En gal dag på Operaen… ;–D

Det er litt rart at når man prøver å TE SEG…. Når man prøver å se kultivert og litt flott ut… Alle rundt deg har på sitt beste antrekk, står med et smalt vinglass i hånden, og konverserer borte i en krok.. Noen har pels,eller diamanter på seg.. og det beste DU selv kan tilby er at du faktisk er en av strjernene som skal danse der inne… Så du tar fram svane-blikket da, eller SVANESJØEN-blikket var det vel…. for at de i det minste skal ha bittelitt respekt for deg , selv om du ikke har diamanter i ørene eller lomma full av penger…

Men SÅ begynner det å gå litt galt liksom… for når du står der og strekker det du kan på Svanehalsen… for at de skal bli litt imponert… Så begynner verden og føles litt rar…

… det er akkurat som rommet fylles med VANN liksom… og ikke på en sånn måte at du kan flyte OPPÅ …. som en ordentlig svane ville gjort… Å NEIDA..

 

…Hele rommet svirrer litt liksom… og den vann-følelsen gir deg mer følelsen av å likne en FISK…enn en elegant svane..

… Du vurderer om Operaen er det rette stedet å oppholde seg… Om kanskje hele stedet er bare sånn som får deg til å bli litt uvel…  Der blant alle pelsene og diamantene…


….Til slutt blir det riktig ille… og det er vel på dette punktet man velger å svømme ut derfra, med gjellene åpne, jaktende på en flue som kanskje fyker forbi… 😉

 

Bare så det er sagt: Jeg synes det er moro å gå i Opera jeg altså. Ikke gjort det veldig ofte… men moro var.det.. Denne fiske-følelsen er KUN på bloggen 😉

For å lage litt moro ;-D ;-D

 Har du vært i Operaen?

Liker du  å gå i Opera eller teater?

Liker du å driver med fotoredigereing?

 


54 kommentarer
    1. Jeg har aldri vært på Opera- det er liksom ingenting som frister. Men hvem veit, kanskje jeg en gang gjør der. Spent på om jeg vil rømme som en fisk eller om jeg blir sittende å strekke på svanehalsen min 😉

    2. Tatt av kvinnene: Herlig å h med noen som KAN litt da, så lærer man litt mer 🙂 blir mer spennende da 🙂 Ha en fin dag Sara, god morgen til deg 😀

    3. Det var virkelig en fin opplevelse! Spesielt gøy er det å være med onkel på sånt, for han kan så mye og deler gjerne kunnskap med oss som er med 🙂
      Det kan jeg tenke meg var stort! ^^

    4. ladyaugust: Ha-ha, moro å tulle til litt 😀 Jeg har hatt et par dager med ganske seriøse innlegg,så var deilig med en fjase-dag 😀 Besteklemmen på vei over <3 Sovegodt 🙂 en gang... 😉

    5. hehehe du får det til du 😉 Morro med redigering 😀 Jeg liker ikke opera noe særlig, ikke det og ikke svensktopper og dansebænd 😉 Ha ei riktig så god natt søs <3 klæmmeflat <3

    6. Tatt av kvinnene: Åå, kunne godt tenkt meg en skikkelig Opera en gang. Så balllettt i Kirov-balletten i St Petersburg en gang,og DET var litt stort altså 🙂

    7. Hehehe, morsomme bilder ^^ Har bare vært i operaen i Oslo en gang, så flaggermusen i fjor 🙂 Har også sett nabucco i Verona for noen år tilbake. Den siste varte dog litt for lenge for min smak, men omgivelsene derimot det var ganske imponerende! 🙂

    8. Nemi Rebella: Ja, VEEELDIG moro med litt fotoredigering, jeg driver jo bare i et sånn skikkelig amatør-program da, hvor alt gjøres FOR meg ved et taste-klikk… jeg må gjøre DET først, for jeg er jo ei pyse på sånt egentlig 😉 Får ta litt vanskeligere etterhvert 🙂 Ikke noe operadronning jeg heller, men moro å se noen ganger 🙂

    9. Gry Elisabeth: Så koselig, jeg var og så Figaros Bryllup, med mamma og søster, i oktober 🙂 Artig med jenteaften 🙂 Ja, litt rar svane her ja 😀 Hi-hi

    10. Helge: Ja, du var jo skikkelig kultivert her før jul 🙂 Det hadde bilde av en sånn mannlig balettdanser også, på operaen, som man kunne putte hodet inn i et hull, og ta bilde 😀 Moro å tulle og redigere på det etterpå 🙂 Tar litt tid å finne de knappene man vil bruke,men jeg har jo tid. Ha en fin kveld 🙂

    11. He he en litt uvanlig svanesjøen, men veldig morsom. Jeg skal ikke påstå at jeg er noe opera gjenger nei, men jeg skal faktisk i operaen i februar sammen med min mor og søster. Vi skal se La Boheme og det blir sikkert koselig 🙂

    12. Aner ikke hva det koster ellers, bare vet at jeg elsker å gå. Min mor styrer med det greiene der. Hun får en katalog. Forteller hva som er bra å se, og jeg betaler….:-) hihi….og det blri mange utrolige opplevelser…:-)

    13. Teater er greit og artig, må nok se og komme meg avsted til en forestilling snart. Var jo iteateret 2 ganger før jul i fjor, men får sjekke hva som går. Kultur er viktig og kan være så mangt. Ellers er det mange muligheter innen redigering, er gøy men tar sin tid og sette seg inn i det.

    14. frustrertfrueihouston: Ja, kost meg med knapper. Du vet egentlig er jeg litt redd sånne knapper, så jeg må prøve meg i sånne LETTE programmer først, hvor det meste blir laget ved et tastetrykk 😀 Mye moro man kan lage 🙂 Som ikke krever all verdens hokus-pokus fra meg 🙂 Moro Jeg skulle ønske prisene var lavere jeg også, da hadde jeg nok gått litt oftere ja 🙂 Håper du har en fin dag 🙂

    15. Moving On: Ja, teater også er veldig gøy. Jeg er nok mer i det ja :-)og på musicaler. Og har bare vært i opera 3 ganger i mitt liv. Men liker kostymer og litt sånne greier, så har lyst til å gå mer egentlig 😀 Håper du har en fin dag 🙂 Klemmer <3

    16. For noen artige bilder! Ser ut til at du har kost deg med ulike knapper. Har aldri vært i nye Operahuset, men for hundre år siden når jeg bodde østpå, så var vi en del turer til Oslo på både musicaler og opera. Så La Bohem en gang, tror det var opera.
      Ellers har jeg vart på ballett i Riga en gang, flott og se på men skjønte ikke historien. Men opplevelsen var fin. Skulle ønske prisene lå litt lavere, sånn at jeg kunne bestilt billetter uten å tenke på hvor dyrt det er

    17. Vi har abonnement, så vi går 6 ganger i året, også tar vi en tur når det er noe vi vil se…..:-)
      Det begynner igjen i februar. Jeg elsker å gå i operaen, selv om det er dyrt…:-)

    18. cuskima: Jeg har bare vært EN gang på Operaen i Oslo jeg også, bortsett fra under min egen opptrden da 😀 Ha-ha 😀 Men jeg har vært andre steder et par ganger. Jeg er veldig glad i musicaler 🙂 Les Miserables osv. Liker det pompøse og storslåtte musikken liksom 🙂 Liker også vanlig teater. Men blir litt sjelden vi gjør det, pga er så dyre billetter egentlig. Nå skal fiske-svanen ta seg litt lunsj, og svømmer videre 😀 Ha en fantastisk dag du også 🙂

    19. hahaha fiskesvane -helt nytt dyr- eh fugl fisk?
      Elsket å se matine på tv med mamma før og gjerne opera. Tryllefløyten er en av favorittene.
      Ellers er nok Dollie sin Rockeopera i Grieghallen i Bergen det aller beste eg noen gang så<3<3<3<3
      Har ikkje vært i selve operaen i Oslo, men en drøm er opera ute på festningen i Bergen eller i de store operahusene rundt i verden . I Italia eller noe slikt
      ha en fantastisk dag!

    20. Fru Stussli: Ja, ikke sant 😀 Moooooro 😀 Jeg har hatt noen så veldig seriøse innlegg her et par dager og liker det også, men må variere litt 🙂 Så i dag er det kun fjas på gang 🙂 Programmet heter Pixlr, og bruker det på laptopen. Jeg kan foreløpig veldig lite, og det meste her er egne knapper som man bare TRYKKER på og så skjer alt av seg selv 😉 Men det er noe med å tøøøørrrrrre det også 😀 Jeg er jo ikke SÅ tøff ennå 😉 Ha en fin dag min venn <3 Stor onsdagsklem til deg også 🙂

    21. Hahaha så morsomt det ble. Photoshop er grisemoro! Er det det programmet du også bruker til redigering?
      Jeg kunne tenkt meg et skikkelig kurs i photoshop, det hadde vært noe det!!
      Stor onsdagsklem

    22. Lisbeth Pedersen: Nei, det er ikke noe sted jeg er ofte jeg heller som du vet 😀 Men moro de gangene jeg har vært 🙂 Og litt moro som ballerina da, ha-ha 😀 Koser meg med fotoredigering 🙂 Swimming away———–>
      Ha en utflytende dag om du vil 😀 Klemmer <3

    23. Jeg skulle gjerne vært i operaen, men kommer meg aldri dit. Har vært utenfor og på taket av operaen da 🙂 Eller syntes jeg det er kjekt å gå på teater.
      Men fotoredigering har jeg ikke peiling på, skulle gjerne lært det.
      Artige bilder av en litt fiskeartig-utgave Frodith 🙂
      Ha en superduperfin dag 🙂
      Klemmer

    24. Peppermint Mayhem: Ha-ha, ja jeg hadde nok egnet meg som svane, med den halsen 😀 Hi -hi men ikke når jeg blir så utflytende og svømmende 😉 Jeg skuller gjerne vært mer i opera og teater, men blir ofte litt dyrt.. Elsker kostymer, pompøse greier, og musical elsker jeg: Les Miserables og sånt 🙂 Godt nytt år til deg også <3

    25. deveny: Oi, det var noen ganger det 🙂 Herlig 🙂 Jeg vil også gå mer, få med meg mamma, for hun elsker opera 🙂 Måten de synger på 😀

    26. Jeg har aldri vært på Operaen ,derimot har jeg vært mange andre plasser å sett både ballett ,opera ,teater og konserter.
      Dette bildet av deg likte jeg godt -å du hadde deff passet som ‘svanen’ !!
      Godt nytt år frøken <3

    27. deveny: Ja, jeg er jo der som publikum jeg også 😀 Ikke stått særlig på scenen nei 😀 Men sjelden jeg er der, vært to-tre ganger til sammen i mitt liv :-). Den Le Macabre fikk jeg ikke sett.. Jeg har heller ikke brukt fotoredigering før, bare TATT bilder og ferdig med det. Men driver og lærer meg litt nå 🙂 Moro 🙂

    28. Stadig i operahen, men bare som publikum og jeg elsker å spise litt først.
      Trives både i teater og i operaen, men likte ikke Le Macabre…….
      Ingen fotoredigering på meg. Blidet blir som det er….hverken mer eller mindre…:-)

    29. Lithanna: Det er en opplevelse, selv om man ikke skjønner alt. Jeg har ikke vært ofte, men synes det har vært gøy, flotte kosteymer, teater, spiller ingen rolle med synginga, den er jeg ikke så fan av, men teateret i seg selv. Litt pompøst og overdådig. Litt herlig 🙂

    30. miastorp: Prosjektled innen IT og ballett-danser, nesten det samme 😀 helt klart 🙂 Ja, jeg synes det var moro de to gangene jeg har vært i opera og den ene på ballett 🙂 Men gjør det veldig sjelden jeg også. Noe med prisene også.. Må ville det VELDIG liksom.. Ha en utflytende dag 😀

    31. Min matgale verden: Ja, ikke sant, er forferdelig forestilling elller en ekkel virkelighets opplevelse 😀 Ha-ha 🙂 Ha en helt utflyltende og ROOOOOLIG dag 😀 klemmer <3

    32. Jeg liker veldig godt å gå i operaen :))) men gjør det alt for lite. Liker både ballett og opera. Jeg hadde bestemt meg for å bli ballettdanser da jeg var to. Dessverre fikk jeg kneskader og ble prosjektleder innen IT i stedet.. Nesten det samme da 😉

    33. Ha ha en skummel forestilling! Jeg skulle gjerne vært i operaen en tur…men kommer meg liksom aldri helt dithen… Fotoredigering er gøy:) Og du så ganske fiske-aktig der du svømte:) Ha en utflytende dag:) klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg