En hyllest til sola.. og Peter Pan… ;-)

Husker du innlegget mitt om Peter Pan? Det som handlet om skygger? Om hvor rar verden ville vært uten skyggene, og hvor rar verden ville vært om vi forble barn, og aldri ble voksne.. Det handlet om at man kan være leken selv om man har ansvar og er moden på enkelte områder 🙂 Jeg viste deg at jeg hadde vært ute og lekt med sola, for det er jo DEN det egentlig handler om… Sola og alt lyset 🙂 Det fine lyset.. Hvis verden hadde vært helt, helt mørk, tenk hvor trist det hadde vært… og DA hadde det ikke vært noe skygger, verken til å leke med eller til å gi oss energi… For det er det lyset og sola er: energi til livene våre og kreativiteten vår. Så da jeg startet for noen uker siden, med min vandring i Peter Pans fotspor... så var tanken hele tiden å sette i gang en aldri så liten foto-kokurranse... som en hyllest til sola eller lyset og Peter Pan.. Jeg tenkte at det var en passende konkurransse når man likevel er ute hele dagen, og blogger litt om kvelden? 😉 Så jeg tar sjansen på at folk ikke er HELT slappe i varmen,men blir med på en liten sommerkonkurranse 🙂

Man kan ta bilder av seg selv etter en lang handlerunde….


Eller seg selv som f eks en frosk…


… som spretter avgårde…

 

Eller man kan ta bilder av noe helt annet…


…. som en sykkel…


.. eller bruke lampen i leiligheten som lyskilde…


… eller vise hvor sliten og sint man er ….. 😉

Bildene jeg har tatt er bare bilder JEG har tatt, ment som eksempler.. Du bruker din fantasi og lager AKKURAT hva du vil 

Altså: FOTOKONKURRANSE:

Men trenger ikke ha blogg selv for å delta 😉

Avstemming skjer etter jeg har fått inn bilder, og etter fredag kl 20 engang 🙂 Kommer tilbake med stemmergler etc.

Premier er disse veskene som jeg la ut i dag tidlig. 

 

 

Håper mange har lyst ut å ta skyggebilder 🙂 for nå kom jammen sola igjen 🙂

38 kommentarer
    1. Elin Slåen: Ha-ha 😀 Jeg begynte også for noen år siden… men så datt jeg av litt i år igjen, det skjedde for mye… Men jeg skal igang igjen nå snart, når jeg ikke er sym mer.. 😉 Nå har jeg fått inn 5 bilder, and more to come 🙂

    2. Jeg var lat i 26 år, så begynte jeg såvidt å trene litt i fjor høst, og så har jeg vært lat siden lenge føre jul og frem til for ca. 5 uker siden, og nå har jeg vært lat i 2-3 uker til 😛 ha ha.. Jeg skulket så mange gymtimer jeg bare kunne slik at jeg såvidt besto faget 😛

    3. Elin Slåen: Jeg har vært lat i 30 år… Og det siste året… Men skal i gang igjen, når jeg ikke er syk mer 😀 god treningsøkt! Klem <3

    4. Mannebeinet er ikke alltid like fornøyd med at jeg er så selvstendig 😛 Ha ha..
      Men nå skal jeg trene litt- selv om kroppen verker til tusen- har vært alt for lat i to uker nå, om ikke tre :O he he

    5. Elin Slåen: Har sikkert en selvutløser men ikke funnet ut av det ennå 😀 Kan jo spørre samboeren, men driver mye med disse bloggtingene når han gjør noe annet 🙂 Vil klare alt selv 😉 Har utrolig dårlig pære i gangen her vi også, den går hver 14. dag..

    6. Jeg har ikke så veldig stor leilighet jeg heller 60-65 kvm, men det er lite ly for det om- pærene ryker hele tiden 😛
      Ja, det er nok det vanskeligste. Har du selvutløser? Det har jeg fått, men har ikke fått testet det så mye enda 🙂

    7. Elin Slåen: Det er litt sånn her også… Vi har EN lampe i stua…Men den lager MYE lys, er sånn som går opp i taket og lager lys i hele den bittelille stua vår… du vet vi har jo Lilleputt-leilighet 😀 Men det lyset klarte jeg lage noen skygger med 😀 Men det vanskelige var å ta bilde OG lage skyggen selv… 😉

    8. Jeg har verken veggplass eller lys nok 🙂 I går gikk det en ny lysepære her, så med de to andre fra før blir man nesten mørkeredd 😛 ha ha… Enda godt jeg ikke er mørkeredd 😛
      For hver gang jeg er på besøk hos tanten min ryker det en lysepære hos dem- jeg får snart ikke komme på besøk 😛 He he..

    9. Elin Slåen: Ja, det er bra 🙂 Jeg kommer med noen påminnelserutover i uka, fram til fredag 😀 Jeg har fått inn noen:-) MEn vil har FLERE!!! Og alle forskjellige, jeg har jo sagt man kan bruke LYSET også, altså INNE, så det er en mulighet også 🙂 Det viktige er at man har et skyggebilde, at man leker seg litt hvis man har lyst, eller at man sender et fint man har fra før 🙂 Jeg har vært på et annet oppdrag i dag, og det tok helt piffen ut av meg.. er jo syk… men er det fint i morgen,skal jeg prøve meg på et artig skyggebilde igjen selv også 🙂 Men jeg er ikke med i konkurransen altså, jeg bare leker fordi jeg synes det er gøy 🙂

    10. Oslopadde: Ja, paddami, da må du utpå med kameraet 🙂 Jeg har fått inn noen, men det er litt sommermodus her inne om dagen 😀 Men NOEN er bra, og regner med flere faktisk 🙂 Gleder meg til å se hva du finner på 😀 Folket har jo likt tingen fotoene dine godt før 🙂 spennende 🙂 Klemmepaddeflatklemmen <3

    11. Morsom konkurranse 🙂 Jeg har ikke mange skyggebilder liggende, så må nok ut og jobbe litt
      🙂 Godt du gir oss god tid! Jeg får besøk av opphavet denne uken, så må prøve å få tatt bilder i morgen etter jobb 🙂 Paddefroskeklemmmmm

    12. Min matgale verden: Bare send det du hadde 🙂 Det var jo kjempefint 🙂 Jeg husker det 🙂 Jeg har fått ETT bilde siden igår kveld, og trenger flere 🙂 Det er jo flere enn meg som tydelig har tenkt på skygger i sommer, så det er jo supert 🙂 Det jeg har fått er også fra en som allerede hadde et klart 🙂 Så bare skynd deg å sendel, før du drar på hytta 🙂 For mobil-blogging er små-trege greier stakkar 😀 Ja, jeg ringer Jørn Hoel, om ikke dette gir seg… Eller jeg venter til du er tilbake fra hytta,så lar vi han få en NESE-styver ;-D

    13. Så gøy:) 🙂 Men jeg er jo tilbake i regnfulle Bergen…..Heldigvis har jeg et skyggebilde på lur, et fra Kreta vet du, så mulig jeg må bruke det, siden jeg reiser på hytta i dag, den nett-frie hytta….da blir det bare mobilblogging:) Gøy konkurranse 🙂 Og det fra en småpjusk Frodith og, ikke verst. Jørn Hoel burde egentlig komme og hjelpe deg, det er jo faktisk HANS skyld!! Men han hadde muligens gått mest i veien…;) klemklem

    14. lithanna: Hvis den dukker opp igjen, får du kaste deg over kameraet, og Kera eller noen andre 🙂 Eller du kan bruke INNE-lys 🙂 Hvis du får lyst til å være med 🙂

    15. Elin Slåen: Så kjempebra 😀 Jeg har fått inn et allerede, Og en som sier hun HAR mange 🙂 Så noen er i gang allerede 🙂 Det er jo utrolig mye gøy man kan gjøre med skygger 🙂 Håper på sol imorgen til deg,, eller at du får tak i en STOOOR lampe 😀

    16. Åhhhhhh- supergøy 😀 Plutselig fikk jeg en slik barnlig-lyst inni meg (syns solen har gått ned i dag) 😀
      Jeg skal vente på solen og ta masse bilder- og så velge kun ETT- for dette må jeg være med på 😀 Wiie!

    17. inneuteferdig: Ja, du har jo mange fine skygger i hage din vil jeg tro 🙂 Det er så mage fine skygger når man begynner å lete litt 🙂 Og INNE er også mullig, hvis man ikke får sol 🙂

    18. Jeg har nettopp hatt en opptelling og opprydding i fotoarkivet mitt her, og fant ut at jeg hadde knipset 1421 bilder i juni og juli. Men ikke ett eneste av skygger!!!!! Kan det være mulig? Jo det er faktisk mulig………….

    19. inneuteferdig: Hi-hi, må jo gjøre litt i sommervarmen 🙂 og spesielt når jeg ligger her er det fint å sette i gang en konkurranse. JEG har jo vært ute og fotografert skygger tidligere 😀

    20. dandilion: Klart du kan bruke noen du har 🙂 Bare det er skyggebilder er jeg glad 🙂 Men send bare ETT, det du liker best selv 🙂 Jeg tar ett fra hver. Og da er det best om dere velger selv 🙂

    21. Kan man bruke skyggebilder man har? Har noen fra tidligere tider 🙂 Nå har jeg kikket litt rundt i bildearkivet på pc-en og funnet noen 🙂 Sukk! Mange gode minner der både i bildearkivet og i skyggebildene <3

    22. frokenfjeldberg: Ja, sende til den mailadressen som står i ruta 🙂 Og sende ETT ikke flere, så du må velge ut et selv. Blir for vanskelig for meg å velge et, og jeg tar bare et fra hver, synes det er mest riktig 🙂 Hvis det blir VELDIG få med, skal jeg etterlyse flere fra deg 😀 Ok? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg