Høst-monsteret… ;-)

Kjenner du høstmonsteret…? Det som tar tak i deg hver høst, og prøver å dra deg “nedenunder”?.. Tipper at vi alle har et monster boende i nærheten… Det kan være LITE eller STORT… men at det ER der, det merker de fleste av oss… Det er ikke store saken å bry seg om egentlig, kan jeg forsikre deg om… Når alt kommer til alt har det utrolig sløve tenner, egentlig  bare litt gummi-aktig, kunne ikke skade en flue engang… Dette monsteret, om det er lite eller stort… prøver sitt beste å få tak i en liten flik av deg… det tar tak i kanten på buksen din…. og prøver med all sin styrke og trekke deg med NED… Det flerrer tenner… og prøver å se SKIKKELIG skummelt ut, være veldig monsteraktig……. Men hvis du titter etter, riktig NØYE… kan du se hvor lite det egenltig er.. Bare gi det et spark med støvlen din!!  Be det dra ditt “peppern gror”! For det skal jammen ikkefå  ødelegge 😉


Sånn går det høstmonsteret mitt hvertfall… 😉

 

Her skal ballonger fylles (les gårsdagens innlegg 😉 )…. og monstere sparkes… 😉 

For jaggu meg er det bedre å sette fokuset mot maleriene vi har utafor: 

 

 

 

 

Og til sist gull-treet som jeg fant i helga, og som jeg har vist en gang før 😉

Sånn…. da kan disse monstrene seile sing egen sjø 😉 Jeg skal ut å ta fatt på en herlig tirsdag :.-)

Har du noen høst- monstre i skapet? 😉 

62 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, nytter ikke stritte imot 😀 Det bare skjer, så vi får prøve finne det morsomme og gode i det som er 🙂 Så fint du gleder deg til post 🙂

    2. Absoulutt, det er bare å holde øynene åpne ^^ God innstilling, jeg går heller å håper at snøen skal smelte med en gang den kommer. Men så kommer det bare snøfall på snøfall 🙁 Får prøve å nyte vinteren mer i år, man kommer jo ikke unna hvis man vil bo i Norge 🙂
      Så gøy! Gleder meg kjempemasse til å få post <3

    3. MyVidaLoca: Ja, bare pass deg, så det ikke svelger deg hel 😀 Her må man passe på, det begynner å gnafse litt på denne tida.. 😉 Men snart er det sparket langt under løvhaugen… mitt i hvertfall 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    4. Ahh, bahh, jeg har hatt besøk av et stort høstmonster i går og i dag tror, sovet altfor lenge, så lenge at jeg ikke følte det var noe vits å dra på lesesalen en gang! hahaha.. Men i kveld har jeg faktisk vært på trening da! Håper vi klarer å jage bort det høstmonsteret begge to, for det er ikke noe gøy!! Ha en fin kveld! <3

    5. Tatt av kvinnene: Ja, det mener jeg også, ikke gi det noe oppmerksomhet, så kanskje det bare DØR som en sa over her… Eller gi det et skikkelig tupp bak… når det lusker seg på utpå vinteren.. Er du klar over dem,er de lette å slå 😀 Jeg er liksom ferdig når vinteren kommer,for da skjønner jeg at vi MÅ gjennom disse månedene… I starten av høsten prøver jeg liksom å NEKTE litt… later som det er sommeren altfor lenge 😀 Ha en fin kveld 🙂 I dag har jeg sendt deg premie 🙂 Klemmer <3

    6. karenmarenmette: Ikke noe er bedre enn det 🙂 Det betyr at du er stabil og stort sett glad og fornøyd, herlig det 🙂 Jeg er egentlig ganske glad og fornøyd stort sett jeg også, har bare noen små-krangler med høstmonstrene akkurat i overgangen, når mørketida setter i gang. Men de får ikke tak i meg 😀 He-he, for jeg spenner de vekk 🙂 Ha en fin kveld Karen 🙂 Klemmer<3

    7. Livsrom: Uff, ført ingen monster…og så var plutselig hele høsten ET STORT monster. Ta å gi det et KJEMPE-spark med en av de fine støvlettene dine 😀 Spark det dit peppern gror, slik jeg gjør med mitt innimellom.. Så vet det å oppføre seg 😀 Jeg var ganske fonøynd med fargene på disse bildene selv, og det var sånn det så ut.. den dagen dere drev og stemte… gikk meg en snartur,og da så jeg alt dette. Bare rett ved E18, og på en 15 minutters tur 😀 Ha en fortsatt fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    8. Catrine aka Cakki: Ja, spark dem på dør!! Langt ute i grøfta, under det pene høstløvet 😀 Ja, var ikke det fine farger jeg fant 🙂 Klemmer<3

    9. Helge: Nei, det er det jeg sier til meg selv jeg også, hvis det er litt småtungt en dag, at det er jo egentlig ganske fint nå, og energien kommer bare man får kommet seg ut, og sett hvor fint det er ute 🙂 OG egentlig gjelder samme for vinteren også 🙂 Man bør ut å ta inn det lyset som er 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    10. Lithanna: Så du har ingen monster som plager deg i høst-månedene skjønner jeg 😀 Ikke noe er bedre enn det 🙂 Hørtes utrolig deilig ut med så varm helg da 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    11. Har ikke merket så mange monstre enda, men det kommer som regel et lite vintermonster til meg. Mørketid, kuldegrader og altfor lenge til sommeren, det kommer han for å minne meg på. Det beste er vel bare å ikke gi det noe oppmerksomhet 😀

    12. Nei, her er ingen monster, eller når jeg tenker etter syns jeg hele høsten er det, et svææært ett:( Jeg liker ikke høst samme hvor mange fine farger og detaljer vi kan plukke frem.
      Og det har du sannelig gjort i dag. Der var mange strålene vakre bilder. Fantastiske farger:)
      Er litt seint ute, men håper tirsdagen fortsatt er strålende hos deg:)
      Klemmer<3

    13. lulltove: Så dine kommer i november ja? 😀 Da er jeg liksom tilvendt det hele, og merker drt ikke lenger 😉 Men jeg blir liksom litt overrasket hver gang. ? Hm…er det sånn det skal være nå liksom.. i noen måneder.. mørkt og kaldt.. men etter noen uker er jeg vant, og monstrene ligger godt hjemt i det fine høstløvet 😀

    14. Høsten er en fin tid så ikke vær redd for noe monster av noe slag. Det er bare og komme seg ut, være aktiv så kommer hyumøret med en gang. Vi har da opplevd verre tider enn høsten, tenkt bare på en grå kjip vinterdag med slaps i veien og kaldt. Da kan man bli deppa men ikke slik som det nå. Så det er bare og nyte høsten man har da opplevd slik før. Ha en fin kveld.

    15. Næh, så søtt monster da! 🙂
      Syns høsten er fin når det er sånne trær som du har tatt bilde av.
      Speaking og høst. Vi hadde 18 og 20 grader i helgen 😮
      Skikkelig varmt og deilig vær 🙂

    16. Mine monstre kommer ikke fram før i november. Da prøver de å overbevise meg om at mørket ikke er til å holde ut. Men jeg vet, at de ikke liker fyr på peisen og masse stearinlys. Da løper de i skjul og gjemmer seg i mørke kroker. Jeg kan kjenne at de glefser etter meg når jeg rusler barbent gjennom huset for å slukke alle lysene om kvelden, men som du sier: de er ganske tannløse 🙂 og jeg har ganske sterke bein 🙂

    17. muumimamma: Det hørtes ut som et veldig hyggelig monster synes jeg 😀 Jeg liker de shoppe-monstrene, de er greie de,he-he.. Håper du har en monsterfri dag, med mye kos på programmet 🙂 Klemmer <3

    18. Engla: Ja, noen av det er verre å riste av seg enn andre, men som regel går det bare vi sparker HARDT nok! 😀 Bra med bur 🙂 Ja, jeg synes de var så fine mange av disse bildene så måtte bare vise fram, selv om det nettopp har vært høstutstilling 😀 Ha en flott dag du også i høstværet, monsterfritt 😀 Klemmerifleng<3

    19. Marit: Nei, en slik skift-arbeids-timeplan hadde ikke jeg klart. Klarte det ikke som yngre heller, da jeg jobbet på avlastningshjem. Må ha det litt fast jeg.. Ja, nå har du SETT det monsteret, og da stoler jeg på at du kicker det langt avgårde, hvis det prøver å overta huset ditt! Ok? 😀 Kose deg i hagen du i sola <3 selv om du må ha ullgenser på 🙂 Klemmer <3

    20. Mitt monster tvinger meg inn i butikkene for å beundre alle de flotte høstklærne som dukker opp der! Jeg elsker høstfarger! Men heldigvis klarer jeg som regel å sparke det vekk før det tvinger meg til å trekke kortet i kassen! (Som regel… Men ikke alltid….)

    21. Nok ett herlig innlegg frodith <3
      Ja vi har nok alle ett morster som sitter og lurer i krokene og da er det godt at det faktisk går ann å sparke det bort.
      Det er ikke hver dag jeg lykkes, men som regel går det bra.
      Jeg har faktisk ett eget bur jeg til monsteret jeg 🙂
      Ønsker deg en herlig høstdag fineste frodith og tusen takk for at du deler dine flotte høstbilder, NYDELIG <3
      Stooor go´klem til deg fra Engla

    22. Kjenner vel litt til det der høstmonsteret. Hehe .. men dette er første gang jeg virkelig har sett det!! I dag tror jeg det godeste monsteret har stukket herfra iallefall, for himmelen er knallblå og sola skinner. Men må innrømme at jeg liker sola bedre om sommeren. ;o) Nå ska jeg ut i hagen og stelle litt, før jeg skal på jobb. Allerede klokka to må jeg være på plass der, i morra er det enda verre. Da begynner jeg ett og slutter til midnatt. Puuuh. Er ikke for gamle folk disse skiftene her!!
      Ha en fantastisk tirsdag! B)

    23. outofoffice: Det er jammen lurt 🙂 Å ha det stuet vekk i garasjen 😀 skal jammen finne et kott til mitt jeg også, kaste det inn, låse igjen til det sulter i hjel der inne 😀 Ha en flott tirsdag 🙂 Klemmer <3

    24. Flaggermusvinger: Det er bare bra å ikke ha høstmonstere, de som har må jo sloss og sparke for å bli litt kvitt dem 😀 Men jeg skønner det med vintermonster egentlig.. Men da er jeg så tilvent at jeg ikke merker det en gang… litt bedøvet liksom… 😀 ha-ha.. Nå føles det litt mer sjokkartet, når det plutselig kaldt, mørkt og gnager på foten min 😉 Men det er bare i overgangen, mitt er allerede på god vei av “leggen” 😀 Alle synes monsteret mitt var SØTT, og jeg som prøvde å lage det så skummelt 😉 Hi-hi 😀

    25. Jeg elsker høstmonsteret ditt! 😀 Skulle gjerne hatt et som så slik ut. Dessverre, må jeg si, så har jeg ikke noe høstmonster, kanskje jeg er høstmonsteret selv, jeg vet ikke…
      Men jeg har i alle fall et januarmonster, det er hvitt, og veldig glatt og kaldt, med skarpe tenner som gjerne biter litt. Jeg pleier å drømme om å dra til syden, bort fra januarmonsteret. Men har enda ikke vært i syden (bortsett fra når det var vinter i Spania men det gjelds ikke) men man jo vet aldri når DET skjer! 😀

    26. Fru Stussli: JA, de andre to er litt på plass her de også, inni det ene lille gale 😀 Høres deilig ut å bare dra fra dem, og la de være igjen alene hjemme. Når du er tilbake har de DØDD, garantert 😀 Så deilig du skal ha svømmetimen i dag, koser deg da tenker jeg 🙂 Og du er garantert flink til dette Bente, det bare vet jeg 🙂 Og kos med alle barneansiktene som elsker å bade 🙂 Ha en herlig dag, og ser du noen små-monster, tupp dem bak 😀 Klemmeribøtterogspann <3

    27. Viss den kryper opp igjen fra løvhaugen og ypper seg er det kanskje lov å sparke litt hardt 😉 😉 Ha ein kjempe fin dag du og <3

    28. Haha jeg har høstmonster og han er så travel og dytter og drar. Stressmonster og litt irritabelmonster og han er nok middels stor. Til helgen skal jeg forlate han (ja for han er en mann) hjemme og reise til Dublin og når jeg kommer hjem håper jeg han har flyttet til noen andre eller dødd!
      Nå skal jeg lære meg dagens svømmetime 🙂 Gleder meg til alle glade barneansikt!
      Ha en strålende monsterfri høstdag
      Klemklem

    29. ninaoglivet: Ja, det er flere som gruer for han som kommer drassende på vinteren… og kan være enda mer mørk og skummel… Jeg har liksom blitt litt bedøvet når vinteren kommer… er vant til det liksom… mer sjokkartet sånn rett etter varme, lys og hoppende glede om sommeren 🙂 når det lille høstmonsteret kommer… Glad du holder styr på ditt 😀 Klemmer i fleng <3

    30. Foreløpig så er det minimalt med slåssing med dette monstrert. Værre vlir det når VINTERmonstret kommer. Da blir det slossing, og dette monstret vet ikke om det skal være vinter eller slapsete 🙂
      Klem snuppa:)

    31. Livet har mojo: Uansett type monster, jeg er for litt real mishandling av dem!! 😀 Ta “renna-fart” , spol i vei og gi rakkern en skikkelig tupp i baken. VEKK!! Ut med deg! ELLER tryllestøv…. det fungerer også 😀 Håper du får en fin dag min venn <3 God klem tilbake <3

    32. ladyaugust: Det er bra søs, koste i vei 😀 Små, tullete monstre,UT døra 😀 De har ikke noe hos OSS å gjøre, og er bare små og teite uansett.. Nei, her gjør vi klar til kosen, så kan den rakkern ligge der ute i regnet 😀 Mens vi er inne med lys og pledd, ELLER ute i farge-sprakende maleri 🙂 Ha verdens beste dag i dag, kle deg godt så du ikke blir syk til i morgen 😉 Klemmesøsklemmen med pannekaker på <3

    33. Miriam: Det er nok litt spakere og mer pjuskt enn det føler seg selv ja 😀 Prøver å yppe seg, men vi bare ler av det, ikke sant 😀 Nei, kan kanskje ikke sparke så hardt… eller kan vi det kanskje ? 😀 Ha en nydelig dag Miriam 🙂 Klemmer <3

    34. inneuteferdig: Godt du har luft i ballongen, selv med så lite søven 😀 Jeg har ikke oppvaskmaskin, noen fordeler med det også 😀 Det blir i tilfelle JEG som skal pipe-og hyle bittelitt kanskje 😀

    35. Du, assa, GOD MORGEN! :))
      Så, stakkars høstmonster, som blir sparket.. og du oppfordrer andre til å sparke sine også.. monstermishandling! 😛 Jeg kommer aldri til å sparke høstmonstre, heller bruke litt magisk tryllestøv og prøve å gjøre dem mindre og mindre med tankekraft LOL Uff, jeg er for trøtt til dette her nå kjenner jeg, hehehe..
      Vel, jeg har kjent et monster av et eller annet slag de siste.. ca 3 ukene. Snikende, nesten umerkelig, men likevel.. Vet ikke om det er høstmonster, eller bare en av mine iboende monstre. Jeg tror det er det siste, for jeg er glad i høsten – fargespill og gråvær, det er min greie 🙂
      Ønsker deg en riktig så fin dag, Frodithsen <3 God klem

    36. moornings søs 😀 Nope nå er høstmonstret kosta rett ut for her er julestemninga snart på plass 😀 og jeg elsker jul, skumnisser og julebrus og engler og dill haha men nå er det mornings og en helt ny dag venter rett utenfor og denne jenta skal jammen pakke seg inn før hun setter snuta uttafor døra i dag. Ha en aldeles flott dag(håååper det blir sool) Klæmmeflat <3

    37. syns høstmonsteret ditt var ein smule for søtt til å sparke med støvelen så eg trur eg berre begraver det i løv i steden så kan det ligge der og tenke over kva det egentlig vil med livet sitt…;) 😉

    38. Kos deg masse idag. Ja godt med luft i ballongen her i gården nå. Selv om jeg er trøtt så går det greit. Tenkte på det i går. Endelig hjemme etter Ikea handlingen, og til køys kl 23….
      & timer på puten i natt, men en oppvaskemaskin som begynte å pipe kl 01…. Da hadde jeg lyst til å hyle…
      Bedre lykke neste gang.:)

    39. inneuteferdig: Godt! Jeg aner en mer piff i ballongene rundt omkring i dag 😀 Ja, det pusle-monsteret som prøver seg om høsten er ikke særlig farlig, ikke sant? He-he.. Nei, skjønner den med kong Vinter.. Da er jeg imidlertid blitt litt bedøvd tror jeg, og merker det ikke på en måte… Litt større sjokk fra fine sommeren, til den plutselige høst-saken som dukker opp… Men det sjokket varer kun en kort periode, så er man tilvent 😉 Ha en fin dag Vanja 🙂 Klemmer <3

    40. kommensalisma: Ja, det monsteret måtte være sånn at det kunne se LITT skummelt ut i starten, når man tror den er stor.. Men så viser det seg at det bare er et lite tulle-monster som vi fint kan kvitte oss med, med bare LITT anstrengelse ;-D Så deilig å høre at du ikke har noen monstre iskapet om høsten <3 Stor klem til deg <3

    41. Høst monstrene er ikke så ille de… Blir værre når kong vinter slipper løs sine. De sitter noe mere fast i deg når de først har satt tenna i alt de når.
      Så nei koser meg med høst monstrene, og tar livet med ro jeg..)

    42. Heldigvis så slipper jeg å sloss med høstmonstre – høsten er favorittårstiden min, så de gidder ikke å prøve seg på meg. Jeg liker ruskevær og å kle på meg 😀
      Høstmonsteret du har tegnet der var jo veldig søt da, hehe.. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg