Fra Per Ulv i farta- til Pompel og Pilt på sofaen… ;-)

Du husker kanskje for et par uker siden?.. da jeg sammenliknet meg med Per Ulv..? Vel, nå var det ikke hurtigheten hans jeg sammenliknet med min egentlig… Mer hans dårlige evne til å bevege seg på høyhælte sko…

Ikke helt ulik MEG på høyhælte sko… Vel, til vanlig er han jo en RACER til å løpe,når han løper barføtt… Han kan jo NESTEN ta igjen BIPPE STANKELBEIN… for å få seg en real bippe-biff.. Og sånn er det jo med meg også til vanlig.. Du vet jo hvor fantastisk form jeg er i til vanlig…? Løper og går fletta av de fleste…

Men nå er jeg altså gått fra å være i denne gode formen…

….

….til å likne litt mer på han ene i Pompel og Pilt…

(google)

Hvis du er vokst opp på 70-tallet for det meste, som meg.. så husker du kanskje disse to.. og hvordan de beveget seg…? Og jeg lover deg at de var ikke spesielt SMIDIGE…  Veldig stive og rare fra brystet og opp… Skuldrene og hodet beveget seg liksom i ETT… Og det er vel litt sånn jeg ser ut nå.. når jeg rusler rundt omkring… etter dette snittet i halsen (operasjonen)… lltt stram og rar.. akkurat som halsen er blitt litt for kort.. 😉 Du kjenner jo til min historie i Svanehals-klubben? Vel, jeg må innrømme at jeg likner ikke mye på en svane her jeg rusler rundt nå, ha-ha… likner nok litt mer han til venstre på bildet.. Er det Pilt? 😉

Vel, Pilt har hvertfall vært flittig på sofaen i går.. og laget mer til julekalenderen.. så noe forvuftig kommer det ut av dette 😉

Vel,  nå skal jeg ut i verden å slenge litt på armene… for man kan jo risikere å BLI sånn rar, om man ikke gjør noe med det… Og jeg har abslutt ikke tenkt å ble Pilt for resten av mitt liv… Så her er det ut å myke opp, og strekke litt på halsen… sånn helt forsiktig… 

Hva er dine planer for dagen?

 


40 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Ja, prøve å få deg en tur til jul 🙂 Juleshopping i London. Godt med litt god tid. Jeg elsker Storbritannia, det er mye vær der, men det er litt deilig også 😀 og artige folk. Spesielt i Skottland 😀 Ja, blir spennende med veskene dine 😀 Klemmer fin dag <3

    2. KJøpte den på flyplassen i Amsterdam 🙂 Nå får vi se om jeg kommer til å fortsette veskebruken fremover! 😀
      Vi kom hjem i går kveld, så det var bare en ytterst liten tur til utlandet. Ble mye reising og flybytting, så skulle gjerne vært lenger i selve London, og hatt mer tid med min datter. Men ny tur blir det nok, vil tro jeg kommer til å bli godt kjent i London siden datter har tenkt å bli der noen år.

    3. Flaggermusvinger: SÅ morsomt at du MÅ bruke vesker 😀 uff det var kanskje ikke noe hyggelig sagt, men jeg mener det hyggelig <3 Jeg skal jo snart ha denne julekalenderen vetttu, og lager NOEN vesker og noen luer.. man vet jo aldri hva man treffer på i en kalender;-) Har du kjøpt deg i Lonidon? spennende: Jeg er ikke noe typisk dame jeg heller, bare så du vet... lite veskete EGENTLIG akkurat som jeg er dårlig på SKO. Ikke så DAMETE vettu, og derfor så blir det ikke lett med disse veskene og skoene heller... Men man finner sin stil ettterhvert 🙂 Trøste-trøste <3 Stor klem til deg <3

    4. Jeg fikk aldri lov til å se på Pompel og Pilt, men det er kanskje like bra. De er visst litt omdiskuterte…
      Bare så du vet det, nå har jeg fått meg enda en veske, i tillegg til den jeg fikk av deg. 🙂 Synet begynner å bli ganske dårlig på kort sikt (da mener jeg type langsynt) så nå blir det nok brillehus neste, hehe!
      God klem til deg, som er så flink til å lage de flotteste vesker!

    5. Tatt av kvinnene: Ja, mye var pedagogisk, bare ikke Pompel og Pilt.. de var motvekten liksom 😀 Det liile maleriet mitt ligger på bloggen i dag, og med starten på en liten novelle… 😉

    6. De gjør jo det, og jeg synes det er litt spennende å se på tidligere Barne-TV og se at de var så opptatt av at de skulle være pedagogiske. Nå synes jeg det er mest tull og fjas på skjermen, men jeg vel som alle andre “det var bedre før”. Hehe
      Gleder meg til å se bildet! 😀

    7. Tatt av kvinnene: Høes ikke rart ut å være opptatt av Barne-tv-er 😀 Det har jeg også alltid vært. OG det former jo mye av oss når vi er små, vil jeg tro.. hvertfall husker jeg det veldig godt 🙂
      Veldig kos å male i dag 🙂 Må få noen flere pensler, manglet noen tynne føler jeg.. til disse små lerretene hverfall.. til detaljer 🙂

    8. Livsrom: Ja, jeg får håpe den strekker seg til igjen… 😉 For akkurat nå likner jeg som sagt mer på Pilt.. he-he.. Jeg er ikke veldig redusert, allmenn-tilstanden er som vanlig, men er bare halsområde som er rart og klønete på en måte 😛 Gleder meg til du er i full sving igjen på bloggen 🙂 Håper du får en fin dag, etter å ha kommet deg opp av dynene 🙂 Stor klem <3

    9. Er generelt interessert i medier og har alltid liksom alltid vært litt fasinert av barne-TV (det hørtes kanskje litt rart ut) Skrev faktisk et akademisk essay i fjor om Barne-TV fra start til nå. Så Pernille og Mr Nelson har jeg faktisk også sett litt på. Huff, merkelig greier de lagde på den tiden 🙂
      Ja, stemmer det! Blir gøy å se 🙂 Morsomt å ha litt hjemmelaget kunst på veggene! Fikk et selvmalt bilde til jul en gang og det er skikkelig stas 🙂 Åh, så hyggelig! Da blir det kanskje noen flere fine bilder av høst her på bloggen ^^ Ikke lenge til buskene er nakne nå!

    10. Svanehalsen er nok snart på plass igjen, skal du se:) Joda, husker de to, hehe. Bra du orker å ta deg en tur… Vet ikke hvor redusert du er, men det er vel ingen spøk å fjerne en del. Masse, masse god berdring fra meg:):):)
      Jeg har brukt mye av dagen på hjemreise. Så nå er det håp om at jeg livner til igjen på bloggen.
      Håper du får en fin helg:) Klemmer<3

    11. deveny: Så koselig du er tilbake da 🙂 Og fant veien inn til meg 🙂 Her er det ingen pauser 😀 Men jeg har bare blogget et år da 😉

    12. deveny: Ja, det går fort å kroppen tilbake igjen kjennes det som. Operasjonen var mandag og mye bede allerede 🙂 Ha en fin kveld du, har sett navnet ditt rundt omkirng, kjente deg igjen 🙂

    13. Tatt av kvinnene: Hi-hi, så gøy at du har fått se de, selv om du ikke vokste opp da 😀 Alt var veldig rart innen Barne-Tv på den tiden… De hadde mange skumle dukke-filmer… Tror jeg må ta en reprise på dem her en dag 😀 Pernille og Mr Nelson og andre rare i svart-hvitt 😉 Ja, jeg har fått myket opp litt i dag, og jeg har malt bilde. Fikk maling av Lady August, og har prøvd den i dag 🙂 Moro 🙂 Legger ut i morgen. Ikke noe storslagent, men gøy å komme i gang 🙂 Og i morgen skal jeg på fotosafari med søsteren min 🙂 Gleder meg 🙂 Nei, jeg kan ikke fortsette likne på Pilt resten av livet, jeg må mykes opp 😀

    14. Selv om jeg ikke var planlagt en gang på 70-tallet så har jeg faktisk sett alt av Pompel og Pilt. Skjønner godt hvorfor barn ble redd disse dukkene her for å si det sånn, spesielt Gorgon vaktmester. Får håpe du myker opp så du slikker å se ut som de, hehe 🙂

    15. deveny: SKumle ja!!? Helt surrealistiske og rare, slitsomme, mareritt-akitge, men gud så morsomme når vi ble voksne .-D Og tenk deg at jeg SER sånn ut nå da ;-D hi-hi.. Pga operasjoenen jeg nettopp har gjort, beveger jeg meg helt som Pilt 😉 Men det skal det bli en slutt på, i morgen.. snart 😀 Ha-ha

    16. Min matgale verden: Ja, jeg SEEEEG avgårde som Pilt bortover veien 😀 Men det gikk fint. Deilig med en tur 🙂 og så har jeg malt 🙂 ACryl-bilde, malingen jeg fikk av Ladyen. Moro å prøve 🙂 Og i morgen skal jeg på liten foto-safari med søsteren min 🙂 Kose deg på klubb da Kjersti, du er liksom i vinden og siget nå 😀 Klemmerflat <3

    17. POMPEEEEEEEEEL! Huff, sikkert litt stiv ja. Men så mye pent du lager. Tipper din mor er stolt av deg. Jeg er en kløne på håndarbeid. Nå har jeg gått tur med Besteste Bonnie, og skal snart på klubb. Koselig på en fredag. For ja, freeeeedag!!! Deiligste dagen:) Godt at du kommer deg litt ut på tur da:) Nyt kvelden:) klemklem

    18. frokenfjeldberg: Håper det gikk bra på eksamen 🙂 Kommer innom snart 🙂 Jeg har gått meg en liten tur i gatene rundt huset her 😀 KLem <3

    19. ladyaugust: Ja, litt pluto-aktig, blandet med sånn Nerdrum-skøyte-lue.. skjønner du hva jeg mener;-) Hvis jeg klart å hekle en topp… og det gjorde jeg jo.. så må jeg jo klare en sånn lue også.. hi-hi. Kosmoozz med fine fredagen <3

    20. hahaha plutoluer med ører? :DDD Nå snakker vi saker virkelig haha såå GØY Nå er det ny dag og helg herligoggodt. Det å strikke på tynne pinner er jammen oppskrytt altså, det må jo være bedre å strikke på tykke og så bare kjøre det i vaskemaskinen på 90 grader liksom om man vil ha det tett og fint hahahahaha kooozmoz <3

    21. Ja, legger sikkert ut i morgen, har konnkurranse på bloggen nå, så blir vel ikke så mange andre innlegg siden jeg skal på fest i kveld også.. Ja, men jeg har sett og hørt om de fordet, repriser ja. Takk, du også! Klem <3

    22. MyVidaLoca: Ja, det blir sikkert gøy da, må få se et bilde med deg 🙂 Nå skal det svinges 🙂 Har du sett Pompel og Pilt på tv? 😀 For ung du,men kanskje sett noen repriser? Ha en fin dag og en koselig fest <3 klem <3

    23. Kos deg og lykke til med å strekke på halsen og svinge med armene 😉 Ha en fin dag og god helg! <3 Jeg skal på Halloween Party i kveld! Blir gøy!

    24. ladyaugust: Ååå, klarer du strikke på tynne pinner? Det orker jeg nesten ikke i hele tatt… Blir litt utålmodig av det altså.. men nå skal jeg HEKLE noen luer også.. litt spent på DET prosjektet.. Tror jeg skal prøve meg på noen hunde-luer… litt sånne pluto-aktige slengere på siden.. 😉 Jeg holder meg i tegneserie-og -barne-tv-verden skjønner du 😉 Gleder meg til å se håndleddvarmerene dine, det kan ikke jeg lage. Ikke sokker heller… Ha en fantastisk solrik og fin dag kjære søs. Klemmegodklemmenogsøsklemmen<3

    25. Så flink du er søs 😀 Her er det strikka en håndleddvarmer og på de minisynålpinnene så den andre kommer til å ta laaang tid 🙂 men det er jo fint å ha noe å gjøre innimellom også 🙂 Nå er det helgesvømmetur i stampen såklart og så er det å planlegge litt dagen og slikt 🙂 Ha en nydelig dag kjære du <3 goodklæmmen 😀

    26. Fru Stussli: Nei, du er bare ung-jenta du vettu, så du er ikke vokst opp med dem 😀 Men de var svart-hvite, stive og veldig skumle.. Nå er ikke jeg SÅ skummel da… men minst like rar i bevegelsene… Ja, nå er jeg litt effektiv, og fikk brukt noe av det garnet jeg hadde her også.. kan ikke bare fly rundt og kjøpe nytt.. Det høres kjempegøy ut med den festen for Emma og vennene da.. TENK hvor hun kommer til å huske det til senere da 🙂 Håper du får opp energien litt til det raser inn med rever, zombier og edderkopper.. JEG liker deg veldig godt 🙂 Det synes jeg du skal gjøre også 😉 OGSÅ i dag! <3 Ta masse bilder fra festen da 🙂 Klemmerflatsomenpannekake<3

    27. ritahobbyfoto: Ja, det er veldig kos 🙂 Og nå skal jeg ut å skaffe lue-garn.. Må lage noen luer også 🙂 Kan vel hekle det også vil jeg tro 🙂 Ha en flott dag <3 Sola skinner her 🙂

    28. hihihi jeg er husker ikke pompel og pilt fra TV som liten, men har sett noe som voksen 🙂
      Så fine kalendergaver! Du er supereffektiv der borte på sofaen din!!
      I dag er den store halloweenfesten hjemme hos oss. 7 hekser, rever, zoombier, beinrangler osv kommer på besøk. Nå er det litt panikkhandling til mumiretten som mangler og noen drinkglass og frukt (eller kroppsdeler på div dyr som det også heter).
      Når jentene kommer fra skolen skal de pynte på tv-stua med hodeskaller, rotter, edderkopper, mus og spindelvev.
      Midt oppi dette er jeg litt energiløs og matt. Et kjapt regnestykke sier meg at det er de dagene, man egentlig ikke liker seg selv så godt.. Men fest skal det bli uansett 😉
      Håper du får strekt deg akkurat passe til at det blir en strålende fredag <3
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg