    21. Amorartis ~ Tegning og diverse: Ja, kjempemye fine bilder, jeg koser meg glugg her i galleriet mitt 😀 Jeg er så glad for at så mange sendte inn. Takk for stemme, den er notert 🙂 Ha en fin kveld <3

    22. Unni: Ja, overvåkingskameraet er med, er over på DET nettet nå 😉 Litt tyngre å skrive innlegg fra brett, så det gjør jeg ikke særlig ofte.. Lager som oftest klart, eller blir mest bilder hvis innlegget kommer med brettet. Men til “overvåking” fungerer det perfekt, ha-ha 😀

    23. Ha en fin kveld du også – dyktige Frodith 😀 Kos deg hos mamma, klart du har må ha overvåkingskamera i Galleriet, he he. Klemmer <3<3

    24. Unni: Å ja, den har jeg designet og sydd selv 😀 Ikke måte på hva jeg lager her på bloggen, i virkeligheten kan jeg ingenting, blink blink 😀 Ha-ha.. Fint du har et par bilder du liker, ja bare kom tilbake når du er klar.. Mange som venter litt og titter først 🙂 Ha en nydelig kveld Una, jeg skal til mamma en tur over til i morgen, men har nettbrett med selvfølgelig ;-D Må jo holde øye med stemmer og Gallreiet 😀 så er på nett 🙂 KLem<3<3

    25. Gratulerer med åpningen av Galleriet 🙂 Jeg ønsket meg et glass vin, men dessverre, som seg hør og bør var det kun champagne å få servert, hehe, da tok jeg et glass vann i stedet, hihi. Vanskelig å bestemme seg, jeg har 2 favoritter skjønner du, men jeg skal nok få bestemt meg før onsdag kveld 😀 Nydelig kreasjon du har på deg, designet av deg selv formoder jeg 😉

    26. Helge: Flott, takk for stemmen din Helge, det er så koselig at du kommer inn på Galleri Frodith. Det er jo mange fine bilder og fint at folk stiller opp og stemmer 🙂

    27. Miriam: Bare ta med champagne videre, det er helt i orden 😀 Så herlig at du forelsket deg litt i et bilde da 🙂 Ja de er helt skjønne disse bildene, og SÅ varierte 🙂 Moro for meg når jeg fikk inn her 😀 Kom en etter en, søte, pene, rare, morsomme og fine. ALT!! <3 Dere er skjønne som har sendt meg så fine bilder 🙂 Jeg noterer meg stemmen din 🙂 Ha en nydelig dag 🙂

    28. Monica prøver: Ja, helt enig 😀 Mange som var morsomme også 😀 Det har vært en fryd å få inn disse bildene 🙂 Jeg må rundt å sjekke hvor du kan ha lagt igjen stemmen din 😀 På mail, i meldinger eller på kommentar 😀 Ha en fin dag 🙂

    29. Skål og gratulerer med braksusksess på åpningen 😀 😀 Det var utrulig mange fantastiske bilder du har fått inn. Eg har scrolla opp,ned,opp,ned,opp,ned og kunne gitt stemmen min til alle bildene 🙂 Men som sagt kan eg bare stemme på eit bilde Stemmen min går til nummer 5. Det er et øyeblikksbilde og gir meg et smil om munnen. 🙂 Skulle seff ha stemt på meg sjølv da eg har forelska meg i premiene,men det blir ikkje riktig da eg blei forelska i eit annet bilde ! 😉
      Synes den champagnen var så god at eg sniker med meg eit glass ut herifra mens eg leser andre blogger. Håper det er greit ? *smilepent*

    30. eljos: Ja, ikke sant 🙂 Her gikk du rett ut i båten med en gang 😀 Koselig. Bare varmen kommer, skal jeg også ut å treffe disse måkene og andre rare folk og dyr. Nå er det minusgrader inne her jeg sitter føles det som, så glad jeg ikke er måke idag 😀 Tusen takk for stemmen din, er så fint å få inn litt stemmer sånn etterhvert 🙂 selv om det er GOD tid. Din er notert. blir spennende å se hvem som vinner også. Men hyggligst av alt er det å få SETT alle disse bildene samlet 🙂 Ha en fin dag Eljos 🙂 klem <3

    31. Min stemme går til nr 2. Måken, minner meg om at nå er det snart båtsesong!!! Og ja du har så rett så rett, det viktigste er at bildet treffer noe…….og her traff det båtsesongen he he….

    32. Zentia: Ja, ikke sant, kjempemye fine bilder 🙂 Jeg har kost meg med dem litt nå, og er spent på hvem som vinner 🙂 Det er ikke det viktigste da egentlig, det viktigste er at vi fikk se hele denne dyregjengen samlet på et sted 🙂 Herlig 🙂 JEg noterer meg din stemme 🙂

    33. nateh: Det er bra at den blir LEST skikkelig 😀 Er mest hyggelig det. Du skriver også lange og innholdsrike ting, og da kan jeg ikke skumme. Og kun det jeg rekker i pausene her nå. Skal til min mor i ettermiddag. Og da kan jeg rekke litt mer. Har med nettbrett, er jo ikke data der ute 😀 Ha en fin dag Nateh 🙂 Klem <3

    34. Er innom å skriver litt i ny og ne, men hver dag ble for mye når jeg møtte veggen i vinter. Er jeg innom bloggen titter jeg alltid innom deg 🙂
      Ser frem til en politisk kommentar i ettermiddag/kveld 😀 Hihihi
      Liker bloggen din og LESER den også hahahaha
      Klem

    35. nateh: Så hyggelig å se deg Nateh 🙂 og at du stakk innom Galleri Frodith <3 Jeg har notert meg stemmen din og ha en strålende mandag du også 🙂 Har tittet innom deg, skal titte litt mer senere i dag, når jeg er ferdig på jobb 🙂

    36. eljos: Man får lov å være så kritist eller utkritisk man vil 😀 For noen er det bare noe som TREFFER en som er nok, for andre er det mer fototekniske som teller også. Begge er lov, jeg ser alle som kunstnere 😀 Er spent på din stemme 🙂

    37. kommensalisma: Så bra du har sett deg om godt 🙂 Jeg noterer din stemme 🙂 Det er jo så mye forskjellig som kom inn, fugler, sommerfugler, flodhester og hunder og katter.. Helt unik utstilling vil jeg påstå 😀 Blir spennende å se hvem som går av med seieren 🙂

    38. Gratulerer med verden flotteste galleri 🙂 Min stemme går til bilde nr 3 og dermed slapp du faren for uavgjort 1,1,1,1 😀
      Ha en strålende mandag!
      Klem 🙂

    39. Jo da, det var mange fine her, men hvis vi skal være litt kritiske så må vi jo ta hensyn til diverse som at motivet er flott, men dessverre, ligger i mørket og motivet kunne vært bra hvis det hadde hatt blikket et annet sted osv osv. Men nå har jeg nesten bestemt meg, nå står det bare mellom to stk etter å ha plukket vekk slike som jeg nevner over her da……Er jeg for kritisk tro? Nei det er jo en ordentlig utstilling dette her…….

    40. Lithanna: Ja, jeg synes det var egentlig en haug med fine bilder 😀 Og veldig variert, fra sommerfugler, via flodhester til hunder og katter 🙂 DIn stemme er notert 😉

    41. Det må bli til at jeg stemmer på nr 15.. for henne har jeg faktisk fått masse bamseklemmer av på ordentlig – så hun er mitt hjerte nærmest etter en god rundtur i galleriet! <3

    42. Lithanna: Jepp, jeg har skrevet om det i innlegget, at jeg regner med at ikke alle gjør det, så ikke noe forbud mot det 😀 Vil du jeg skal føre opp din på eget bilde? 🙂

    43. Lithanna: Nei det er EN stemme pr person, så du må velge en 😀 Men du kan tenke deg litt om hvis det er vanskelig å velge 🙂 Mye fine hundebilder ja 🙂 Og mye annet fint også 🙂 Jeg er i det hele tatt fornøyd med kunstnerene 🙂

    44. Har vi lov å stemme på flere. ?
      Siden jeg er hundemenneske så…fikk jeg en instant elsk på nr 15 ( merkelig nok…Ler )
      Men også 7, 10 og 17 🙂

    45. eljos: Takk-takk, ja det var rent så jeg hadde sommerfugler i magen her altså 😀 Ja, det er bare å komme flere ganger, jeg holder åpent til onsdag kveld 🙂 Det er jo mange bilder og mange, mange fine synes jeg 🙂

    46. Stressepadde: Ja, bare komme tilbake når du har sett godt. Dette krever litt tid, det skjønner jeg 🙂 Alle har sendt inn så fine bilder 🙂

    47. Grratulerer med dagen og åpningen. Jeg må nok ta flere runder her før jeg bestemmer meg, men det skal jo være åpent i flere dager, så det går vel bra! Jeg har jo noen favoritter allerede, men det blir ikke enkelt…….

    48. Haha – strålende! Jeg likte den fornøyde Plutoen i bilde 7. Minnet meg om vår egen hund, hun satt i passasjersetet med snuten ut av vinduet da jeg (og hun) kjørte til hytta. Like fornøyd hver gang!

    49. Oi – her var det jammen mange fine bilder! 🙂 Jeg må virkelig bruke tid her – ikke lett å bare sende en stemme her, nei…. Jeg får komme tilbake til saken, tror jeg 🙂 Har allerede 3-4 favoritter, men må velge bare ett…. VANSKELIG! 🙂

    50. Lisbeth Pedersen: Takk-takk 🙂 Ja, her er det så mange fine bilder 🙂 Blir spennende å se hvem som vinner også 🙂 Kom gjerne og stem et av stedene i løpet av dagen 🙂 Ha en fn dag Lisbeth <3

    51. inneuteferdig: Tusen takk for stemmen 🙂 Ja, er det ikke mye fine bilder 🙂 er helt herlig å være direktør i dag 🙂 Ja, denne gangen var det skikkelig mange forslag 🙂 HERLIG!! <3

    52. kommensalisma: Ja, det er bare å titte :-)Alle fortjener en titt, vel og lenge 🙂 Og kom og stem når du er klar 🙂 Ja, stor stas dette her 🙂

    53. God morgen fru galleri eier. Så herlige bilder da.
      Favoritten er uten tvil nr 3.
      Så åpent og levende. Uten tvil et dyr som er glad i friheten, og som ikke minst nyter den.
      Du har fått inn mange forslag. Kjempeflott.

    54. Fru Stussli: Bare kom tilbake når du/dere er klare, jeg holder “festningen” og teller så lenge 😀 Ja, nå hadde jeg sommerfugler i magen før dere kom altså 😀 Sto her og trippet, og malimga så vidt tørket 😉 Ha en fin dag Bente <3

    55. Gratulerer med åpningen Direktør Frodith!
      Alle sammen så fine på forskjellig vis. Jeg må rett og slett ha hjelp til å bestemme hvem som skal få Stusslibloggens stemme, så da venter jeg til Emma kommer hjem fra skolen 🙂
      Ha en strålende dag på galleriet. Som sagt vi kommer tilbake i ettermiddag 😉

    56. Endelig er dagen her, Galleri Frodith åpner igjen. Du verden så mange fine blomster du har pyntet foajeen med, og tradisjonen tro er det champagne til alle som kommer. Så tusen takk for god alkoholfri champagne – trolig en Ebony Vale Chardonnay 2010. Her var det mange fine dyrebilder, tror jeg må studere de flere ganger før jeg avgir min stemme. Fantastiske bilder alle sammen på hver sin måte. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg