Trekning av kalendergave bak luke nr 2

Kan du høre lyden av små rotteføtter. som lister seg bort til vinduet, for å se etter nissen…..? Nei…. jeg sa ikke barneføtter… Jeg vet det er det mest koselige… Lyden av små barneføtter som går mot vinduet…små barne-neser som klemmes mot  det rimete vinduet… Små barne-øyne som funkler… og som titter oppover og nedover veien… for å lure på når nissen kommmer…. 

Men nå er dagens barn så opplyste at de vet at nissen kommer ikke ENNÅ… Det er faktisk mange, mange dager til julaften… Og det vet de fleste barn… Men Vaniljeogpepper, rotta mi som du etterhvert har begynt å kjenne litt… Hun som var på reise i Norge i sommer, og besøkte blogg-Norge… HUN har ikke noe tidsperspektiv altså… Hun bare venter på nissen… Hun piler fram og tilbake til vinduet… titter oppover veien og nedover veien…. De små øynene hennes er trillrunde og er nær ved å poppe ut av hodet på henne, der hun står og speider……. Og det hjelper ikke DET SPØTT at jeg har fortalt henne at vi bare er på 2. desember i dag og at det er MAAANGE uker til julaften…..

Så… som et lite plaster på såret… lar jeg henne få lov å trekke dagens vinner av kalendergaven bak luke nr 2 🙂

Som du vet var jo den lille rebusen i dag, hva det var jeg måtte ut å handle…  Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har jo spist opp kakene mine og nye måtte handles inn, samt noe annet småtteri, hvis det skal bli jul i stua.. Så på listen min hadde jeg skrevet

Som  betydde: Lussekatter, pepperkaker og sandkaker

Og i tillegg skulle jeg ha


Som skulle være: Marsipangris og julegaver

 

Det var mange som var med i dag også, og det er gøy at mange er med. Og det betyr bare at Vaniljeogpepper og Høne-Pøne må være flinke når de trekker en lapp fra nisselua. I går trakk Høne-Pøne opp Flaggermusvinger.blogg.no fra lua… Og NÅ…… gjør Vaniljeogpepper seg klar her., for å trekke  dagens……. * tassende føtter* ….. *krype ned i lua…*

Og med sine små søte poter kommer Vaniljeogpepper opp med en lapp…. Og det er ….. *trommevirvler*…

 

 
Det er Sara, fra Tattavkvinnene.blogg.no

 

Gratulerer! Du vant kalendergave for 2. desember! Jeg sender i posten en av de nærmeste dagene. En liten hjemmelaget sak 🙂 Jeg har visst adressen din også tror jeg, fra du vant noe her tidligere 🙂 Så da håper jeg du blir fornøyd med kalendergaven som kommer.

Og til deg som ikke vant:  – Det kommer ny luke i morgen, den 3. desember 🙂 Da er du hjertelig velkommen til å bli med igjen 🙂 Jeg har 21 hjemmelagede kalendergaver igjen 😉

 

 

38 kommentarer

Siste innlegg