Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 23 – Kom inn, bli med ;-)

Jeg lovet dere en avslutning med SMELL og FRES… Og det fikk du jo nå nylig 😉 Men ellers ble nok dagen på landet, i barndomshjemmet mitt, ganske så like de andre dagene i adventstiden.. Men kanskje hakket mer JULETE om det er mulig…..

Som du vet så var det jo løping etter nisseluer

Men ellers så besto også dagen i å skremme min mamma… (ja, ikke JEG som gjorde det da 😉 )

Vaniljeogpepper måtte jo selvfølgelig opp i hyllene, og kravle… og det var et øyeblikk der jeg så mamma hadde hjertet i halsen… LITT usikker på hva som ville skje med glastingene henes…

… snuse og titte… og åle seg fram…


… HIKK!! Her var det mamma måtte snu seg… og jeg fikk lokket Vaniljeogpepper ned med løfte om å være med å pynte juletre…

 


… Så da var det bare å sette i gang…


Vaniljeogpepper pyntet LITT…. 


…og Høne-Pøne pyntet litt…. 


..Og så VAR de pynten selv en liten stund…

Og vi ble veldig fornøyde med treet, og da var det jo bare å sette i gang å GÅ rundt juletreet… Og igjen… ikke rart de føttene var såre til slutt…


“Glaaaade juuul, heeeeelige jul….. eeengler daaaler… neeed i skjuuul…”


“…hiiit de flyyyyyyver med paaaaradiiiis grøøønt….hvooor de seeer hva for Guuud er skjønt…”


..”løøøønlig iblaaant oss de gåååååår… løønlig i blant oss de gååår…”

“Jentene” koste seg med juletregang, selv om førttene ble en smule såre… og sovnet med et SMELL, på julenissene til mamma…

Slik var dagen på landet og slik ble årets siste luke i Frodiths Julekalender 🙂 Da presenterer jeg årets siste nøtte-blanding, og kommer tilbake i kveld med årets siste kalendervinner 🙂

 

Så hva står det på meldingen under her i dag? Står på røverspråket, men det vet du vel nå? (Lol = L, fof = f osv)

1)

 

2) 

og hvem er denne nissen?


3)

Og dette?

 


 Så- hivs du kan svarene på dissse 3 tingene, så skriv de i kommentarfeltet, så er du med i trekningen om kalendergave 23. desember <3 Da regner jeg med det ikke blir FOR vanskelig i dag heller <3

Alle som vil kan være med. Har du ikke blogg, så skriv mailadressen din i det ene feltet(der med navn etc, (bare jeg som ser maildadressen), så jeg får tak i deg om du vinner 🙂

Jeg har bare denne ene kalendergaven igjen som jeg gjerne vil gi bort- så bare sleng deg med .-) Det kommer ikke flere julekalenderdager vettu 😉

Alle svar må være inne hos meg innen kl 22 i kveld,, for da trekker jeg rett etterpå 🙂

 

Lykket til og ha en fin dag 🙂 

 

48 kommentarer
    1. Søren, synd jeg ikke fikk vært med i dag, men men, legger igjen et lite spor uansett 🙂
      Frodith ønsker alle sammen en god jul!
      Og nissene er Ari Behn og Mette Marit 😀

    2. foreignerat50: Håper du får en fin jul også 🙂 Ja, det blir litt rart når de setter seg på sofa-kanten her igjen, uten kostymer.. Men du får huske på de ER alltid her 😉

    3. Jeg kommer vel til å savne de søte jentene dine når eventyret er slutt.
      Til svar:
      Frodith ønsker alle sammen en god jul!
      Ari Behn
      Mette-Marit
      Jeg ønsker dere en skikkelig ” Merry Christmas” feiring:)
      Hipp Hurra for Vaniljeogpepper og Hønepøne. Jeg elsker dere to:)

    4. Kristin: Ja, juletreet hos mamma ble fint med litt hjelp med pyntingen 🙂 Vi har ikke tre her hos meg og samboeren, men hos henne er det fint med tre, ute på landet 🙂 Koselig med kalender, og koselig at du var med på nesten alle lukene! Gave sendt i dag 🙂 God jul <3

    5. Anonym: Hadde det ikke vært for Goe knib, så hadde jeg ikke skjønt det var deg Solkro 😀 Men jeg skjønner det er deg 🙂 Klemmer <3

    6. God kveld! 🙂 Her er mine svar til siste luke 🙂
      1. Frodith ønsker alle sammen en god jul!
      2. Ari Behn
      3. Mette-Marit
      Treet ble jo kjempefint! 🙂 Håper du får ei riktig koselig jul, takk for at du har laget en koselig og morsom kalender 🙂 God jul! <3

    7. Måtte bare hive meg på 🙂
      Frodith ønsker alle sammen en god jul
      Ari behn
      Mette Marit.
      Du er bare super som gidder å holde på 🙂
      God jul og goe knib<3

    8. Lisbeth Pedersen: Koselig at du har vært med også Lisbeth 🙂 Det er moro når folk liker det man har lagt ned litt tid i 🙂 Kose deg masse i jula :-)Jeg blir nok litt på bloggen jeg, men ikke som NISSE 😀 STOOOOR klem til deg også 🙂

    9. Kjempeflott juletre 🙂
      Frodith ønsker alle sammen en god jul!
      Ari Behn
      Mette Marit
      Så har det vært kjempekjekt å være med på julekalenderen din
      Ønsker deg en strålende jul 🙂
      Stoooor juleklem

    10. aldrialene: Så koselig at dere kom siste dagen også 🙂 Det har vært koselig å ha dere med og nå blir det litt rolig på NØTTE-fronten fram til Påske 😉 Hadde såklart påske-nøtter også i fjor 😀 Hi-hi.. Men innimellom det blogger jeg om mye rart 🙂 Så jeg blir her, men uten dyr 😉 God jul til dere også, jeg er tilbake i kveld med en liten trekning og en avslutning 😀

    11. Siste sjans i år og vi tar sats og hopper ut i med begge beina – Frodith ønsker alle en god jul. Og nissene, det er Ari Behn og Kronprinsesse Mette-Marit.
      Jeg og jentene ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år <3

    12. Elin Slåen: Kos at du var med på siste luka 🙂 Ja, nå kan de faktisk hvile føttene sine til langt på sommeren for min del 😀 Nå vil JEG ha litt fri 😀 He-he.. Men, ja, det var kos, og hele desember har vært kos, OG heseblesende. Jeg kjente en merkelig FRED komme over meg i dag 😀 Ha-ha God jul ja 🙂 Er du på blogg i jula eller? Det er nok jeg, vi feirer ikke så voldsomt 🙂

    13. Jeg hadde nok fått hjertet litt i halsen jeg også- men så ser man jo at VaniljeogPepper er spenstig og atletisk som fy 😉
      Tipper det var koselig å gå rundt treet ja, selv om det blei noen såre føtter- men det er nok glemt når de våkner igjen 😉
      Og så må jeg jo være med, på desember sin siste julekalender 😀
      1. Frodith ønsker alle sammen en god jul 😀
      2. Ari Behn.
      3. Mette Marit.
      Masse god jul til dere alle sammen <3

    14. cuskima: Jeg har vært hos deg, på BEGGE dagene 😀 Hi-hi.. Og du er med for siste gang i år HER 😀 Er tilbake i kveld jeg da, med siste vinner for året 🙂 KLemmer <3

    15. Frodith ønsker alle en God Jul og nissene er Ari Behn og Mette Marit fra dengang hun ikkje var sååååååååååååå platina 🙂
      God jul med deg klemmeting <3<3 husk kalenderen min om du ikkje alt har vært er

    16. frokenfjeldberg: Hei- og hopp. Ja, vi ønsker også god jul, og gleder meg litt til å bli “vanlige” Frodith igjen 🙂 He-he.. Jeg har lest oppsummeringen din, kommer innom snart igjen, rakk ikke kommentere var på kafe, og måtte plutselig løpe.. Her skal det nå bare sløves på sofaen resten av julen. Bare sånne koseting på programmet 🙂 klem til frøkna <3

    17. TuridB: da er du med på siste dagen også, og det har vært kjempe kos å ha deg med 🙂 Trekning til vanlig tid i kveld 🙂 Ha en fin lille julaften 🙂

    18. Mariann Sæther Tokle: Det har vært veldig koselig for meg også, takk for at du har vært innom med små og morsomme kommentarer 🙂 God jul 🙂

    19. Måtte jo bare innom her men vil bare si takk for en fantastisk kalender. Nå kan du la dyra ligge i dvale en stuind og la di pønske ut påskenøtter. Ønsker deg nok engang en riktig God jul.

    20. “Frodith ønsker alle sammen en god jul” – og god jul til Frodith frå meg, det har vore spennande å åpne kalenderen kvar dag.
      Nissene er Ari Behn og Mette Marit

    21. Fru Stussli: Det er skikkelig koselig at dere har kost dere også 🙂 Blir glad jeg da 🙂 Nå er jeg ute i verden og skal fange siste julegaven 🙂 Hi-hi. Kose dere masse i dag, med alt dere skal 🙂 Så kommer jeg tilbake i kveld med siste vinneren 🙂 Klem til hele gjengen. Og en ekstra en til Bente, en stooooor en <3

    22. 1) Frodith ønsker alle sammen en god jul
      2) Ari Behn
      3) Mette Marit
      Åh så moro det har vært med kalender i år! Det er jo mitt første år på frodithsjulekalender… Jeg har storkost meg og familien har storkost seg. Tusen milloner takk for all moro du har laget for oss <3
      Nå skal gulvene vaskes og veden bæres i Stusslivegen. Så er det førjulskos hos venner og vips så er det juletrepynting og grevinnen og hovmester. Blir vel no grøt inni der et sted også.
      Stoooooooooooooor lillejulaftenklem fra Stusslifolket og en ekstra fra Bente

    23. Vanja: Ja, da var det siste gang med kalender i år også 🙂 Og nå skal jeg slappe av på sofaen,etter å ha hentet i hus, siste gavene, og sendt noen på posten 🙂 Håper du får en fin dag og kveld Vanja 🙂 Stor klem <3

    24. Den var ikke så dum. Ferdig pyntet ble det også du.
      Frodit ønsker alle en god jul.
      Ari Behn og Mette Marit.
      Herlig dag til deg og, Riktig god jul.:)

    25. frustrertfrueihouston: Ja, nå skal jeg ta juleferie 😀 Det skal bli LITT godt å være bare Frodith igjen, og ikke se alt gjennom øya på en MUS liksom 😉 Hi-hi.. eller rotte da.. Og bare ha mine egne små funderinger her inne, tegne litt mer igjen, og ha litt hverdag 🙂 Men det har vært veldig kos, og jeg synes det er hyggelig med alle nye jeg har blitt litt kjent med her underveis 🙂 Her skal det varmes opp kjøperundstykker, og så er det ut i verden på meg for å kjøpe siste gavene 🙂 Noterer siste svarene dine og er tilbake i kveld for siste gang på kalenderen 🙂 Ha en fin dag 🙂

    26. Min matgale verden: Jepp, de feirer sammen 😀 Det har vært veldig moro også i år, med kalender 🙂 Så får vi se hva det blir til neste år 😉 Veldig kos at du synes jeg er unik i din bloggverden Kjersti, det varmer godt i jule-oppkjøringen 🙂 Stor Lille-julaftenklem til deg <3 Vi tytes <3

    27. deveny: Ja, vi må jo gå rundt juletreet 🙂 På ordentlig. Og mamma er flink til å være med på moroa 😀 Fotografen 😉 Da noterer jeg siste svarene fra deg for i år 🙂 God jul 🙂

    28. Endelig skal du få ta juleferie, Frodith! Det har vært så gøy å følge kalenderen din, med morsomme sprell og eventyr sammen med Hønepøne og Vaniljeogpepper. Så var det mine siste svar: Frodith ønsker alle sammen en god jul!
      2 Ari Behn
      3 Kronprinsesse Mette Marit
      Her er dagen godt i gang. En haug med nystekte rundstykker fyller kjøkkenet med god lukt. Så nå er et par julefrokoster reddet. Ellers er jeg nesten klar, må stryke noen duker og vaske kjøkkengulvet etter bakingen- men så kan julen bare komme 🙂

    29. Så koselig dere har hatt det. Og så fint treet ble:) Frodith ønsker alle sammen en god jul. Ari Behn og Mette marit….ønske de oss og en god jul?? Skal de feire sammen?? Har du kongelig bakside info?? 🙂 Tusen hjertelig takk for en fantastisk måned med kalender ,nøtter og kalendergaver. Du er helt unik i min bloggverden:) God lillejulaftenklem

    30. Jeg synes dere ser helt herlige ut når dere går rundt juletreet….:-)
      Frodith ønsker alle sammen en god jul!, Ari Behn og Mette Marit.
      Mitt svar er avlagt….:-) God jul……:-)

    31. Lithanna: Hi-hi… ja ikke sant.. 🙂 Da er du påmeldt siste luka, og vi begynner å bli klare til jul her.. Dvs nesten hvertfall… ut å handle litt gaver i dag… 😉 Ha en fin dag :.-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg