Glede seg OVER og glede seg TIL :-)

Nå er det jammen på tide med et lite GLEDE-SEG – innlegg igjen.. For ofte er det jo små ting i hverdagen hvertfall JEG gleder meg over.. Som

– at sola er i ferd med å komme tilbake

-at jeg har verdens beste jobb, som gir meg utfordringer og glede faktisk hver dag

-at jeg har en verdens beste kjæreste og venner

-at jeg har verdens fineste familie

-at jeg er frisk og har det godt med meg selv

-og masse , masse mer 🙂

 

Men jammen meg har jeg også noe å glede meg TIL ganske ofte også, og noen ganger skriver jeg de opp her,for å la sommerfuglen i meg virkelig få litt fart på flaksinga…

Så akkurat nå gleder jeg meg til:

-at jeg skal farge håret mitt i morgen… for etter å ha følt meg litt SÅNN i det siste

Så blir det jammen godt å få litt farger igjen:

– jeg gleder meg til å reise på landet i morgen

-jeg gleder meg til å reise på “Helsefarm” i Fredrikstad. om et par helger… som noen vet er besøk hos min venninne som bor der, og hvor vi driver intens sunnhet en helg ;- ) i tillegg til masse skravlings og kos selvfølgelig 😉


(som du ser har jeg vært der før ;-)…)

-jeg gleder meg til mange fine dager med kamera rundt halsen

-jeg gleder meg til vinterferie, og forhåpentlig ta en tur på Spa igjen da 🙂

 

Har du noe du gleder deg over, eller gleder deg TIL i nærmeste framtid?

 

 

 

 

 

52 kommentarer
    1. Ja neste helg blir det masse tull og morro her 🙂 Men det er sant som du sier, jeg prøver å finne masse å glede meg over hver eneste dag og hva er vel bedre en en suss og” jeg elsker deg” fra lykkeliten <3
      Nå skal jeg prøve å finne køya 🙂
      God natt finaste frodith <3

    2. Elin Slåen: Kos med ny liten familie-forøkelse 🙂 blir kos å se bilder av den ordentlig med de andre 🙂 Og kos med lillebror 🙂 BAAAARE kos med alle kommentarene 🙂 Ha en fin kveld Elin 🙂 Klemmer <3

    3. Jeg gleder meg til neste helg, for da skal jeg hente vårt nye, lille familiemedlem 🙂 Og da skal jeg overnatte i Lillestrøm først, for der bor Lillebroren min- sammen med vår felles mor liksom- så da får jeg sagt hei til han også, selv om han mest sannsynlig kun gleder seg fordi jeg skal ha med de to store Trollene mine 😛 Men han er minst i søskenflokken vår, så han er liksom søt uansett (selv om han blir 13 år om under 1 måned) 😛
      Og sorry alle kommentarene- jeg hadde bare mange innlegg å lese :O

    4. Engla: Ååå, så moro med Trysilvenninna, da blir det galskap der ute, kanskje jeg skal sende ut Vaniljeogpepper en tur 😀 Hi-hi.. neida, dere skal få fred for henne nå 😀 Mye deilig å kose seg med og glede seg over 🙂 Jeg har inntrykk av at du også koser det mye med ting i hverdagen 🙂 Klemmealdelesflat <3 😀

    5. Fineste frodith <3
      Ja det er så viktig å ha noe å glede seg til og glede seg over 🙂
      Jeg har massevis av ting å glede meg over og flere ting jeg gleder meg til.
      Akkurat nå gleder jeg meg over å lese bloggen din og over at det er fredag og ostepoppdag 🙂
      Noe jeg gleder meg masse, masse , masse til er at min venninne fra Trysil kommer neste helg (hun som var med og passet vaniljeogpepper)
      Ha en fortsatt fin kveld min venn <3
      Stoooorkosenestenmoseklem, hihi

    6. Gry Elisabeth: Ja, viktig med noen glede seg TIL punkter, og mer har jeg jo. OG fint å tenke over de tingene man allerede har i livet , som er kos, sette litt fokus på det innimellom, for å sette pris på hverdagene 🙂 Ha en fin fredagskveld du også 🙂 Klem <3

    7. Jo det er jo egentlig sant! Det jeg tenkte er at jeg er litt dårlig på å sette meg ned å nyte det. Men når du nevner alle de tingene brer det seg jo et stort smil om munnen min, så kanskje jeg er flinkere til å skape (og nyte) mine hverdagsgleder enn jeg tror 😀
      Åå, så heldig, rødt hår er så fint! ^^ Jeg vil også, men må vel la håret hvile litt før jeg lysner mer på det 🙂
      God kveld, klem <3

    8. Tatt av kvinnene: Jeg oppfatter deg også som en som koser deg med små ting i hverdagen egentlig. Du finner på små ting å gjøre som høres koselig ut, som ikke koster mye, og som ikke betyr å reise verden rundt nødvendigvis. Alle disse små HAPPENING -tingene dine, synes jeg er bevis på at du skaper deg HVERDAGS-lykke ganske ofte. Går på kafe, treffer venninner, for det virker som du KOSER deg da? 😀 Men vi kan nok alle bli enda flinkere hvis vi vil 😀 Ha en flott kveld Sara 🙂 Jeg har farget håret 🙂 RØDT igjen 🙂 Klemmer <3

    9. Så bra du tar litt tid å glede deg over ting i hverdagen! Det kan jeg bli MYE flinkere til :)) Men å glede meg til ting er jeg ganske god på 🙂 Gleder meg til neste uke, da skal vi i gang med minuttsfilm på skolen, så gleder jeg meg til å få et par pakker som jeg venter på i poster, påske gleder jeg meg til og ikke minst: sommer <3

    10. Moving On: Jeg har faktisk glede over det meste i hverdagen jeg, jobben, frokosten, en kaffe latte på t-banen, det gjelder egentlig mye for meg hvertfall å SE de tingene vi har rundt oss, og kose seg med de, i stedet for å hige etter så mye STØRRE og mer mer dramatisk lykke. Lykken er her og nå, og i sola i ryggen og i kaffekoppen 🙂 Ikke nødvendigvis noe STORE greier 🙂 Men litt ting å se fram til er også med på å gjøre HER og NÅ faktisk fin, noen små ferier, kanskje bare en helgetur på et spa eller en hyttetur om en liten stund, sånne ting kan få det til å flakse litt ekstra i magen, for HER og NÅ også 🙂 God fredag 🙂 Håper du har det som plommen i egget etter jobb 🙂 klem <3

    11. Vanja: Ja, du har vært på et intervju? Jeg så bare noe i overskriften på feeden, men har vært hos frisøren, og skal inn å lese snart nå på innlegget 🙂 Spent på å høre 🙂 Jeg ble rød som en rødtopp som vanlig og trives med det 🙂 Jeg nøt virkelig, frisøren er kjempehyggelig og skravla går på oss begge 😀 Ha en kjempefin helg du også 🙂 Klem <3

    12. frustrertfrueihouston: Det høres ut til å kunne bli en fin vår, med mye koselig. Sånne små helgeturer gjør susen. Trenger ikke være langt en gang 🙂 Høres deilig ut med den varmen du har 🙂 Nå er jeg snart ferdig klippet 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    13. gledet meg VELDIG over at jeg hadde sola som varmet i ryggen på vei hjem fra jobb i dag!
      det var rein lykke følelse der jeg gikk!!:)
      gleder meg til avreise om 1 uke til usa.
      gleder meg over at dyrene mine snart kommer inn og vil kose!
      det er MYE i hverdagen en har glede av, som en kan glede seg over!!:)
      likte innlegge ditt, viktig og få frem det fine og bra i en hverdag! 🙂
      GOD HELG til deg 🙂

    14. Kristin: Jeg gleder meg også veldig til våren og sommeren, bare fant ut at jeg skulle vente litt med al den gledingen over det til neste liste 😀 Litt nærmere i tid. Men gleder meg veldig til det også altså. Hadde imidlertid et mål i vintr er om å TA VINTEREN TILBAKE, på egne premisser, og det funker det også 😉

    15. Ja vi må ha ting å glede oss til. Jeg har virkelig prøvd i dag.. Å få noe mere å glede meg til. Så får vi se om resultatet blir som håpet.
      Deilig å komme til frisøren og få det på plass det lille ekstr. Nyt dagen og timen din du. Og så må jeg ønske deg en fortreffelig helg.:)

    16. Her er det masse å glede seg over: først blir det fredagskaffe med norsk damer og lunsj etterpå, i helgen skal vi kjøre motorsykkel i nydelig sol, ellers er jeg glad i familien min, barna, mannen, søsken og foreldre, venner og gode kollegaer.
      Langt frem i tid så gleder jeg meg til barna kommer på besøk hit rundt påsketider, og vi skal få til en tur til New Orleans tidlig på våren.
      Og så har vi bestilt ferge til sommeren sånn at ferien er ordnet, om det blir Italia eller Kroatia vet vi ikke enda.. Å det er masse å glede seg til! Tror dette blir en super vår! og akkurat nå skinner solen og det er +16 grader 🙂

    17. Så fint innlegg 🙂
      Det er så viktig å klare å glede seg over de små tingene i hverdagen, og ikke minst det å glede seg TIL noe 🙂
      Jeg gleder meg veldig til våren og sommeren 🙂

    18. frokenfjeldberg: Jeg der hadde du en god liste Benedicte 😀 Deilig det. Håper du bli helt frisk snart altså, så du kan begynne å glede deg enda litt mer til å reise. Kose deg masse med tantebarn, det er jo så KOOOOS 🙂 Jeg svusjer avgårde til frisøren snart 🙂 Bare litt mer jobb. Nå pause her og spiser og sjekker litt mail etc 🙂 Ha en fin dag frøken F 😉 Stor fredagsklem med smil i 🙂 <3

    19. Jeg glder meg veldig til å bli helt frisk, til å reise, til å treffe alle vennene mine før det, til å feire bursdag gang nr to og ha en ha det fest neste onsdag, til tid med tantebarn i dag og i morgen..I korthet, veldig mye jeg gleder meg over og til..Stor klem til Frodith<3

    20. Mariann Sæther Tokle: ÅÅÅ, masse både små og store ting for deg 🙂 Herlig 🙂 Alt fra medisiner til cruise, det er jo sånn som gir oss litt boooost på hverdagen, får fart på flaksinga 🙂 Ha en herlig dag 🙂 Klemmer <3

    21. Bestemors godstol: Det er bra 🙂 For hver dag er så verdifull i seg selv atte 🙂 Jeg lever også etter den filosofien 🙂 En god kopp kaffe 🙂 Litt sjokolade til 🙂 En fint hekletøy. rett og slett hverdagen med alt sitt 🙂 Kose deg med gode fredagen vår, den er aller ,aller best 🙂 klem <3

    22. ritahobbyfoto: Like greit til å ble ferdig med sånne operasjoner, det er litt grå og ekle sommerfugler i forkant av de, jeg hadde jo en nylig som du husker. Men man kan glede seg til hvor bra det blir etterpå , når det er unnagjort og ikke skal plage deg mer 🙂 Jeg skal sikkert en tur til Drøbak i løpet av våren 😀 Klemmer <3

    23. Å ja, det gledes:) Jeg skal øke medisin, jeg gleder meg til å få mer energi. Jeg skal til Tenerife om to uker, tjohoi. Jeg har bestilt cruise til sommeren sammen med barn og barnebarn. Neste lørdag skal lokalrevyen jeg er med i motta kulturprisen, det blir gjevt. Vi skal lage ny revy som skal fremføres helga før palmehelga. Jeg skal på skrivekurs for revytekstskrivere med folk fra hele landet. osv osv, åja vi gleder oss til mye både smått og stort:)

    24. deveny: Herlige gleder, det er sånne jeg har også, god frokost med egg i helga, en tur i skogen, rett og slett de næreste tingene 🙂

    25. miastorp: Ja, det er deilig med fredager, faktisk ukens beste dag spør du meg 🙂 Helt fra starten av 😀 Ha en fargerik dag du også 🙂 Stor fredagsklem <3

    26. Fru Stussli: Helsefarmen ser ikke ut til å bli før i mars, men jeg gleder meg likevel 😀 SÅÅÅ fin listen din var 🙂 Masse fine ting å glede seg over, og masse å glede seg TIL. Jeg kjenner jeg ble nesten glad over DIN liste til og med, enda jeg har ikke katt eller barn en gang, men er jammen glad for at DU har det 🙂 Jeg gleder meg til vi skal treffes også, og håper det kan bli i løpet av våren en gang 🙂 Stor god og glad klem til deg min venn <3

    27. ladyaugust: Ja, deilig med fiiffing, jeg skal legge den avkuttede svanehalsen i deg fæle vasken
      :-D, men jeg kjenner frisøren så tror det går bra 🙂 Jeg gleder meg også over å ha funnet så mye hyggelige folk her inne, og blant annet at jeg fant deg også søs <3 Og så er jeg glad for at du er tipp-topp og jeg er tipp-topp. Nå er det fredag og det er jo en glede i seg selv 😀 OG snart er det lørdag og vi kan glede oss til DEN 🙂 Ha en herlig dag :-)Stor klemmeflatklem og søsklemmen <3

    28. Helge: Ja, på en måte er det jo greit med tannlegen også, så blir man jo ferdig med det 🙂 Og tennene har fått en sjekk 🙂 Veldig moro at du gleder deg til fotoutstillingen da 🙂 Jeg må nok vente litt, tenkte å se om det ble noe mer snø kanskje, og må hvile litt mer etter kalenderen først. men SÅ er jeg klar. Så jeg skal si i fra med STORE BOKSTAVER, og svær annonsering, så bra du har med øyne og øre 🙂 Ha en fin dag 🙂

    29. Jeg gleder meg til hver eneste dag for jeg vet aldri hva dagen bringer av glede og utfordringer.
      Tror det er viktig at vi tar godt vare på de små gledene i hverdagen… har jeg noen spesielle ting jeg gleder meg til…hmmm….. ikke helt sikker enda men det holder å glede seg til hverdagens morsomme ting :))

    30. He he , det er bra å ha noe å glede seg til.
      Jeg gleder meg og gruer meg til noe snart skal jeg operere.
      Gleder meg til å ha gjort det men ikke til etterpå og ikke får trent osv 🙁 uff….
      Men deilig å bli kvitt alt problemene der .
      Får håpe du tar tur til Drøbak om ikke alt for lenge også da 😉 klemmer, 🙂

    31. En helg med extreme sunnhet med en venninne høres ut herlig ut. Med kamera rundt halsen høres det perfekt ut 😀
      Kos deg max!!
      Åh jeg har så masse å glede meg til!!!
      Jeg skal på et spennende møte 09.45 i dag 😀
      Åsså skal jeg treffe frodith in real life i 2014 😉
      Åsså skal jeg til New York på jobb/ferie i påsken *fnise høyt av skrekkblandet fryd*
      Åsså blir jeg nesten voksen i sommer og det skal feires med en spesiell tur som starter i London.
      Åsså er jeg på vei rundt Sveits og gleder meg til hver etappe
      Åsså skal jeg ha morsomme svømmekurs med de flotteste barna.
      Åsså skal jeg på Opera.
      Jeg gleder meg over
      Den beste kjæresten. Hr Stussli <3
      Den beste datteren. Frøken <3
      Den beste datteren. Junior <3
      Venner
      Bloggvenner
      Stusslihuset vårt
      Symaskinen min
      Heklekrokene og strikkepinnen
      Freddy Medi, Luna Appel og Vilde Mokka <3
      Og masse masse mer!
      Åh nå ble jeg glad av å tenke på alt jeg gleder meg over og alt jeg gleder meg til 😀
      Stoooooooor gladklem til verdens fineste frodith <3

    32. Mornings søs 😀 Det er godt å få fiffa seg litt opp. Jeg farga håret for noen dager siden, sort igjen men jeg vil myyyye heller ha rødt altså 😀 Nå først gleder jeg meg til helg og å sove lenge, så gleder jeg meg til ? akkurat nå faktisk, bare å sitte og surfe litt blogger og våkne og kose meg med dagen og så er jeg såå takknemmlig for at jeg fant deg og at jeg kjenner meg tipptopp 😀 God klæm og good helg <3

    33. Gleder meg faktisk til tannlegen enten om det blir ros eller ris derfra, gleder meg også til kleskjøp iløpet av et par dager, trenger et par bukser samt en pen genser. Og gleder meg til neste fotoutstiling på bloggen din. Leste at den kom snart, jeg har ører, øyne og kamera klare.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg