Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 5 – Kom inn, bli med ;-)

Som du forstår har vi hatt et rolig og fint døgn her i stua… Jeg sitter her med kaffekoppen, og ved siden av meg i sofaen sitter det to muntre skøyere, side om side…. Ønyene skinner, og som du sikkert ser har de en litt rar stilling på hodet.. for her synges det av full hals.. Og det er ikke “Baby-baby”… eller “Uups- I did it again.”.. det går i her nei.. Nei, her er det julesanger for alle penga.. Og Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil går opp i høy C, for å få fres på alle sangene…

“Du grønøøøne glitrende tre gooooood dag…..”, synger hun med halsen i full strekk… og hun slår snart meg  i lang hals… og enda jeg er medlem av “Svanehalsklubben”..

” Og HØØØØYT i toppen, den blaaaaaanke stjerne…. “….

…. fortsetter hun… Og tenker på  da hun var ramp nede på Byporten med Høne- Pøne…..

Vel, så skinnende var den stjernen vel kanskje ikke, men flott og stor var den, og Vaniljeogpepper var mektig imponert… 

Og som du kanskje forstår der det noen sanger vi skal fram til i dag også… 😉

 

Så da spør jeg: Hva heter denne sangen??? Jeg er ikke ute etter verset- men titelen på sangen (det er to titler jeg kan godta, fordi jeg nesten sa feil selv før jeg sjekket 😉 )

Og denne? Hva heter sangen?

Og selvfølgelig en liten nisse-nøtt idag også


 3)  Hva heter denne nissen tro? 


4) Og hva med denne under her? 

 Så- hivs du kan svarene på dissse 4 tingene,   så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 5.  desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3 Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂 

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da avsløres riktige svar og vinneren trekkes 🙂

Lykket til og ha en fin dag 🙂

 

 

 

66 kommentarer
    1. Var ikkje sånn med engang. først trodde vi ikkje at mange ville være intressert,men vi ville lage et slags magasin som kan være for alle og ingen dømming og ingen ubrukelige tips som ikkje fønker hahaha
      Er veldig gøy!
      Så hvis du vil kan eg gi deg link til bloggen 🙂

    2. Har heller ikkje noe alvorlig behov for å bli så stor. Eg skriver på en annen fellesblogg og der har vi sykt mye lesere,men vi er ikkje på blogglisten såvidt eg har fått med meg. Vi er nominert i 2 kategorier på Vixen Award og det er litt surreal for meg for å være ærlig at tusenvis leser det EG skriver om hud og hår og spør masse spørsmål og føler de får hjelp. Er jo som å være på jobb da og er veldig hyggelig :):)

    3. cuskima: Jeg har en liten gjeng her som jeg er vant til og liker å bli kjent med folk. Så jeg har ikke noen typisk stor blogg. Har ligget på rundt 60-70 lesere i det siste, i går var det 190 inne 😀 og det var litt pga deg tror jeg, og litt pga en annen som jeg skrev bursdagsinnlegg til. I dag er det mer allminnelige tilstander her 😀 Veldig kos å bli kjent med flere

    4. så skjønn du er 🙂 tusen takk,du sier så mye hyggelig 🙂
      Håper at MANGE kommer på bloggen din og de andre sine som eg har lagt ut på kalenderlisten min. Det er sånn eg har funnet andre spennende blogger. Ved å lese folks blogger og deres tilbakemeldinger.
      Var sånn eg fant deg 🙂

    5. eljos: Å jada, her holder jeg åpent til kl 22 SHARP 😀 Moro at du er med Eljos 🙂 Det er kjempekos, og jeg vet hva du skal få hvis du vinner en av dagene 😉

    6. cuskima: Hei 🙂 Jeg synes det er så hyggelig du kommer. Og nå skal jeg løpe inn på din snart altså, men det går så i ett her nå om dagen 😀 Jeg noterer svar og leverer til de to gale 😉 Her var det mye folk i går,og sikkert mye pga din link. Tusen takk for den <3

    7. aldrialene: Ok 🙂 FLott dere kommer 🙂 Og at det er tre nisser med 🙂 Det blir spennende hvis DERE vinner, for jeg har EN kalendergave, den får gå på rundgang 🙂 Hi-hi.. Nå er det spennende her altså, nå må jeg bare få liv i dyra … for nå er det ikke lenge til trekking 😀

    8. Nissemor og hennes to nissebarn gleder seg over nok en luke i Frodiths kalender. Og her er vi hjertens enige om at det må være musevisa, på låven sitter nissen, Petter Northug og Barack Obama som er dagens svar 🙂

    9. Kristin: Kos du kommer innom og prøver lykken i dag også 🙂 Kose deg med kvelden du også 🙂 Nå er det ikke lenge til det trekkes her 🙂

    10. Lisbeth Pedersen: Jeg prøver å lage litt julestmning på MITT vis, og like mye for meg selv 😀 Jeg synes jo det er veldig moro, og alle tingene jeg har laget får bein å gå på 🙂 Og det er koselig 🙂 Så koselig at du blir med Lisbeth 🙂 Jeg noterer og er tilbake med vinnerren kl 22 omtrent.. Klemmer <3

    11. Hanne: Nei, ikke sett noe fra deg i dag. Samme skjedde Stussli i går.. Hm.. Blogg.no som tuller med oss? :-/ Men nå er du her og det er kos, jeg tenkte denne kanskje var noe for deg 😀 Men vi får se hva de to dyra sier da 🙂 Om det er rett 🙂 Hi-hi Sees rundt kl 22,i dag er det Høne-Pøne sin tur.. Ha en fin kveld du også .-)

    12. foreignerat50: Så koselig at du leser likevel , og de to tulle-hønene har mer på lager i kveld 😀 Så kos at du titter innom 🙂 En dag er det en du har alle svarene på igjen, hadde vært koselig om du vant noe også 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    13. Hoho, jeg har sendt svar før i dag, men ser det ikke er kommet ut, så nå får du det engang til
      1) Musevis2)På låven sitter nissen. 3) Petter Northug, 4) Obama
      Ha en fin kveld :))

    14. Engla: Hi-hi, ja der kom du ja, 😀 Det er veldig gøy å lage i stand, jeg husket fra i fjor at det var veldig moro, så MÅTTE bare i år igjen 😀 Det morsomste er å lage fortellingene rundt så klart, men hele greia, med heklingen og alt er kjempegøy. OG at så mange synes det er KOS 🙂 Ha en herlig kveld du også min venn 🙂 Stooooor diger klem fra oss tre i sofaen 😉 <3

    15. Sangene tror jeg er musevisa og På låven sitter nissen, og nissene tror jeg er Petter Northug og Barack Obama.
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld fineste frodith <3
      Gøy at du lager i stand en så fin og artig julekalender 🙂
      Stoooor god klem til deg fra Engla

    16. Gry Elisabeth: Hei, så koselig at du kom innom kalenderen min 🙂 Her er det liv skjønner du 🙂 Og i dag skal det trekkes en ny kalendergave fra sekken her.. Og de som har rett svar havner i en lue, og der trekker i dag Høne-Pøne vinneren 😀 Hvis hun fremdeles er våken 😀 Jeg skriver opp svarene dine, og så kommer jeg tilbake kl 22 med hvem som vant og riktige svar 🙂

    17. Elin Slåen:Ååå, jeg synes det er så fint når du er med 🙂 Og ikke sover eller har gjester 🙂 Og i dag har de hatt mye moro fore også, så jeg må nok streve litt med å holde de våkne til kl 22,men det går 😀 Jeg kommer med alle svarene da, så får du se 😉 Hilser fra Vaniljen og Høne-Pøne her… de sitter og prøver å få biter av sjokoladen min..

    18. Strømmen gikk akkurat i det jeg postet kommentaren min- hvis du allerede har fått hundre kommentarer i fra meg, så er det liksom derfor. Hvis ikke skriver jeg svarene mine på nytt nå, føre jeg sovner! Ha ha.
      Jeg er virkelig ikke sikker på nr 1, men det første som slo meg er Musevisa. Men så sitter den å strikker, så da blei jeg i tvil. Men jeg kan jo bare noen få setninger av sangen, typ den du hadde i luke 1 og litt til. Ha ha. Derfor tenker jeg at det kanskje er den sangen likevel.
      Nr 2 er “På låven sitter nissen”, men jeg trudde jeg lærte som liten at den egentlig heter “Nissen og rotterne”? Litt usikker der også men. He ho.
      Nr 3 er nok Petter Northug. Og nr fire trur jeg jaggu er Barack Obama.
      Det blir spennende å se svarene 🙂

    19. Min matgale verden: Hei min gode venn 🙂 SÅ kos at du kommer 🙂 Ja, det med å titte på andre er ikke alltid så lurt nei 😀 Man kan bli forvirret da 😉 Og jeg kan jo ikke si noenting,for jeg ANER jo ikke… det er jo de to dyra som står for det meste her… ;-D Jeg har hatt en veldig bra dag, selv til torsdag å være 😀 og jeg er ganske slengete her i sofaen jeg også,om enn litt knatrende det meste av kvelden… ;-D Nå venter jeg bare på litt flere svar da, så får vi se kl 22 🙂 Klemmeriveialtjegkan<3

    20. Ho ho ho, her var jeg!! og gjett om jeg NESTEN fikk et dilemma nå!! Jeg klarte nemlig begge syngenøttene, Musevisa og på låven sitter nissen. Og så gjettet jeg Petter Northug, etter å ha kikket veldig godt, men så ble jeg usikker, før jeg så at …aha…Barac Obama!! Hah!! Tenkte jeg, DEN satt, jeg klarte det!! Så scrollet jeg nedover for å svare, og fikk plutselig se Bård ylvisåker som nr 3…what?? tok jeg feil?? Og det var da jeg nesten havnet i knipe…for SKULLE jeg bytte til Bård, enda jeg HADDE tenkt Petter….. Men så kikket jeg på neste svar, og puh!! Petter!! Jeg slapp unna et moralsk valg!! For jeg er jo så innmari sugen på å vinne noen av kalendergavene dine….sånn at jeg nesten tyr til ulovligheter…men bare nesten, i dag hvertfall!! Så håper jeg bare det stemmer, og at ikke det var han der bård…. Og tenk på alle de som ble forvirret i går, da jeg påsto at Elvis egentlig var han der paul Michael, som egentlig ikke var noen i det hele tatt:) Hi hi. Håper du har hatt en fin dag, her slenger man med bena i sofaen nå, og snart klar for master chef..matprogram…du vet…:) Klemmersådetholder

    21. Mariann Sæther Tokle: Å ja, nei DE er så samkjørte så 😀 Det er MEG de krangler med i så tilfelle 😀 Men i dag tidlig var de så søte atte 😀 Kos at du er med i dag også Mariann 🙂

    22. Sarah Kjønsvik: Så hyggelig du kom innom, heng med og vent på svar i 22-tiden 🙂 Så får du se om du har rett 🙂 Og hvem som vinner 🙂

    23. TuridB: Jeg notrerer meg svarne og sjekker etterhvert utover kvelden, nå skal jeg samle inn dyr som har vært med på jobb her… så får vi se hvordan det går på hjemveien 😉 Avslører vinneren i kveld igjen kl 22 🙂

    24. Grete: Så kos du er på plass igjen 😀 I dag tar jeg med gaven din og sender til deg, så får du den når du får den 🙂 Jeg kjenner deg ikke så godt ennå men håper det er noe som passer. Den er hvertfall hjemmelaget, og tror den passer klimaet 😀 kanskje.. Ha en strålende torsdag du også 🙂

    25. muumimamma: JA, her har det skjedd litt av hvert allerede 😀 De er i full guff, og har vært med på jobben i dag.. Så jeg får håpe jeg får dem helskinnet hjem igjen 😀 Vi synger og synger, du ser den fine halsen deres , i full strekk 😀 Noterer meg svarene dine, og så ser vi i kveld 🙂 Ha en fin dag 🙂

    26. 1. Musevisa
      2. På låven sitter nissen
      3. Petter Northug
      4. Barac Obama
      Var litt i stuss om nr. 3, men trur det er denne karen ja.

    27. Hei, i dag har du jammen en oppgave som passer her borte -tror jeg da. Tar derfor den siste først 4- Presidenten her i USA Barac Obama, 3- er vel Petter Northug, og julesangene er 2- På låven sitter nissen med sin julegrøt, og sist men ikke minst 4- Musevisa.
      Ha en fortsatt strålende torsdag:-)

    28. 1) Musevisa
      2) På låven sitter nissen
      3) Petter Northug
      4) Barack Obama
      Lykke til med øving av julesanger ;)) Ha en strålende aften med de to urokråkene!

    29. Helge: Ok 🙂 Det er bra, rett pån i dag 🙂 VI får håpe du har rett 🙂 Jeg tror jeg har en lue som passer perfekt om du vinner :-D. Jeg noterer svarene og i dag har jeg med meg dyra så jeg gir beskjed umddelbart om svarene til dem…så holder de orden 😉 Ha en fin ettermiddag 🙂

    30. I dag tror jeg at jeg vet rette svar uten tenkepause
      1. Musevisa
      2. På låven sitter nissen
      3. Petter Northug
      4 Obama

    31. Vanja: Her er det ikke mye nyting i dag, torsdgene er lange og veldig hektiske, kun korte pauser… Men man overlever. Jeg noterer det du har skrevet, og så får vi se om det holder 😉 Ja, i dag er de i sitt ess, og er med på jobb… Og det har skjedd en del allerede 😀 Mer om det senere 😉 Klemmer <3

    32. MyVidaLoca: Tidlig i dag også ja 🙂 Hi-hi, det er jenta si det 😉 Ha en fin dag 🙂 Jeg sender svarene videre til dyrea, og sjekker fasiten der ;-D

    33. Tatt av kvinnene: Ja, det var det jeg mente, hvilken sanger tegningene var 🙂 Jeg noterer meg svarene og sjekker med Høne-Pøne og Vaniljen.. Håper du har en fin dag 🙂 Klemmer <3

    34. Benedicte Fjeldberg: Hei-hei Jeg er ganske travel i dag, så må nok ta runden senere i dag, når jeg er hjemme 🙂 Har bare litt småpauser innimellom. Verste dagen dette :-/ Noterer meg svarene så får vi se i kveld 😀 Ha en fin dag snupps 🙂 Klemmer <3

    35. Rita: Hei-hei, der var du igjen 🙂 Koselig det :-)Jeg skriver opp svarene og sjekker godkjenning med dyra 😀 Håper du får en fin dag 🙂 Så sees vi senere 🙂 Klemmer <3

    36. miastorp: Så moro du er med i dag også 🙂 Ja det er to flotte dyr, og i dag er de med på jobb.. og da kan det jo skje litt av hvert.. torde ikke la de være hjemme 😀 Jeg noterer svar, og så får vi se i kveld 😀 Ha en fin dag så lenge 🙂

    37. Lithanna: Hei og hå, ho-ho-ho 😀 Håper dere har det bra og lader opp der borte 🙂 Jeg noterer meg svarene dine så får du se i kveld hva som er riktig svar i dag,og hvem som blir trukket 🙂 Trekker kl 22 som de andre dagene 🙂 Men du sover vel nå da kanskje 😀

    38. Fru Stussli: Hei Emma, det var jammen bra 😀 Nå får vi håpe at det er riktig, og at dere blir trukket av høna, i kveld 😉 Ha en fin dag dere to 🙂 Store klemmer fra Frodithen

    39. Når nettene blir lange( Musevisa)
      På låven sitter nissen
      Ski gutten alle snakker om… navnet er som blåst bort. han vil ikke inn på det Norske laget igjen
      Nr 2 ligner mistenkelig mye på Barac obama
      Koselig historie idag også.
      Nyt dagen.:)

    40. Jeg ble litt usikker på om du mente hva sangene Høne-Pøne og Vaniljeogpepper synger på heter, men jeg tror kanskje du mener sangene på bildet?
      Jeg går for det, den første er musevisa og den andre er på låven sitter nissen 🙂
      Den første nissen var ganske vrien i dag, tipper Petter Northug Jr., men er neimen ikke sikker 🙂 Den andre er Barack Obama.

    41. Når nettene blir lange, å kulda setter inn……
      På låven sitter nissen….
      Petter nortug ( hvet ikke hvordan navnet skrives)
      Bill Clinton

    42. Musevisa og På låven sitter nissen er sangene. Ansikt nr en er i hvertfall Petter Northug men ansikt nr to er jeg litt mer usikker på men går for Obama 🙂 Vaniljeogpepper og høne pøne er jo bare helt fantastiske 🙂

    43. 1: Musevisa
      2: På låven sitter nissen…
      3: Bård Ylvisårker
      4: President Obama Barrack
      Ikke lagt meg enda jeg. Klokken er så vidt passert midnatt :3
      Takker og God morgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg