Noen ganger må man gå drastisk til verks… ;-)

Noen ganger må man altså TA GREP  om noen småting i livet, for at hverdagen skal bli litt lettere.. Og nå er det altså sånn, som noen allerede vet, at jeg har startet GÅ-SAKTE- aksjon.. Og det betyr som du vet HELT konkret å GÅ -SAKTE.  Bevege kroppen i et med avslappet tempo, for å stresse ned kroppen, og forhåpentligvis med DEN hjernen også….

Og noen ganger må man derfor gå drastisk til verks, og iføre seg høyhælte sko, for å få ned tempoet….. NÅ er det vel sånn for mange at høyhælte sko er “en smal sak”,og byr ikke på noe tankevirksomhet en gang…

Men for MEG byr dette på store problemer.. Med mine 173 allerede i 8. klasse, så var ikke drømme-situasjonen å være ENDA høyere enn guttene i klassen, så INGEN tid ble brukt på å øve med høyhælte sko…  Jeg ser ut som en KU når jeg går, eller som jeg før har beskrevet det:  som Per Ulv på høyhælte sko… Altså null sjanse for å ta igjen Bippe Stankelbein med hæler på… og tempoet kommer HELT naturlig ned i skilpadde-fart og bitte-litt lyd omgir meg….

For meg føles det å gå på høyhælte sko, omtrent som å bevege seg rundt på et par høyblokker…

…. Og det er jo en viss likhet, ikke sant…?  😉

Jeg har jo på et tidspunkt kjøpt meg flere par høyhælte sko, enda jeg VET jeg ikke kan gå med dem… og det ser ut for at jeg NEKTER å øve også visst.. Så det ene paret etter det andre havner i skapet, med prislappen på nærmest..

Men den seneste uka har de altså fått lufte seg litt… Fordi nå Frodith starter sin Gå-sakte-aksjon, da må man gå drastisk til verks for å få ned tempoet 😉 Og det har faktisk hjulpet.. Nå gjelder det bare å få ned tempoet  også iført joggesko… 😉

 

Har du problemer med å gå i høyhælte sko?

Har høyhælte sko hjulpet deg med noen problemer noen gang? 😉

 

 

 

48 kommentarer
    1. Ja, og så har jeg jo dette problemet med at knærne noen ganger svikter, og da går jeg ofte ned på kne for folk- noen ganger er det litt pinlig 😛 ha ha

    2. Ha ha.. Så ille er jeg nok ikke, selv om jeg har elendig balanse- men jeg tråkker ikke så ofte over (i joggesko), men jeg mister lett balansen og kan fort gå på snørra liksom 😛

    3. Hadde jeg bare sett ut som ei Ku, eller Per Ulv så hadde det jo vært kjempebra 😀 Ha ha.. Jeg kan virkelig ikke gå i slike høye sko- jeg er hysterisk latterlig ut 😛
      Men jeg har kjøpt meg joggesko med kilehæl liksom, og det er jo litt høyt, men man har likevel balansen, siden de er flate under hele, og ikke bare bakkekontant noen steder og de ene stedet nesten ikke likevel 😛 Men, sannheten er at jeg ikke går så alt for bra i de heller :O ha ha

    4. Det er jeg sikker på at du blir ^^ Det krever litt øvelse, er ingen mester jeg heller. Veldig tynne, høye hæler er ikke lett selv om jeg har brukt høye hæler en del 🙂

    5. Tatt av kvinnene: Jeg blir kanskje bedre til å gå på dem etter denne perioden 😀 Øver,bruker dem nesten hver dag denne uka, for å roe tempoet 😀 Og blir nok LITT flinkere 😀

    6. Hehe, det var kreativt! Får håpe du snart kan bytte ut de høye hælene med joggesko snart da 🙂 Som jeg sikkert har nevnt før er jeg en shortie, så høye hæler kommer godt med av og til. Bruker det lite til hverdags men nesten alltid på festeligheter 🙂

    7. Så bra, faktisk. Og, så fint hvis du klarer å bremse ned tempoet i hverdagen. Kanskje det er det som er det aller mest perfekte? I vårt strev etter å være perfekt så glemmer vi at vi er aller best når vi gjør ting ikke så himla fort… 🙂 Kos deg i høye hæler! 😀

    8. Flaggermusvinger: Nei, han har jeg ikke sett 😀 eller hørt om 😉 Men SÅ sakte går det ikke med meg altså. Men jeg hater det jo jeg også, ganske egentlig, fordi jeg ikke kan det… men hvis jeg går helt sakte klarer jeg det LITT, og det får meg til å gå så sakte som jeg trenger skjønner du. Jeg hadde et innlegg før i uka, hvor jeg snakker om gå-sakte-aksjonen min. Jeg må få ned stresset jeg føler ofte i hverdagen, og en del av det er et pålagt, unødvendig tempo, fordi man TROR man skal rekke så mye og gjøre ting så perfekt. Men jeg trenger faktisk ikke være SÅ perfekt, og trenger å roe meg ned litt. En fysisk måte å finne ro i hodet, er å bevege meg litt saktere. Og da funker faktisk høyhælte:-D

    9. Engla: Hadde høyhælte i dag også 😀 Tar de av på jobben 😉 Men til og fra øves det, og roes det 😉 Herlig 🙂 Jeg vil også ha nye gode joggesko, for det er jo det som er deilig 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    10. frustrertfrueihouston: Nei, viktig med godt regntøy 🙂 Helst med masse farger og litt varmt. Men det høres jo deilig ut at det er blitt litt varmere igjen da 🙂 Nå er vel prssregnturen over 😀

    11. Jeg hater høye hæler, og får vondt i hode/rygg av det. Noe rart som skjedde etter jeg falt og slo meg i ryggen for to år siden. Har ikke hørt om noen andre som har det problemet!
      Før gikk jeg i høye hæler, men fikk aldri noe hjelp fra dem med noe som helst så jeg savner dem ikke!
      Men jeg ble fasinert av en gå-sakte-mann som var med på Ylvis’ Norges Hærligste – hvis du fikk med deg ham? Cluet var å gå ultrasakte, altså så sakte at du godt kan bruke et minutt på å gå to skritt. Og jeg har prøvd, og ja, det er en veldig interessant opplevelse! Har du prøvd?

    12. Jeg går fortsatt rundt i mine gamle joggesko jeg, eller forresten i dag begynte jeg å bruke treningsjoggeskoene mine ute og de er ganske nye 🙂
      Håper du har hatt en fin dag med eller uten høye heler 🙂
      Du er da jammen flink som prøver da. Har gitt opp høye heler jeg…tror eg 🙂
      Kos deg og ha en fin kveld søteste frodith <3
      Klem til deg fra Engla

    13. Jeg skal ut å gå tur i skikkelig “pissregn”. Har jo med regntøy, så da er det bare å ta det på. Tempen er på vei oppover igjen, nå er det +15 her, og til helgen skal det bli knallsol og like over 20. Så da blir det nok tur med mannen og Harley-Davidson, kanskje ned til Mexicogulfen? Men først blir det altså regnværstur. “Ut på tur, aldri sur”

    14. egentlig sier fotterapeuter og fysioterapeuter at det best for folk var om vi gikk på bare ben ute og med sko inne. Dette er fordi man skal aldri gå på så flatt underlag som stuegulvet -ei da heller helt flate sko. ute får bena beveget seg i terrenget og man har ikkje skoene til å lage falsk balanse eller hindre bena i å gjøre naturlige bevegelser.
      Nå vet vi dette er upraktisk-derfor bør en gå med mange forskjellige sko i forskjellige høyder slik at vi trener og beveger føttene naturlig i forskjellige retninger enn kun joggesko, flate pumps eller herresko. Uggs og Converse er noe av det aller verste en kan gå med.
      Høye hæler ALLTID kan gjøre at senene i bena bak blir for korte over tid. At de ødelegger ryggen er eg ikkje sikker på,spørs på høyden da tenker eg , men man får en utrolig mye finere holdning i litt hæler enn i *vanlige sko* spør du meg. Om man kan gå med dem er en annen sak, men abre måten en står på 🙂

    15. frustrertfrueihouston: Ja, her går det i slowmotion ut på byen nå 😀 en snartur. Hjelper godt med høyblokk- støvletter 😉 Ha en herlig dag du også, og fyll den med noe hyggelig 🙂

    16. Her hos meg kommer “høye hæler” på nesten bare til selskapsbruk, når jeg har kjole på. Til vanlig er det typen joggesko. Er selv ganske høy (176) så føler jeg er høy nok, men av og til er det greit med litt hæler, på litt finere støvletter f.eks, da føler jeg meg litt mer feminin, eller damete om du vil. Ha en fortsatt fin langsom dag 🙂

    17. Kristin: Ja, hjelper ikke på ALT her i verden, men faktisk for meg nå: FOR STRESS 😀 Så de kan brukes til så mangt 😉 Og går jeg SAKTE ser jeg ikke SÅ mye ut som en ku heller 😀

    18. Hihi, jeg sliter også med å gå med høye hæler..prøver å late som om det er det mest naturlige i verden (de få gangene jeg bruker det), men jeg føler meg litt som en klovn 🙂
      Ikke har det hjulpet meg med noen verdensproblemer heller, men føler meg kanskje en anelse mer feminin da.. 🙂

    19. ritahobbyfoto: Neida, jeg bryr meg ikke om noe nå, jeg rusler rundt, prøver å se litt elegant ut og da får jeg ENDA lavere tempo, og det er bra for meg 🙂 Håper du får en fin dag også 🙂 Stor klem <3

    20. Livsrom: Ja, pine meg til å gå saktere, der sa du det. Både fysisk og mentalt egentlig, for det er LITT en pine nå i starten å gå så sakte også, for jeg VIL jo liksom løpe da 😀 Men jeg kjenner det hjelper på hele kroppen å ta livet mer med ro. Jeg kan LØPE når jeg skal trene.. og ikke ellers.. Hvis det gjør noe for holdningen og selvfølelsen, så kan jo det være noe 🙂 Mine hæler er sikkert ikke mer enn 5-cm, men føles som 35 for meg 😀 Lykke til hos tannlegen 🙂 Håper ingen hull 🙂 Klemmer <3

    21. miastorp: Ha-ha, narkoman knekk i knærne 😀 det er vel det jeg har tror jeg 😉 Jeg skulle tatt et lite kurs hos deg jeg også 😀 Ja, jeg er overbevist om at det er en egen kunstform 😉 Ha en fin dag Mia 🙂 Klemmer <3

    22. deveny: He-he, nei ikke jeg heller, derfor jeg likner en ku 😀 Men jeg går hvertfall sakte.. og nå har jeg jaggu fått litt bruk for dem også, så sliper de bare å være skap-mat 😀

    23. Lithanna: Ja, det er nesten ballerinasko her også for det meste :-D, eller joggesko 🙂 Men det hjalp på farta altså, og få på høyhælte sko… da måtte jeg ned i sneglefart. Sunt for hodet mitt 😉

    24. Det er bare å ta di på og gå på jobb.
      Putt ørepropper i øra om det knirkefritt eller knarker.
      Bry deg ikke om noe. 🙂
      Ønsker deg en flott dag videre. Klemm.. 🙂

    25. Hihi, ja, ja det var også en metode, pine seg selv til å gå sakte:)
      Jeg har aldri hatt noen hjelp av heler, tror jeg. Det må være på selvfølelsen i så fall. Jeg er ganske liten, så det kan nok hjelpe å komme opp i høyden. Og så syns jeg det er ganske flott. Ellers er det ikke særlig behagelig å bruke i hvert fall om vi sankker om over 8-10 cm. Litt hel sånn 5-6 cm er ganske normalt for meg, virkelig høye er bare vondt;)
      Ellers burde jeg gjøre som deg, prøve å gå litt saktere, og ikke irritere meg over alle “skilpaddene”;)
      Lykke til og ha en fin torsdag:) Her står ennå et tannlegebesøk på programmet:(
      Klem&klem<3

    26. Det å gå på høye heler er en kunst 🙂 Jeg bruker heler nesten hver dag så for meg er det ikke noe problem men når datteren min skulle prøve seg måtte hun ta et lite kurs hos meg 🙂 Hun hadde sånn narkoman knekk i knærne og det tar seg så dårlig ut 🙂

    27. Jeg ser ut som en gås på høye stilker av noen sko. Det fungerer bare ikke, må jo ha kurs i slikt. Jeg kan gå i middels høyhælte sko i en kortere periode, men da er jeg jaggu sliten i beina etterpå!
      Fåretrekker flate ballerinasko jeg 🙂

    28. Oslopadde: Ja, du er flink til å prøve LITT hæl innimellom, men som regel er jo DU på flate også 🙂 Og det er jo deiligst 🙂 He-he. Ja nå blir det lysere og lysere. Akkurat nå, klin mørkt utafor her, men det kommer seg vel snart 🙂 Klemmepaddeflat <3

    29. Fru Stussli: Vi får blåse i hvordan vi ser ut, så lenge det er til nytte for noe og vi FØLER oss bra. Det er nemlig det viktigste 🙂 Jeg likte ikke før at jeg ble så høy,og over alle andre, nå synes jeg DET er bare fint egentlig. Jeg er like høy som samboer med hælene. Men jeg TRIVES nok best i joggesko ja… så får nok få inn den rolige gangen i de også…etter hvert.. 🙂 Ja, jeg skulle vært med deg Bente, på spinning, med joggesko og spinningdrakt 😀 Men det kan jeg jo ikke 🙁 Men kanskje en annen gang 😉 Håper du får en fin dag min venn <3 Stor, vinglete klem fra Frodithen <3

    30. Jeg går i sko som er behagelige 🙂 altså ikke høye hæler, til vanlig. Men av og til – om sommeren – hender det at jeg prøver noe LITT annet. Og det blir sommer i år også! I Oslo i dag er det 3 minutter mer sol enn i går 🙂 Lysere og lysere 🙂 Ønsker deg en fin-fin torsdag 🙂

    31. Jeg er jo 180 på strømpelesten men synes høyhæltesko gjør meg rankere og er veldig godt for ryggen. Ikke at jeg vandrer rundt på sånne tynne høyblokkhæler, men en lit kraftig og passe høy hæl.
      Mulig jeg ser ut som det skjeve tårn i Pisa, men det føles bra og jeg liker det, så da bruker jeg der.
      Lenge tenkte jeg at jeg ikke kunne gå med hæler fordi jeg ble høyere enn Hr S, men når jeg ble 30 år tok jeg til fornuft og skjønte at det ikke var mitt problem. Hvis han synes jeg ble for lang kan han jo bare finne frem styltene 😀
      I dag har jeg forresten ny spinningtime <3 Gleder meg!!! Du skulle bodd her og blitt med meg frodith. Men uten de høye hælene på sykkelen 😀
      Store høye og litt vinglete klemmer 😉

    32. Helge: Ja, du hadde kanskje fått samme problemer som meg 😀 Så da hadde du fått ned tempoet hvertfall 😀 Gå-sakte på sitt beste 😀 Jeg er helt enig, liker bedre lave sko jeg også, men har fått langsommere gange av de høye hælene denne uka 🙂 Ha en fin dag 🙂 På lave sko 😀

    33. Det hadde tatt seg ut hvis jeg som mann hadde gått med høyhælte sko, så jeg hadde hatt fått problemer med det. Jeg mener det ikke er helt bra for ryggen i lengden, så må man balansere rett. Hva hvis man trår feil og trår over? Nei lave sko er best men hver sin smak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg