Et smil.. :-)

Et smil er det jeg vil gi deg i dag.. for hva betyr vel ikke et smil egentlig? Når ting er litt tungt, og munnvikene egentlig bare vil nedover….eller i det minste bare rett ut til siden… Litt sliten…litt oppgitt.. litt full av vinter-monstre eller annet fnask… Og så går du der da… med munnen rett ut til siden… som en av disse felslåtte smileyene på mobilen … Og så dukker det kanskje opp en liten rar tanke eller noe… og du trekker litt på smilebåndet …Og det blir lysere rundt deg…. Og noen smiler faktisk tilbake…fordi du laget litt lys akkurat da…

I går da jeg kom hjemover, rundet jeg innom Bunnpris… Der jobber verdens blideste mann. Han kommer opprinnelig fra Pakistan…ikke at det har noe med saken å gjøre, men han gjør nå en gang det.. Han er alltid et stort smil, uansett hvem som runder inn døra der .. Ikke et påklistret et, men det ser faktisk ut som han blid og fornøyd fra langt inne der et sted… For smilet kommer helt ut til oss som kommer inn fra vinterkulda…og er du bittelitt sur eller trumpete i det du skal ta fatt på handlingen, så er det garanteret at du får smilet på plass etter en liten hils på denne mannen.

Et smil løser mye og løsner mye.. Jeg kjenner en dame som har all verdens grunner til å kunne klage litt…men som oftest er løsningen for henne heller å ta ting med et smil eller å se det komiske i situasjoner..

Så jeg håper at et lite smil kan ha noe å si for DIN dag også…

 

Ha en fantastisk fin dag:-)  Og hvis du synes jeg ser litt rar ut sånn ellers…. så skyldes det bare den nesa kanskje 😉

 

Obs!

Minner nemlig om at jeg er i gang med KARNEVAL- forberedelser. Det er jo karnevals-måneden!!!!

Alle som har lyst å være med i Karnevalet mitt, må sende meg et bilde, enten i helfigur, eller bare ansiket, utkledd som HVA SOM HELST 🙂 Det er ikke noe tema. Lurer du på mer om dette, les HER. 

Send bilde til [email protected] innen søndag 9. februar kl 20

 




36 kommentarer
    1. Elin Slåen: Vi er jo alle våre egne personer med hver vår humor 🙂 Jeg er heller ikke typen som går rundt og gapskratter av alt mulig, men kan få latterkrampe innimellom.. 😉 Og synes et smil gjør susen her og der 🙂

    2. Smiiiiiiil 😀 Herlig, herlig, herlig 😀
      Jeg smiler veldig ofte, noen ganger uten at jeg veit helt hvorfor – men ert smil er bra uansett 🙂
      Men jeg har litt sånn “negativ” humor, så folk oppfatter meg som regel som en veldig negativperson- helt til de blir kjent med meg og opplever meg slik jeg liksom er til vanlig, bak all denne tørre humoren 😛

    3. Kristin: Ja, man kan bli ganske glad av å få et overraskende smil 🙂 Så det er veldig koselig, om man klarer å hoste opp et lite smil ekstra 🙂 Fin liten sang da 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer

    4. Det er så viktig å tørre å smile litt! 🙂 Jeg prøver faktisk å smile til fremmede, særlig i type situasjoner hvor det ikke er så mange andre i nærheten. Bare det å vise at “jeg ser deg”. I tillegg lærte vi en sang på barnesabbatskolen som gikk ca sånn:
      “Smil, få se om du kan smile,
      le, få se om du kan le!
      Prøv, det koster deg jo intet,
      smiler du, så smiler jeg, så smiler alle andre”
      Og den der har jeg egentlig forsøkt å bruke, og som regel får man jo et smil tilbake 🙂
      Ha en fin kveld! <3

    5. Min matgale verden: Ha-ha, jeg har fått det og det var fint vettu, du har jo noen morsomme å ta av du 🙂 Og dette er flott 😀 Såååå glad du er med Kjersti. Super er du! <3 klemmer <3

    6. Tatt av kvinnene: he-he…ja du la merke til nesa også…? 😀 Tenkte å fokusere på smilet og gleden…men siden det er karneval snart, så lar jeg INGEN sjanser og hint slippe fra meg… 😉 Ha en fin kveld du også <3

    7. helt enig,på jobb sier eg alltid hei til alle som kommer inn -min butikke er en folk går gjennom og noen ganger sier de eg skal bare gå gjennom,ja men eg sier hei for det svarer eg da-da blir de veldig satt ut hahaha

    8. cuskima: Ja, men det er sant det hvor mye et smil kan ha å si, med eller uten reve-nese. Og det er faktisk flere jeg kjenner som velger smilet i stedet for sturing, for å lyse opp verden litt. Og det er bra 🙂

    9. Helge: Ja, jeg så bildet var kommet, bare ikke fått sett ordentlig på det ennå. Tusen takk, gøy at du blir med 😀 Ha en smilende dag i snøføyka 😀 Så gøy med boka, jeg har ikke fått begynt ordentlig ennå.

    10. frustrertfrueihouston: Jepp her smiles det 🙂 Litt smil her og der fra andre har det blitt, selv om snøen laver ned i dynger her 😀 Ha en kos dag, håper den er fin og uten for mye haggel 😉 klem <3

    11. Da har jeg sendt mitt bidrag til karnevalet. Håper du har fått det. Smil til verden og den ler tilbake,eller var det motsatt? Uansett så er et smil i hverdagen bra. Ellers kjøpte jegden boka du skrev om i går `En gatekatt ved navn Bob` og har kommet til side 30. En koselig bok.

    12. Spinningqueen: Kjempekos 🙂 Det betyr mye, og skal lite til for å endre en sur dag, til noe bedre 🙂 Håper du har en bra dag 🙂 og at du blir med på karneval 😉

    13. Livsrom: Så bra hvis det hjelper litt med et av mine smil 🙂 Håper du blir bedre utover, når kroppen får gått seg til litt 🙂 Stor klem med smi i tilbake igjen <3

    14. ladyaugust: Nei, det koster lite, og gjør ganske stor forskjell noen ganger i litt slitne dager 🙂 Ja, tenke i vei du søs 😀 Og kom utkledd som vampiss eller Lady eller Katte-bob, eller uansett hva 🙂 Klemmerivei med store smil <3

    15. Engla: Man kan aldri smile for mye tror jeg, det lyser opp manges hverdag det 🙂 så bare fortsett du 🙂 Kose deg i Trysil da og ha en fin-fin torsdag 🙂 Håper du får med en av de gale venninnene dine til å ta noen gale utkledningsbilder 😉 Klemmerivei <3

    16. Tusen takk:) Det gjør godt på en av disse morningene da det er vanskelig å dra pusten ordenlig fordi det meste gjør vondt nediderbaketsted. Det er klart noe i ; “smil til verden……..”
      Sender et smil tilbake:)
      Ha en fin dag:)
      Klem fra Liv<3

    17. Jaa et smil koster ingenting og kan lyse opp en hel dag på en gang :DDDDD Viktige saker 😀 Jeg tenker så det knaker her vettu <3 klæmme og ønsker en fiin dag <3

    18. Smil er koselig 🙂
      Jeg smiler mye, ja kanskje til og med alt for mye i noen øyne, men har tenkt å fortsatte med det 🙂
      Ønsker deg en superduperfin torsdag min venn <3
      Nå skal jeg pakke bilen og komme av sted til Trysil 🙂
      Stoooor klem til deg

    19. miastorp: Så bra 🙂 Det er godt, hvis man kan få andre til å flire litt 🙂 Glad jeg tok det bildet i går kveld for å si det sånn 😀 for jeg er nok bittelitt mer strek-aktig akkurat nå her jeg sitter, trøtt som en strømpe 😀 Hi-hi Ha en nydelig dag du 🙂 Klem <3

    20. Jeg er for smiling!!!! Og latter og positivitet 🙂 Du sprer glede og det får frem smilet mitt. Akkurat som mannen i butikken 🙂 herlig! Ha en smilende torsdag – snart helg igjen :)))

    21. Fru Stussli: Ja, dere blir kanskje med begge to? 🙂 Eller tre? 😀 Frist helt til søndag kl 20, hvis det skulle røyne på med tid 😀 Jeg kjente dere smile helt hit, så liksom DE blide ansiktene <3 Ha en strålende dag begge to 🙂 Klemmer <3

    22. Fru og Frøken Stussli kommer innom og smiler de største smilene de kan, rett fra hjerte 🙂
      Planene til karnevalskostymer er helt klare her. Håper vi får tid til det på lørdagen 😀
      Nå skal vi til manuell terapaut å få knekket litt på frøkna før skolen.
      Ha en strålende dag!!
      Mange store og smilende klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg