Ugler i mosen…eller rotter og høner i sekken… ;-)

Jeg regner med du som kjenner meg litt husker hun  her?

Ja, jeg mener altså hun OPPÅ hodet… Vaniljeogpepper-rotta, som reiste land og strand rundt i sommer og besøkte mange av bloggvennene mine 🙂


Senere kom høna i hus. Hun fikk jeg av Bente, på stusllibloggen . Her ble det holdt dåp av høna, og etter stort engasjement fra forskjellige bloggere, går hun nå under navnet:

Hønepøne Von Bentasil

Vel, disse to har som oftest balkongplass her i huset, og har god oversikt over hva som skjer… Og JEG kan holde et øye med DEM… 


De har begynt å glede seg voldsomt til jul, og viser det så fort de kan… Men hva tror du hadde skjedd da jeg våknet i dag tidlig?? Her er SCENEN:

Jeg våknet stille og rolig før kl 6 som jeg alltid gjør, uansett helg eller arbeid, og var selvfølgelig VELDIG glad for det….. Jeg svingte beina med en lystig sang ut av sengen, og ned i de usynlige tøflene som sto pent linet opp under sengen… Ute sang fugene… det var minst en nattergal som satt rett på utsiden av vinduet… Jeg slang på meg silkemorgenkåpen, kastet lange kaskader av hår nedover ryggen… og vi hører nå nesten panfløytene stemme i en vakker sang i tillegg… Med et stort smil om munnen danset jeg ut døren fra soverommet og inn i stua… og DER….

SKRIK, HVIN…. Musikk opphører… nattergaler faller ned fra vinduskarmen… siklemorgenkåpen er plutselig av stikkete ull… VRÆL!! Hva var feil med bildet???

Det to rakkerne var borte vekk… ikke å se på plassen sin… Hadde det vært innbrudd??

Helt borte… 

Det var rett før jeg tok til tårene… Men da jeg svingte ut mot badet, for å ordne meg litt før jeg skulle ut på foto-safari, så begynte jeg å ane ugler i mosen…. Jeg fikk  øye på dem… Der de hadde prøvd å stikke seg vekk… eller komme seg MED, eller hvordan jeg skal si det… Ikke noe tvil om hvor de hadd tenkt seg hvertfall… og de trodde ikke jeg så dem 😉

Så da fikk de bare være med da… 😉

 

Har du noen planer for denne lørdagen, med eller uten dyr…? 😉

 

 

36 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, vi fikk litt av hvert på linsa etterhvert, og vi koser oss med selve turen, så det er helt herlig å være ute da 🙂 Du har også hatt en god helg skjønner jeg 🙂 Bra 🙂

    2. Såpass lenge ja! Da skjønner jeg at du må være godt kledd i hvert fall 🙂 Jeg begynte å fryse etter en halvtimes tid, fryser veldig lett da. Resultatet ditt ble i hvert fall veldig bra <3

    3. Nei, de står ikke lenge nok i ro til å greie å lure noen med at de er førerhunder- de er hyperhunder som elsker alt og alle- men de er hypre under kontroll da, så de kunne jo ha vært førerhunder under trening 😉 He he..
      Gleder meg veldig til å høre om denne turen 😀 Og jeg gleder meg veldig til kalenderen 😀
      Ha en fin-fin kveld videre 😀

    4. Livsrom: Ja, du må ikke høre på folk underveis hvertfall. OG vi maler ikke for at vi skal ha noen kustutstilling ikke sant? Vi maler for OSS 🙂 Fordi det er deilig å holde på med 🙂 Og er det noen som liker det i tillegg så er det jo fint 🙂 de andre blåser vi i 😀 Du har jo fått gjort planene dine 🙂 Bra 🙂 jeg også 🙂 Tatt masse bilder 🙂 Kommer mest i morgen,men mulig litt i kveld også 🙂 Og jeg og søsters vært på kafe også 🙂 Ha en fin kveld du også Liv 🙂 Klemmer <3

    5. Elin Slåen: He-he, nei de kunne ikke lure noen altså, til å tro at de var førerhunder 😀 Og heldigvis for deg også at de ikke ville bade, for det hadde ikke vært særlig gøy etterpå for deg heller tenker jeg 😀 Jada, de ville være med på tur disse to luringene også… og de fikk lov 😀 men mer om det en annen gang 😀 Hi-hi… kan jo ikke avsløre alt jeg drive med 😀 Jeg skal også hekle litt når jeg kommer så langt. Fant ut at jeg har 15 ting til kalenderen min… får henge i her ;-D Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    6. En odentlig morgenfugl du, forstår jeg! Jeg misunner deg litt det, morgenene her er tunge, ingen leke eller nattergal å spore her;)
      Planer for dagen er litt sent å skrive om. Men de VAR å trene og få malt litt. Treninga gikk greit, og maling også, en stund. Til det falt en kommentar som satte meg ut av spill. Får prøve igjen i morgen. Da skal jeg male etter mitt hode, og ikke andres, nemmelig!;););) Litt for” hårsår”;)
      Håper du har hatt en fin foto-safari med dine venner:)
      Ha en fortsatt fin kveld:) Klemklem<3

    7. Enda godt du fant disse luringene 😉 Det er klart de ville være med på tur 😀
      Mine Troll fikk lov til å være med på handletur til Lyngdal i dag- det var tross alt dem jeg skulle kjøpe noe til 😉 Men, de måtte jo vente i bilen da, siden de ikke er førerhunder- ikke hadde jeg greid å lure noen heller, for de hadde avslørt seg selv med en gang de kom seg ut av bilen 😛
      Men vi stoppet et sted på veien hvor de kunne løpe litt fritt og smake på det is, is, iskalde vannet- det var så dypt der at de ikke ville bade, heldigvis, for de kan jo bli syke de også, selv om de prøver å overbevise meg om at de ikke kan det 😉
      De sover enda, så jeg skal bare slappe av resten av kvelden- kanskje finne noe hobbyting å pusle med. Det er for mørkt her hjemme til å brodere, så jeg må finne på noe annet 😛

    8. Benedicte Fjeldberg: Ja, og nå begynner det å nærme seg dagene hvor de skal regjere litt her inne vettu. De er jo programledere på julekalenderen i år 😉 Så nå lurte de seg med, for å stikke av litt først liksom… og de er jo noen linse-lus også 😉 Hi-hi <3 klem <3

    9. Tatt av kvinnene: Masse bilder i dag, til både det ene og det andre 😀 og dyra de fikk være med 😉 Måtte jage de vekk på noen bilder… 😉 Det har vært kaldt i dag, men vi har vært ute i 4-5 timer 🙂 Deilig. Stor klem <3

    10. Lisbeth Pedersen: Kommer nok noen bilder fra turen håper jeg 🙂 Og dyra fikk være med… og sneket seg med på noen bilder… men de kommer nok ikke med en gang 😀 Du kjenner Vaniljen Lisbeth, hun sniker seg med overalt… 😉 Ha en kos kveld Lisbeth 🙂 Her blir det pizza 🙂 Klemmer <3

    11. Fru Stussli: Her har jeg vært på dyrelufting og lufting av meg selv 😀 og søsteren min 😀 Veldig deilig tur. Vært mye ute i mange timer 🙂 Så kos meg overnatting av bestisen til Emma da 🙂 Kos, og dere kan pleie etterelskelsen, den er viktig den. Tross alt den man har lengst 😉 Stor klem til deg min venn, jeg må inn til deg snart å se hva du har foretatt deg 😀 Om kjærlighetene har fått bein å gå på 😀

    12. karenmarenmette: Ja, ikke sant man må lage seg litt scene 😀 Ha-ha… her er det ikke mye silkemorgenkåpe skal jeg love deg , heller raggsokker og t-skjorte liksom, og plutselig hvining i bremsene 😀 noe er feil liksom 😀 Men de fikk være med ut 😉

    13. ritahobbyfoto: Hørtes ut som du har en travel dag og helg ja :-)Her har det vært foto-safari, både med og uten dyr 😉 Herlig dag med søsteren min. Kost meg skikkelig 🙂 Håper du får tid til noen timer ute du også, med kamera. Det var skikkelig koselig og mye fint å ta bilder av 🙂 God lørdag 🙂 Klemmer <3

    14. Haha haha jeg digger disse innleggene dine,det er så gøy å få være med litt i livene til høner og rotter også..hihi hihi :);) herlige rampete bilder av deg også,jeg ser at du koser deg med å ta dem og lage disse innleggene..hihi hihi klem<3

    15. Morsomt med en liten historie på “morgenkvisten” 🙂 Skjønner godt at de vil ut på fotosafari! Håper du får en fin tur og at du får tatt mange fine bilder. Klem <3

    16. Haha klart de vil være med på tur 🙂 Kaysa vil alltid være med når vi går.
      Men i dag blir det ikke tur med hunden.
      Nå skal vi ut å kjøpe mere utstyr til mureren som kommer å jobber med badet vårt, og så skal vi kjøpe nye innedører.
      Ellers får vi vel se flotte bilder fra turen din i dag 🙂 gleder meg.
      Ha en strålende tur og lørdag 🙂
      Klemmer

    17. Tittei
      Smart rotte og høne. Ut på tur og aldri sur <3 Gleder meg til bildene!
      Her er planen rydding og klargjøring av overnattingsbesøk av fineste Åste. Så er det baking av pepperkakekjærligheter og laging av ekte kjærligheter hvis jeg rekker 😀
      Så skal jeg kravle inn i Hr Stussli sin armkrok når kvelden kommer og jentene er i seng. Da er det TV-tid, et glass vin og pleie av etterelskelsen (det er følelsen man har etter at den verste forelskelsen har gitt seg ;-))
      Ha en strålende dag!!
      Klemklem

    18. Hi hi små rakkardyr ikke unger 😉 hi hi.
      Di ville ha litt frisk luft di også da 🙂
      Jeg er på jobb nå, så skal jeg vel ha bakke intervaller senere i dag og
      i morgen legge fliser i gangen.
      Her sitter jeg ikke på rumpa å kjeder meg for å si det slik.
      Hadde ønsket med foto tur jeg også, men tiden er lit knapp om dagen, kanskje tiden er med meg å lar meg få det til i løpet av helgen 🙂
      God helg.
      Klemmmer

    19. foreignerat50: Det er Bente på Stussli.blogg.no som har laget den 🙂 Hør med henne 🙂 Jeg fikk den av henne,og disse to dyra skal drive julekalenderen min i år 😀 Ha en fin dag 🙂

    20. Helge: jada, DE vil ut de, nesten mer enn meg 😀 Og om de ikke har MYE vintertøy så er jo Høna av garn, og Vaniljen har rød strikkagenser, det for holde ;-D DU er flink , så du fortjener litt kultur etterpå da 🙂 Ha en fin lørdag du også 🙂

    21. Huff da, de vil ut i denne kulda. Håper du har vintertøy og GPS til begge slik at rotta kan reise på førjulsbesøk til sin onkel i Rotterdam og Hønepøne von Bentasil til sin tante i Eggedal. Jeg vasker badet idag, skal ta gulvet grundig ellers så er klesvasken ferdig. Må ut en tur, mulig det blir noe kultur på meg idag. Ha en fin lørdag.

    22. deveny: Å la kuldegraden fryse høres ut som et lurt ANGREP 😀 Jeg skal rett og slett UT i den kulda og BRUKE den i dag. Kler meg godt. Og dyr i sekken… 😉 Kose deg med venninna di, jeg drar med søsteren min 🙂 Klem <3

    23. Hanne: JA, vi må kjøpe varme klær, jeg har dunkåpen, men vil ha bobledress egetlig 😀 Høres deilig ut med under dyna ennå. Jeg avtalt å møte søsters, så vi er tidlig pån 😀 Hilser fra Vaniljeogpepper til deg 😀 Hun kjente stemmen din 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem

    24. Min matgale verden: Ja, blir nok noen bilder av det 😀 og om ikke i dag, så en annen dag kanskje 😉 Hi-hi… Ja, Bonnie har nok trigget tur-genet hennes, for de har prøvd seg før også skjønner du… bare ikke kommet så langt som nå… NED i sekken liksom 😉 Ha en herlig dag Kjersti 🙂 KOSMOS med sjoko på

    25. Du får nå sagt det også.
      I dag skal jeg til en venninne og gjøre ingenting…..:-) Bare slappe av og la humla suse….:-)
      Nei det er ingen humler nå. La kuldegradene fryse….:-)

    26. Planene er uteå kjøpe en varm jakke, jeg fryser, det er svinkaldt.
      Men akkurat nå er jeg under dyna og koser meg med kaffe på senga..
      Ha en fin dag med dine venner i sekken 🙂

    27. Ha ha, luringene. Klart de vil være med på tur. Bonnie LA jo ut om alle de herlige turene hun går på, når vaniljeogpepper var her i sommer….hun er nok blitt fristet, og så har hun fortalt videre til hønepøne… Dessuten har du jo lagt listen elv, når du sendte henne rundt i verden…sånt gir mersmak:) Blir noen flotte bilder ut av dette i dag da tenker jeg:)) God tur. klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg