Fugler i flukt… ;-)

.Som jeg har nevnt tidligere har jeg blitt veldig dyrekjær i det siste.. Jeg har vel egentlig  vært det i mange år. Jeg reddet jo som du kanskje husker en due ut av en  igjen-stengt bygning, ved å ringe politiet… Og sånt småtterier…  Når jeg ser gjennom innleggene mine i sommer har mange av dem handlet om dyr, og spesielt fugler… av en eller merkelig grunn… Og kanskje kommer det av at jeg er jo hunkjønn, og vi har jo lett for å bli sammenliknet med fugler:. hønsehoder, kaklekjerringer og ryper 😉 .Så mulig jeg blir litt påvirket av dette… 😉 Hvertfall har du foran deg i dag, to flotte ryper i flukt..


Dette er meg og mammaen til Lille Supermann… Vi er på vei til Trysil snart, tidlig ettermiddag.. for å delta i “Trysil-rypa”. Det er en  slags marsj, i fjellet, sammen med massevis av jenter….. Altså ryper… Når jeg googlet på ryper, kom disse bildene opp:

…denne…

Og ….


….disse….

Vi likner vel egentlig hverken den øverste… for det er vel en hann-fugl av arten tror jeg… 

eller… vi kan nok ikke sies å likne disse underste heller… selv om jeg innehar titelen  ” Miss Ferdigmat”…

 

Men altså, vi skal i helgen menge oss sammen med masse andre jenter, gå lange turer fjellet, som du så på bildet øverst her.. Jeg har lånt hannfuglens fjær… fordi den var lettest å tegne 😀

Og vi skal altså GÅ, ta spa og/eller  bade i boblebad…

…spise fuglefrø på restaurant…

Sikkert KAKLE en del…. 😉 Og masse annet kos… 

Deilig bare å ta vingene fatt og flykte ut av byen og opp på fjellet… 🙂

Skal du gjøre noe koselig i helga? 

46 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Hi-hi, takk takk, ja måtte jo til med noen rype-tegninger før dere fikk se de EKTE rypene 😉 Og selv om vi antagelig var hann-fugl ? så er alt lov på tegning 😉 Har hatt en nydelig dag så langt 🙂 Klemmer <3

    2. Haha, så herlig innlegg! For noen flotte ryper (dere, altså, som overgår de googlebildene på alle mulige måter)!
      Så gøy å dra til Trysil, skal kaste meg over de andre innleggene derfra. Klem, og kos dere en hel haug!

    3. Helge: Jada, vi skal ta masse bilder, og blir nok noe småtteri på bloggen i morgen også 🙂 Oslotur for deg blir sikkert koselig for deg da 🙂 Nå er vi snart framme, og skal kose oss. Kanskje en liten tur i nærheten av hotellet. Ha en fin kveld 🙂

    4. Tar en liten tur til Oslo imorgen, ellers har jeg masse som ligger her som jeg ikke har lest, både aviser og blader bla Aftenpostens magasin Innsikt som jeg liker godt. Håper dere får en fin tur i fjellet samme med andre folk, samt pent høstvær. Det blir vel et innlegg av en slik tur med bilder tenker jeg. God tur.

    5. Mamma til 2: Ja, du høres ut som ei skikkelgi flakse-høne eller rype,du også 🙂 Ikke få tellet skrittene en gang, pga ikke er nær gulvet nok…det høres ikke bra ut 😀 Nei, da trenger du ikke trim hvertfall 🙂 Så deilig med litt barnepass og kos på dere litt alene. Man trenger jo det også 🙂 Kose dere og håper dere får slappet av masse og også gjort noe hyggelig 🙂 Stor klem tilbake til deg 🙂 Mamma-til-2-rypa 😉

    6. outofoffice: JA, vi bruser litt også innimellom, her i høsegården 😀 Og blir det litt trangt i tur-løypene så kanskje jeg går den veien høna sparker i stedet for 😀 Kos deg du også 🙂

    7. ladyaugust: Jeg har kofferten full av TUR-sjokolade selvfølgelig, ikke MØRK, men TUR-sjokolade ja, litt hekletøy, og løst skravletøy 😀 Jeg har faktisk ikke med NOE fuglefrø en gang…. Kose deg masse du også fiiine søs, på denne deilige fredagen 🙂 Jeg kommer nok med litt oppdateringer i morgen med bilder etc 🙂 KLemmeflatereennenpannekakeoglitttil <3

    8. edelirosa: Ååå, så deilg, jeg har funnet ut at så treg jeg er med matlaging, Miss Ferdigmat er tittelen, så må jeg rundt til dere med mat på blogg å spise litt 😀 God helg til deg også 🙂 Klem <3

    9. cynaracardunculus: Ja, jeg er MESTER i å kose meg, når jeg har TID 😀 ha-ha .Og nå har jeg tid altså 🙂 Ja, vi kakler og virrer som høner i fjellheimen, og det blir så bra så 😀 Ha en fin dag Cynara <3

    10. Vi får barnepass fra i ettermiddag til søndag ettermiddag 🙂 Besteforeldre står i kø for å passe, heldig med den 😀 Vi skal bare være hjemme, sove så lenge vi vil og kanskje gå ut å spise. Trim blir det ikke her, vi løper hele vakta begge to, treskoene er ikke i gulvet, og ‘skritttelleren’ min teller ikke når jeg flyr i lav høyde 😀 Ha en flott og sunn utflukt til fjells, ta’n helt ut på alle områder, he he. God helg til Fjellrypa Frodith med klemmer 🙂

    11. åhhhhh kooz deg søs <3 Du kan jo alltis smugle med noen plater sjokko for sikkerhetskyld for fuglefrø er jammen oppskrytt. Vet du plutselig en dag så satt engelen og gitaristen og spiste fuglefrø med melk ! Jeg fikk nesten sjokk. Gooood helg <3 klæmme pannekakeflat, jommi, nå fikk jeg jammen lyst på pannisser igjen :DDD

    12. Herlige ryper og riktig god og fin tur til Trysil. Høres artig ut, tror jeg må hive meg med der en gang. Ang. fiskesuppa fra forleden dag: jeg sparte selvfølgelig en liten porsjon på deg….
      GOD HELG ønskes:-)

    13. Lisbeth Pedersen: Spennende med fleecevotter, må selvfølgelig få se resultatet etterpå 🙂 Ja, kakling skal det bli masse av, og masse god mat 🙂 og luft og koking i basseng 😉 Ha en fin dag. jeg oppdaterer nok litt underveis i turen 🙂 Klemmer <3

    14. Hanne: Hi-hi, tror vi er i fugl flukt på den tida, men aner ikke hvor vi befinner oss 😀 Jeg får komme en annen gang 😀 Ha en fin dag Hanne 🙂 Klem <3

    15. Oslopadde: Har husket alt 😀 Masse tursjokolade, og varm genser, og kald genser og gode sko og vonde sko… Har det meste nå 😀 Plaser, nei… skal ikke få gnagesår nemlig 😉 Ha en fin helg padda mi 🙂 KLemmepaddeflat <3

    16. Høres ut som du får en herlig helg, mye Karoline og sikkert masse god mat 🙂
      Jeg skal sy noe i helgen som jeg ikke har gjort før, hehe sy votter, skal sy de i fleeece og fores med ull. Om jeg klarer det da.
      Ønsker deg en strålende helg <3
      God tur klemmer 🙂

    17. Hallo Rypa.
      Synes du skal stoppe i Elverum, så vi kan treffes. Kjører du forbi før kl 15.00 så er jeg på kommunehuset Folkvang, den gamle lærerskolen..
      Just do it <3

    18. Husket å lade opp fotoapparatet? Pakket sokkeskift i tilfelle du plumper? Husket varm genser til kjølige kvelder? Gode sko? Tannbørste? Sjokolader (i flertall)? Plaster? 🙂
      Goooooood tur 🙂

    19. frokenfjeldberg: Så koselig 🙂 Ja, skal nyte fjelluft og herlig natur. Ja, du må skriveoppgave, være flink jente 😀 Håper dagen blir fin i dag likevel 🙂 Klemmer <3

    20. DU er så herlig, deilig med fjelljentefuglemarsj med god venninne=O9 Kose deg masse og nyte fjelllufta!Jeg skal skrive oppgave og det er stort sett det altså..=O) Klem fra meg<3

    21. Fru Stussli: Kose deg masse du også, jeg VET du få det kos 😉 Du får kakle litt du også, med alle du treffer <3 Ha en strålende fredag Bente, klemmeflatoglittil 😀

    22. Goood flukt, frodithrypa 🙂 Hedmark er slett ikke så verst!
      Her skal vi andre veien og inn til storbyen i helgen 😀
      Kos dere masse og kakle i vei. Ingenting er vel koseligere enn det!
      Ha en strålende helg <3
      Klemklem

    23. Min matgale verden: Å ja… skal gasse oss med god frokost og deilige matpakker i fjellet 🙂 Og tursjokolade selvfølgelig 😉 God fredag 🙂 Masse klemmer på vei her også <3

    24. kommensalisma: Det er egentlig EN tur, men man kan velge 3 forskjellige distanser :-). Lørdagen er turdagen. Noen kler seg ut, mange går 20 stykker sammen, og det minner litt om Grete Waits-løpet slik det utviklet seg etterhvert 😀 Noen tar seg gjerne en dram oppi løypa.. Jeg og min venninne går for oss selv,og synes DET er deilig, for oss er det avslapningshelg, med mye sløving på rommet også. Vi er ikke på ffestartur 😀 Takk, kose deg du også 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    25. Er Trysil-rypa EN gåtur, eller er det mer et sted man er og at man går flere turer “ut fra basen” ?
      Hørtes ut til å bli en herlig helg.. kos dere masse! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg