Danse rundt Liv… :-)

I dag er en spesiell dag..Det er santkhansaften.. Og skulle vi gjort som svenskene, skulle vi  “tatt helt av”, og tatt fri.. Vi skulle tatt natta i bruk, tatt fri fra jobb på mandag og danset ut i de sene timene rundt deg såkalte” MAI-stangen”. Det gjør svenskene.. De feirer sankthans-aften, som vi feirer 17. mai, de pynter “mai-stangen” med blomster, over det hele, og hyller sommeren som fødes på et vis… Vel, i dag skal vi feire at en ny tradisjon er født, her inne i blokka… Vi skal danse rundt Liv... VI skal danse i Livs-mange-rom eller Livsrom, som hun heter her på Blogg. Hun er vår “mai-stang” i dag. VI trenger ikke pynte henne med blomster, hun er allerede en blomst selv. Og hun elsker hagen sin. Der pusler hun rundt, planter, raker, lager bed, planlegger dammer, og blomstene hennes likner små kjoler som danser og virvler rundt, i nydelige farger.. 

 

Liv har fire nydelige barn, og vi har sett reisen hennes til  Trondhelm,som var litt tung pga Liv har mye smerter, men hun trosset dem og kjørte tur-retur Trondheim for å besøke datteren sin. Hun har også to kjekke sønner vi har fått en liten titt på, og de så ut som tivllinger. Liv er utdannet intensivsykepleier,men er ufør. Hun bruker derfor mye av tiden sin i hagen om sommeren, og på interiørsysler  om vinteren. Hennes favoritt-reisemål er Portugal, men er egentlig ganske interessert så lenge noen nevner VARME 😉 

Hun liker spenning og action, men også drama, når det er snakk om film. Og hennes favorittfarge er rød.. Liv har mann, hun har  fem søsken, og en hund som heter Essra.

Liv har mange rom. Og kanskje det er derfor bloggen heter Livsrom. Hva vet jeg. Men jeg har sett hun har mange “rom”. Som vi vel alle har. Hun har mange sider, og hun byr på dem alle. Hun gjemmer seg ikke når hun er lei seg, eller har det tungt, men forteller leserne sine om det. Men hun dveler ikke lenge i “det mørke rommet”. Hun er raskt forbi, og på plass i et lysere rom. Liv er blid, og koselig, sånn som jeg har sett henne. Jeg har ikke kjent henne mer enn en måneds tid, men hun er ofte innom og legger alltid igjen noen hyggelige ord på bloggen min 🙂  På sin egen blogg, byr hun på seg selv, på alle måter. Det er blomster i alle livs rom, de har bare litt forskjellige farger, og det er vakkert der. Så la oss alle danse rundt Liv i dag, og feire henne litt SKIKKELIG, fordi hun har jo 

Bursdag i dag!!! Gratulerer så masse med bursdagen Liv. Håper du får en dag fylt med glede og kake. Jeg har bare cyberkake og by på som vanlig her inne, men det får duge 🙂 Store bursdagsklemmer fra meg og alle de andre til fineste Liv!! <3<3<3

 

Og til deg som leser dette. Ta deg en tur innom Liv da vel 🙂 Og gratulere henne 🙂

Hva skal du ellers foreta deg på en sånn fin søndag? 

30 kommentarer
    1. inneuteferdig: Jeg har ikke kontroll på riktig alle, men en del 😀 Og noen får jo to ganger også 😉 Hi-hi, Håper du har gode dager Vanja 🙂 Klemmer <3

    2. Backside: Så bra du har vært der inne 🙂 ja, vi må feire de man vet fødselsdagen til 🙂 Og jeg sikrer meg stadig noen bursdager skjønner du og det er så koselig å lage sånne innlegg hvor man gjør litt stas på folk 🙂 Ha en fin da du 🙂 Klem <3

    3. Engla: Håper du har en superfin dag Engla, jeg har kost meg med venninne i hele dag, lunsj, rusletur, marked, kake osv 🙂 Herlig. Klemmer til fineste Engla <3

    4. Så koselig innlegg frodith <3
      Da må jeg innom og gratulere!
      Det er visst mange som har bursdag i disse dager 🙂
      Ønsker de en superfin dag videre!
      Klem fa Engla

    5. Helge: Nå skal jeg bevege meg ut i verden snart også. Det striregner, men man har da regntøy 🙂 Blir nok stille og rolig i kveld med meg og samboeren også. 🙂 Ha en fin dag 🙂

    6. Gratulerer til Liv – var innom og gratulerte henne idag. Ellers har vi fridager nok her i landet om vi ikke skulle hatt fri ianledning St.Hans, men jeg er enig av svenskene virkelig kan feire dagen med Maistang og sangleker iså måte. Ellers har jeg alt fått en tur på ca 6 km, det meste i skogen. Kunne ha dratt på St.hansfeiring på Holmennokken her i byen i dag men gjør det ikke, det har vart i 3 dager, konserter + div salg. Blir vel litt vasking og litt sånn. Ha en fin søndag.

    7. Min matgale verden: Å jasså du, feiret litt ekstra i går du da 😀 Ja, da trenger du vel en luftetur kan jeg tenke meg 🙂 Og Bonnie er med som drahjelp kanskje 😀 Ha en fin dag Kjersti-mor <3 KLemmer <3

    8. solkro: Ha en fin sankthans du også 🙂 Her skal det bare sløves i kveld 🙂 Men ut å gå tur nå,i regnet 😉 Ja, ta en tur til Liv 🙂 Ha en fin dag 🙂 <3

    9. Livsrom: Bra du likte litt omtale, jeg har jo ikke kjente deg så lenge, men føler jeg har blitt litt kjent med deg likevel, på kort tid 🙂 Og hvis vårt bekjentskap har ført deg over på andre blogger du liker også, ikke noe er bedre 🙂 FInt du startet opp litt i går da, da fortjener du å late deg i dag på bursdagen, til langt utover dagen 😀 Her skal jeg ut å traske i regnet snart 😀 Store bursdagsklemmer tilbake <3<3

    10. eljos: Å så spennende for deg da 🙂 Nordvestlandet here you come 🙂 Ja, nå begynner feriedagene for alvor for mange, og det er koselig. Uansett vær og vind, fri har vi, og skal gjøre andre ting, de fleste av oss 🙂 Jeg skal ut i regnværet snart og rusle med venninne. Men neste mandag bærer det mot Kroatia 😀 Koselig du gikk innom Liv 🙂 Klemmer <3

    11. Tusen takk frodith!<3<3 Jeg blir rørt av den vakre omtalen:D Du er ikke snau, sjenke meg et eget innlegg, raust av deg, syns jeg. Det har vært en gled å bli kjent med deg også:) Det har livet opp blogg-tilværelsen, og det har vist veien til andre positive bekjenskap.
      Takk for alle positve kommentarer, oftest er glimtet på plass i øyet, og smilet lurer i munnviken;) Det er i hver fall slik jeg har oppfattet deg. Du får protestere om du føler du må.
      Feiring startet jeg med i gårkveld... derfor er det en laaat morning ennå:)
      Igjen TUSEN TAKK<3<3<3<3
      KLEMER<3<3<3

    12. Nå har jeg vært innom Liv jeg også. Det var en fin blogg hun hadde, Tror nesten at jeg skal legge den inn på blogglisten min. I dag pakker vi, tirsdag bærer det avgårde til Nordvestlandet. Det blir spennende!!

    13. Fru Stussli: Håper Emma er bedre 🙂 Og hvis hun er, at dagen som gledespike blir morsom 🙂 Ha en strålende dag Bente 🙂 KLemmer <3

    14. dandilion: Å så herlig, bursdag på lekeland 🙂 Det blir nok gøy for henne ja 🙂 Jeg skal også bare rusle en tur 🙂 Jeg har heller ikke kjent Liv så veldig lenge, men man blir jo fort litt kjent her inne 🙂 Ha en fin dag :-)Klemmer <3

    15. Koselig innlegg om Liv. Jeg skal titte innom bloggen hennes og gratulere der 🙂 Vet ikke om jeg har vært innom der, så takk for tipset 🙂 Det blir en rolig søndag, kanskje går vi en tur. Senere i dag skal frøkna i bursdagsselskap på et lekeland sammen med klassen 🙂

    16. Flaggermusvinger: Ja, koselig bloggen hennes 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Jeg skal ut i naturen litt, hvertfall litt elv og noe grønt,midt i byen 😀

    17. Hanne: Så koselig at du gjorde det Hanne 🙂 Er du fremdeles febersyk og forkjøla? Håper du blir bra igjen fort 🙂 Godbedringklem fra meg 🙂 <3

    18. passion4lifeandtravel: Ja, hipp hurra til Liv 🙂 Håper hun får en koselig dag 🙂 Og håper du får en koselig dag også. Jeg skal ut å gå tur med en venninne, ellers skal jeg ta det stille og rolig her, med samboeren 🙂 Jeg må også begynne å tenke LITT på hva jeg skal ta med av tynne sommerkjoler til Kroatia 😉 Jeg burde vel også ta litt sol i forkant kanskej, hvis det hjelper.. har hørt rykter at det ikke blir det samme og ta noen timer i solarium som “underlag” Jeg er jo så blek som et laken nesten.. Solfaktor 35 blir et must noen dager tror jeg 😀 Høres herlig ut med Thailand. Der har jeg faktisk vært en gang også. Bangkok var stort og spesielt 🙂 Høres lurt ut med sånne giveandtake-dager, med shopping og kultur. Alle får det de vil ha 😉 Ha en nydelig dag Mette 🙂 Klemmeflat <3<3

    19. Gratulerer med dagen Liv!!! Hipp hipp hurra for deg !!!
      Så flott hyllest til Liv, og jeg gleder meg til å besøke hennes fine rom <3
      Så ønsker vakre Frodith en nydelig Sankthans <3
      Selv blir det ryddedag her, vi skal tømme en bod vi har lånt en stund...så begynne å tenke på hva vi skal ha med oss til Thailand <3...og det beste av alt...finne ut om det er noe spesielt vi ønsker å se/gjøre der denne gangen...det meste tar vi på sparket, men vi drar noen dager innom Bangkok...og der har vi takeandgive dager...det betyr litt kultur for oss voksne og shopping for tenåringen...en salsakveld for oss voksne og mer shopping for tenåringen...og siden tenåringen slippes løs i Bangkok på egenhånd...så må vi alle være med hverandre <3
      Klemmeflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg