En liten overraskelse :-)

Ja, jeg HAR ingen overraskelse altså, til DEG …. som du skal få. Nei….i dag fikk jeg selv en overraskelse.. en lten søt en av søsteren min. Vi har vært ute på foto-raid igjen,men før det fikk jeg en lite søt gave av søsteren min 🙂 

Jeg fikk denne lille boksen… og lurte fælt… fram med brilleslangen.. for å se skikkelig 😉

Skikelig spent, hva kan en sånn liten boks inneholde… for det skulle nemlig være noe OPPI osgå

Oppi boksen lå disse og det var jo jammen ikke lett å se hva var… selv om brilleslangen var på plass 😉

Måtte helle de ut, og de var bare kjempesøte, og fulle av mening 

De er kalt Bekymringsdukker og kommer fra Guatemala

” I følge fortellingen eller legenden forteller barn i Guatemala sine bekymringer til de små dukkene, før de går i seng. ( og ikke mer enn EN bekymring pr dukke) Så legger de dukkene under hodeputen. Når de våkner om morgenen, har dukkene fjernet alle deres bekymringer” (fritt oversatt far en lapp i boksen)

Er det ikke herlig? Og nå har jeg en liten boks med sånne, så om jeg skulle få noe som bekymrer meg litt, så må jeg jo prøve? 🙂 En herlig gave å få 🙂

Denne lille damen skal ennå ikke under puten min, men det kan nok hende hun må under der en annen dag 😉

Tror du det ville hjulpet med en liten bekymringsdukke under puten din ?

 

52 kommentarer
    1. Engla: JA, jeg tror også mye på at troen folk har på noe, er nok i seg selv, mange ganger. Og da spiller det ingen rolle hva det er som EGENTLIG gjør det 🙂 Jeg likte dukkene og ble veldig glad, ideen om det hele er så flott 🙂 Ha en god natt du også, ny uke på trappa 🙂 Stor god klem tilbake 🙂

    2. Herlig <3 Sånne solgte jeg masser av da jeg hadde nettbutikken min 🙂 og begge de største barna mine hadde sånne under putene sine <3
      De ble veldig mye brukt i krigsherjede land fikk jeg vite. Jeg har ihvertfall troen på at TRO kan flytte fjell 🙂
      Ha en riktig god natt min venn <3
      Stooor god klem fra Engla

    3. Tatt av kvinnene: Ja, ikke sant de er herlige? 🙂 Jeg ble skikkelig glad. Liker godt ideen, selv om jeg ikke tror så mye på sånt 🙂

    4. Hanne: Alt som funker er bra 🙂 Trenger ikke være dukker. Men de var veldig søte, og jeg synes det er en herlig ide, og sikkert til hjelp for mange 🙂

    5. ladyaugust: De har en nesten så liten en på Ullevålseter, men selv DEN ser du har jeg problemer med å gå bort til å klappe, påinnlegget i går 😀 Og jeg kan jo ikke sitte på den, for jeg er nok altfor stor 😀 Men jeg skal bli flink med automatene først, så får jeg ta hestene senere 😀

    6. Så søte.
      Jeg har ikke dukker men jeg har nattfilm.. det er der jeg kaster mine bekymringer..og det hjelper..
      Nattfilm er ei bok som hjelper godt………………..disse dukkene hjelper helt sikkert..

    7. Skumle automater er nesten de værste, nesten like ille som hester, har lett lenge etter slike man kan rekke ned med beina i bakken slik at vi kan bremse mens det står på som værst haha 😀 Tror de heter fallabella men de tåler ikke så mange kilo på ryggen?.. Du er skikkelig i opptøffing om dagen, det skal jeg også snart 😀 klæmme <3

    8. Mariann Sæther Tokle: Man trenger jo ikke tenke så mye på dem da, og selv om man IKKE har særlig bekymringer, så kanskje det av og til dukker opp en LITEN en og da kan jo en LITEN dukke være god å ha 😀 Hi-hi. Jeg skal nok ikke BRUKE dem, men jeg liker ideen 😀 Synes de var herlige jeg 🙂

    9. Husker ikke, på en messe en gang tror jeg, men jeg liker dem ikke lenger, for når jeg bruker dem må jeg fokusere på at jeg har bekymringer jeg skal legge fra meg og jeg jobber jo ut fra et positivt syn der jeg ikke har noe negativt jeg trenger å legge fra meg,hehe

    10. Så kjekt at du får så fine kommentarer på vesken 🙂 og tusen takk for tilbakemeldingen.
      Ja har hatt det kjempeflott i hele jul og nyttår, håper du også har hatt det bra.

    11. ritahobbyfoto: Hvis jeg finner i Norge,skal jeg sende deg 🙂 De var helt topp synes jeg også 🙂 Jeg elsker hele tanken med dem 🙂

    12. ~Lin: Jeg gjør det veldig ofte inni meg selv,jeg er en veldig god løfter i meg selv skjønner du 😀 Men jeg har ikke problem med å se at andre har andre måter å gjøre ting på 🙂 Og jeg synes disse var så kos, for de var jo fra søsteren min også 🙂 Blir noe ekstra det 🙂

    13. ladyaugust: Jeg har jo også holdt på i flere dager med å klage over frykten min for vanskelige ting, og ting jeg må gjøre noe med, (innlegg i går) Og det er jo duppe-ditter og hester som står øverst på listen over fryktelig skumle ting som jeg er redd for. Men i går gikk jeg på selvbetjeningsautomaten skjønner du, i den butikken. Så nå tør jeg litt, jeg MÅ utfordre meg litt for å bli Tøffe-Frodith.. OG nå driver jeg og prøver med foto-ting, for det er jeg nesten like redd, ha-ha.. Og hester, det skal du og jeg ta når vi er i form til det 🙂 Nå kommer jeg inn til deg på et svusj!! 🙂 Må se hatt 🙂

    14. cuskima: Ja, tro er en individuell ting, og det er veldig fint hvis noe funker for noen. Disse dukkene er visst vanlig for disse barna da, og da føler de nok at det hjelper 🙂

    15. :DDD de var lure snes jeg, her må bamse ta støyten liksom 😉 Snilleste søs <3 Vi lager hatter såklart, er på bloggen min 🙂 Engelen har fått fotoprogram i julegave så hun har også litt å lære seg, morro det 😀 Jeg får magesyre av å lære nye vanskelig ting jeg 😉 haha koooz deg <3

    16. Livsrom: Ja, hjelper det å fortelle til noen 🙂 Jeg er glad jeg har FOLK jeg kan fortelle til også 😀 Men en dukke ekstra er bra også 🙂 Og de er så små og søte og jeg liker Ideen veldig godt 🙂 Håper de som har dem , disse små i Guatemala, at de føler de hjelper 🙂 Stor klem til deg <3

    17. Lisbeth Pedersen: Nei, du har hatt skikkelig ferie du 🙂 Sikkert litt deilig 🙂 men du er savnet vettu, både her og der 🙂 Mange som er veldig opptatt av vesken din. Synes den er SÅÅÅÅ fin, og det synes jeg også 😀 Jeg bruker den hver dag, og den er overlesset stakkars, men skikkelig solid, tåler allverdens press 😉 Og alle synes det er veldig billig også 🙂 Og det var det jo. Flinke Lisbeth 🙂 Har du hatt bra jul og nyttår da? 🙂

    18. Grete: De er veldig små, og passer under hodeputen 🙂 Jeg er sikker på at de føles som en trøst for noen, og håper at de “virker” på de små tingene i livet, det er jo litt sånn noen ganger at fordi man tror på noe spesielt, så virker det også,så får håpe som du sier at det ikke er alvorlige ting som de burde ha hatt hjelp med 🙂 Lykket til med turen over da, vi sees jo når du er over på andre siden igjen. Fint med dette mediet 😀

    19. ladyaugust: Ja, ikke sant de var fine, og lure?!! Jeg ble veldig glad 🙂 Vet ikke om jeg tror så mye på sånt, men det er så utrolig herlig TANKE synes jeg 🙂 Og sikkert til nytte for mange på en måte 🙂 Hvis jeg kommer over en boks en dag så skal du få også, men da må du vente til jeg har vært i Danmark 😀 Ååå, spennende, hobbygreier?? Hva da? Male? Jeg vil se 🙂 Jeg leker meg mer fotoprogrammer, og lærer meg ting 🙂 God lørdag du også og kose deg med hobbegreiene 🙂 Stor søsklem OG klemmeflatklemmen <3

    20. Intensjonen og tanken teller -om det fønker eller ei er opptil hver å vite med segselv. Kanskje ahr andre andre typer bekymringsdukker.
      Noen skriver lapper og legger i frysen. Hjelper mot å holde uønskete personer eller problemer litt på avstand 🙂

    21. Helge: Ja, man kan jo tro på det eller ikke, men jeg tror at TROEN på at det hjelper, hjelper faktisk mange folk kanskje på en måte uansett. Litt trøst i det minste 🙂 De var veldig søte 🙂

    22. Så flott gave, og så koselig:)
      Ja, faktisk tror jeg det hjelper å ha noen og fortelle om bekymringene til…. Det må du prøve….. for alle har vel noen fra tid til annen;)
      Klem fra meg, kjære Frodith<3

    23. Det var jo en flott gave og flotte dukker. En bekymringsdukke er vel noe vi alle ikke ønsker å måtte trenge, men innimellom er det vel noe vi alle kunne trenge.
      Ønsker deg et riktig godt nytt år 🙂
      Stoooor nyttårsklem fra meg som ikke har verken lest eller skrevet innlegg på lenge 🙂

    24. Det er rart med det, men jeg tror nok spesielt barn kan føle litt lettelse av og fortelle bekymringer til dukkene. Bare det ikke er noe alvorlig som de voksne burde vite om da. Synes ideen er veldig god, og så var de veldig små og søte i tillegg. Ha en fin helg videre. Søndagen min skal brukes på fly…

    25. ååååååh så utrolig fine de er og sååå utrolig lure :DDDD Her holder vi på med hobbygreier, Engelen og jeg 😀 Good lørdag <3 kjære søs, klæmmeflatklæmmen <3

    26. En søt liten sak det, det er slike søte fakta som er verd og tenke over. I Guatemala har de virkelig flere bekymringer enn oss i denne delen av verden. Et lite kosedyr på en måte eller en liten hemlig kompis som lager en slags psykisk tro/styrke for barn i den delen av verden. Jo, jeg tror på dette. I den byen der er det sikkert mye fattigdom og nød på mange felt så det er godt barn har slike.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg