Trekning av kalendergave bak luke nr 11

 

 

 I dag har vært verdens beste onsdag tror jeg… Hvertfall for MEG… og jeg tror ikke Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har hatt det så verst heller… .. 

Etter jobb fartet vi til byen for å møte “tante”… dvs søsteren min… Jeg bestilte biffsnadder og pommes-frites, og det skal sies at det spiser jeg ALDRI!! Men litt junk-food en gang i skudd-året bør man vel kunne unne seg…? Men det var visst en annen som ikke unte meg det.. Det tok sekunder etter at maten var kommet…. så var hun på plass gitt… Ålte seg opp av veska… helt klar for et herre-måltid…


Jeg prøvde å be henne om å holde seg til grønn-foret… men tror du hun hørte etter?

Hjalp ikke stort å sette henne på grøntfor-siden… Det tok ikke lange tiden før hun ÅT seg innover på tallerknen… Og FOR EN FART…


Jeg rakk ikke å reagere en gang… før det plutselig var TOMT… som i ALT borte og jeg hadde ikke fått stort annet enn en slurk vann… Hun RAPTE et stort RAP…. før hun la seg over på ryggen og stønnet..


“Jeg angrer!!! Jeg angrer!!!”….. Men da var det forsent…. Vi tok noen runder på Oslo City, inn i noen butikker.. og ut igjen… inn i nye… og kjøpte noen jujegaver.. Og butikkene var nesten tomme… og livet var ganske så herlig… 

Vi avsluttet med en tur på den samme kafeen…. IGJEN… Men denne gangen for dessert… Og jeg bestilte en DEILIG kake… eller i det minste tror jeg den var det… For da den kom var all magevondt glemt…. Og hun bare KASTET seg over godbiten min…

Du kan jo tenke deg hvor mye JEG fikk smake av denne…?  Vel, det var hvertfall en som måtte BÆRES ut av kafeen etterpå… 

Det sier seg vel selv hvem som skal trekke dagens vinner av kalendergave??  Vaniljeogpepper ligger med magevondt og dårlig samvittighet… Så det er nok Høne-Pøne ja.. 🙂  Jeg har allikevel, tross litt skrikende tarmer, hatt en herlig dag… for da jeg kom hjem hadde postmann vært her…  Og du vet hvordan det blir i stua her når postmann har vært her…? Noen av de som har kjente meg en stund vet hvertfall… Og da er det jubelscener i lange tider etterpå.. OG jeg sitter her med verdens største glis, for jeg fikk TO pakker i dag. Men de skal jeg fortelle om i morgen, for de fortjener et eget innlegg 😉

Og nå må vi over til trekning av kalendergave, og Høne-Pøne kakker meg konstant på skulderen her… ” NÅ- vi skal trekke NÅ!!!! ” 

Men først svarene: 


 

Og her var svarene selvfølgelig 

1) Du grønne glitrende tre god dag

2)Nå har vi vasket gulvet og vi har børi ved…

3) Så går vi rundt om en enebær-busk

 

og denne nissen


Var selvfølgelig MEG

– ” er du ferdig NÅ da… skal vi trekke NÅÅÅÅ?? ”   *prikke i skulderen*

Og det skal vi, nå skal vi trekke.. … Så ned i lua med alle lappene løper Høne -Pøne, og opp i full fart med nebbet fullt av papir kommer hun…. Og hun har med seg en lapp… og på den står det i dag…

 

http://gryelisabeth.blogg.no 

 

Hurra!!! Det ble deg! 🙂 Det var gøy! Og nå kommer det snart noe fint i posten til deg 🙂 Om du sender meg adressen i innboksen 🙂  Håper du blir fornøyd og glad over det som kommer 🙂

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

-Kom immnom i morgen tidlig  om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 12 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 12

Ha en fin kveld videre <3

 

 

20 kommentarer
    1. Gry Elisabeth: Nei, jeg vet jo at ikke alle sitter PARAT 😀 så derfor går jeg inn i innboksen også 😀 Ja, jeg sender den snart 😀 Har den på jobben i dag. og nå skal den sendes 😉

    2. Min matgale verden: Så bra du synes det 🙂 At det er koselig litt også takket være kalendere 🙂 Nå kommer snart en ny luke, måtte bare sende ut et annen og nytt bursdagsinnlegg først 🙂 Ha en herlig dag Kjersti, sees i luke 12 ;-).

    3. Du og du som den rotta kan spise! Hun minnet meg litt om Gubben, når han gafler innpå som verst, og såvidt klarer å stavre seg bort til sofaen etterpå… Men biffsnadder ER godt da. Og biffkjøtt er jo sunn mat det:) Heldige du som fikk pakker i posten, gleder meg til å se hva det var:) Åh, så spennende denne desemberen er, ikke minst takket være julekalenderen DIN. Klemmeflatoglenge….

    4. frustrertfrueihouston: Så spennende da :-)Ja, sikkert lurt å bli med noen hvis du er dårlig kjent 🙂 Ja, nå har Gry Elisabeth også vunnet, hun har vært med MAAANGE ganger på kalenderen, dag etter dag 🙂 Jeg skullle egentlig ønske ALLE kunne vinne litt men tror ikke jeg får til det 😀

    5. Grattis til Gryelisabeth! Har akkurat kommet hjem fra koselig norsk treff i sjømannskirken. Ble invitert med, selv om jeg ikke pleier å være på temadagene deres. Kirken ligger på andre siden av byen, nesten en time på veier jeg ikke er kjent med enda, så da er det greit å bli med andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg