En deilig dag…

Lørdag var en deilig dag. Snøen hadde kommet, jeg hadde høyhælte sko som fikk meg til  å gå sakte, og det var ingen store sjanser for at jeg skulle verken falle på snørra ELLER fly for fort. Jeg har en stygg, men varm dunjakke, og denne tok jeg på vei ut på landet. Der snøen ikke ligger med så høye snøskavler som da jeg vokste opp.. 😉


(liten Frodith…)

Det var rett og slett bare en kosedag,innenfor disse veggene,  med fine damene i familien: Mamma, søsteren min og meg 🙂

Mamma og meg i jula


Jeg og søsteren min i Operaen før jul 🙂

 

Vi hadde nærmest en liten syklubb der ute på landet i går, heklet og strikket og jeg er snart ferdig med denne tunikaen, som jeg viste dere “planen” til tidligere.. Viser deg kanskje et litte underveis-bilde i morgen, hvis jeg har fått ferdig NOE mer 😀

Men fra en jenteaktivitet til en annen…. VI dro på shopping 😀  Denne gangen var det ikke MEG som var den ivrigste på å dra, men mamma…men likevel kom jeg hjem med en pose full med nytt. Og i tillegg til nyfarget hår på frredag, så må det vel sies at dette har nærmest vært en BLI NY -helg 😉


Nytt hår på fredag…


Ny blå-grå tunika/kjole, fin med tights og høyhælte sko jeg ikke kan gå på 😀


Topp med rynke-snorer…

Alt var selvfølgelig veldig billig,  og knapt litt over 200 kr til sammen 🙂


Og denne fikk jeg penger til av mamma 🙂 

En skikkelig kos dag, med to av de jeg er mest glad i rundt meg  <3

 

Gjorde du noe hyggelig i går 🙂

 


55 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Tusen takk for linker 🙂 Ja, jeg har også tenkt at det er for å tjene penger mest 🙂 men det kan jo virke LIKEVEL 😀

    2. Min matgale verden: Ja, nå sitter jeg her, helt varm i kinnene etter tur 🙂 OG koser meg med hekling og bloggen litt innimellom. Var LEEENGE ute i dag. Fikk kanskje ikke SÅÅÅ mange fine bilder,men godt med luft var det uansett 😀 Deilig dag i går med mamma og store-søs ja. Og deilig å shoppe billig. og dette er faktisk ting jeg kommer til å bruke mye også, den jeans-blå-fargete kjole/tunikaen er veldig søt på Og stikker ikke 😀 Så koselig med dere alle på tur da 🙂 Høres fint ut med en sånn stund 🙂 Helt enig, tur er tidenfor samtaler. For da går man der, side om side, uten å sitte å stirre på hverandre, go da kommer ting ut lettere og på en annen måte tror jeg 🙂 Tur er mental pleie, lure nordmenn som fant opp det 😀 Stor klem til deg min venn <3

    3. Åh, så koselige bilder. Mammaen din var flott, og så så hun så snill ut…og det er vel klart hun er, for hun er jo DIN mor:) Heftig shopping, og så billig. Elsker billig shopping, merker er ikke så viktig, jeg vil ha noe jeg liker, og noe jeg faktisk kan la vær å like etter en stund, uten at jeg MÅ bruke det, for det var jo så dyrt merke… Jeg var på bytting i går, byttet kakesprøyten, som jeg fikk to av, i splitter ny stekepanne….perfekt:) Og idag har vi vært på tur, hele familien. Koselig å gå på tur med Guttene, for da får vi snakket så godt sammen. Er ikke alltid så lett å være ungdom:) Endelig har vi fått litt vinter, og da mener jeg litt kaldere, og ikke +10* som vi har hatt i det siste. Vi gikk helt til vi kom i solen:) Ha en herlig kveld, du har jo og vært på tur i dag, og da blir det desto bedre å kroe seg i sofaen etterpå:) klemmer..

    4. Tatt av kvinnene: Kanskje jeg må bli litt flinkere med det jeg også, det skal jo hjelpe, men jeg blir så sløv med sånt etterhvert… Og dyrt tenker jeg. Men det hjelper jo sikkert. Må ned å kjøpe på mandag 🙂 Jepp!

    5. ladyaugust: GUTTENE, som i Ole- Dole og Doffen? 😀 ha-ha.. neida, vet hvilke gutter det er snakk om. Er bare så morsomt når folk snakker om Guttene,da er det liksom Donalds gutter ;-D Kose deg med guttene fineste-søs <3 Jeg har vært ute i kulda i 3 timer og tatt bilder og NOEN kanskje ble LITT fine 😀 men frisk luft fikk jeg hvertfall 😀 Hi-hi OG skravling med Oslopadda,venninna mi 🙂 Nå skal det hekles tunika 😀 Kosemoseklemmer i bøttevis <3

    6. Fiiineste søs med de herlige bildene og familien med den søte mammaen <3 Kooozmoz og ha en nydelig dag, nå dukker gutta innom så swooooosj <3 og klæmmer 😀

    7. Det kan jeg tenke meg ^^ Ja, det er det kjipe med sånn farge, at den ikke sitter i så lenge. Men jeg startet å bruke fargebevarende shampoo og balsam sist jeg farget det hos frisøren og det hjalp faktisk veldig, først nå på nyåret har den begynt å blasne helt! 🙂

    8. frustrertfrueihouston: Åå, det høres rimelig deilig ut å ta en tur til bassenget for å sole seg. Her var det minus 6 i dag, og tur i snøen. Men koselig det også. Masse bilder 🙂 Og frosne hender 😀 Ja, det var veldig kos i går, og vi har en del sånne dager faktisk 🙂 Ha en deilig dag ved basssenget om det blir 🙂 Klem fra meg <3

    9. For en koselig dag! Og koselige bilder av dere alle tre! Tenker det er godt for alle å ha sånne jentedager, med skravling, håndarbeid, mimring, shopping, mat og kos. Det blir i alle fall en del mimring i vår familie når vi møtes.
      Min dag har akkurat startet, så foreløpig er den planløs. Vet bare om middag på restaurant, og det er lenge til. Blir det varmt nok, tar jeg med en bok bort til bassenget og koser meg i solen. Vannet er ikke oppvarmet så det holder jeg meg unna enda. God søndag! Klem fra Grete

    10. Tatt av kvinnene: Ja, deilig med en bli ny dag 🙂 Jeg er jo bare så rød i håret i noen uker, så forsvinner det … Og dyrt.. Men jeg koser meg veldig i de ukene da:-D Liker å ha det sånn 😉

    11. For en koselig lørdag! Shopping, familie og landlige omgivelser 🙂 Nå har du skikkelig knall farget på håret igjen ja! Det er vel aldri pent å være misunnelig, men er faktisk litt misunnelig nå, det ble veldig fint 🙂 Og kule nye topper til en billig penge! 😀

    12. cuskima: Jeg har ikke vært bambi hvertfall 😉 Store tjukke gore-tex, deilig og varmt. Bare kaldt på hendene 😀 Ja, jeg gleder meg til å få ferdig tunikaen jeg også. Blir en tjukk-variant av det jeg tegnet 😉

    13. Moving On: Ja, lov å si stakkar 😀 Jeg var 54 cm lang også 😉 Det var deilig ute, i dunjakke og votter. Og var iskald på hendene når jeg tok bilder, men LITT må man lide 😀 Har ikke fått sett på bildene ennå 😛

    14. Var ute og luftet hundene og det er knallhard snø ute. Det liker de ikkje så godt. Blir vondt på potene og de går rundt og sliter litt med beina -litt bambi på is
      Gleder meg til å se tunikaen din eg uansett 😀
      Sol har vi også -litt til :))

    15. Tuller du!!
      kan jeg få lov til og si – stakkars mamman din- ? hahaha
      ååh, hørtes koslig ut igrunn, vertfall når sola er sånn som den har vært i dag, men snøe og alt.
      bare traske å gå, alene surre og kose seg ute..
      det hørtes koslig og fint ut jo!! 🙂
      Ble det masse bra bilder? 🙂

    16. Moving On: Ja, jeg var en ordentlig rundt trulte som liten. Veide 5, 5 kg når jeg ble født 😀 Ha-ha. VI koser oss sånn ganske mye nå om dagen. Blir en del i helger eller ferier og noen ganger midt i uka, av litt forskjellige årsaker 🙂 Flink på treningssenteret da 🙂 Jeg har ikke gjort noe sånt,men vært ute i 2 timer i kulda i dag 😉 Og tatt bilder. Fin sol, frister det ikke litt ? hi-hi

    17. deveny: Ja-ja, velkommen tilbake til hverdagen her hjemme i kulda 🙂 Men fint her også da 🙂 Og du har nok mange gode minner å ta med videre 🙂

    18. cuskima: Nei, men veldig MYE er ferdig. Kanskjeg jeg viser litt underveis-bilde på tunikaen i morgen 🙂 Må få gjort litt mer på den. OG den blir ikke SÅNN, men noe blir det da 😉

    19. frokenfjeldberg: Ja er ikke mamma flott. Hun er over 80 liksom, og så fiiin 🙂 VI koste oss veldig altså 🙂 Jeg kommer innom så klart 🙂 Må bare ordne litt her først 🙂 I Blogg-leiligheten 😉 Stor klem til deg også <3

    20. ååh, lille frodtih , me dee søteste bollekinnene da!! alldeles søt og nydelig!!
      Hørtes ut som en koslig dag du hadde sammen med familien din.
      slike dager er koslige, fine og verdifulle! 🙂
      Her var det bare en tur på treningssenteret og sofa varmer resten av kvelden! 🙂
      men det var YPPERLIG det for meg i går 😀
      så tar en reprise av det i dag <3 mahaha

    21. Lithanna: Skikkelig tjukkk trulte 😀 Ha-ha.. Men det strakk seg litt etterhvert 🙂 Her er det også snø,og jeg har vært ute i den i timesvis nå 😀

    22. Doodles: Jeg har ikke mønster 😀 Bare tar det på frihånd, tenker litt, og prøver på kroppen. Jeg orker ikke oppskrifter. Så jeg hekler i vei, og ser hvordan det blir. Den blir nok ikke SÅÅÅ fin som på tegningen tror jeg… men NOE blir det da, og er kommet LAAANGT 😉 Ja, glad i søster og mamma. Fin gjeng 🙂 koser oss vi. Ha en fin dag 🙂

    23. Livsrom: Ja, i går ble jeg skikkelig ny, og det er litt deilig nå midt på vinteren. Frisøren er fantastisk koselig også, så det var en fin fredag ettermiddag 🙂 Jeg har fått dratt meg ut på en fotosafari idag, var så kaldt på hendene at jeg hadde helt vondt i dem, men man må ofre litt for fine bilder 😀 Håper de ble fine også 😀 VI brukte nesten 2 timer på 3, 3 km… Det sier litt om tempoet. Ble mest tatt bilder 😉 Ha en fortsatt fin søndag du også. Håper du får trent litt, pleier jo å hjelpe sier du 🙂 Klemmer <3

    24. Fru Stussli: Ja, vi koser oss veldig på jentedagene våre 🙂 Og det blir noen innimellom. Vi tar jo gjene litt fotosafari samtidig, jeg og søsteren min. Men i går var det kun shopping og hekling som sto i fokus 😀 Mamma strikker sokker i mange farger, søsteren min strikker lomme-tøfler og jeg hekler tunika 😀 Og skikkelig kos med litt shopping også. Vi var ikke vanskelige å be 😀 Jeg er sikker på du og Hr hadde en kjempekos tur langs Glomma, godt med luft, visuelle inntrykk og masse skravling. Vi prater hvertfall ganske mye når vi går sånn 😀 Kose deg med frøken i svømmehallen, det blir deilig. Jeg har vært ute på liten fotosafari med Oslopadda 😀 Min venninne 🙂 Tur-friske-klemmer på vei 😀 <3

    25. Såå utrolig koselig.Din mor var en nydelig dame og du og din søster kan jeg bare se på og skjønne at dere er like..;O);P Jeg har gjort mange koselige ting, du kan lese om det hvis du kommer innom en tur..;O);P STor klem fra Frokna<3

    26. Ser ut som du har hatt en fin dag sammen med dine kjære:) Og så er du jo nesten som ny også:) Ny og fresh på håret, og nye flotte og anvendelige plagg i garderoben:) Ser unektelig bra ut:)
      Jeg sliter litt med “den svikefulle” (kroppen) nå om dagen, men håper jeg å jage den på treningsrommet snart. Kanskje den bedrer seg da?
      Ha en fortsatt fin søndag:)
      Klemmer<3

    27. miastorp: SKikkelig deilig med nytt hår 🙂 Nå er jeg på vei med ull og dunkåpe ut i verden for å knipse bilder 🙂 Deilig sol og venninne på tur. Ikke noe kan bli bedre 🙂 To kokebøker, gleder meg til å høre om du tryller fram noe godt 🙂 Ha en herlig sønda i sol og glede, Mia 🙂 Klem <3

    28. Helge: Man får komme seg ut mens det enda er sol og litt snø. Kameraet er i lomma, og ull fra inneers til ytterst… nesten.. ca -6 her også. Bra fotovær vil jeg tro. Du har vært effektiv allerede. Ha en fin dag du også:-)

    29. Høres ut som en super dag 🙂 og så mye fint du fikk deg! Veldig fin på håret også. Deilig med “nytt” hår 🙂 jeg var i byen og bytta en julegave men fikk jo med meg litt mer hjem da… Skulle bytte en bok og siden det var halv pris på meste parten i butikken ble det tre bøker! To koke bøker.. Så da blir det mye ny mat fremover. Bra jeg ikke driver med all den slankingen som folk er så opptatt av 😉 ha en super søndag 🙂 <3

    30. Det var fine klær du fikk der. Det er en søt familie du har, tidligere har du lagt ut bilde av bror din og nevøen din.En pen klok familie. I dag har det kommet 10 cm med snø men den forsvinner kanskje sola er på vei og minus 6 gr. Må få rydda litt etter turen i går, gikk 4 km tilsammen og det var nok det. Må ta en tur ut idag etterhvert. I går så vaska jeg en sykkel godt samt kjøkkenet veldig godt. Ha en fin dag.

    31. For noen herlige damer!!!
      Høres så koselig ut når dere har disse jentedagene deres <3
      Shopping der mamma kjøper klær til deg <3 Sånn gjør min mamma til meg også og da blir jeg jo lillejenta hennes igjen 🙂 Kan jeg ikke få kjøpe denne til deg Bente, du er så fin i den, sier hun <3 Åh fine mammaord!! Blir aldri for voksen for å være barnet hennes <3
      Nå gleder jeg meg skikkelig til å se tunikaen <3 Flinkeste deg som bare kan hekle slikt uten mønster. Jeg er jo en mønsterslave og det blir ikke det samme!
      I går gikk jeg lang tur langs Glomma sammen med Hr Stussli. Det er alltid hyggelig!
      I dag er det svømmehallen som står for tur. Jeg og Frøken Stussli elsker jo svømmehallen. Vårt andre hjem <3
      Ha en strålende søndag fine frodith <3
      Stooooor søndagsklem med sukker på

    32. foreignerat50: Det hørtes ut som en aktiv dag 🙂 Jeg heklet også MYE 😀 Og nå begynner den å nærme seg en tunika 🙂 I dag skal jeg også hekle, men først litt ut i været og ta bilder 🙂 Ha en fin dag 🙂

    33. Så koselig å se familien din. Dere er søte alle sammen.
      artig å dra på shopping turer. Jeg liker også å handle særlig når det er på tilbud:)
      I går var det badevask, klesvask, blogging, hekling og filmtitting for meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg