Hummer og kanari til onsdagsfrokost…. ;-)

Nam-nam…Trodde du at jeg skulle servere deg hummer her til frokost? Eller en stakkar kanarifugl? 😉 Nei, sitt og kos deg med kaffen din du, det har jeg gjort, og er nå i full gang med alt annet som skal fylle onsdagen.. Hummer og kanari betyr jo bare at jeg har litt forskjellig å by på..

Først en liten tegning av Vaniljeogpepper, den skjønneste rotta i verden. Som du vet fikk jeg henne av en blogger som kalte seg Vaniljeogpepper. Nå har hun vært rundt på sommerfereie hos, 11 forskjellige bloggere i sommer… Og nå er hun snart på vei hjem… Det var Helge som satte meg på ideen med tegningen, han etterlyste en tegning av Vaniljeogpepper, og mente at det kanskje var vanskelig å tegne henne, når selve modellen var ute og reiste så mye… Men neida, jeg har henne friskt i minne og har en formening om hvordan hun vil være når hun kommer hjem igjen 😉 Sittende å fabulere over alt hun har vært med på, og folk og dyr hun har møtt :

 

Men nå kan siste blogger bare glede seg til besøket, for hun er nemlig reist fra LadyAugust 😉 Jeg vil ikke avsløre hvem den siste er, men det får dere vel kanskje vite i løpet av i dag eller i morgen..

Ellers så sendte jeg i går avgårde  to premier i minikonkurransen min, hvor jeg ba folk gjette hva jeg skulle lage. Jeg jobbet på spreng med de to mobilveskene, så den EGENTLIGE vesken, som var det jeg skulle lage…. har jeg ennå ikke fått satt igang med igjen.. Men skal i gang med den snart..

Her er hvertfall de ferdige premiene, som er pakket og sendt til to bloggere 😉 Den tredje må vente bittelitt 😉

Hva er din planen for denne dagen midt i uka? Er den preget av litt hummer og kanari? 😉

 

 

 

46 kommentarer
    1. Helge: Sånne hestekurer kan være bra 🙂 De hadde jo mye slags greier fore da vi vokste opp,og man ble frisk av sånt også. Lykke til med det 🙂 Tøyvask for hånd må vel til av og til,men fy hvor kjedelig 😀 Ha en fin kveld 🙂

    2. Det var fine mobilvesker. Kom hjem nå fra jobb via en tur hos foreldrene mine. Nå skal jeg etterhvert vaske noe tøy for hånd, eller blir det klargjøring av en sykkel til morgendagen. Er forkjøla og fikk noe middel av mora mi som hun hadde fått av søstra mi og mannen som hadde fått det i Thailand. Det er noe pulver, sterke saker. Skal koke opp vann og ha ei skje av det oppi og helle det i meg, jeg kan jo prøve men neppe til noe nytte. Ha en fin kveld.

    3. Mira: Ja, vaskemaskin MÅ man ha, selv om den vasker dårlig… som min gjør. Burde vel ha ny jeg også ja 🙂 Og spent å se om de kommer i dag da 😉 Ha en fin dag <3

    4. Så flotte de var)) Kjempeflink er du:))
      Jeg sitter å venter på ny vaskemaskin, helt handicappa uten. Men som du vet, så venter jeg spent på en annen pakke også)) Ha en fortsatt flott deg <3

    5. Muumimamma: Ja, du få smøre deg med tålmodighet 😉 Hi-hi, så får vi se om hun får tid 🙂 Fin tegning for å pirre litt ikke sant 😀 Ha en fin dag MUUMI, en ekstra fin en 😀 Klemmer <3

    6. outofoffice: Takk 🙂 Så deilig med humme og kanari-dag 🙂 Variert her også i dag 🙂 Snart helg ja, og da skal jeg til fjells 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en fin dag 🙂

    7. Livsrom: Takk-takk 🙂 Uff, får håpe de tar feil til helga da, at det ikke blir så ille, eller så må dere jo være inne… Grillen ute,men folka inne? 🙂 Lykke til med pussing og ordning av hus og møbler 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    8. Oslopadde: Ja, vet du har vært glad i din 🙂 Og det er kos 🙂 Spennende med Yoga da 🙂 Jeg er VELDIG spent på julegavene din altså 😀 Hoppe rundt og glede meg?? 😀 Ja, kanskje kaffe i morgen, må bare lande litt her i dag, går i full fart, og så møte annen venninne på Kafe etterpå.. Snakkes på sms 🙂 Ha en fn dag 🙂 Klemmepaddeflat<3

    9. Nå er jeg spent på om Vaniljeogpepper rekker en tur innom meg før hun vender nesa hjemover 🙂 Jeg har ventet på henne leeenge nå 🙂 Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet, enten dukker hun opp på min dør, eller så regner jeg med å se henne i en diger reiseskildring på bloggen din 🙂

    10. Så flotte vesker du har laget:)
      Dagen i dag? Nei si det. Jeg fikk et trøtt vordende brudepar inn døra kl 3 i natt. Jeg vil tro de har planer. Dessuten ser jeg på værmeldingea for fredag……hjeeeelp. Bli-kjent-grill-party på terrassen vår for 70-80 gjester i høljeregn! Jeg håper YR tar feil. Min mann hevder i hvert fall det. Feil vindretning for regn, mener han. Det blir vel å lete frem det vi har av utemøbler, kost, bake og ordne.
      Ha en fin dag, kjære du:)
      Klemmer<3

    11. Engla: Gjettekonkurransen gikk på å gjette på hva jeg skulle lage, og det jeg skulle lage var jo den boksåpnervesken… Jeg begynte med armbånd… men det blir feil, så jeg må endre litt. Ingen gjettet HELT riktig,men jeg sa den som kom nærmest fikk en liten ting. 3 gjettet hanker til veske… Og kanskje jeg ender opp med det 😀 Ha en fin dag fine Engla 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    12. ritahobbyfoto: Det hørtes litt humme og kanari ut 🙂 Deilig med litt variasjon i hverdagen, maling og trening kanskje, det er en bra dag 🙂 Det skal bli sol på østlandet hvertfall, SA DE, i går… 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    13. Hanne: GOOOOD morning!!!! Fillekjerring ja 😀 Så fint at du lager gevinster. Tenker mange som blir glade hvis de vinner der. Badematter, deilig 🙂 Ha en kjempedag Hanne, her ble den litt mer travel enn forventet med syke folk på jobb, men det får gå 🙂 Litt pauser har jeg jo, som nå 🙂 Stor klem <3

    14. Fru Stussli: Ja, håper de blir glade 🙂 Hagearbeid høres jo deilig ut, de lovet egentlig varmt vær her utover dagen hvertfall 😀 Hva strikker du på for noe spennende da ? Alltid så mye spennende hos deg , så nå er jeg spent 🙂 Ha en nydelig dag Bente 🙂 Kosemosklem <3

    15. Flotte mobilvesker i herlige farger. Heldige er vinnere 🙂
      Og så artig at vaniljeogpepper fortsatt er på reise, men nå er det ikke lenge før du har den hjemme igjen 🙂
      I dag tar jeg livet med ro i god viten om at tannlegetimen er overstått, og alt gikk fint.
      Ellers så skal det i dag være sesongens siste cruise night, på festplassen her i Bergen. Mulig jeg blir med min mann dit. Du skjønner, jeg er med, tar bilder, og så håper jeg på å stikke av på shopping før cruise night er ferdig kl 21 🙂
      Ha en superduperfin dag <3
      Stor klemm

    16. Fine vesker, og friske farger som gjør oss glad. Jeg gleder meg også til å høre hvor Vaniljeigpepper har vært. du lager kanskje en skikkelig reportasje da? Det var så hyggelig å ha henne på besøk…

    17. God morgen 🙂 Det er noen skikkelig fine vesker du lager – de som får dem er heldige 🙂 Jeg har ofte brukt veskene jeg har fått av deg, særlig den ene blå, den første jeg fikk. Har fått mange komplimenter for den, også.
      I dag er planen at jeg skal ta torsdagsturen med nabo, og den ender i yoga i dag, for første gang. Jeg har aldri prøvd det før, og er spent på hvordan det blir 🙂 Ellers er jeg i gang med julegaver (ingen vesker, men kanskje et par andre småting 🙂 Mange er ferdige allerede). Håper dagen din blir god, og at vi ses snart. Kanskje for eksempel en kjapp kaffe i morgen? 🙂

    18. God morgen fineste frodith <3
      Så herlig bilde av vaniljeogpepper og de mobilveskene var helst skjønne.
      Har gått glipp av den gjettekonkuransen jeg. Lykkeliten er prikkete og i dårlig form om dagen, så det er litt begrenset hva jeg får med meg, men jeg prøver å følge med på hva mine gode naboer holder på med her inne da 🙂
      Ha en superfin dag kjære deg <3
      Go´klem til deg fra Engla

    19. Nja , hummer og kanari kan du godt si 🙂
      Jeg har 6 vinduer i gjenn på huset å male, jippi da er vi ferdig å male huset utvendig 😉
      Så har jeg sååååå utrolig dårlig samitiget oven for meg selv fordi jeg ikke har trent så mye siste uka. Så full skjærpings her nå.. Har en del kilo i gjenn å gå ned så her skal mann ikke sove i timen 😉
      Håper du får en fin dag 🙂

    20. passion4lifeandtravel: Hos deg er dagen hummer og salsa 😉 Det hørtes bedre ut 🙂 Mye på programmet ja. Kontordag med sniktitting på blogger høres supert ut 😀 Kose deg med dag med mannen, ta dere em aldri så liten pause innimellom også 😀 Stor klem fra meg <3

    21. mañana Gooood moooorgen. Mest kanari for hummer er så dyrt..
      Først jobb, så blir jeg fillekjærring dersom dagen blir like fin i dag som i går. Driver og lager gjevinster til Sanitetsforeninga i Elverum. Det går mest i badematter og sengforleggere :I i flanell 🙂 deilig å trø på:)) Kos deg med denne dagen

    22. Hei på deg!
      Fine vesker. Her blir det glade vinnere 🙂
      Jeg har en plan om å være flink å endelig få beiset verandaer og trapper denne uken. Hagen sier jeg må “rydde” før høst/vinter. Åsså er det denne strikkingen som lokker på meg i godstolen 😀
      Best jeg strikker en liten runde eller to før dagen begynner for fullt 😀
      Ha en finfin dag frodith 😀
      Klemklem

    23. Min matgale verden: De klarer det helt sikkert 🙂 flinke gutter vettu 🙂 Du vil ikke ha en liten kanaristek da? 😉 Æææsj! 😀 Ha en fin dag min venn <3 Klemmer <3

    24. Jeg liker sånne hummer og kanari innlegg, men veldig glad for at jeg slapp å bli servert en stakkars kanarifugl til frokost.
      Så kos at vanileogpepper fortsatt er på reise, og veskene du viser frem i dag er bare så nydelige <3
      Skikkelig søt tegning av Norges vakreste rotte <3
      Her er også dagen helt hummer og kanari, sønnen har kommet seg på skolen, mannen har hjemmekontor og jeg har kontordag, så nå sitter vi begge på kjøkkenbenken og jobber intenst(thi hi...jeg måtte jo snike meg litt inn på blant annet bloggen din...men...skal veldig snart tilbake til kontorarbeidet :-)..og jeg har lærerikt kontorarbeid i dag, skrive om klientene mine, hvilke sykdommer og plager de har, og ikke minst lese meg opp på noen sykdommer, det skjer jo hele tiden noe nytt på forskningfront osv. I dag har jeg leksehjelpdag med sønnen, og så er det middag og vi skal ende kvelden med å undervise salsa. Så dette blir en flott dag som inneholder det meste <3 Ønsker deg en fin-fin dag <3 Klem

    25. Søte mobilvesker. Gjør seg med farge i hverdagen:) Her skal jeg kjøre gutter til teoritest for moped…..det blir spennende om de klarer det…. Ha en herlig onsdag med hummer og kanari….kunne forresten tenkt meg litt hummer til frokost jeg…hummer og sjampis…hm….;) klemklem

    26. dandilion: Ha en fin dag med svømmeundervisning 🙂 Ja,det høres hektisk ut. Jeg har jo bare små grupper, så er mindre SÅNN stress for meg 🙂 Kose deg på kurs også i morgen og fredag, deilig med litt påfyll. Og det knitting-network er jeg spent på, må høre mer om det senere 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    27. Er på vei til jobb. Skal være med på svømneundervisning i dag og er spent på hvordan det blir 🙂 Travelt, er visst et stikkord, og litt bading 😉 I kveld har jeg tenkt meg på Network for knitting. Gleder meg! Får se hvilke prosjekt jeg pakker med 🙂 I morgen og fredag skal jeg på kurs. Ha en fin dag! 🙂 Klem

    28. inneuteferdig: Så herlig 🙂 Og veldig veldig spennende 🙂 Nei, ikke så gøy å si nei noe sted. Og du må jo gå ut tida på gamlejobben, skjønner det. Men snart er du inne i noe du vil mer da 🙂 Ha en fin da 🙂

    29. Jeg har tre tilbud…
      Et mye bedre enn de andre, og jeg må si nei.
      Det er ikke noe kjekt å sitte på den siden heller. Trodde ikke jeg skulle være så heldig liksom.
      Fikk faktisk en forespørsel på mandagen, inne til samtale i går, og ville at jeg skulle begynne helst i dag.
      Det går jo ikke da.
      Så mest sansynlig begynner jeg den 16 der.:) Får se når kontrakten kommer idg, om den holder alle løfter.:)

    30. inneuteferdig: Ååå, jeg synes det er kjempespennende 🙂 Men skjønner jo ditt dillemma da 🙂 Fortelle hvordan det gikk da, etterhvert 🙂 Spent på det med jobben 🙂 Ha en stressfri dag, med ikke vondt i magen 🙂 Klem <3

    31. Ja uken min er i alle fall preget av stress……
      Jeg har helt vondt i magen…
      Tre som spør, og jeg må svare ja til en…
      Kalles et luksus problem, men jeg blir helt dårlig av dette….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg