Vaniljeogpepper på jobb på turistinformasjonen :-)

Det var en gang en rotte som var ute på en lang og farlig reise… Hun måtte gjennom mange prøvelser og store utfordringer, før hun kom fram til det endelige målet… 

Neida.. Det er ikke sånn eventyret går.. Dette er eventyret som startet med en konkurranse som DENNE bloggerne satte igang


Siv er min yngste bloggvenn, 18 år, og ei jente med mye meninger og herlige holdninger. Hun skriver kjempegodt allerede, er opptatt  av politikk, samfunnet  og miljøet rundt oss… Og jeg er sikker på at hun blir statsminister en dag 😉 

Vel, hun satte IKKE i gang historien om Vaniljeogpepper, den er MIN. Men hun arrangerte en konkurranse om å lage det hyggeligste  sommerinnlegget. Jeg tenkte at det var VELDIG hyggelig med ei rotte som reiste rundt 😀 Siv har kåret vinneren for LEEEENGE siden.. Og det ble ikke meg. Men det gjør ingenting, fordi dette har vært så moro uansett 🙂 Og rett før Vaniljen var hos Miriam og trente, så var nemlig rotta hos Siv.  Derfor hun hadde pause en stund, for Siv var i Autstralia.. Siv  MÅTTE jo få besøk av henne 😉 Men Siv er fryktelig opptatt på jobb om dagen, og ikke særlig tid til rotte-innlegg 😀 Så hun sendte meg bildene, og her er de. Og de er selvfølgelig fra jobb 🙂 Vaniljeogpepper har vært på JOBB, på en turistinformasjon..


Svinser rundt og venter på turistene 😉

 


Helt klar for at det skal komme noen, ligger klar til angrep…

 

Men, det er lite folk på turistinfoen, så Vaniljeogpepper, hun tenkte at en tur på Hvalsafari hadde vært noe, så hun pløyet gjennom all info om dette 🙂 Om hun fikk vært på noe safari, vet jeg ikke … men i følge Siv, ble det mest turist-preik den dagen, og Vaniljeogpepper måtte stå på hardt, og ikke ligge på latsiden 😀

 

42 kommentarer
    1. Siv: Jeg tenker nok at Vaniljeogpepperbloggeren ser det du har skrevet 🙂 Hun følger litt med og er så glad for alt rotta var med på som du så 😀 Ha en fortsatt fin kveld på jobb 🙂 Det var gøy å lage litt om henne hos deg også da 😀

    2. For et NYDELIG innlegg!!! Tuuuusen takk for at du laget innlegg om dagen, så kan jeg huske den søte rottevennen min!! Så fiiiiint, nå ble jeg glad!! Sitter på jobb i skrivende stund (sjjjj, ikke si det til sjefen!) snaaaaart fri! HEYHO 😀
      Ps til Vanijle&Pepper-bloggen, jeg tenker litt på deg, jeg! Jeg husker jo hvor navnet kommer fra 😉

    3. Catrine aka Cakki: Det er jo bare å lese seg bakover 🙂 Det er som regel nevnt i overskriften “Vaniljeogpepper” 🙂 Og det meste er i slutten av juni,og hele juli 🙂

    4. Vanilje&Pepper (the motherload: Ja, ikke sant det er koselig 🙂 Det er jo bare en liten tøyrotte, men har blitt så mye mye mer 🙂 Og minne om Vaniljeogpepper er alltid der i MITT hode vet du <3 Kose på <3 Og jeg tror ikke rotta er ferdig med reisingen sin heller 😀 Hun skal komme en tur hjem til meg 😀 Men jeg vet mange vil ha besøk av henne, så kanskej må hun ut på en juleturne også 😉

    5. Dette er så utrolig stilig å få med seg -jeg blir like glad hver gang jeg ser et innlegge med rotta Vaniljeogpepper
      På den måten blir vaniljeogpepper liksom ikke helt borte ,selv om bloggen er det…
      En eventyrlysten ,sosial rotte -det er jo meg ,i egen høy person.
      Uansett min skjønne Frodith ,det du har klart å gjøre med Vanilje&Pepper-rotta og alle bloggvennen hun har fått reise til er bare helt fantastisk
      -Bloggvennene tenker kanskje ikke på akkurat meg når rotta besøker dem ,men en del av meg er faktisk akkurat der (på en ucreepy måte ;)Takk for at dre tar så godt vare på Vanilje&Pepper <3

    6. Min matgale verden: Ja, jeg vet at det er ikke TULL en gang, sånn som du sto og snakket høyt til de sauene 😀 Vaniljen har mange rare slektinger ja .-D Sikkert tanten 😉

    7. Catrine aka Cakki: Fordi jeg fikk henne av Vaniljeogpepper, bloggeren 😀 Jeg har hatt masse innlegg om henne hele sommeren 🙂 Hun reiste UT i slutten av juni, etter en liten øve-tur 😀

    8. Så bra du gjenkjente sauepraten;) Jo, det var et pustende, pilende familiemedlem som krysset veien der bossbilen sto, og der jeg kom gående. Men den var lys grå i pelsen, og så nesten bare ut som en “koselig” tante til vaniljeogpepper:)

    9. Thi hi…jeg er vel ikke rette til å spørre ang håndarbeid, men jeg ville bare ha heklet en kjole med stropper, litt utsvingt, og sydd på noen paljetter…det må da bli fint på henne, hun kler da alt <3

    10. Lisbeth Pedersen: Ja, veldig bereist altså, det var jo en ypperlig ide egentlig at hun kan jobbe på turistinformasjon… Og reise på interrail rundt i Norge.. Hun kan jo vise MEG alle dere 😀 Hi-hi 😉

    11. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg tror hun må ut på en ny runde om ikke lenge 😀 Kanskje juleferie 😀 meske seg med litt julegrøte etc 🙂 Mange som vil ha besøk tror jeg 🙂

    12. Min matgale verden: Ååå, en i familien? Som at noen hadde kastet en fin slektning?? Eller som i at det var en mer mørk og slem rotte som “pustet” med ekte pust…? 😀 wæææh! Du jeg lo forresten så godt i dag tidlig av innleget ditt, fordi jeg ser så for meg at du virkelig snakket høyt til de sauene…akkurat som jeg ville gjort det selv 😀 veldig gjenkjenning der altså ;-D Klemklem <3

    13. inneuteferdig: Ja, vi får ta oss en tur vi også 🙂 Og så får jeg nok sende den rotta noen flere steder en annen ferie skjønner jeg 🙂 Flere som kunne tenkt seg besøk har jeg hørt 😀

    14. passion4lifeandtravel: He-he, jeg synes jeg ser henne i sånn salsakjole og høye sko og sånn 😀 Hun må nok på ferie flere steder helt klart 😀 Fårr se hår det blir da. Nå må hun komme seg hjem etter denne reisen først 🙂

    15. <3 Det blir kos <3 Rotta kan godt få et lite vikariat hos meg en stund om hun vil, også kan hun få være med på salsa skolen vår, så vi kan lære henne å danse salsa, ja, kanskje hun blir så flink at hjelpe oss å instruere <3

    16. passion4lifeandtravel: Ja, hun må jo være den rette til å informere om reising, så mye som hun har reist i sommer 😀 Jeg og Vaniljen kommer nok på spa til deg ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg