Ladestasjon.. ;-)

I fjor en gang så ønsket jeg meg et sted, hvor jeg kunne gå innom å lade… et sted hvor man kunne gå vekk fra dagens jag, mas og raske tempo….. Et lite rom hvor man kunne gå inn, kanskje legge seg ned…ta på seg ONE-piece-kosedress, tasse rundt  og få litt påfyll av ny energi på en måte .. Det hadde vært noe det… en haug med ladestasjoner, plassert rundt omkring… som vi kunne ta plass i når vi måtte ønske det..

 
Men det FINNES jo ikke sånne stasjoner ennå…enda jeg har planer om å bli rik på å lage noen sånne her i byen 😉

Foreløpig må du derimot ordne deg på annet vis og på egen hånd… det finnes ingen  “Drive-in” eller “Walk-in”  for dette sånn rent fysisk… MEN…

Jeg har selvfølgelig funnet min måte for påfyll av energi jeg.. Det ene er gå -sakte-aksjonene mine som du kjenner til (les HER)…Og det andre er jo fakstisk dette med å ta vinteren tilbake, og å dra på fotosafari. Ingenting er mer avslappende, avstressende og gir mer påfyll enn å dra på safari med noen du liker… å ta bilder. Det kan være kjæresten, søsteren, en god venninne, mamma eller datteren…… Man går der og småsludrer, tenker på ingenting, kanskje får ut noen småfrustrasjoner fra dagens jag og mas, men i hovedsak tenker man på null og niks av vanskelige ting, fordi hodet er i fullt fokus om å finne flotte motiver, flotte vinkler, beste lyset… Så da ligger man der da med dunkåpe på, langt nede i snøgropene, ruller rundt, titter oppover og nedover, får snø i ansiktet og tenker på nesten ingenting. 

På slutten av dagen er man kanskje litt kald i rumpa, litt sliten i føttene, MEN man har fått fullt påfyll mentalt. Og er fullt klar til å ta fatt på en ny uke: Her ser du resultatet av gårsdagens mentale påfyll 😉

1)Mye vakkert som speiler seg

2)Flotte marshmellows på vannet 😉


3) Snø og is- vakkert


4) Vannet fester seg i trærne og blir is som blinker


6) Kaldt er vakkert


7) Det nedisete huset fra forrige helg, tatt fra litt andre vinkler. Is-slottet


8) Frosne fjær?…


9) 


10) Og et forfrossent vindu… 😉

 

Har du en hobby eller aktivitet som føles som en mental ladestasjon?

 

 

58 kommentarer
    1. Det som får meg i en annen verden, til å glemme ting, som lader meg opp, sånn at jeg får en god start igjen, må jeg si er sang. Ja for meg er sang det som er min “Drive in” for energi! 😉
      Peace and Love ❤

    2. Ja unn deg en slik dag i vinterferien, høres aldeles ikke feil ut i det hele tatt.
      så bra du blir glad, ikke noe er kosligere og høre det!
      =)

    3. Kristin: Ja, trening, og frisk luft er tingen. Og når jeg samtidig kan gjøre noe “kreativt” ute, som foto, da er det topp 😉 Jeg skulle nok Lært meg å gå litt på ski igjen, men har ikke ski. Ha en fin søndag 🙂

    4. Det hadde vært noe med en slik ladestasjon ja 😉
      Men det er ekstra viktig å finne ting som gir energi tilbake, når disse stasjonene ikke finens (foreløpig?;)). Det var jo veldig mye fine bilder du har tatt på fotosafari 🙂
      For min del er nok fotball en slik “ladestasjon”, sammen med turer i skog og mark 🙂 Jeg er ikke like flink til sistnevnte nå på vinterstid, så der bør jeg bli bedre 🙂
      Ha en flott søndagskveld <3

    5. Moving On: jeg følte som alt av spenninger forsvant ut av kroppen, tror jeg må på sånn i vinterferien 😉 Åå, jeg blir glad for det ned bildene <3

    6. Livsrom: jeg er veldig glad jeg ikke har noe sånt som stjeler ekstra. Jeg synes du er flink jeg Liv, du går på likevel du <3 Ja, det er skikkelig kos med foto turer, og jeg får Lært litt mer fra gang til gang føler jeg 🙂 Jeg er hos mamma og skal være til i morgen 🙂 Klemmer <3

    7. haha ja gjør det 🙂
      ååh, aromaterapi er kanskje noe annet ja, det har jeg aldri prøvd, så de er sikkert noe helt annet en vond massasje.. haha ( jeg er veldig stiv i nakke og skulder)
      ja likte de veldig godt!:)

    8. Det er veldig koselig å se alle de flotte bildene dine. Du har fanget mange fine motiver:) Og det er veldig hyggelig at du koser deg slik på disse turene:)
      For egen del vet jeg ikke helt jeg Frodith. Jeg syns jeg har mange laddestasjoner, men blir liksom aldri fulladdet. Jeg savner energien, gnisten og overskuddet jeg hadde en gang. Jeg har en mistanke om at jeg har en tyv som driver og stjeler fra meg…..hehe. En overledning eller noe, også kalt smerter;) Får nok bare gjøre det beste ut av det, men det er litt vanskelig å akseptere……
      Ha en fin søndagskvald videre:)
      Klemmer<3

    9. frustrertfrueihouston: Jeg liker nok veldig godt å gå tur uansett årstid, og ta bilder. Det gir meg energi og mye flotte tanker 🙂 Koser meg 🙂 Nå er jeg hos mamma og tar litt lading her også 🙂 Fri i morgen 🙂 Klem <3

    10. Moving On: Søsteren min tok bilder av meg, med dunkåpa, hvor jeg rullet rundt 😀 får høye om jeg får låne dem 😀 Jeg har prøvd aromaterapi EN gang, elsket det jeg 🙂 Så gøy at du liker bildene mine 🙂 Klem <3

    11. Tatt av kvinnene: Jeg ble veldig fornøyd med noen av bildene, og det er veldig kos at andre synes de blir fine også 🙂 Ja, jeg mener selv jeg har funnet en ting som lader meg opp, jeg skulle bare hatt litt mer tid til det 😉 Blir mest helgene. Ha en fin kveld sara <3 klem <3

    12. cuskima: Spa er jammen meg veldig godt, jeg hadde aldri gjort det, vært på spa, før i juni. Jeg var et nytt menneske en uke etterpå 😀 utrolig deilig med aromaterapi 🙂 klemmer <3

    13. Her var det mange flotte bilder. Snø er vakkert når det ser sånn ut, men jeg er likevel glad jeg har et friår bort fra snø nå. Får ta igjen neste vinter. Jeg synes det er veldig beroligende å gå tur i snøen, det gir fornyet energi og så er det så godt å komme inn igjen etterpå. Med roser i kinnene og så kunne sette seg ned med en kopp god te, eller kaffe, og bare la naturopplevelsen synke inn. For vakkert er det med snø!

    14. Fru Stussli: Så kos å høre at skøytene har blitt en lade-ting 🙂 Jeg lar litt hos mamma i dag, ligge over til i morgen 🙂 Gikk det bra på skøyter i dag? Jeg kommer og leser etterhvert om dusken <3 klemmeribøtterogspann <3

    15. venter ennå på bilde der du ruller rundt i snøen jeg! haha
      men du er god til og ta bilder!!
      åå ja, tenkt hvor deilig det hadde vært med det da.
      Har jo massage og spa behandliger og den slags, men det er så dyrt og vondt når dei knar! haha

    16. karenmarenmette: ååå, tusen takk, blir så glad av rosen 🙂 moro med bilder og tur. Ja solarium er lurt, og deilig, og kan ikke gjøre NOE annet 🙂 Jeg er hos mamma. Og lader litt her også 😉 Middag nå 🙂 Ha en fin kveld 🙂 klem <3

    17. En sånn ladestasjon hadde vært noe! Den ser ut som en litt gladere versjon av ladestasjonene EL-bilene har fått utdelt 🙂 Men jeg må nå si at du har funnet en kjempefin måte å lade opp på uansett! Bildene du tar er så fine og mange av kunne gått rett opp på veggen 🙂
      Håper du får en fantastisk søndag <3

    18. Badekar er best,men nå har vi ikkje et desverre. Eg leter etter noe som kan passe hos oss 🙂
      SPAAAAAHHHH er fantastisk
      Kose deg hos mamma
      klemmeting <3

    19. cuskima: Det høres ut som en smart lading, og dusje vekk ting i sluken. Kjenner meg også ofte som ny etter dusj 🙂 Badekar også 🙂 Spa vet du, er noe for oss jentene. Jeg er hos mamma nå. Blir til i morgen 🙂 Ha en fin kveld <3

    20. ritahobbyfoto: Ja, trening er også bra lading 🙂 Takk takk 🙂 Jeg er på landet hos mor, og blir her til i morgen. Last litt her også 😀 klem <3

    21. dandilion: Ja, her har det regnet en del, og litt slaps. En god tur og kreative sysler er som balsam for sjelen som man sier. Deilig. Spent på hva du skal gjøre i hobbykroken 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    22. Nydelige bilder. For meg funker også foto, men jeg har i tillegg stor glede av å lære meg å gå på skøyter, av å svømme og spinne… Alle gir indre ro.
      Håper du har kost deg i dag vennen. Her skal det spises litt før vi tar med jentene (Emma og bestis) på skøytebanen 😀 Oh glede!!!
      Ha en finfin kveld
      Klemmer opp og i mente

    23. Mmmmm.. Heilt fortryllande bilde du har tatt: Veldig, veldig dyktig du er..
      Eg kan ladast.. I solarium.. Og dei finns rundt omkring overalt..
      Eg får enorm energi av varme, sol, farge.. Legge seg inn i eit solarium spes. på ein litt stressete dag. Snart einaste plassen i verden ein berre må ligge i ro og ikkje kan gjere noko anna. Ligg inni der i kanskje tjue minutt? Sluknar og slumrar litt også kanskje.. Fantastisk avbrekk i ein stressa kvardage. Og kjem ut med herlig, god,v arm følelsen i kroppen, kribling i huda og varme som varer ut heile dagen.. Deilig !! Elskar det.. om sommaren ladast eg sjølvast i vanleg sol. På vinteren i solarium.. So ladestasjonar finns 🙂

    24. Badet er min ladestasjon.
      Når eg er sliten eller lei eller ja forbanna eller hva det måtte være så går eg på badet og tar en dusj,både mentalt og fysisk. Eg ser for meg at strålene vasker av meg all frustrasjon og irritasjon og fyller meg med ren gyllen energi fra topp til bunn.
      Noen ganger ser eg nesten for meg at alt som e pyton, kjedelig eller energitappende renner ut i sluken:)
      Ofte kommer ut og føler meg som et helt nytt menneske. Så tar eg gjerne på meg en kose dress og lager litt te og kryper opp i sofaen eller i sengen om det er tiden for det -eg dusjer oftest når eg skal legge meg 🙂
      Ellers er musikk og det å lese bøker påfyll for meg 🙂
      Nydelig bilder

    25. Flotte bilder! Her er det opphold nå, men da har regnet litt i dag. Varmt og gått for plantene 🙂 Vi fikk en frisk og god tur til kirka i dag. Jeg gikk og frøkna sparket på sparkesykkel. Feiskt og godt 🙂 En tur er godt for å renske opp i hodet og lade batteriene. Jeg slapper også godt av når jeg holder på med kreative sysler. Om litt skal jeg brygge meg en kopp kaffe og rusle ned i hobbykroken 🙂 Frøkna slapper av oppe.

    26. Helge: Tenker du har fått ladet godt på den sykkelturen jeg. Sånne fysiske ting er jo godt for hodet også 🙂 Fin lading det 🙂 Du er skikkelig aktiv. Høres deilig ut. Jeg skal komme igang igjen snart jeg også 🙂 I vår hvertfall om kke før :-)Ja, det bildet til slutt der var litt morsomt, det så fint ut,og ble det også etter det var tatt 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    27. Min matgale verden: Ja, mye skummelt ute 😀 Men man blir veldig rolig av det likevel 😀 Isdronningene er i slaget i dag 😀 Her regner det også i dag, men vi skal ut på en liten fotojakt til, på vei til mamma. Jeg skal dit i kveld og ligge over til i morgen. Fri fra jobb i morgen. Ja, jeg så vi hadde litt stasjons-ønsker begge to i dag, jeg trodde først at det var samme, men det var det jo ikke 😀 Nyt søndagen du også 🙂 Klemmermedmyeenergi <3

    28. Finee bilder, artig det siste der med speilbilde av dere, ser nesten ut som dere henger i vinduskarmen. I går var jeg på ski i 8 km, men idag har jeg alt sykkla ei mil, nedbør kom da jeg kom tilbake til byen igjen, det regner ute. Ladestasjon? Det er mange utgaver av dn, senga, sofaen eller den gode stolen foran TV. En rune i kjøleskapet etter mat er jo bra, mat er jo bensin for kroppen. Det var godt brøyta idag og fint og sykkle men blir det kaldt nå så kan det bli farlig føre. Må snart skaffe nye brodder. Ha en fin søndag.

    29. Uhhuuuu, så skummelt det siste bildet var, med de to skumle damen i vinduet…..sikkert to is-dronninger som bor i huset, håper de ikke stirret på dere og forhekset dere… nei huff og huff, dere må vær eforsiktige på fotosafari, for sånn isdronninger skal en ikke spøke med, hun ene holdt jo opp armene, som opm hun var klar til kamp…og så det blåseintrumentet….hvilken av dronningene bruker det da…. Ellers var det flotte bilder. I bergen regner det, men med alle brannene som har vært i landet, er regnet kjærkomment! Jeg har trent og baker rødbetbrød. Jeg vil ha ladestasjon like ved siden av min oppdateringstasjon jeg:) Nyt søndagen:) ladeklemmer på vei…

    30. frokenfjeldberg: Så godt at du finner sånne stasjoner overalt da 🙂 Du er vel i EN stor DIGER en nå tenker jeg 😀 He-he 🙂 Kose deg max i dag da 🙂 Klemmer <3

    31. Doodles: Ja, tegning er en god ladestasjon også :-)Det skjønner jeg godt 🙂 Jeg tegner jo ikke på samme måte som dere jentene, men jeg koser meg veldig med å illustrere blogginnleggene mine og kludre i Paint jeg altså 🙂 Da går tiden og jeg lader da også jeg 🙂 Men foto, da får jeg liksom vært ute samtidig og vært sosial og alt 🙂 Min største påfyllskilde NÅ om dagen hvertfall 🙂 Så deilig det hørtes med sol <3 her regner det...

    32. Åh, gru, det der så fryktelig kaldt ut! Her skinner solen på veggen, og jeg har skikkelig påskestemning. :p Men planen din høres utvilsomt veldig avslappende og god ut for sinnet, det må jeg si. For min del er det få ting som får meg til å stresse ned mer enn å sette meg i sengen med PC og tegnebrett, og bare tegne, tegne, tegne.

    33. Gry Elisabeth: Ja, egentlig så er vi veldig heldige, at vi ser sånn på det også 🙂 For da er det ikke så vrient likevel 🙂 Det ligger jo der :-)…og bare venter på oss 🙂

    34. Flotte bilder <3 og du har jo funnet drive in i naturen og samvær med de du er glad i, og det har jeg også. Vi er kjempeheldige som bare kan gå ut av døra å få påfyll når vi trenger det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg