Trekning av kalendergave bak luke nr 8

 

“Zzzzzzzzzzzzz……”….. *Frodith snorker*…. Sånn var starten på dagen… Vill snorking fra mitt rom… Skulle tro jeg hadde kroppsform som Jule-nissen HIMSELF.. sånn som jeg snorket i vei… Men det varte jammen ikke lenge… Jeg hadde vel håpet at Vaniljieogpepper og Høne-Pøne kunne holde litt fred en søndag morgen… Jeg hadde vel håpet at gårsdagen i Drøbak og Julehuset ville ha gjort dem litt utmattet, og at de dermed skulle ha sovet leng…. Men neida….

Her hadde de våknet av all stillheten tror jeg… For verden var nemlig “pakket inn i vatt” som de synger i sangen… Hele verden var hvit… Og da jeg lå der i senga visste jeg jo ingenting om dette.. Jeg lå der og sov, men våknet med et brak av romstering på kjøkkenet… Da jeg kom ut, hadde høna og rotta, kravlet og spolet og tatt plass i vinduskarmen…. Med snuten og nebbet trykket mot vinduet mumlet de: 

“fme fmør- fme fmør! ( “det snør-det snør” )

Og da det var konstatert, og de så jeg var oppe og halvveis våken, så var det ikke fred å få.. FIkk knapt kastet i meg en brødskive, før de dyttet meg ut døra iført den hersens stygge dunkåpa.. De dro me seg et tupper-ware-lokk, for her skulle det akes..


Ute var det herlig blått lys og masse snø, og de to var jo godt kledd, selv om snøen føyket i vei.. Dalen lå der, stor og innbydende..


Det kilte i magen da de satte utfor… og det var mye skrik og skrål.. 😉 “Weeeeeeeeeeeeeee”

Etter en del turer opp og ned bakken fikk de plutselig se et par votter og en nisselue ligg slengt i nærheten av et tre..

De var jo HELT sikre på at det var den ekte nissen som gjemte seg bak treet der…. De er jo stadig på jakt etter nissen.. Og her lå det votter og alt.. Kanskje nissen hadde klatret opp i treet? 


De pilte avgårde for å sjekke ut….. og stor var skuffelsen da det var helt tomt bak treet.. Jeg måtte forklare at det sikkert bare var noen unger som hadde hatt disse klærne… som hadde glemt det i snøen… og som var på vei hjem litt kalde på ørene..  Dette hadde de IKKE noe tro på… “Som om VANLIGE folk gikk med nisse-lue liksom”… De spolte rundt i snøen der en stund.. snuste, hakket og skvaldret… Og eneste måten å få dem med meg hjem igjen på, var å love at begge skulle få trekke vinneren av luken på kvelden…  Så her er de i dag, begge to.. klare til å trekke dagens vinner av kalendergave…

Men først svarene: 

På Stortinget kandet nok være mange nisser, som mange også skrev, men jeg var ute etter de med LUE 😉


1) Det var 16 nisser med luer på i Stortingssalen

2) En av nissene  var


Carl I. Hagen

 3) Og den andre var



Kristin Halvorsen

 

Og da er det to som er på vei ned i lua her hvor alle lappene med riktige svar ligger.. Og opp fra lua spretter de… og opp på sofaen, med lappen… hvor det står …. *trommehvirvler*…:

 http://ritahobbyfoto.blogg.no

Idag var det DIN tur!! Grautlerer med kalendergave 🙂 Du får den tilsendt i posten snart 🙂 Kan du komme med adressen din i innboksen? Så sender jeg i morgen <3 Moro at du vant .-)

Og til deg som IKKE vant: Kom immnom i morgen om du vil,  eller utover dagen… helt fram til klokka 22.  Jeg har 15 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 9

Ha en fin kveld videre <3

 

 

21 kommentarer
    1. Engla: Man kan ikke rekke hver dag 😀 Kos at du kom nå da 🙂 I morgen er en ny dag med ny luke .-) Og jeg har flere gaver igjen som jeg vil gi bort 🙂 Stor nattaklem <3

    2. Mariann Sæther Tokle: Det er bra, at du holder et øye med dem 😀 Hi-hi… mer på ferde i morgen, he-he 😀 Nærmer seg Lucia gjør det også… Hvordan skal dette gå? 😀

    3. ladyaugust: Må jo lage en snømann hvis jeg får til 🙂 Prøve på jobb i morgen ;-D En liten en… Nå må jeg ha en havreflarn,for her er ikke brød igjen 😀 kosmos <3

    4. Jaaa de er gode 😀 Jeg har spist mørk sjokkis med karamell og marsipan, de er jo kjempegode 🙂 Jeg har lyst å lage slike islykter ute, men jeg tror det blir mildere :/ Haha snømann er bra greier 😀 Klæmmeflatnattisklæmmenrightbækk <3

    5. Fru Stussli: Ja hurra meg rundt .-D for det er det det er 😀 Og akedag var topp 😉 Og snart er det mandag og mye styr, men denne uken skal bli like bra som en hvilken som helst uke 🙂 Og sakte nærmer vi oss jul. Hurra til Rita, og Hurra for dere som var så flinke <3 Dere har vært flinke HVER dag faktisk, ikke noen feil der i gården 😀 Et godt team ;-D Klemmernattaklemmer og andreklemmer <3

    6. Gratulerer sååå mye til Rita!!!
      I dag rakk jeg desverre ikke å titte innom før nå, men jeg ønsker deg en riktig god natt fineste frodith <3
      Godnattaklem fra Engla

    7. ladyaugust: Jeg har kjøpt havreflarn med sjokolade i dag, og de har jeg veldig lyst på 😀 Man blir litt sliten av å være bedagelig og mett også:-D Men jammen bra kafeen snudde døgnet 😀 Ja, i morgen er det mandag,og liker det ikke HELT….var deilig med fri og bare kafeer og kos, men vi får stå på et par uker til… Kanskje jeg skal lage en snømann i morgen… 😀 Klemmenattaklemmenogså <3

    8. ritahobbyfoto: Så bra at du blir SÅ glad 😀 Det er dette som er kalendermoro må jeg si 🙂 Når folk blir så glade 🙂 Da blir jeg også veldig glad <3 Du sender meg adressen, eller har jeg den? Stor klem 🙂

    9. Hurra for Ritavinneren <3 Gratulerer så mye!
      Hurra for oss som hadde alt rett igjen *hoppe og danse*
      Hurra for akedag med Vaniljeogpeppers akedag!
      Hurra hurra hurra for adventskalendermesteren FRODITH!!
      Stor hurra-meg-rundt-klem <3

    10. Grattis til vinneren såklart 😀 Haha Vanilje6Pepper og HønePøne er jo værre enn meg tilogmed fliiir 😀 Deilig med snø i dag, kjente at julestemninga sneik seg inn i full fart. Det har vært en bedagelig kakebakesøndag og jeg har selvfølgelig bakt alt for lite, selv om det tok mesteparten av dagen og nå er jeg helt sliten av å være bedagelig også 😀 Håper natta blir god kjære søs <3 I morgen er det jammen mandag igjen og øving og møter og hele pakka, tror jeg snart skal smyge meg i seng <3 klæmmenattaklæmmen 🙂 Ps: tror den lørdagscafegreia snudde døgnet mitt rett vei igjen 😀

    11. wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
      jeg vant, jeg vant, jeg vant 🙂
      hoppende glad kan man si….
      så gøy, å dette er helt ….. jeg har ikke ord faktisk.
      kjempe gøy,, veldig artig 🙂
      mange klemmer:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg