Trekning av kalendergave bak luke nr 9

I dag da jeg for avgårde til jobb, måtte jeg gjennom et riutale jeg liker dårlig….

Selv om jeg egentlig ikke er redd for noenting, og er ganske så tøff, så har det vist seg at jeg er BITTELITT redd for søppelhuset i mørket… Noen som leser bloggen min fast har nok sett disse  tegningene før.. for ting som ser veldig uskyldig og greit ut i lyset…

 

…kan vise seg å huse alskens skumle ting når det er mørkt….

Det kan være massevis av ekle skumle krek… for det meste ROTTER og sånt, som vil angripe meg når jeg kommer for å kaste fra meg søppelposene mine.. Og NEI, jeg tenker selvfølgelig ikke på sånne små søte rotter som Vaniljeogpepper, jeg snakker her om STORE, fete, brune rotter…  Som gjerne tar deg til frokost om de får sjansen..

Og her kom altså JEG og Vaniljeogpepper på vei til søppelhuset i dag morges. Høne-Pøne var syk i fokjølelse og lå hjemme. Men Vaniljeogpepper og jeg fartet til jobb, og måtte forbi der oppe og levere fra oss søppelposene… Jeg KAN ikke finne på flere unnskyldninger lenger nå altså, overfor samboeren.. Og må ta min tørn med søpla…Hmmfr…

Ikke tenkte jeg at det skulle være noe problem for Vaniljeogpepper… hun KJENNER dem jo på et vis… TYPEN hvertfal…

Først stabbet hun fornøyd i vei, og alt så jo fredelig og hyggelig ut… i starten……

Og det gikk ganske greit til HIT… Da snur hun seg plutselig…piler opp låret mitt og helt opp, setter seg i hånden min og sier:

 


” MÅ jeg gå inn der?….” Hun skalv nesten litt… så hun slekter vel på matmor… Vi er jo EGENTLIG ikke redd for noenting… men…. 😉

Det var først da jeg knipset litt med blitsen der inne at hun så at det ikke var stort annet der inne enn det som SKAL være der… dvs søppel… Vi så hvertfall ikke noe annet..

Vel, så det ganske ufarlig ut i lyset, men jeg slang nå for sikkerhets skyld den søppelposen ned der i en helsikes fart… smalt døra igjen… og så LØP vi… bare sånn for sikkerhets skyld… Ikke det at vi er REDDE eller noe altså… 😉

Da vi kom oppi veien mot T-banen, får jeg en følelse av at det var noe mer der… ved søppelhuset… Noe som jeg ikke hadde hatt tid til å se ordentlig på der i farta.. Og det samme mumler Vaniljeogpepper noe om:

” …. det var en nisselue der da….  var det ikke…?”

Og det hadde hun helt rett i…. tror jeg….

Så nå begynner jeg littegrann å undre meg….  altså… hva alle disse nisseluene gjør, rundt omkring… Det kan ikke BARE være unger som har glemt igjen….? Eller kan det det?..

Ellers har vi hatt en fin dag på jobb 🙂

 EN syk Høne-Pøne, synes at siden hun ikke har fått være med på NOE gøy i dag, så er det henens tur til å trekke vinneren av dagens kalendergave… Og det er har hun JAMMEN rett i synes jeg.. SÅ med litt snørr om nebbet, er hun ganske klar her for trekking…

Men først svarene


Den første var , 


 

Den andre var

Tommy og Tigeren

Den tredje var 


Fiinbeck og Fia

og til sist hadde vi nissen som var

Bill Clinton

Og det var mangesom hadde rett i dag 🙂 Og Høne- Pøne gleder seg noe voldsomt… for ei som bare har ligget med snyteskaftet i en klut hele dagen, er dette et skikkelig høydepunkt.. og nå gjør hun seg klar her… Full fart ned i lua… Og opp kommer hun med en av lappene… på de med riktig svar… og det var….

 

 http://miastorp.blogg.no

Gratulerer med kalender-vinst Miastorp 🙂 Moro at du vant 🙂 Kommer du i innboksen med navn og adresse?Så sender jeg en hemmelig overraskelse i morgen ettermiddag 🙂

 

Og til deg som IKKE vant: Kom immnom i morgen om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 14 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 10

Ha en fin kveld videre <3

 

 

26 kommentarer
    1. Ja, det var en sånn midt mellom morgen og kveld, der vi ble oppfordret til å gå inn og se:) Jeg tenkte jo ikke på det så jeg tenkte, skal vi se her er trekning, da må det være morgen og da er dette i går kveld, og så gikk alt i surr. Ja, jeg legger hele skylden over på deg,hihi. Det er bestandig så mye enklere å skylde på andre når man selv roter,hehe. NÅ skal jeg inn og lese hva tøttene skal i dag:)

    2. Mariann Sæther Tokle: I går ja… lå hjemme i går 😀 Nei, nå har du visst falt helt ut her 😀 her må det oppdateres 😀 Hi-hi..

    3. Min matgale verden: JA, satser på en helt fin tirsdag i dag 😀 De er jo egentlig tirsdagene nå om dagen 😀 Kose deg på treningen.. 😀 Jeg lurer fælt på disse luene som ligger rundt… Hm… Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    4. Tatt av kvinnene: Nei, av og til går verden litt for fort 🙂 Men det gjør ingenting 🙂 Ja, kom heller i dag du 🙂 passer fint det tror jeg 😀

    5. Skumle bosshus….men hva med den nisselua da….har Nissen vært ute med bossposene og?? Siden jeg var så flink å gjette riktig på nissen i går, (jeg har jo hatt litt…æhrm..problemer med å kjenne igjen sånne ukjente mennesker) satser jeg igjen idag, når nøtten kommer…. Jeg får kjempe på, sammen med Stussli-familien:) I dag skal jeg på tidlig-trening, i regn og vind. Gutta har tatt rem scootrene igjen, men MIN venninne ligger fremdeles i andres garasjer… Men jeg liker å gå, så det GÅR helt fint:) Ha en fin tirsdag, så fin som den kan bli da:) klemmer…

    6. ladyaugust: Ja, jeg har skjønt du har det travelt i dag, og visste det var fullt opp med øving, møter, osv Litt slitsomt med sånne dager hvor man ikke får puste.. Ikke sunt tror jeg :-/ Har hatt noen sånne i det siste jeg også 😛 Ja, det søplehuset altså 😀 Men i dag var ikke JEG mest redd altså 😀 Ha-ha.. Og rart med det der at SØPPEL liksom MÅ kastes akkurat om mårran når det er så mørkt 😉 Er det mye gauper i området hos deg .-D ha-ha Sove godt du også søs. Klemmesøsklemmenog nattaklemmen og alt <3

    7. Gratulerer så mye til vinneren såklart 🙂 I dag har det vært så hektisk med møter, bilbærging øving og masse annet at jeg nesten ikke har fått puste. Dumme søpplehus som skremmer fineste søs, kanskje vi skal flombelyde det? :DDDDD Da er det ikke skummelt i det hele tatt. I dag måtte jeg også ut i mørket og da var jeg sååå redd for å bli spist opp av ei gaupe men det gjorde jeg jo ikke for da hadde jeg jo ikke skrevet til deg nå 😀 Sove såå godt søs <3 klæmmevarmt oglææææænge 😀

    8. miastorp: Ja, bare å fortsette å være med 🙂 Mange ting igjen her, nok til alle 😀 Og kos at mange som har vært med før, er med igjen:-) Det er jo MORO, lek, gjetting og litt fjas,og koselig besøk å få på morgenkvisten for meg hvertfall 🙂 så bra du ble glad 🙂 Ja, jeg sender deg en liten sak i morgen 🙂 Kan jeg spørre deg om du har noen yndlingsfarge 😀 ??

    9. Fru Stussli: Ja, jeg lurer litt på disse luene som ligger rundt omkring 😀 Hm… Ja, moro med Miastorp 🙂 Hysj… men hun skal få en veske 😀 Ja, dere må fortsette å kjempe med nebb og klør, snørrete eller ikke 😀 Dere var nærme i dag for å si det sånn. Nå er det snart rett i seng her også.. Må bae hekle litt til, driver med en veske til 😀 Kommer en liten snartur i innboksen :.-) klemmerflat <3

    10. Jippi! Adr kommer 🙂 og som jeg gleder meg. Nesten som juleaften jo :))) skal fortsette å gjette på de neste dagene også for dette har blitt fast morgenrituale på bussen til jobb!

    11. Gratulerer til miatorp <3 Hun fortjener en av de fine gavene.
      Stussligjengen gir seg ikke av den grunn!! Neida, de skal kjempe med nebb (forhåpentligvis ikke så snørrete) og klør! I morgen er vi tilbake! I dag gleder vi oss over å ha alt rett igjen og at det ble en slik fin vinner.
      Så hyggelig at dere har nisser i søppelhuset! Vi har nok noen i garasjen ;-D
      Stor hurra-meg-rett-i-seng-klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg