“Bikkje”-kaldt og vakkert :-)

I dag var det bikkjekaldt ute… Det er det vi kaldte det før, når det var så kaldt at vi fikk negl-sprett av å være ute… Og i dag var det nesten det.. Ikke at det var over 30 kuldegrader.. Neida… det var så vidt de blå beveget seg ned mot minus 8-9 liksom… Men når man er blitt vant med + 12 midt på vinteren, så føles en hver kald en -som bikkjer… Og jeg beveget meg langs vann, nærmere bestemt Sognsvann.. og da er det nesten “livsfarlig” å ta av seg vottene altså…Hvertfall spratt neglene mine i “ett sett” ..

Vel, det ble hvertfall noen fine bilder av det, så man må lide litt, skal man få resultater…og ville jeg hatt enda bedre bilder, måtte jeg lidd enda litt mer….;-) 

Dagen var full av vinter, på alle måter. Synet var fylt av snø og fint blått lys… den knitret når vi gikk, og klukket fra bekken under isen..  og det BET i kinnene… Det er vinter det!! Som står på egne bein… vakker som bare det <3

Nå koser jeg meg i varm sofakrok… Men den hadde ikke vært SÅ god,om jeg ikke hadde vært ute i BIKKJE-kulda i dag 😉

Har du vært ute i vinteren i dag? Eller kost deg inne? 

 


48 kommentarer
    1. Vanja: Ja, fint med litt snø og spesielt om det er sol også. Her ganske grått noen dager… Gleder meg til å få tatt noe mer bilder 🙂

    2. Vinterlandskapet er så utrolig vakkert. Jeg digger de bildene en får da.
      Gleder meg over at solen er kommet mere frem også. Vært mye regn.:)

    3. Tatt av kvinnene: Ja, jeg er bofast i den stygge dunjakka om dagen, vurderer hver dag og ta noe FINT på meg… men forskaster det to minutter etterpå.. vil heller være varm enn fin 😀

    4. Endelig kom vinteren 🙂 Var ute på OSTV i kveld og den turen ble en kald fornøyelse selv med superundertøy! Haha, er jo ikke vant til sånt vær 🙂 Selv om det er litt kaldt så er det i hvert fall litt fint å se på 🙂

    5. Elin Slåen: 🙂 Du må lese svare litt på innlegget mitt i dag altså, det er litt i din gate tror jeg 😀 Ha-ha… hvis du har tid så klart 😀

    6. Oslopadde: Ja, du var jammen med og gikk, og det var kjempekos, og stakkars fingrene fikk litt hjelp av Oslopadda 😀 Herlig tur. Takk for turen <3 Klemmepaddeflat <3

    7. var en liten tur ute i går, jeg og – på Sognsvann! Frøs nok ikke så mye som deg, for du er litt mer fotogal, men jeg tok et par bilder, jeg og 🙂 og de ble fine 🙂 Takk for turen!

    8. frustrertfrueihouston: Deilig å høre du har kost deg likevel. Man koser seg med det som blir liksom 🙂 Det er rett innstilling det 🙂 Ja, den vinteren her kom bare nå på fredag, og ligger ennå 😀 Så måtte forte meg ut å knipse den 😀 Spørs hvor lenge den blir liggende 🙂 Ha en fin mandag når du våkner <3

    9. Det er nesten så jeg savner vinter når jeg ser disse fantastiske bildene. Sånn vinter liker jeg, det er bare å kle seg godt med masse ull. Men fingrene har nok fått gjennomgått skjønner jeg. Her ble det ikke fullt så fint som de meldte, så det ble en ny tur på motorsykkel. Men det var litt vel mye vind i dag. Men vi har spist på restaurant og kost oss likevel.

    10. Kristin: Nei, jeg må innrømme det var stor knekke-brød-følelse i fingrene noen ganger der 😉 Men må lide for å få noen bilder 😀 Fikk det som virkelig VAR vinteren hvertfall , på linsen 🙂 God natt <3

    11. Så flotte vinterbilder! <3
      Jeg var ute en bitteliten tur i dag, men -11 fristet ikke til å ta så mye bilder..;) Her er det også et sjokk ift temperatur sammenlignet med tidligere i uken.

    12. ritahobbyfoto: Ja, man får bare kle seg skikkelig godt. Dunjakka er fast påkledning nå.. liker den ikke , men den er jo varm da 😀 Ja, jeg hadde fine roser også i dag, eneste blomstene her i huset 😀 Ha-ha Ble jo noen fine bilder hvertfall 🙂

    13. lulltove: Takk, ja det var vakkert, blått og kaldt ute i dag, som en helt ordentlig vinter.Og jeg er frisk som en fisk, så jeg kan være litt ute. Men alle dere andre får holde dere inne og bli friske først 🙂 Det blir nok mange fine blå dager i januar og februar, mye muligheter for fine turer og bilder 🙂

    14. miastorp: Her i blokka er det så varmt og umulig å skru ned, så her går jeg nesten i bikini… 😀 Men ellers var det skikkelig kaldt ute i dag,men det ble jo noen vinter-klare bilder av det da 🙂 Koste meg for det meste, bare bittelitt knekkebrød-fingre en stund der 😉 Ha en fin og varm kveld du også 🙂 Klem <3

    15. frokenfjeldberg: Nei, DU får holde deg inne altså 😀 Ikke noe tull på deg 😀 Må bli frisk nå du. Jeg blir jo ikke syk, så jeg kan herje litt ute 😀 Stor klem tilbake <3

    16. Livsrom: Neida, jeg er IKKE så glad i det jeg heller vettu, EGENTLIG, jobber iherdig med saken i år 😀 Men jeg kunne nesten glemme hvor kjipt det var en liten periode når jeg drev med bildene, for DET var mer gøy enn kulda var fæl…helt til fingrene ble som knekkebrød…:-D Da måtte jeg slutte 😉 Ha en fin kveld du også 🙂 Jeg hekler fletta av meg her på en tunika 🙂 Klemmer <3

    17. Fru Stussli: Ja, det var veldig blått og veldig fint lys i dag. Både blått og gult på et slags vis 🙂 Deilig med svømmetrim, gleder meg til jeg skal det igjen 🙂 Å jasså, NOEN har tatt saksa di 😀 Ja, det er ikke så greit med sånne sakser, jeg surrer rundt med den til alt jeg også, og plutselig kan den ikke klippe noenting 😀 Tenker du gleder deg til du kommer igang jeg 😀 Og JEG gleder meg til å SE 😀 Kose deg du også Bente 🙂 Her blir kommende uke full av anderledes ting, litt av hvert både på jobb og privat så uka går nok fort 😉 klemmeflatest <3

    18. flotte vinterbilder du har tatt.
      deilig å være ute, selv om det er kaldt.
      må kle seg litt bedre også da. men godt når man kommer inn.
      å kjenner di røde rosene kommer i kinnene etter en flott tur ute i fin været.

    19. Vakre og kalde blå bilder 🙂 Jeg har sittet inne og frosset tenkt kanskje at det var lurt å ta det helt med ro sånn at bakseluskene ikke skulle få overtaket igjen. Håper at det kommer mange vakre blå dager framover 🙂

    20. Ja det har vært en flott vinter dag 🙂 fine vinter bilder! Vi har vært ute og jeg er fremdeles kald ennå jeg har teppe og drukket varm te… Har nok fått frosk i meg 😉 men helt enig i at det er en god følelse å ha vært ute 🙂 ha en varm kveld <3

    21. Så mange fine bilder! Selv om jeg ikke liker vinteren, må jeg likevel innrømme at det gir et vakkert landskap, når snøen ligger hvit og klar på bakken 🙂

    22. Nydelig vær og nydelige bilder, men kaldt ja..;O);P Jeg har ikke vært ute i dag fordi jeg orker ikke forverre min form, den er smått om sen på bedringens vei..Utrolig..Har sittet i vanvittig lenge dette sykdomsstyret her, siden 9 desember..Kjedelig altså..;O) Men nå ser det ut til å være på retur..;O);P Klem til deg<3

    23. Ikke vært nevneverdig ute i dag, men gud for en deilig og ren luft det er ute. Kjente det langt ned i lungene så rimen satt seg fast på alveolene der inne 😛

    24. Nydelige vinterbilder:):), men kalde, brrrrr. Du får unnskylde at jeg ikke er så veldig glad i snø og kulde. Men det skal ikke være til forkleinelse for dine bilder, for de var virkelig vakre:):) Og siden jeg kan nyte dem innendørs, går det bra…..
      Ja, det koster å være fotograf i vinterkulda.
      Nei, holder meg om mulig inne i slikt vær, hihi. Ganske pinglet, for har ikke mer enn minus 5-6 gr her;)
      Ha en fin kveld videre:) Klemmer<3

    25. Så fine vinterbilder 🙂 Er vakkert når snøen kommer og det er kaldt. Blir så rent og lyst og blått..
      Jeg har ikke vært ut i dag. Tok trimmen i svømmehallen og koste meg med det.
      Nå i kveld har jeg startet nok et sømprosjekt, men så hadde noen brukt saksa mi til noe den ikke skulle vært brukt til, så prosjektet må utsettes til fruen får ny saks…
      Jeg får klippe mønster så lenge..
      Ha en finfin søndagskveld i sofakroken 🙂
      klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg