“Japanske” luer…

Siste tilskudd i hekle-lue- avdelingen…

 I mine øyne er sånne “varm- på- ørene- saker”  i seg selv en ganske RAR sak. Luer altså.. Veldig mange klager over ikke å KLE  lue, og veldig mange føler seg litt RARE i luer. Jeg har vel også tenkt sånn på et tidspunkt… Derfor bestemte jeg  meg for at luene i seg selv kan like godt være litt RARE, morsomme, søte og  gjerne noe å le litt av… 😀 Sånn at man rett og slett viser med hele seg at DETTE synes jeg er MORO 😀 og tar det slett ikke så seriøst… 

Det gjelder liksom å være bevisst det man gjør.. Som når man går ut med for KORT kjole, til for TYNNE strømpebukser… Hvis du går som om  du mener det, så er det ingen som merker det, du kan komme UNNA med hva som helst ;-D

 Så, nå elsker jeg luer av alle slag. og jeg går ofte med det som en salgs pynt, både sommer og vinter 🙂

 Litt Japansk preg fant jeg ut… der har de jo veldig mye morsomt på hodet… i gatebildet.. Her er det oppover-ører, som gjelder… Men de henger nå bittelitt de også 😉

 

Har du gått med lue i dag?

Har du strikket eller heklet luer før?

Hvordan luer liker du best? Fine? Morsomme? Rare ?

 


18 kommentarer
    1. Helge: Ja når man sykler er det HVERTFALL viktig, man får jo kjempevondt i ørene ellers. Jeg får lett vondt i ørene, så luer er viktig når vinden er i gang.

    2. Det er luetid utover nå. Gikk med lue igår og bruker det sikkert mere eller mindre hver dag nå. Har ei lue under sykkelhjelmen, den må være flat varm og uten dusk. Har sikkert 5-6 luer og det bør man ha, ei til og ha under sykkelhjemlen, ei skilue og 2 andre luer.

    3. Elin Slåen: Nei, men det kommer luer i julekalenderen min 🙂 Og da VET jeg at du liker luer, DET er bra å vite 😀 Liker du Pluto-luene også, de i innlegget under? Fra mårra-innlegget?

    4. Jeg elsker luer 😀 Jeg liker alle slags luer, og går med det MYE 😀
      Men jeg har ødelagt alle luene mine, bortsett fra én med Ugler på, som jeg ikke tør å vaske fordi jeg er redd for å ødelegge den :O De andre fine luene mine har jeg greid ødelegge fordi de lurte seg inn i en klesvask de ikke hørte hjemme, og når jeg fant de igjen så passet de ikke en gang en baibis :'(
      Så, jeg må ha noen nye, men jeg må kjøpe, for jeg kan ikke stikke eller hekle på denne måten 😛

    5. Engla: Ja, jeg har MASSE luer, og bruke NOEN.. MEn den jeg har brukt MEST har faktisk sånn Pluto-form 🙂 HUNDE-luer er en svakhet hos meg ;-D

    6. Denne var søt synes jeg <3
      Jeg kjøper meg gjerne lue, men bruker de så og si aldri.
      Før var det nok fordi jeg var redd for sveisen min, men nå vet jeg ikke helt hvorfor 🙂
      Du er jo skikkelig i heklemodus om dagen ser jeg. Kjempeflink er du!
      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld min venn <3
      Klem fra Engla

    7. Livsrom: Ja, hvis jeg kommer med sånne luer så forventer jeg at folk titter litt 😀 Det er meninga det 😀 Fordi de er rare og morsomme 😀 Samboeren sier sier HUE, og jeg bodde 3 år i Finnmark, hvor de sa “Gje meg en ny hua ” 😀 Så jeg er helt inne i den terminologien 😀 Jeg hekler ny Pluto-lue nå, i andre farger 😀 Ha en fin kveld Liv .-) Klemmer <3

    8. Du er en kreativ dame må jeg si:) Jeg må være så ærlig å si, at jeg tro jeg hadde tittet en gang ekstra om jeg hadde møtt en slik. Kanskje du starter en ny trend?
      Jeg har ikke brukt “hue” i dag, men i går gjorde jeg det. Hue (sunnmørsk)= lue;) så vet du det om du ikke visste det fra før;);) Ja, jeg har strikket maaaange, men aldri heklet.
      Ha en fotsatt kreativ kveld:) klemmer<3

    9. Backside: Ja, GØY det er det jeg snakker om 😀 Elsker det jeg også. Og vi kler ikke eller vi kler ALLE SAMMEN luer 😀 Det er jeg sikker på 🙂

    10. Min matgale verden: Hei der var du 🙂 Jeg har noen Pluto-luer på morgeninnlegget, se på dem også da? Ville du hatt en sånn? 😀 Stor klem <3

    11. Så kul:) Jepp, jeg har gått med knall blå lue på butikken, og min blodrøde lue i barnehagen:) Elsker luer, de skjuler nemlig teite hårfrisyrer:) 🙂 Så flink du er!! gedigenklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg