Denne svanen er igjen blitt “dronningen”… ;-)

Du som har kjent meg en stund her inne vet at jeg, når jeg gikk på folkehøyskole, startet en egen Svane-hals-klubb… hvor jeg selvfølgelig var sjefen, selve dronningen… 😉 Og hva skulle så formålet med en sånn klubb være, tenker du kanskje..? Ikke det kvidder!!! Ikke annet formål enn Å HA LANG HALS! Og der ledet jeg klart… og siden det var jeg som startet klubben,fikk jeg selvfølgelig være sjefen også.  Reglene var at man måtte SE litt svanete ut innimellom, gjøre litt svanebevegelser på en elegant måte fra tid til annen, og selvfølgelig ha en VISS lengde. Målt fra halsgropen  og opp til rett under haka. Ca 12 cm var minstemålet…

Som du sikkert skjønner ligger dette til familien litt, det å ha lang hals… og min søster var jo et naturlig medlem av klubben. Og stort sett de eneste gangene vi slet litt med disse halsene, var jo hver gang vi skulle til frisøren.. Der ALLE sliter litt med disse frisør-vaskene, der sliter folk i “Svanhals-klubben” LITT ekstra..

 

Vel, jeg hadde ikke tenkt så mye på dette med “Svanhals-klubben” på årevis, da jeg i høst gjorde en operasjon, fjernet skjoldbrukskjertelen, og med et snitt i halsen føltes halsen flere cm kortere…. og jeg følte meg mer lik en AND i ukesvis… Og rett etter operasjonen føltes jeg mest slik


Som om noen hadde tatt tak, vridd, og fjernet noen cm…


… og DETTE var jo ikke særlig SVANEHALS-sjef å snakke om…

Så jeg har gått med en liten følelse n i høst, av å ikke kunne kreve sjefs-titelen mer… Vel….Nå har jo halsen bare blitt bedre og bedre utover høsten, og jeg har såklart strukket den litt innimellom for å passe på å ikke FORBLI en and…. og ….

….I går skjønte jeg at jeg var dronningen igjen… For på vår foto-safari var det ikke særlig VI som jaktet på foto-objektene en liten periode der… men nesten foto-objektene som jaktet på oss.. En herlig gjeng med svaner diltet etter oss, så fort vi nærmest oss… så oss rett inn i øynene og begynte å klatre opp på land.. 

Nå har det seg sånn at selv om jeg er sjefen for Svanehals-klubben, så er jeg faktisk ganske REDD andre svaner… bortsett fra søsteren min da… Så jeg stakk avgårde i full fart.. Men vi fikk noen flotte bilder likevel 😉 Litt fra avstand


 Vel, dette er de to sjefs-svanene da… helt ufarlige selvfølgelig… 😉

Nydelige omgivelser hvor svanene hadde sitt tilholdssted..

De var liksom helt klare for  OSS

“Hey Sister! “….


…og her var det vel vi begynte å løpe… 😉


Prøve å gjemme seg bak et tre….

Det var HER jeg skjønte at jeg var en av dem igjen, de så liksom RETT på meg.. Strakte halsen… JEG gjorde liksom et sving med MIN også.. og da lot de oss være i fred.. Jeg hadde igjen fått tilbake “tronen”… jeg var sjefen for svanehalsklubben 😉

 

 

 

 

41 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, jeg er ikke så sikker på om de så kronen min liksom… så de hadde ikke all verdens respekt 😀 Ja, tror de biter hardt. De her freste ikke da, så kanskje de bare ville kose 😀 Ha-ha.. nei, tror ikke det akkurat 😀 Ja, det ble mye fine bilder i går synes jeg 🙂 og det var mye været som sto for det 😀

    2. Hehehe, godt å høre at har tatt tilbake tronen! 😀
      Dere fikk utrolig fine bilder av de da, selv om dere løp unna Svaner biter vel ganske hardt fra seg hvis de føler seg truet? Seelv om du er dronning så er det jo ikke godt å vite hva de kunne funnet på 🙂

    3. ladyaugust: Klart du kan bli medlem, jeg så jo når jeg traff deg sist at du har MINST prinsesse-size på den halsen din… og det kommer nok av all strekkingen etter snop 😀 Vi koste oss veldig i går, på hele foto-safarien 🙂 masse frisk luft og god skravlings 🙂 Stor søsklem og pakkekakeklemmen med sukker på <3

    4. foreignerat50: Ha-ha, så bra du fikk deg en latter 🙂 Ja, det ble litt fine bilder 🙂 Det er viktig med lyset 🙂 blir nesten alltid fine bilder med litt riktig lys i tillegg til fine motiver 🙂

    5. Fineste dronninga 😀 Tror jeg også kan bli medlem i alle fall når jeg er på utkikk etter litt snop for da bli halsen jammen lang 😉 Herlige bilder såklart <3 Ha en nydelig dag søs klæmmepannekakeflat nommi <3

    6. Fru Stussli: En loopklem er jeg klar for 😀 Ja, styrke er VEEELDIG kjedelig, helt enig 😛 Og jeg orker ikke, men burde jeg også.. Det får bli litt svømming og muligens litt kondis på meg etterhvert… i 2014 en gang… Jeg er også klar for vår 🙂 Helt uten vinteren og snøen først, det har vært bittelitt, og jeg har bygget en bitteliten snømann rett før jul, så nå er det nok.. 😉 Det var skikkelig moro med de svanene i går, selv om de var litt “klengete”… De så nok at jeg var sjefen ;-D Men jeg er litt redd dem likevel 😀 LOOPER tilbake <3

    7. Fantastiske bilder!! Jeg får skikkelig vårfølelse når jeg ser på dem <3 Og uten at vi har hatt vinter i år er jeg klar for våren nå 😀
      I dag skal familien S trene. Jentene skal svømme og Hr S skal trene styrke 😀 Kanskje vi jentene skal bli litt flinkere til å trene styrke i 2014... Bare kanskje, for det er så kjedelig...
      Ha en strålende mandag frodithvenn
      Klemklem klem klem og dobbelttrippelmedloopklem

    8. Moving On: Det var bra 😀 Ikke at du setter i halsen, men at du ler, det er godt å le litt 🙂 Og det er nå mitt poeng med bloggen, å få fram en del av det komiske i stuasjoner vi faktisk opplever hver dag, og håper at folk ser det komiske i det også 😀 Hi-hi

    9. Gry Elisabeth: Ja, og jeg var altså i fare for å miste tittelen her en stund i høst… men jeg skjønner jeg er fullverdig medlem igjen, og faktisk sjefen igjen, etter siste hilsen 😀 dette var første stopp på fotosafarien vår i går 🙂 Ha en herlig dag du også 🙂

    10. frokenfjeldberg: Ja, det var fint at det var henne jeg var lik da 😀 For selv om jeg er svane-sjefen, synes jeg ellers det er greit å se ut som et menneske 😀 ja, jeg er ikke trygg på dem altså, og de var skikkelig klengete også… diltet etter oss.. Stooor klem tilbake 🙂

    11. ninaoglivet: Ja, det var ved Mossehallen, og etterpå var vi på Jeløya og tok masse flere fine bilder 🙂 takk for det…jeg regner med det var OSS du mente ;-D Klem <3

    12. He he svanedronninga er ingen tittel å skamme seg over og ettersom jeg ser det er de to øverste i svaneklubben like vakre som originalene bare i en litt annen innpakning 😀 Ha en fortsatt super dag 🙂

    13. KJempe flotte bildet.Så like dere er, altså du og søsteren din..HIhi hihi fine svaner også, men de har litt temperament de der flott hvite..;O);P Stor klem til Frodtih, uansett hvilken hals du har<3

    14. Jøss dere har vært i Moss ser jeg? Kjenner igjen svømmehallen i bakgrunn der 🙂 Hehe… Flotte bilder av av noen flotte jenter om jeg får si det slik 🙂
      Klem

    15. frustrertfrueihouston: Hi-hi, ja er det ikke en fin tittel, og jeg var nesten i ferd med å miste den.. 😀 Ja, vi tok mesteparten av bildene på Jeløya i går,men noe ved Mosse-hallen-området. Disse svanebildene 🙂 Nei, lukter ingenting der nå.. ikke særlig hvertfall.. Veldig fint vær der i går,så bildene ble ganske fine nesten uansett hva vi knipset 🙂 Lyset har mye å si 🙂

    16. Svanedronning – for en fantastisk tittel da! Synes begge de to første svanene var fine, ja de siste også. Blir spennende å se nye bilder. Langt tilbake i tid (midt på 80-tallet) bodde jeg en kort periode på Jeløya, og så ble det fire år i Moss. Det var en fin tid, bedre vær enn i Bergen, men tåken om høsten – og mosselukta (som nå er borte) savner jeg ikke.

    17. ritahobbyfoto: Akkurat disse er tatt litt inn mot Moss, et lite stykke fra Mosseporten, ved Mossehallen 🙂 Nei, man tuller ikke med svaner, og selv om jeg er stor og sjefen, så det ikke ut til å spille noen rolle 😀 De kom etter oss 😀

    18. Min matgale verden: Ja, dette var litt av dagen i går 🙂 Og det var nydelig vær som du ser, ble jo fine bilder uansett hva vi knipset 🙂 Ja, vi tok beina fatt og løp altså, for de var skikkelig klengete… 😉 De så vel kronen 😉 Og dansen 😀 Mer fine bilder senere, må bare sortere litt 🙂 Ja, her plukkes det blomster nesten. Men først spise frokost, vikinghorn til oppvarming her 😀 Stor klem <3

    19. Ha ha, herlig! Det tok dem ikke lang tid å skjønne at her kom dronningen nei. Og dronninger skal jo holde seg litt på avstand, for å ikke ødelegge den litt mystiske magien en dronning bærer med seg…Tipper skravla går der ute i svanesjøen enda, om den dagen dronningen kom på besøk! Og så kjefter de sikkert litt på “snefrid-svane” som absolutt måtte kravle på land, sånn at dronningen løp i skjul…..hi hi. Tipper det var en herlig dag, ser ut som dere kan plukke blomster snart dere og:) klem

    20. Helge: Bildene er fra Moss 🙂 Mosse-port-området dette med svanene 🙂 Vi var også på Jeløya,og det kommer mer bilder derfra senere 🙂 Alt er fra foto-safarien i går, også svanene 🙂 Her kommer svarene uten å blunke: 1) Drammen, 2) Oslo 3) Kongsberg og 4) Bergen 😀 He-he 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    21. Fine bilder. Tatt neppe på Songsvann. Så vidt jeg husker er det ikke bebyggelse så nære vannet der så dette er vel tatt ved et anna vann i Oslo? Vært noen ganger ved Songsvann og etpar ganger ved Østensjøvannet men lenge siden sist. Svaner er pene og skjønne skapninger. Husker jeg ikke feil er det en ballett som heter Svanesjøen. Du har foret oss lesere med oppgaver i ukevis, så nå vil jeg gi deg en oppgave. Tenker du litt rundt finner du nok navn på 4 norske byer; 1. en sterkere drink 2. røyk + latter 3. hoff + fjell 4. fjell + 1. Dette klarer du meget bra. Ha en fin dag..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg