Den gale dukkemakeren har rømt!! Marerittet fortsetter… ;-)

Du som har kjent meg lenge her inne, vet jo at jeg har en slags føljetong gående… om en gal dukkemaker.. For deg som ikke har kjent meg så lenge, for deg som eventuelt er en ny bloggvenn eller en tilfeldig forbipasserende, skal jeg ta en rask oppsummering…

Det handler om en mann, en dukkemaker… og han MÅ være mann har jeg funnet ut… som driver og lager Mannequinn/dukker/utstillingsdukker, til et av byens utstillingsvinduer… Og jeg har fått erfare at enten HAN eller ide-makerene bak dette konseptet må være SPRØYTE-gal!! Jeg mistenker han hvertfall for å ha et ganske spesielt syn på jenter 😉

For når planen er å selge klær til jenter, og man fremstiller jenter som dumme sauer eller hjerneløse lampe-skjermer….for å selge klær… da må man ha et litt spesielt syn på jenter…

 

Jenter… fine til pynt i rommet… men har de ellers noe å komme med liksom… er det tankegangen her…? 😉

Sauer er jo all-righte dyr… men alle vet jo at de er litt dumme… litt mindre intelligente…?

 

 
Stor var min forundring da han hadde laget dukkene som høns… fugler… Altså fremdeles en hønsehjerne… eller noe nebb-aktig HELT uten hjerne…??? Bare et stort nebb liksom… som sikkert skvaldrer i vei.. Hvem skal nikke gjenkjennende til den utstillingen liksom å si : ” Ja, der har du MEG liksom.., en SÅNN genser må jeg ha…” 😀

Ellers har det vært diverse temaer som denne gale dukkemakeren har dratt fram i lyset: Vi har hatt Mikke-Mus-tema og en periode med dukker med veldig-rødt hår og pannelugg!  Mistenker han for å ha tatt hevn på MEG liksom, for mine utallige kritiske stikk til hans utstillinger…

Disse dukkene liknet da mistenkelig på meg synes du ikke?

 

Jeg kan ikke gjenta alle de rare temaene han har hatt, de befinner seg i andre innlegg,og spesielt interesserte bes si i fra, så skal jeg guide til disse innleggene..

Vi trodde imidlertid vi var kvitt han her nå for en måned eller to siden… fordi han var plutselig observert i Kongsvinger… 

 Det var Bente og Emma, fra Stussli.blogg.no som så utstillingen hans og  sendte meg sporenstreks det siste bildet av noe som måtte være hans verk…


Han hadde begynt  å gå løs på BARNA også…  Litt hissig ble jeg over de nye påfunnene hans, men Bente hadde lovet å “ta seg av han” , å få han bak lås og slå der oppe i Konsvinger-traktene… Så jeg har stolt på henne i denne saken.. 

Men det skulle ikke mer til enn at Stussli skulle en liten svipptur ut av område..så var han jammen RØMT hit igjen… til hovedstaden…Og han bedriver sitt galskapens verk i samme gamle sjappa igjen..

Da jeg suste forbi der i går, tenkte jeg  først… “Hm……ja der er han på plass igjen ja… og , det der var jo ikke så ille…. Noen fugle-hus liksom…. Det er vel litt billig om jeg prøver  å trekke noen paraleller til jenter som “Ko-ko huet”, eller dumme høns her kanskje…” Det er jo kun noen fugle-hus….. 


Dette er da uskyldige greier… eller hva…? 

 

Men så gikk jeg litt nærmere, og så fikk jeg se det som avgjorde en gang for alle: Fyren er steike gal!! For hva er det som FEILER han da? Hvorfor alt dette fokuset på FUGLER??


Hun har faktisk KLØR liksom…, hønseføtter….


Og ut fra øynene stikker det fjær!!!

 

Ja, ikke vet jeg, hva som feiler det den mannen,og jeg har lovet jeg skal prøve å få han i tale… Men forrige gang jeg lusket rundt butikken der, for å få til et intervju med han….. så så de litt rart på meg…Så jeg får vente litt i utkanten av området… eller kanskje jeg bare skal kaste en “hønse-netting” over han i det har er på vei forbi en dag? Og foreta et intervju under nettingen der… ? Så får han smake sin egen medisin… 😉

 

Tror du denne typen utstillinger får folk til å ville handle litt ekstra 😉 ? Eller spiller utstillingene liten rolle for vår shopping-trang?

 

 

 

26 kommentarer
    1. Engla: Ja, det er ganske artig når man begynner å se etter 😀 Det er jo i samme butikk hver gang jeg finner dette.. Og gjort det nesten et år 😀 Ha en fin dag du også fina <3 klemmer <3

    2. MyVidaLoca: He-he… ja mye cray markedsføring spør du meg 😀 Jeg har fulgt med på denne butikken nesten et år, og jeg flirer jo hver gang det er en ny utstilling, og jeg KAN jo bare ikke slippe dette. Er jo så gøy å tenke noe på hva tanken bak KUNNE ha vært 😉 Hi-hi

    3. Hmmm tror jeg også må begynne å studere disse utstillingene litt bedre jeg, for jeg har faktisk aldri lagt merke til noe rart 🙂
      Men her var det MYE rart og nesten litt skremmende!
      Ha en fortsatt fin dag fineste frodith <3
      Klem fra Engla

    4. Livsrom: JA, nå skal jeg ned i området der en tur… så nå får vi se 😀 om jeg ser noe til han 😀 Det verste var at jeg SÅ ikke de klørne umiddelbart og tenkte at her kan jeg ikke lage noe tull… der er jo veldige normale denne gangen 😀 Men jommen sa jeg smør 😀 Ha en fuglefri dag 🙂 Klemmer <3

    5. Æsj, de klørne var skikkelig ekle, spør du meg. Nei, vet du hva, den butikke tror jeg jeg ville holdt meg unna.-Tenk om du møter på “GALNINGEN”? Det må være en kortslutning i hodet der.
      Nei, jeg tuller ikke nå: Æææsj!
      Ha en fortreffelig helg videre:) God dukkemaker-jakt!
      Klemmer<3

    6. Fru Stussli: He-he 😀 Ja, ikke sant 😀 Kose dere masse der, skulle gjerne vært der en tur jeg også. Elsker jo Skottland, og dette blir vel LITT likt 🙂 Klemmer <3

    7. Flaggermusvinger: Ja, han må være bittelitt syk… 😀 Ha-ha.. Og jeg liker jo også klør, på dyra inne hos deg, eller fuglene ute hos mamma, men det har ingenting med jenter og klær og gjøre… 😀 Liker oppmerksomhet gjør de hvertfall der i butikken 😉 Ja, Frodith-parykkene var vel det beste stuntet hans 😉 Hi-hi Klemmer <3

    8. Hehe. Hehehe… 🙂
      Kanskje det er en syk dukkemaker, ja. Syns personlig at klørne var fine, jeg, men ville jo ikke hatt de selv. Men frodith-parykkene likte jeg, der er han inne på noe! 🙂

    9. Anonym: Ja, jeg regner med det er Stussli-fruen selv som har blitt anonym her 😀 Så bra du skal granske der borte, for han stakk fra Kongsvinger så fort du var på vei mot Gardermoen tror jeg 😀 Kose dere masse, og ta`n hvis dere ser han 😀 Her skal det handles garn 😉 Og ikke klær… tror jeg da… 😉 KlemmerfraNorge <3<3

    10. I dag skal Emma og Fru Stussli se om han har rømt til Dublin!
      Butikkvinduer vil bli gransket!
      Stoooor irsk lørdagsklem

    11. Helge: Ha-ha, du hadde noen gode løsninger her Helge, ja vi FANGER han og slenger han til VASK, får fjernet det gale støvet 😀 Eller putter han i et fuglebur 🙂 Ja, noen gjør ALT bare for å synes, for å selge… Jeg blir jo fryktelig lattermild hver gang jeg ser en ny utstilling, men kjøper ikke noe der 😀 For klærne er ikke spesielt morsomme 😉 Ha en fin dag i høstværet 🙂

    12. eljos: Nei, de har mye rart for seg der inne!! Selv om klærne er så allminnelige som bare det… Men de liker tydelig oppmerksomhet 😀 Ha en fin helg Eljos 🙂 Klem

    13. Vanja: Ha-ha.. ja DET skulle du tatt bilde av 😀 Og jeg hadde jo gått amok om jeg hadde sett det 😀 ja, han har helt klart noenn brødre der nede da.. 😉 Ja, galskap selger av og til… og noen ganger er det å være RAR nok liksom… uten at det har noen SAMMENHENG… Jeg kjøper sjelden noenting her, klærne er ganske allminnelige.. men jeg må jo SE dit da, hver gang 😉 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3 kose deg på hytta 🙂

    14. Slik en utstilling passer best på et kunstmuseum og ikke i et butikkvindu. Mannen er jo gal som tror at en slik greie får salget av klær til og øke. Håper en eller annen fanger han og sørger for at han gjennomgår en omgang i vaskemaskin på 60 gr + en solid omgang i tørketrommel etterpå. For her var det mye støv i(og ikke på) hjernen. Slike figurer liker jeg ikke men kreativiteten kan være stor når man skal selge klær. Ha en fin lørdag.

    15. Nei og nei og fysj og fysj, klør som hender!!! Det var stygge greier. slike klær vil vi ikke kjøpe, vil ikke en gang gå inn i den butikken!

    16. Jeg tror det blir som et skrik. Om du ser 50 hvite kaniner, og en sort ja da ser du den sorte. Handler kun om blikkfang, og kreativitet.
      Hva vi mener om det blir liksom dysset bort fordi det selger. Galskap, nakenhet og idioti det selger samme f…
      Jeg så noe i Holland. I et utstillings vindu. Ble så perplelks at jeg glemte å ta bilder, men at han dukkemakeren din har brødre er det ingen tvil om. Det var et gitter der ansiktet Står… Jeg gikk ikke inn der…

    17. ninaoglivet: Nei, ikke sant… de prøver nok å være VELDIG kunstneriske 😀 Men jeg blir mest lattermild, og går til en annen butikk kanskje 😀 Hi-h.. Jeg har fulgt denne gale utstillingen i snart et år… skifter stadig og alltid noe rart 😀

    18. Min matgale verden: Ja, at han har en FUGLE-fetisj, er nå helt sikkert 😀 Jeg må konferere litt med Stussli når hun er tilbake igjen også,for jeg synes han for storbyens skyld burde sperres inne, langt unna her, men samtidig er det vel muligens mye mer HØNS på hennes trakter… Så ikke bra det heller 😀 Ha-ha-ha.. Nei, her er det ikke snakk om at en fjær blir til fem høns, men at en gal mann har forvandlet alle byens Vero Moda butikker til Høsne-gårder 😉 Ha en herlig dag Kjersti, og takk for et herlig svar, jeg humret her jeg satt 😀 Klemmeribøtterogspann kommer i full fart.. svusj———————————–> klem

    19. kommensalisma: Ja, at HAN skal i Frodiths Avis etterhvert, er nå helt sikkert hvertfall 😉 Han er sikkert veldig ARTY-FARTY, eller hva vi sier… Ikke som i ekte kunstner, men som i: “SE PÅ MEG, jeg er steike gal, og VIL ha oppmerksomhet, UANSETT” 😀 Det verste var at jeg så det ikke i starten og tenkte… OK, nå har han TONET seg ned litt… men jeg får jo stadig noen sjokk og KAN jo ikke slippe dette temaet 😀 Ha en fin dag min venn <3 Klemmer <3

    20. Å jøsses. Nå har det virkelig tørna for mannen! Helt enig, han der ER virkelig gal!! Hønseklør til hender!! Jeg kan jo ikke annet enn tro han har utviklet en stor fetisj for fugler og høns….Så jeg ville vel advart alle hønse-forpaktere rundt Oslo…de trenger ikke være redd for reven, pass dere heller for “hønse-mannen” for her sitter ingen høns trygt! Makan! Ha en fuglefri dag! klemklem

    21. Skal dette liksom være “kunsteriskt” mon tro? Jeg syns ikke det er fint med KLØR til hender og fjær ut av øynene.. kan strekke meg til at fuglehus osv kan være koselige rekvisitter, men… stopper der.
      Håper du får til en intervju med denne skrullete dukkemakeren snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg