Mitt liv som sommerfugl…

Du vet nok at sommerfulgene liker seg best om sommeren, men det spiller egentlig ikke så stor rolle.. Jeg klarer meg godt både vår, høst og vinter også jeg… For det er noe av poenget mitt med å sammenlikne meg med en sommerfugl.. Jeg har en lett psyke, noe jeg er veldig glad for. Dette gjør at jeg lett reiser meg igjen, hvis NOE eller NOEN “spenner bein på meg”  . Det gjør også at jeg er flink til å holde meg fatt,selv om det blir litt humper og litt blåst på den blomsten jeg sitter på.. 

  Jeg fåt alltid tak,jeg holder hardt fast,og jeg setter meg allitd smilende på plass igjen 🙂 

 

For livet blir jo litt hva man gjør det til, er min filosofi… eller sånn kan hvertfall JEG ha det.. 

Jeg har lett for å glede meg over små ting, få gode sommerfugler i magen, som kiler og gjør at ikke bare HER og NÅ er ganske så flott, men også det jeg tenker at kanskje skal komme.. Jeg gleder meg over HER og NÅ, og gleder meg TIL gode ting som ligger foran meg…Som jeg setter fokuset på selv…

 

Men i et liv som sommerfugl, kjenner du også de litt “ekle sommerfuglene” dundre forbi innimellom, selvfølgelig… de som likner mer på nattsvermere… litt mørke og stygge.. Det er ikke noe veldig alvorlig… det er bare de som kommer flyvende når jeg gruer meg til ting…  De som setter seg som små hårballer i magen, som ikke likner små søte kilinger,men som er mer av sorten: “de med horn”.som har bestemt seg for å gjøre livet litt surt for en… for en liten stund… hvis det er noe man er litt spent på….. De bumper i vei litt ekkelt nedi der…

 

Ok- denne gangen skal de få lov å være der… sammen med de andre sommerfuglene… for jeg lar dem ikke jage ut DEM… men akkurat nå har de rett til å kreve litt plass der nedi.. .. jeg får bare stå i det en bitteliten stund 🙂 

 

Blir du fysisk preget, sommerfugler eller annet, når du gleder eller gruer deg til noe? 

 

 

 

28 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, for meg er bloggen et sted for kreativ skriving, fjas og mest moro. Men man kan godt ha litt dybde BAT temaene likevel…Og dette tror jeg er måten å gjøre slikt på 🙂 Jeg liker å leke med ord, tegninger og rare uttrykk 🙂 Elsker i store og hele det å skrive 🙂

    2. Da skjønner jeg veldig godt at du gruer deg! Det trenger ikke være noen store greier før sånt blir litt skummelt. Det er jo ikke hver dag man opererer. Bra det ikke er noe farlig i hvert fall, da kommer det nok til å gå superfint <3 Synes det er fint at du pakker inn alvorlige ting i noe koselig 🙂

    3. Tatt av kvinnene: Ja, de er ikke så gode nei.. Jeg gruer meg litt skjønner du… skal ha en liten operasjon på mandag…ikke noe farlig, og en bagatell omtrent…men jeg gruer meg likevel.. Og ble veldig plutselig operasjonsdatoen kom.. Ja, jeg liker å sammenlikne litt med andre ting, folk kjenner seg lett igjen.. og man kan lage ting litt humoristisk selv om det er noe alvor bak også 🙂

    4. Disse innleggene hvor du henter inn dyr og metaforer er så morsomme 😀 Skjønner akkurat hva slags sommerfugler/nattsvermere du snakker om, der er ikke noe særlig gode. Heldigvis er det sjelden de dukker opp 🙂

    5. dandilion: Ja, tenk det du, og det var koselig at dere fikk ei så fin jente 🙂 Klart det var mye sommerfugler på plass da, men det gikk jo fint 🙂 Noen blir ikke så veldig fysisk merket, men jeg får skikkelig sommerfugler..

    6. Jepp, jeg kjenner det i magen om det er noe jeg gleder meg eller gruer meg til. Jeg har aldri hatt så mye mageknip som dagene før vi skulle reise til Kina og møte frøkna for aller første gang. Vel på plass på flyplassen før avreise fra Norge forsvant mageknipen og det var sommerfuglene som bakset i magen. Nå er det snart ett år siden vi ble en familie <3

    7. MyVidaLoca: Den Lamborginien må jeg lese meg opp litt på skjønner jeg 😀 Og Barcelona høres jo ikke feil ut da 🙂 Men den oppgaven er ikke noe moro nei, de kan man få nattsvermer-fugler av 😛 Æsj! Men når du kommer i gang går det nok bra 🙂 Heier på deg 🙂 Klemmer <3

    8. Så fine sommerfugler du har laget <3 Jeg får litt "hårballer i magen" av og til jeg også.. Akkurat nå er det en skoleoppgave som skal leveres 11.nov som gjør meg litt stressa.. Skal skrive 10-15 sider og har bare skrevet en foreløpig :(( Også reiser jeg til Barcelona med Mr. Lamborghini til uka.. Bahh..

    9. Fru Stussli: Ååå, jeg blir så glad når jeg ser deg min venn, 🙂 Du vet akkurat når du skal komme 😀 Likte godt de koselige ordene og det fiiiine hjertet bak 🙂 Stoooore klemmer tilbake <3

    10. inneuteferdig: Ja, ikke sant… dette er litt sånn monster-aktige med horn 😀 men de forsvinner snart, når grue-seg-greiene er over 😀 Og kose-sommerfugler, som skyldes gledesegting, de liker jeg bare 🙂 he-he

    11. Livet har mojo: Jeg har noen ekle nattsvermere på gang, som suser forbi, men de forsvinner snart, så da får de fargerike ta over plasssen etterpå 🙂 Får bare stå i svermen en liten stund, det er ove snart 🙂 Oi-du har de helt på rygen også? Hos meg er det kun magen 😛 😀

    12. Du er en helårssommerfugl du, det mest sjeldne slaget ;))
      Det er så viktig å nyte HER og NÅ, de små øyeblikkene vi er vant til å ta for gitt, fordi vi har lært at de er så “hverdagslige”.
      Jepp, jeg får sommerfugler i magen, og noe kribler innunder huden på armene, og noen ganger på ryggen, når jeg gruer eller gleder meg :))

    13. Livsrom: Ja, jeg er veldig heldig, er glad for at jeg har det sånn. Klarer å se ting med lyse briller som regel, ta en dag av gangen osv 🙂 Og det er deilig, NÅR jeg møter på vanskelige ting, for jeg GJØR jo det jeg også.. er ikke forskånet fra vanskeligheter jeg heller, men de BLIR det sjelden veldig lenge.. 🙂 De nattsvermerne det er snakk om her forsvinner ganske fort.. Jeg vet grunnen, og det er noe som er over innen en ukes tid.. så jeg pakker dem vekk litt nå 😉 Ha en fin dag Liv 🙂 Klem <3

    14. Flaggermusvinger: Jada, de forsvinner snart 🙂 Jeg vet årsaken, og om en ukes tid er det over <3 Så det er ikke så farlig 🙂 Stor klem tilbake <3

    15. Min matgale verden: Ja, de nattsvermerne er nok verst når det er mørkt..og nå vet jeg jo at disse er bare forbipasserende.. om en ukes tid er de borte 😉 Så de får bare være der litt.. så forsvinner de av seg selv da 🙂 Her har de fargeglade overtatt nå ;-)Mottar lyseogletteklemmer <3 Og sender massevis tilbake <3

    16. Du er i grunn gaske heldig som har det du kaller en “lett psyke”. Ikke dumt å være sommerfugl:) Selv tror jeg jeg befinner meg på den andre siden av skalaen; tar sorgene på forskudd, og møter bekymringene på halvveien:( Egentlig ganske tåpelig, for mye av det ville aldri nå frem til meg ellers. Jeg funderte litt på hviket dyr jeg er? Eremittkreps, kanskje? hehe.
      Ha en strålende søndag, og kos deg på landet:) Klemmer<3

    17. Å, så fin sommerfugl du er! Håper de nattsommerfuglene forsvinner igjen uten så mye brudulje. Vet ikke hvorfor de er der, men godt at de andre også blir værende! Klem til deg <3

    18. Så levende beskrevet. Og ja, sånn har jeg det og. Akkurat nå har jeg plenty av de “nattsvermerne” for med 5 dager til premiere på teaterstykke, med masser av ting som skal ordnes, fikses, forventes gjort….og et stykket som kanskje ikke er helt ferdigøvd….så gruer jeg meg litt, samtidig som jeg gleder meg… Har du merket at de nattsvermerne er verst om nettene?? Hvis man våkner om natten?? Det skal jeg skrive om i morgen, tror jeg:) Ha en lys og lett sommerfugldag, plutselig er alt over, og bare de lyse lette sommerfuglene igjen inni der:) lysoglettklempåvei

    19. Helge: Ja, dyreverdenen er god å ty til når det gjelder sammenlikninger… og når det gjelder gruing, er jo mange vant med sommerfugler… og jeg er generelt litt sommerfugl-aktig både på god-siden OG den med gruing 🙂 Kose deg på tur,og ha en fin søndag 🙂

    20. Du liker deg i dyreriket for her om dagen hadde du beina full av flodhester mens i dag er du lett som en sommerfugl. Men man kan lett sette seg inn i dyrenes verden når man skal beskrive seg selv, som en arbeidshest, et dovendyr eller en sommerfugl. Du får forsøke og tenke på deg som en sommerfugl hele året uansett hvor kaldt det blir. Sjøl skal jeg på tur i dag til noe som heter Tverråsen. Ønsker deg en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg