Til seters for å gjøre seg fete….. ;-)

Vel… denne gangen var det ikke snakk om “De Tre bukkene Bruse” ,, men de to prinessene som skulle til seters… Vel, egentlig var de ikke av kongelig blod, og å dra til seters for å gjøre seg FETE, trengte de jammen ikke heller… Men av og til kunne de virke litt som noen “skygger av seg selv”, (ha-ha) ,så en liten tur til seters trengte de uansett… (søsters og jeg på vei til Ullevålseter 😉 )

For å komme til seters måtte de forbi et stort vann… (Sognsvann…)

… hvor små prinsesser kunne hoppe fra vannlilje til vannlilje, uten nesten å bli våt på føttene en gang… 


Vel… litt verre hadde det vel vært med de store føttene våre i strørrelse 41….

Prinsesssene måtte gjennom en stor skog…


Hvor vakre blomster sto tett-i-tett i veikanten…


Og det er ikke BARE lett å kave seg gjennom disse blomsterengene, for “små, skjøre prinsesser” som oss…. Smørblomster og sukkertopper  rekker helt til himmelen, og man trenger en tøff ridder til å hjepe seg å kappe ned disse for å komme fram…

For å nå HELT fram til seteren, må prinsessene forbi en stor skummel hest….


Så man trenger å tøffe seg litt opp først, med et lite falskt og påklistret smil… “HER KOMMER JEG…”… liksom…

Den store skumle hesten ser ikke så farlig ut LANGT i fra… men som du sikkert vet er DENNE prinsessen VELDIG redd for hester… Om det er noe jeg er redd for i det hele tatt… fordi jeg er jo egentlig ikke redd for NOENTING.. men altså hester…. de er jeg LITT redd..


Noen synes kanskje det er “å ta litt VEL hardt i å kalle dette en hest… men du kan vel se hvor vill og gal den er der den kaster med halen og graver med foten… For små, skjøre prinsesser som meg og min søster, er denne hesten HEST NOK…


Prinsessen prøvde å ufarliggjøre den litt med å lage en litt romantisk ramme der oppe ved seteren.. (må innrømme å ha brukt zoom her, ha-ha….)

For å komme INN på setern, måtte prinsessene gjennom den stor testen: Klapping av hest…

1) En litt forsiktig tilnærming er alltid lurt… For ikke å virke skremmende… for DEN altså 😀


2) Man kan nærme seg bittelitt, hvis man bare slenger litt på egen hestehale, som jeg gjør her… Og later som man er en venn… I tillegg til å stå litt lett, tilsynelatende henslengt… for å inngi tillit..


3) Det siste skrittet er selve klappingen… Lene seg litt framover, mens beina blir igjen langt der bak… strekke en hånd LAAAAANGT fram… og ta på manen… Testen er gjennomført… Klappet og klart.. Snart klar for seteren…


Bare et siste lille bevis på HVOR NÆRME jeg var… Og her har jeg IKKE brukt zoom… slå DEN da…!


Med den andre lille prinsessen måtte det litt bilde-manipulering til… ha-ha… for hun er om mulig enda mer redd enn meg.. Hun står langt i fra, og “later som” hun klapper den… men det får gå… Får inn på seteren skulle vi 😉

Etter å ha gjort seg fete på seteren, kom de langt om lenge til en bru… der sikkert både De Tre Bukkene og andre hadde gått før oss… 

Et lydløst “Skrik”, en bønn om å gå hjemover igjen…. 😉


Tilbake ved vannet der vi startet, var været snudd, og trollene var kommet ut… Det buldret fra “OVEN”, og det var rett før det kom settende både troll og sinte guder ut av skogen.. så vi skyndte oss ned mot den trygge byen igjen 😉

Og Snipp, Snapp, Snute…. så var det eventyret ute…  <3 (

(uttdrag fra lørdagseventyret med søsteren min 😉 )

 

Har du hatt en god helg?

22 kommentarer
    1. ladyaugust: NEi, det er DU og den andre søstra mi 😉 Som må bilde-manipuleres til å se ut som dere klapper hester.. Den var stor og skummel ser du 😀 Stor nok for meg hvertfall, men jeg kunne ikke ridd på den, hadde rukket ned til bakken 😀

    2. Du de skyggene er ikke rettferdige, endaglad det ikke er slike speil på prøverommene for dere er jo superslanke men ser ut til å ha lagt bittelitt på dere pga vinkelen på skyggene. Supertøffeste søs <3 sammen med hesten :DDDD sååååå tøff er ikke jeg altså ! Klæmmeflat <3

    3. Helge: Vi bruker rundt en time opp 🙂 Det var faktisk ikke så mange der, fordi det var ganske godt vær, så de var vel på stranda 🙂 Den ponnien er jo bitteliten egentlig, men den er stor nok for meg 😀

    4. Engla: Ha-ha, ja er det ikke rart hvordan man kan være redd for en sånn liten hest… eller ponni 😀 Men det var en herlig tur, og jeg har fått opp energien veldig de siste ukene , så vi sprutet avgårde oppover:-) deilig med litt sol. Ha en flott dag du også 🙂 Stor klem <3

    5. Det er pent rundt Songsvann og vidre innover. Dere var vel ikke alene der for det er neste kø der tenker jeg på en fin sommerdag. Det var en fin hest, slike hester hører til i naturen. Hvor lang tid brukte dere opp? I går var en grei dag, var en tur i Hokksund og bada i tjernet mitt om kvelden. åt laks ute og sovna tidlig.

    6. Ett herlig “eventyr” og flotte bildet <3
      Det så jo ut til å være en litt skummel, men veldig fin tur da 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin dag fine frodith!
      Klem fra Engla

    7. Amorartis ~ Tegning og diverse: Ja, og dette er jo bare ca 15 minutter med banen i Oslo, så er man midt oppi det 🙂 Det er det beste 🙂 Deilig i skogen der når det er sånn passe med sol 🙂

    8. Så mange pene bilder som matcher eventyret du forteller. 😉 Nydelig hest, og så pene blomster og vann. Blir litt i eventyrstemning av å se på det jeg. Ikke rart nordmenn er så kreative med historier med så mye pen natur rundt seg. 😀

    9. Lithanna: Det var en herlig tur 🙂 Og det er akkurat nok varmegrader og ikke FOR varmt her nå om dagen. Godt i veggen, men greit å trimme litt i været 😉 Ha en fin dag du, ta deg en tur etter jobb <3

    10. cynaracardunculus: Ja, ikke sant jeg var modig 😀 Turte gå NESTEN helt inntil 😀 En gang måtte jeg leie en hest.. gå ved siden av og leie den, fordi jeg var lærer og vi var på Langedrag, og det var ikke nok LEIERE… 😮 Og gutten som satt oppå var MIN elev.. jeg MÅTTE bare, jeg var redd hele tida for at den skulle bite meg.. Og jeg har aldri gjort det igjen.. men i år skal jeg ri.. en gang.. Ja, det er litt av et eventyr 😉 Ikke ta meg liksom… Ta han andre.. 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmerpå <3

    11. Åh , det så ut som en deilig tur i solskinnet!
      Og så fine bilder. Tøffa du som tester ut hesten, selv om du ikke er helt trygg på dem:)
      Satse på solvær her og, så jeg kan ta en tur i skog og mark selv:)

    12. Jeg syntes du var veldig modig jeg :))
      Fiiiine,idylliske sommerbilder (å veldig kult skyggebilde 😉
      ..ellers har jeg aldri forstått moralen i den bukkene bruse historien,sladring og uvennskap,neiånei..

    13. Tove: Ja, det så jeg også nå etterpå.. men den så stor og tøff nok ut da vi var der oppe.. Den er veldig gammel, den bor oppå Ullevålseter der, og har vært der i alle år..Og gresser og spise gjør den alltid.. så tror den får nok mat også.. Kanskje fordi den er så gammel at den blir litt skranten..?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg