Duenes dronning… ;-)

Du vet at jeg har reddet en due som var innestengt i en lukket bygning en gang…? Jeg brøt meg ikke inn… knuste vinduer og sånn… Neida.. jeg og min venninne ringte politiet… Og de kom… og fikk sluppet den ut… Og hva er det da… som gjør meg så svak for disse søplefuglene…? Som ingen egentlig har stort til overs for..? Jo, når du ser en panisk innestengt fugl, med store øyne, som flakser og flakser mot vinduet, og nærmeste BER DEG om å hjelpe… med hele seg… Da ringer du politiet… OG når du ser denne gjengen sitte utenfor, i høstsola… med de litt tunge “skuldrene” sine, og se litt tuslete og ensomme ut…. Ja, da må man bare fotogravere…. Det var noe med skyggene… og det litt ensomme over de… 

 


Stakkar…

Ja, jeg har fra før en Misse-titel… Og nå er jeg også blitt dronning… Duenes dronning 😉

 

Er det noen dyr du har mer sympati for enn andre? 😉

 

18 kommentarer
    1. inneuteferdig: Nei, ikke sant, litt kjipere her kan man si… Må ha vinduet litt åpent, men kjenner det er KALDLT i dag… Jeg skal vaske kjøkkenet, så da er det greit det er kaldt ute 😀 Ta litt rundvask, og da får man satse på ETT rom… Har jo annet å gjøre også 😀 Skulle vært en tur i varmen igjen snart altså 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. inneuteferdig: Bra du så at noen handlet inn til dem hvertfall 🙂 Tror de sliter mer, katter og hunder i andre land ja. Og ikke godt å se..VI er jo vant til at kattene og hundene har det godt her til lands stort sett. Ja, man får ta vare på dyrene om man kan 🙂 Velkommen hjem 🙂

    3. Jeg har sympati for dyr stort sett over det hele. Det er lite de har å stille opp imot når vi har overtatt alt.
      Nettopp vært en uke på ferie og ser at kattene lever på gaten mere eller mindre.
      Er ikke helt glad for det, men samtidig så jeg at det var mange som handlet met til de, og ga de hver kveld.
      Slikt gjør i alle fall meg veldig glad.:)

    4. frokenfjeldberg: Hei-snuppelupp 🙂 Har du vært bortreist du ? 🙂 Har savnet deg på eteren i dag 🙂 Ja, alle dyr er fine, bortsett fra de ekle ja 😀 Klemmer <3

    5. Min matgale verden: Hi-hi, ja det hørtes ut som et flott syn 😀 Du klarer å beskrive ting så vakkert Kjersti. Skulle skrevet bøker du vettu 🙂 Med perler og alt på tronen min 😀 Jeg er på vei ut døra til landet med søsteren min. Det blir deilig 🙂 Ha en flaksende dag du også <3 due-dronning-klemmer <3

    6. Duenes dronning…så vakkert…iført en isgrå kappe ser jeg deg for meg, sittende på en nydelig trone, duer flakser hysterisk for å klare holde det tunge grå, fem meter lange slepet ditt oppe,
      mens andre duer mater deg med fuglefrø…. En due plukker deg litt i håret, mens den ifører deg glitrende perler over hele hodebunnen (det er sikkert veldig pent!) og en annen due kommer flaksende med en stor kaffe-latte fra seven-eleven, som skvulper over og skvetter kaffe på de andre duene, duen klarte jo ikke få på det hersens lokket… ja….jeg ser det for meg…..og det kler deg absolutt:) Ha en duvende dag:) stor-flaksende-klem..

    7. passion4lifeandtravel: Det er ikke rart man er litt redd dem, for de oppfører seg jo ofte litt ukontrollerbart 😀 og da får man jo litt panikk. Jeg har også litt redsel for mange dyr, ikke hund og katt, men en del andre 😉 Bra du ringte brannvesenet da, og at de faktisk KOM 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    8. Flaggermusvinger: Ja, når jeg begynner å få spesielt mye forhold til et dyr, her inne, så må man jo ha en titel 😀 Jeg kunne også hett Humlenes dronning, etter i sommer med gressklipperen tror jeg 😀

    9. Helge: Ja, ikke sant? Klart det er liv. Og man lar ikke bare dyr dø, hvis man ser man kan hjelpe… DIsse duene i går var ikke i noen form for fare, men de så bare litt turslete og stakkarslige ut der de gikk.. Men den dua i huset den gangen, viktig å få ut.. OG bra du tok deg av den ved drivhuset deg gangen 🙂

    10. Ja, du er virkelig duenes dronning <3
      Jeg er litt redd for dyr, samtidig er jeg veldig glad i dyr, synes de fleste er så skjønne.
      En episode jeg husker godt, er en liten apekatt som hadde hengt seg opp i et stort gjerde i det første huset jeg bodde i Malaysia, jeg hadde nettopp flyttet dit og visste ikke hvor jeg skulle ringe, eller hva jeg skulle gjøre.
      Jeg turte ikke gå bort til apekatten, og den laget noen fæle lyder.
      Jeg ringte brannvesenet, og de kom og hjalp den, og den var heldigvis ikke alvorlig skadet. Klem

    11. Jeg liker ofte dyr som andre “ugleser” litt, på en måte. Huggorm og veps, for eksempel. Mange irriterer seg over duene også, så de er typiske dyr jeg kan sympatisere litt ekstra med.Duenes dronning var en fin tittel! 🙂

    12. Dyr er fine skapninger uansett. Men det er jo husdyr man får ekstra sympati for, hunder og katter er koslig det. Koslig av dere og redde den dua. sjøl så redde jeg en fugl engang som hadde forvilla seg mellom to plastikk vegger i et drivhus jeg gikk forbi engang. Det er liv det også og lever best i friluft. Jeg tar aldri livet av en veps for den er veldig pen. Man skal ha respekt for andres liv og redde dyr som er i fare.

    13. Fru Stussli: Ja, du er helt herlig med de kattene 🙂 Disse duene er jo noe helt annet. og veldig ofte bryr jeg meg ikke særlig om dem… Men disse som satt der i dag, så liksom så ensomme og tuslete ut … der med skyggene sine.. spesielet den ene der.. Jeg får komme meg i seng snart jeg også.. I morgen skal jeg ut å besøke skjærene hos mamme 😀 De liker jeg jo ikke så godt 😉 God natt Bente 🙂 Klemmer <3

    14. Villkatter. Katter som går en vinter i møte uten å ha et sted å gå inn, et sted hvor det er varme, mat og vann 🙂 Er mange villkatter og ikke nok forverthjem… Jeg bygger leskur av isopor, med ullpledd i, der jeg setter ut mat og vann hele vinteren…
      Natta fineste frodith 🙂
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg