Venner for livet :-)

Nå tipper  jeg du ser for deg Ross, Chandler, Rachel og gjengen sittende på en kafè, og du håper jeg skal komme med noen saftige oppdateringer på hva som har skjedd i livene deres.. Akkurat som jeg skulle vite det…?! Neida, jeg sitter egentlig bare og tenker på vennskap, og at de ekte vennskapene er de vi beholder for livet…de som tåler “en støyt”. Vennskap hvor du har vært gjennom det meste sammen.. Man kan ha vokst opp sammen… man kan ha jobbet sammen.. man kan ha bodd sammen… Man kan ha reist sammen… eller man kan egentlig akkurat ha truffet hverandre.. Kjernen i det hele er at man kjenner det ER noe der, en tilhørighet, noe gjenkjenning, respekt, en følelse av at den andre bare liker og forstår deg på godt og vondt.. Som med annen kjærlighet, bare at dette er vennskaps-kjærlighet.. Jeg er heldig, de vennene jeg har er sånn. De har kommet inn i livet mitt på forskjellige tidspunkter, og satt sine spor. Vi trenger ikke se hverandre så ofte, men NÅR vi sees kan vi gjøre ALT sammen, eller ingenting overhode. 

Her er en av mine barndomsvenner, som fremdeles er en av mine beste vener. Det er hun som driver den beryktede Helsefarmen (ha-ha) i Fredrikstad, hvor jeg stadig drar for å få trim og sunn mat 😉 Vi vokste opp på 70 tallet, gikk i samme klasse. Min far hadde en gammeldags liten landhandel full av snop og godis, og hennes mor var tannlege. Vi var et herlig radarpar. En liten og en lang.. Ganske så roskjellige på mange måter, men allikevel så like og så full av samme syn på livet 🙂 Vi har bodd sammen ,reist sammen , jobbet sammen, gjort det meste sammen, og fortsetter å gjøre det i voksen alder. Vi ha et vennskap hvor vi tar noen dager sammen i slengen, og da kan vi sitte side om side å lese eller spille wordfeud, elelr trave lange turer i skogen og skravle. Vi kan ha faglige samtaler, har samme utdannelse (lærer) , eller vi kan bare prate vås og le så vi står krokbøyd oppi skogen. Et herlig vennskap 🙂  OG slike vennskap er verdt å ta vare på, og jeg er heldig og har flere av dem.

Velkommen til 70 og 80-tallet 😉

 På slutten av 70-tallet var alle bilder litt røde, men det måtte foreviges i pappas butikk, at jeg var godtehandlerens datter og hun tannlegens datter 😉 13 år gamle


Vinteren 1982, 16 år, kastet brillene og blitt verdensvante 😉 


Vi EIDE Oslo, og det å gå barbeint i Karl Johan var beviset på en måte… Ikke alle kjøpe-fotoer var like heldige, med rotpermanent og hårbleking 😀


Og her er vi i dag, NOEN år senere, fremdeles en liten og en stor, og venner for livet 🙂

 

Hva synes du er vikitg hos en god venn? 

Har du venner fra oppveksten, eller mest venner du har fått i ny tid?
 

 

 

28 kommentarer
    1. Janne, kommenterer tilbake: Så koselig at du har noen fra både nåtid og fra barndommen, jeg har begge deler jeg også. Alle gode venner på hver sin måte liksom 🙂

    2. outofoffice: Så koselig at jeg hadde litt påvirkning på en hyggelig telefon. Ja, de vennene man har hatt der ALLTID er litt spesielle, selv om man kan få mye av samme kontakten med nye venner også. Men alt man har vært med på sammen er litt spesielt 🙂 Som du ser på bildene 🙂 Det er historie på en måte 🙂 Ser du har hatt en fin dag på Tusenfryd 🙂 Herlig .-) Klemmer <3

    3. Herlige bilder, og et innlegg som fikk meg til å ta en telefon til min barndomsvenninne. Vi treffes ikke så ofte lenger da hun bor i England nå, men jammen går skravla da vi møtes eller prates… I ettermiddag hadde vi en god halvtime med oppdateringer og mimring, tusen takk for at du minte meg på barndomsvenner.

    4. Helge: Ja, veldig rnig i hvordan en venn bør være 🙂 Veldig rart å se hvordan ting forandrer seg så veldig, på sånne steder man har vokst opp. Ja, kosrlig å møte folk man vokste opp med, men kun et fåtall som har blitt igjen som venner, og det er forsåvidt helt greit. Synes det er veldig greit med FÅ men gode venner jeg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. Slikt er herlig. En god venn skal være der når livet byr på motgang, en venn skal lytte, forstå og holde tett. Sjøl så vokste jeg opp på en liten plass hvor alle kjenner alle. I dag er stedet bygg ut noe kolosalt men jeg klan kjenne meg igjen, I de lokalene som det engang var dorullpakkeri er det i dag en pizzautsalg, i det huset jeg vokste opp i er det idag barnehage. Det er sjelden jeg møter på folk som jeg vokste opp sammen med. Men når det en sjelden gang skjer er det alltid koslig. Ha en fin kveld.

    6. Livsrom: Jeg har nok vært hekdig og hatt barndommen min på et sted 🙂 Men ikke mange som sitter igjen som nære venner derfra, men et par-tre 🙂 Så har jeg truffet venner senere i livet også, som jeg har fått noe av det samme gode vennskapet med, føler meg heldig, og setter stor pris på vennskapene 🙂 Håper du har en fin dag Liv 🙂 Klemmer <3

    7. Dere var /er flotte uansett alder! ;D Vennskap er flott! 🙂 Og jeg tror barndomsvennskap ofte er dypere, og bedre forankret.
      Men jeg setter mine vennskap over styr. Grunnen er at jeg er slektning av eremitt-krepsen. (Jeg er en ekte kreps altså) Det finnes mange grunner for å trekke seg unna;)
      9 års grunnskole ble gjennomført på 6 forskjellige skoler, gav kanskje ikke grobunn for varige barndomsvenner?:(
      Det finnes sorten, men det er slike som har kommet inn i livet mitt senere:)
      Ha en fin lørdagskveld:) Klemmer<3

    8. Mamma til 2: Å, jasså du, du skal ha litt spa i dag 😀 boblebad og ukeblad 🙂 Høres herlig ut 🙂 Det fortjener du jammen før en økt med nattevakter. Men deilig med pizza da. Da er det litt å glede seg til der også 🙂 Ja, gode kolleggaer er superviktig også. På en annen måte 🙂 Jeg har også gamle og nye venner, og felles ved dem alle er at de er gode, og at de er der i tykt og tynt, gir av seg selv, er til å stole på, og at vi merker vi hører litt sammen på et slags vis 🙂 Kose deg på vakt 🙂 Store klemmer fra rotpernanent-fri Frodith 😀 <3

    9. Ha, ha, det var sånn jeg ønsket å se ut på 80-tallet, men fikk ikke lov hjemme, var for ung sa dem 🙁 Vennskapet må pleies, det skal ikke være enveis 😉 Jeg har en venninne, vi gikk i barnehagen sammen, og henger fremdeles sammen i tykt og tynt 😀 Ellers fikk jeg mange nye venner i skole/studietiden og på jobb. På jobben trenger vi hverandre på en spes måte, det kan være tunge tider og da er det godt å få snakket ut der og da før vi drar hjem. Ryktene sier at vi får hjemmelaget pizza på nattevakta i kveld/natt. Nå har jeg sovet og er kjekk og grei 😀 Store-tassen er ute med tvillings, så nå blir det boblebad og ukeblad, he he. Klemmer og god lørdag fra meg til deg <3

    10. Hanne: Ja, det er skikkelig godt å ha sånne venner. Jeg er veldig glad i de jeg har 🙂 Kos å høre du har sånne også 🙂 Ha en fin lørdag Hanne <3 Klem <3

    11. Så moro..
      Jeg har også slike venner for livet.
      Det er slik at det kan ta år mellom vi ser hverandre, men når vi møtes er vi på nett med en gang.. Herlig..

    12. Nemi Rebella: Ja, ikke sant, det er som det har godt veldig kort tid, og man bare kjenner hverandre. Man kan opppeve NYE vennskap også sånn tror jeg 🙂 Lørdagsklemmer i full fart i retur <3 <3

    13. ladyaugust: Ja, jeg putter og putter inn det beste for hver dag, og koser meg 🙂 I dag på landet en snartur, og driver med noen lurerier som jeg avslører i kveld tror jeg 😉 Hadde en teaser ute i gå kveld :-DNå blir det sol også <3 klemmer <3

    14. Herlig innlegg ^_^
      Jeg har noen vennskap fra barndommen… Vi snakker ikke så ofte med hverandre, men når vi endelig treffes er det som om vi kun har vært borte ei helg 😀
      Lørdagsklemmen treffer deg nå, midt i fleisen <3

    15. uff ja tannlegen kjefta alltid sååå mye på meg med den derre tanntrådgreia og det nytta ikke det døyt liksom så du var ikke alene med hull 😉 Venner beriker livet og de gode vennene er de som blir selv om det ikke alltid går helt på skinner livet <3 Lørdags-snopdagen !! 😀 Kooz deg fineste søs med helga og alt som er rundt <3 for i dag kan det blir en fantastisk dag om man putter de rette tingene inni den 😀 Klæmmesøsklæmmenflat <3

    16. Så morsomt å se bilder fra tiden da jeg ikke var påtenkt engang! Elsker den rotpermanenten og blekinga da. Den baben 😀
      Og og og- Ja, livet hadde vært håpløst uten venner! Er så endelig glad i mine <3<3

    17. ladyaugust: Jeg var vel omtrent som deg på den tida, ville bare ha snop, men fikk ikke tilgang, før CA her på denne alderen 😀 mye hull i tennene i 6. Klasse ja 😉 Er så glad for de vennene jeg har, nye som gamle 🙂 De som er venner på godt og vondt, og forstår en. Ha en nydelig lørdag min venn, kose deg med snop og annen moro. Klemmesøsklemmen <3 helt flat <3

    18. Miriam: Ja, snasne, ikke sant, bare 16 år på de Oslo bildene, og enda yngre på de andre 🙂 Og siste bildene, i forigårs. Synes vi var mest snasne på DE faktisk 😀 ha-ha 😀 Stor lørdagsklem til deg <3

    19. Venner er de beste å ha <3 Herlige bilder og digger sveisene haha og barføtt i Oslo, da eier man byen ja 😀 Herlige venninna di <3. Tipper den faren din hadde fått spunk av meg inni den butikken, tenk for et svinn det hadde blitt hahahaha jeg hadde sittet vakt ved sjokkokrukka heeeelt klart og glefsa om noen nærma seg, men andre ord dååårlig butikk 😉 Ha en fiiin dag for det er jammen meg <3lørdag<3 i dag med <3 foran og bak såklart 😀

    20. Herlig innlegg og eg må få sei at de var litt av nokon snasne damer 🙂 ikkje det at de ikkje er det no altso 😀 😀 😀 😀 Venner er gull verdt <3

    21. kommensalisma: Ja, og godt med forskjellige tyoer venner. Godt med nye, som blir, og gamle man alltid har hatt. Ha en fin dag, i regnet <3 klemmer <3

    22. ninaoglivet: Ja, vi ser morsomme ut på 80-tallet 😀 Tror ikke selvtilliten var den aller høyeste hos meg på den tida, i forhold til gutter, men VERDEN eide vi 😀 Helt klart 🙂 Vennskap, superviktig, uansett, man kan få nye som man kjenner det samme vennskapet med som de GAMLE, men det er noe med de som har fulgt deg HELE veien 🙂 Ha en fin lørdag Nina 🙂 Klemmer <3

    23. Grøss og gru for noen frisyrer vi hadde på 80 tallet. Kjenner meg så godt igjen der. Trodde jeg var gud gave til guttene også. Hihih
      Men nok om det. VEnnskap er og blir vikitg. Jeg har alltid satt vennskal føre gutteforhold, for venner har man hele livet i tykt og tynt. Noen mister man veien og andre kommer til 🙂

    24. Min matgale verden: Ja, det er godt med gode venner. De som man finner noe spesielt med og som forstår en uten så mye snakk egentlig. Det kan være folk man har møtt i ung alder eller senere,men man har NOE som er viktig sammen 🙂 Og her er en av mine to tidligste venner. God som gull, morsom og varm 🙂 Moro med gale bilder også 🙂 Nå skal jeg på landet og muligens nappe litt gress 😀 Ha en fin dag min venn :.-) Klemme bloggvennklemmen<3

    25. Så¨herlig! Venner for livet er særs viktig å ha. Og de man har kjent et helt liv er ofte best. Jeg kjente litt på det da jeg flyttet alene til Danmark noen måneder, jeg fikk jo nye venner, men jeg hadde ingen venner som “kjente” meg. Og da lengtet jeg hjem. Herlige bilder, og så like dere var, selv om en var liten og en stor, der dere eide Oslo barbent:) Ha en herlig lørdag. bloggvennklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg