Tirsdagen- bør den avskaffes… IGJEN?

Du husker kanskje i fra tidligere at jeg har avskaffet tirsdagene…? Jeg har i de siste årene opplevd at tirsdagene er vonde som et langt år, fulle av gørr og gusj, og ikke særlige trivelige i det hele tatt.. Det har altså ikke vært mandagene som har vært problemet, slik det er hos andre, men jeg har altså hatt en Blå-tirsdag…. Så i fjor gikk jeg altså her på bloggen drastisk til verks, og avskaffet tirsdagen… Jeg  og Ladyaugust hadde en lengre samtale om hvilken dag som burde innføres i stedet for tirsdag, , hvis vi skulle fortsette med en 7 dagers uke, og jeg tror vi landet på fredag.. Det ble altså to fredager i uka, fordi jeg liker fredager ekstra godt, og jeg håpet det ville smitte over på  selve innholdet i dagen… 😉

Vel, i år har det sett ut som at tirsdagen kunne gjeninføres… Fordi den har fram til nå slett ikke sett så ille ut.. Så det ble altså JA til gjeninnføring av tirsdagene… Det var jeg helt sikker på fram til natt til i går….. Da jeg våknet kl 04.00, med et kraftig rykk… Fullt av sirener på utsiden, og de kjørte INN på rommet vårt og OPP i senga vår!!! HVertfall føltes det litt sånn…. De stoppet på utsiden av blokka, og sirenen som viste seg å være politibiler, ulte langt inn i margen på meg… Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å sove til hylende sirener, så jeg stakk hodet ut av  vinduet…. Noen hadde forlatt en personbil med åpne dører, og var på vei i vill flukt bortover gaten der jeg bor.. Jeg så ikke DEM, men så politimannen og hunden hans halsende avgårde i ekte politijakt-stil…. Det sto to politibiler på utsiden, og flere var på vei kjørende etter rakkern som hadde gjort noe galt…

Om de fikk tatk i rakkern vet jeg ikke, men fordi han selvfølgelig ikke kom tilbake for å hente bilen “sin”? , så måtte jo den fjernes. Kranbil kom, og det var vill baluba utenfor helt til hvertfall kl 04.30… og da lå jeg bare der med vidt oppsperrede øyne, og hadde ikke sjanse “i havet” om å sovne igjen…

 

Litt flaks var det at jeg aldri sovnet igjen, for jeg er nærmest i zoombie-tilstand om kveldene nå, og hadde ikke KLART å sette på klokka på vekking… Jeg prøvde, jeg HUSKER det… at jeg prøvde å stille den…. men altså ikke klart det helt.. Så jeg slapp jo å forsove meg…

Når man er zoombie-trøtt på kvelden og ikke får sovet det man skal på natten, blir man ikke akkurat mindre zoombie dagen etter… Så jeg forlot leiligheten med hodet under armen på en måte, eller bak fram i det minste… i  sandaler og tynn topp, med friskt i minne en deilig dag i går… Og ute, nesten framme på T-banen kunne jeg konstantere at det var nesten kuldegrader ute… Ingen tid til å snu..

 Hadde det ikke vært for at jeg har en sånne fine elever , så vet jeg jammen ikke hvordan det hadde gått…

Føttene ble utover dagen ganske så forfrosne, selv INNE i skolebygget….  og videre fulgte dagen på med helvetes kjedelig  møte, jeg ikke husket,.. så jeg hadde selvfølgelig derfor ALT for lite mat med, og jeg er sikker på at det var noe inni magen der som gnagde hull på magesekk og diverse….for jeg var hvertfall så sulten at jeg nesten besvimte, før jeg kom inn døra hjemme med armene foran meg….. Trusselen om flere slike møter, fast på tirsdager, gjør at det igjen ligger an til at tirsdagen må avskaffes.. 

Men til alt hell… etter en heller tråkig og zoombie-liknende dag, så møtte det meg et hjertelig syn da jeg kom hjem.. Ut av postkasen ramlet nemlig Vaniljeogpepper… Så dagen tok seg klart opp flere hakk 🙂 Jeg er likevel usikker på hva vi skal gjøre med denne dagen… Tirsdagene… Hva synes du? 

Skal vi avskaffe tirsdagene igjen? 😉

Eller skal vi beholde dem som de er i dag? Med samme navn og alt?;-) 

34 kommentarer
    1. Muumimamma: Jeg tror LadyAugust er ganske klar for den, men jeg og Kjersti er mer klar for to fredager 😀 Men egentlig er det ikke så nøye, bare tirsdagen for et annet navn 😀 Hi-hi 🙂

    2. Avskaffe tirsdager er bra! Så kan vi heller ha to lørdager. For da resulterer det i jobb/skole på mandag onsdag torsdag og fredag. Og så får vi helg fredag kveld, lørdag, lørdag og søndag!

    3. ladyaugust: Nei, vi to er kanskje enda mer enige i år, hvis øvingen har endret dag til og med 😀 En kake-spise-ettermiddag høres jo helt topp ut, da er det bare å kalle tirsdagen for fredag… så fortsetter du bare med kakene uansett. Min tirsdag så riktig så lovende ut, men jeg husker jo i fjor den forbannelsen som lå over hele dagen, og jeg er redd det skal begynne sånn igjen,når natt til tirsdag er på DEN måneden, og når jeg må være zoombie hele dagen… 😀 Klemmepannekakeklemmenmedsukkerpå <3

    4. Helge: Ha-ha, jeg lo godt av den argumentasjonen om lønna Helge, ja det kan vi ikke ha noe av, at lønna ikke koomer den måneden f eks 😀 Så da får vi beholde tirsdagene… men jeg kan jo bare kalle de noe annet i hodet mitt 😉 Så får jeg en annen innstilling til hele dagen 😀 Ha en fin onsdag du også 🙂

    5. oh fyttigrisen for en tirsdag ! Jammen bra det er onsdag i dag, vettu hva vi har begynt med mandasøvinger igjen, så nå avskaffer vi tirsdagen for godt, det er ingenting fint med tirsdager, ikke som jeg kommer på i alle fall…i tilfellet måtte det bli at alle skal ha med kake på jobb så møte blir egentlig en kakespiseettermiddag 😀 hha da kommer kanskje tilogmed jeg :DDDD Klæmmeflat <3

    6. Det er litt vanskelig og avskaffe tirsdagene, hvis vi hadde gjort det hadde vi fått enda mere og gjøre de andre dagene. Og da hadde hvertfall noen hver blitt stressa. Så tirsdagen må vi ha, tenk bare om det var en måned da lønninga kom på tirsdag. Så du kan tenke deg hvilke konsekvenser det villa ha blitt hvis vi avskaffet tirsdagene. Ha en fin onsdagskveld.

    7. frokenfjeldberg: JA, vi er en del med hat mot tirsdager her nå 😀 Kast de ut 😀 Men vi må ha en annen dag der, 6 er ikke nok. Og fredag er et godt forslag 🙂 Klemmer <3

    8. Mamma til 2: Ja, jeg blir superfornøyd med de to fredagene 🙂 Så bra du synes det er greit med de natteaktene. Sykepleiere er et av de yrkene jeg har mest respekt for. Dere gjør en kjempejobb. Når jeg har vært på sykehus, så opplever jeg at det er sykepleierne, som ER sykehuset. Lyikke til med denne uken 🙂 Klem igjen <3 🙂

    9. Kast tirsdagen ut av vinduet..trenger den ikke..hihi hihi men godt at elevene dine tar godt vare på deg..:);) er forsåvidt enig,synes tirsdag er verre enn mandag..;) klem Frøkna

    10. Hei again på you, he he. Jeg har bare studert øyelokkene fra innsida, ikke sovet, tror jeg 😀 Vi får avpasse farten og dagene etter forholdene, men jeg unner DEG TO FREDAGER I UKA, hvis du blir fornøyd med det :-))) Jeg er intensivsykepleier og da sier det seg selv, jeg er i høy beredskap og VÅKEN på nattevakta. Det kan være tungt, men jeg tenker ikke over det der og da, heldigvis :-)) Klem igjen <3

    11. Engla: Ja, ikke sant, det er bare å brette opp ermene, kalle tirsdagen for fredag, pynte seg litt og så går alt så mye greiere 😀 Har kjedelige møter i dag også jeg, men det er liksom ikke den samme forbannelsen som hviler over onsdagene 😀 Ha en snasen onsdag videre du også 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    12. Mamma til 2: Ja, det hviler liksom en forbannelse over den dagen på en måte.. men i utgangspunktet har den vært ganske digg i år, fram til i går altså 😀 Men jeg skjønner at du har egentlig bruk for et par tirsdager TIL du, for å få dagene til å gå i hop… Vel, jeg er ikke urimelig 😉 Og folk for egentlig lov selv å velge litt hvordan de løser dette 😀 Ha-ha.. For meg blir det nok en ekstra fredag, men 7 dager i uka altså…DET må jeg ha 😉 Hi-hi 🙂 Lykke til med nattevaktene dine,er det våkne nattevakter? Jeg jobbet på avlastningshjem før, og synes nattevakter var tungt.. Ble så TRØTT!! 😮 Klemmer tilbake <3

    13. Uff ja jeg skjønner godt at denne tirsdagen ikke ble som bra.
      Det er utrolig kjedelig å våkne sånn midt på natten og ikke få sove igjen.
      Også kjedelige møter i tilegg da gitt….når man er trøtt fra før, nei huff jeg skjønner godt at du heller vil ha fredag to ganger i uka da 🙂
      Så neste t..fredag er det kanskje på med kjolen og en glad og fornøyd frodith som stiller på ett spennende møte 🙂
      Ha en finfin onsdag videre 🙂
      Stooor klem til deg fra Engla

    14. Skjønner at tirsdagen har vært et tema før i bloggen din 🙂 For meg går dagene i uka nesten i ett, bortsett fra en frihelg innimellom – og uka kunne gjerne vært lenger. Hører jeg et NEI!!!!! ? Her jobbes det på spreng, så vi får betalt studielån, boliglån osv…og TIRSDAG kan være en koselig fridag, som lørdag og søndag er for mange andre 😉 Jeg har nattevakt hele denne uka med full skjerpings, nå skal jeg sove noen timer. Er det noe rart at dagene for meg kan hete hva de vil, jeg går etter dato 😀 Ha en fin onsdag og natta så lenge, GJESP 😮 he he. Klemmer <3

    15. Livsrom: HA-ha, ja kanskje det ville smittet over litt, og det måtte avskaffes flere… 😀 Da ville det bli tomt ja 😀 Jeg lo godt over den argumentasjonen.. Ja, kanskje et helt nytt navn 😀 Ha en fantastisk onsdag du også 🙂 KLememr <3

    16. Amorartis ~ Tegning og diverse: Ja, kanskje det blir fast politiaction på de tirsdagene 😀 Det hadde vært noe, neste episode kommer neste tirsdag liksom 😉 Du kan få en onsdag i bytte, hvis vi skal bytte. En del av oss går for fredager, men onsdag er greit også,man tar sine favorittdager liksom… Og det viktigste er at tirsdagen forsvinner sånn generelt ;-D

    17. Det er da mon i mindre….. bestille vekking på DEN måten;) Hehe. Nei, du må ikke ta bort tirsdag. Det er den dagen jeg drar til Ålesund sjukehus for å drive tøying og avspenning. Sjelden har det vært bedre enn nettopp i går.
      Det er en stor risiko med å gjøre tirsdag til fredag. Da er det to muligheter for at det kan dukke opp noe negativt på fredag også. Hva gjør du da? Da blir det to dager å avskaffe, og vi risikerer å gå tom for dager etter en tid.
      Nei, vi må kalle den noe nytt; f.eks frodag?
      Håper du har en fantastisk onsdag:)
      Klemmer<3

    18. He he , å ja da fårstår jeg, jeg har jo også dysleksi slik at det henner jeg leser litt fort og ikke får med meg alt. 🙂
      Ønsker deg en fin dag videre 🙂

    19. Jeg personlig liker tirsdager. Det er dagen jeg får gjort mest på, så om tirsdagen avskaffes kommer jeg til å stresse veldig med å få gjort alt jeg vil på tirsdag over de andre ukedagene. Men om tirsdagen erstattes med en ekstra onsdag går det kanskje bra. 😛
      hehe, men høres ut som du hadde en fartsfylt tirsdag hvertfall.. Litt greit å beholde den dagen om du får sett mer politiaction. 😛

    20. ritahobbyfoto: Nei, det tok bare litt tid før jeg fikk skrevet dette, orker sjelden å skrive på morgenen direkte. Ofte lager jeg innlegg kvelden i forveien. Men dette mått derfor vente til i dag
      🙂

    21. ninaoglivet: Å sirener, det er visst fullt lovlig i byen her hvertfall, og ikke bare EN, men mange… OG de sto på fem minutter etter bilen hadde stoppet også… minst… Ok , du er for flere fredager, herlig 🙂 Det må jo være demokratisk avgjort liksom 😀 Ha en fin dag, onsdagen blir storveis, sovet godt til i dag 🙂 Klemmer <3

    22. Hanne: Nei, får tro ikke det samme skjer igjen… Men du husker i fjor, det lå liksom en forbannelse over tirsdagen, HELE arbeidsåret mitt… Og jeg byttet den ut, men du merket det kanskje ikke 😉 He-he.. 🙂 Nei, ukrutt forgår ikke, vi bretter opp ermene og går på igjen 😀 Altså en stemme i MOT bytte her, det er notert 😀

    23. cynaracardunculus: Uff, men bursdagen din vil vi jo ikke bytte ut 🙂 Den vil vi feire! Ikke hyggelig at det er så mye forbannelse over den dagen. ÆSJ! Håper den ble bra i år <3<3 Stor onsdagsklem, eller lørdag om du vil 🙂

    24. Min matgale verden: Ja, det stemmer KJersti, du er jo også en forkjemper for færre tirsdager og flere fredager. For VI TO har jo fredagen begge to som favoritt-dag. Jeg husker du var godt inne i denne diskusjonen forrige gang du også 🙂 Bare jeg og Ladyen holdt på enda lenger 😉 Ja, vi tar altså gjenbruk av fredagen, med litt makeover fra Fru Stussli :-D. Så har vi TIDENES fredager 😀 Det er HELT lov å le 😀 Jeg lo selv da jeg laget de 😉 KLemmerblidsomeisolidag <3

    25. ritahobbyfoto: Det var heldigvis natt TIL tirsdag, så i dag er en mye bedre dag 🙂 Har sovet godt i natt 🙂 Så denne onsdagen er en super dag 😀 Den er det ingenting i veien med 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    26. Det var da måte til uheldig du er da? Og hvofor brukte de sirener om natten? Trodde det ikke lov jeg? Jaja… Men for meg kan det være fredag flere dager i uken, og mandag er alltid et hat hos meg!
      Håper onsdagen går bedre:)

    27. Tirsdager må ikke avskaffes, de er gull for meg..men det samme skjer i allefall ikke flere ganger på rad, så neste tirsdag blir en fin og normal dag for deg også..er jeg sikker på..
      Onsdager er det verre med for meg, men jeg overlever det også, ukrutt forgås ikke :0
      Ha en fin dag 🙂

    28. På samme måte har jeg det med fødselsdagen min …2 september ..Det har alltid skjedd noe fryktelig negativt den dagen ,alt fra tragiske ulykker til kjærestesamlivsbrudd…så lenge jeg kan huske….Selv når jeg bestemmer meg for at dette skal bli en god og positiv dag ,så er det likevel noe eller noen som sniker seg på å lager uhygge…

    29. Jeg er med på å lempe ut tirsdagen for en fredag! Helt klart. Og siden jeg har fri hver onsdag, passer det ekstra godt for meg. Bare ikke tull med onsdagen altså!! Ja til gjenbruk, og hvis Stussli-fruen tar en “make-over” på den brukte fredagen, tror jeg nesten den blir bedre enn orginalen:) Jeg er med:) Klemmermedlysogsirener:) ps. levende bilde av deg i sengen:) Altså, bra bilde, jeg lo litt da:) unnskyld;)

    30. Fru Stussli: Herlig, håper vi blir mange enig om det. Det fungerte nemlig mye bedre i fjor, da tirsdagen het fredag, og jeg begynte å pynte meg på DEN dagen også 😀 Innstillingen ble helt anderledes, og dagen ble en fryd 😉 Og da er det slutt på politijakt utafor huset her altså 😀 Slitsomt å bo i Oslo med åpent vindu av og til.. Ha en knallfin onsdag du også sukkertopp 🙂 Klemmeflatestogtakkfordet tilbake <3

    31. Ingen vits i å spare på ting som ikke virker lengre så vi kaster tirsdag. Stusslifruen elsker gjenbruk og synes det er strålende at vi bruker fredager flere ganger. De fungerer tross alt superbra.
      Så nei til tirsdager og ja til gjenbruk!
      Ha en superduper onsdag superduperfine frodith
      Klemmevekkalletirsdager

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg