Trekning av kalendergave bak luke nr 19

Er det sånn at SLIKE øyne, alltid fortjener de julegavene de ønsker seg på ønskelisten….? 

Er det sånn at slike øyne fortjener plass på “SNILL-listen” til Julenissen, uansett hvordan de  øynene har oppført seg det siste døgnet…?

For i dag har Høne -Pøne og Vaniljeogpepper slett ikke vært noe greie… De har holdt rabalder fra tidlig morgen, til nå sent på kveld… De har  laget baluba på jobben min… På veil hjem fra jobb var det såpass ille at jeg truet Vaniljen flere ganger med at hun ville havne på SLEM-listen til Julenissen… og at hun kunne bare glemme den ønskelisten de hadde levert… Jule-nissen ser ALT, og han ville nok ha fått med seg hva de to hadde bedrevet siste døgnet… Og dette får du høre mer om i morgen..

Men i KVELD altså!! I kveld har jeg vært Frøken Fnask her, og lest de en lekse….

For etter å ha spiset middag, ble jeg litt sløv og slapp noen minutter, og med skuldrene litt lave for en gangs skyld, var jeg ikke helt på alerten som jeg burde ha vært.. For etter den hjemturen fra jobb, så burde jeg jo vite hvem jeg hadde med å gjøre.. 

Plutselig var det nemlig mistenkelig stille inne i stua her… Hm… hvor var det de gikk hen…? Så jeg ikke skyggene deres på vei ut på kjøkkenet..? Var det ikke mistenkelig stille der ute..? Jeg kastet meg på beina…Her gikk det ikke an å ligge å late seg nei… Og hva er det jeg ser? TO stykker som prøver å TA FOR SEG av godten min.. De har riktignok prøvd å gjemme seg..


Men jeg så jo fort hvor de var…


Og alle vet jo at rotter og høner slett ikke har godt av klementiner og brente mandler… Spesielt ikke i mengder… Og her så det ut for at de hadde planlagt å spise til de segnet om… Også alle mandlene mine fra Kjersti da…


Jeg prøvde å ta de fatt litt…. tok fram den sinte lærerstemmen min…. og lot de stå “skolerett”, mens jeg kjeftet i vei… Høne-Pøne har det minste vett til å titte litt ned i bakken…En smule beskjemmet kanskje…

Så tok jeg fram den lange pekefingeren, og lekset opp for dem…Hvordan dette var, og om MITT og DITT osv…  Og tror du det hjalp da???? Pføy da!! Jeg trodde kanskje et sekund at jeg hadde kommet gjennom til dem, men så… Jeg hadde funnet fram noe sjokolade til meg selv så klart… Og tenkte at siden jeg hadde gitt dem “så hatten passet” for bare noen sekunder siden… så ville de ikke våge…. Men jeg snudde meg altså bare bort et sekund…. for å hente meg et glass vann…. og da jeg snur meg….

….får jeg se Høne-Pøne med hele nebbet nedi og Vaniljeogpepper på god vei OPP på skåla liksom….

Vaniljeogpepper er lynrask, hun reagerer jo veldig fort alltid, og snur seg FRYKTELIG uskyldig mot meg…


” Altså -….. JEG har ikke tatt noe…, det var ikke MEG som ville…. !

Hmf…. slenge skylda på Høne-Pøne liksom…


Omsider får Høne-Pøne snudd seg også… ” Eh… jeg… vi mente det ikke altså… jeg HAR IKKE spist noe….”… sier hun med noe brunt rennende nedover nebb-siden…


” Vi mente det ikke!!!”….

Hm… men jeg lurer nå på… om dette er jenter som fortjener å stå på SNILL-listen til nissen, eller om jeg må varsle han om at de skal over på SLEM-listen.. Hva tror du? Bare vent til du får høre om resten av dagen også…

Vel, mens jeg er i tenkeboksen…og siden jeg ser at den fingeren min ikke hjelper særlig, så har jeg bestemt at de skal få lov å trekke kalendervinner uansett… Med litt sjokolade innabords myknet jeg betraktelig… de har jo tross alt ikke fått spist stort 😉

Så da er det Høne-Pøne som er klar for trekking her…  LITT tykkere rundt magen enn forrige gang…vralter hun ned i lua, veldig klar for å finne en vinner… og mens hun leter…så ser vi på svarene for i dag

Det som de to “jentene” ønsket seg var: 

1) Øredobber

2) Sokker

3)Play-station

4) Jogge-sko

5) sovepose

og nissen var

6) 


Eli Hagen

 

Og NÅ, altså akkurat NÅ… er Høne-Pøne kommet opp av lua…. Hun kommer baklengs opp her…. trekker etter seg en DIGER lapp… og på den står det…

 

 http://karenmarenmette.blogg.no

 

I dag ble det deg KARENMARENMETTE!!! 🙂 Juhuuu! Moro! Gratulerer!  Jeg gleder meg til å sende deg en kalendergave i posten 🙂 Hvis du kommer inn på innboksen, med adressen din, jeg har vel ikke den?? SÅ skal jeg sende deg noe snart 🙂 Men det er litt hemmelig ennå altså, hva det er 😀

 

 Og til deg som IKKE vant:

Det er flere sjanser igjen!

Kom immnom i morgen tidlig om du vil, eller utover dagen… helt fram til klokka 22. Jeg har 4 hjemmelagede kalendergaver igjen, som jeg har lyst til å gi til noen 🙂 Og imorgen åpener vi luke 20  og det er nye sprell på gang.

Herlig at det er så mange med hvver dag fremdeles 🙂

Ha en fin kveld videre <3

 

 

18 kommentarer
    1. Ha ha, her gleder det å verne om sine favorittbiter:) SÅ uskyldig i blikket:) Morsomt:) Nå går jeg på siste trening, og siste dag på jobb, før FERIE!!! Johoo:) Sove godt og lenge du nå:) klemklem

    2. Synes de er så søte at de nesten må få lov til å stå på snille-listen 🙂 I hvert fall hvis de bare tok bitte litt 🙂
      Gratulerer til henne! Tror faktisk det var hun som vant min konkurranse sist også! 🙂 Morsomt!

    3. Engla: Hi-hi… ja de prøver seg på meg… Mariann under her sier jeg må lære meg å dele…:-D Hmf… kanskje jeg må det 😀 Fint at du ler 😀 Ja, kom sterkere tilbake en annen dag, fremdeles 4 gaver igjen:-) Stor gooood nattaklem til bake til deg min venn <3

    4. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha-ha 😀 Ja, du sier noe…;-D Jeg skal lage småskåler til dem i morgen, en til hver,i morgen kveld 😀 H

    5. Hi,hi jeg ler så tårene renner av disse rabagassene 🙂
      Gratulerer så mye til karenmarenmette!!!
      Har vært lite bloggverden på meg i dag, men jeg kommer sterkere tilbake 🙂
      Ønsker deg en riktig god natt min venn <3
      Stooor god nattaklem fra Engla

    6. Jaja, jeg synes bare litt synd i dem, ikke så lett med alle disse fristelsene rundt seg hele tiden. Du skulle skamme deg skulle du, sette frem sånne godsaker og så er det bare dine liksom. Hadde du kunne dele broderlig, så hadde ikke dette skjedd, da hadde de ventet tålmodig. Det er du som bør ha den pekefingeren tror jeg, stakkars småfrøkner.

    7. frustrertfrueihouston: Ja, hun har noen slektininger rundt omkring 😀 Hun traff en svart en hos Lisbethpedersen.blogg.no når hun var på sommerferie der i sommer 😀 Og de var helt like 😀 Ja, det spørs om jeg klarer å være så streng, men det var skikkelig utprøvende i dag, også før vi kom hjem, tar det på åpningen i morgen.. Men gaver må de vel få uansett 😀 Tenker meg den lille i vogna var fin ja, utslitt og med rotten sin 🙂

    8. Ikke lett å oppdra rotter og høner. Men om de må på slem listen til julenissen? Stakkars, men blir jo litt ekstra myk i hjertet nå når det nærmer seg jul, og den samvittigheten vi er utstyrt med er ikke lett å bare gjemme unna. Selv om de har vært rampete, så er de vel god på bunnen ?! Traff forresten på fetteren til Vaniljen i dag på juletrefest. Denne var grå, og prikklik Vaniljen, så det må være familie. Han het bare rotten og var kosedyret til en liten jente. Hun lå og sov i vognen sin med rotten inntil seg. Smelt. Utslitt etter juletrefest med pølser, juletregang og nissebesøk.

    9. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha… rydde du liksom… Se på det nebbet til Høne-Pøne… godt over kanten på godte-skåla… Og badet i mandler liksom, ikke særlig rydding på dem.. Det VET du jo Mariann…Lager bare ugagn 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg