Morsdag eller mors dag?

Jeg synes ofte det skal være mors dag. Så mange ganger når jeg drar hjem, tar jeg med en blomsterkvast eller noe annet, og sier i det jeg kommer inn døra: “Gratulerer med morsdagen”… Mamma har skjønt at dette er en greie, for det er jo ikke SÅ mange morsdager i året, og som kommer på helt andre tider enn den  VANLIGE, så hun smiler og ler og tar i mot gaven…. 🙂  

Poenget mitt er at gaver kan man få til enhver tid, og kanskje er det ENDA mer kos å få en gave på en helt allminnelig lørdag, eller tirsdag for den saks skyld… fordi man absolutt ikke forventer det… 😉 

Vel, i går var det mors dag igjen… Jada, jeg VET at den er i dag, og at alle drar hjem med Rimi-kort,  Floriss-blomster eller L`ocataine-kremer i DAG da… og spiser kake som mor har laget og feirer at det er morsdag igjen. Og det er jammen bra! Bortsettf fra at vi skulle gjøre det mye oftere.. Men vi feiret atlså gårsdagen i stedet for, for at det passet sånn.. Og jeg har verdens vakreste mor, både på innsiden og utsiden. Hun er sterk og flott, og full av humor. Hun er helt klart et forbilde, og har lært meg noe på veien oppgjenneom om det  å skape livet sitt, om det å brette opp ermene og  å ta livet ved hornene, når det stormer … om det å le høyt og se det humoristiske i ting man trodde var ganske kjipt… om å smile til verden fordi det er mest koselig både for en selv og folk rundt seg .. om ikke å ta ting så høytidelig 🙂

Hun er klok, på alle vis, holder seg oppdatert på verden og hva den gjør av krumspring , og spseielt  er hun klok når det gjelder menneske-kunnskap. Jeg har nok verdens beste mor.

Og i går var det mors dag, for oss…Og jeg og søsteren var en tur utover….som Rødhette.. med kurven full av godsaker… blomster og faktisk litt garn 😉 Og på veien utover tok vi noen fine bilder, for sola hadde jo bestemt seg for  hilse på også, og hva er vel bedre da, enn en fotosafari?

 


Huset i skogen

 


Dunkjevler ved isen og vannet

Venter på våren

 


Venter på våren 2

 

Det eneste som manglet var hestehov i går, for dagen var vakker som en fin vårdag… men hestehoven skal jeg finne snart. For jeg lover : jeg skal være først i år også 😉

Og ellers så vi bare en REV som lusket oppe ved trærne… Men den kommer ikke på bloggen før i morgen..på karnevalsopptoget 😉

 

Obs!  Du har fremdeles mulighet til å være med i karnevalsparaden i morgen:

Send inn bilde til [email protected]   hvor du er utkledd som HVA du vil, så er du med i opptoget som går ut i morgen tidlig 😉

 

Skal du feire morsdag? DIn egen? DIn mors?

Feirer du morsdag eller noens dager andre dager enn datoen skulle tilsi? 🙂

 


 

32 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, vi koste oss, på lørdag, som du også gjorde med din mor 🙂 Jeg tar ofte med en blomst, eller noe annet fint, sånn på en vanlig helg jeg er hjemme 🙂 Så tar vi jo ofte med februar i tillegg 🙂

    2. Så koselig innlegg! Du har helt rett i det første du skriver. Man burde være mye flinkere til å sette pris på de rundt seg, og egentlig trenger vi jo ikke en spesiell dag for å vise mødrene våre at vi bryr oss. Skal lære av deg og ha mors dag litt oftere, så får morsdagen bare komme som en bonus hver februar ^^
      Håper dere koste dere masse sammen i går <3

    3. Vanja: Ja, jeg verdsetter det veldig høyt, og tar vare på hvert øyeblikk, for livet er skjørt og ingen lever evig. Glad jeg har henne <3

    4. Det er så deilig å kunne løpe inn døren til mamma og rope gratulerer med dagen.
      Jeg skulle så gjerne gjort akkurat det? Hjelpe meg for en glede det hadde vært idag.
      Istedet takker jeg min skaper for alle årene jeg fikk feiret sammen med henne, og ikke minst kjenne på minnene, og takke for de gledene vi delte.
      Jeg savner henne, og det er viktig å feire de ofte. Vise at vi er glade i de. En samtale, en klem, en samtale. Bare det å være tilstedet i livet til de.:)

    5. frustrertfrueihouston: Ja, det er kos med så fine mødre og de bør få all verdens ros, mange ganger i året 🙂 Og det får min 🙂 Kos at ungene dine tar med blomster bort da 🙂 Jeg er veldig fornøyd med de båtbildene i går 🙂 Herlig med mastene mot himmelen, våren er i anmarsj 🙂
      Jeg har sendt deg et langt svar på mailen med bildet 🙂 Tusen takk <3 du er toppen 🙂 klemmer <3

    6. cuskima: Ja, og det var bare her på laptopen den ikke ville bli lenger, for jeg så den HEL på nettbrettet… hm… Men VI to vet, og det er nok 🙂 Klemmerflat og tar i mot rosen <3

    7. Kjempekoselig bilde av deg og din mor! Og jeg tror jammen vi er mange som har verdens beste mamma, for det har jeg også! Siden jeg er her, må jeg sende barna på besøk med blomster til mammaen min i dag. Pleier alltid å ta med tulipaner, for det er en fin vårblomst, og ungene har kjøpt det for meg.
      Superfine bilder du har tatt, ting gjør seg litt ekstra når solen titter frem. Båtmaster mot blå himmel er stilig! Ønsker deg en fin søndags ettermiddag!

    8. Aner ikkje hva som skjedde……men er nok noe rart på gang haha, linken på videoen på siden min fungerer ikkje linken under er merkelig,men ikkje på min maskin. Min kjempelange melding til deg forsvant i løse luften hahaha
      Skulle jo være en rose der da…….hahaha,men men
      du vet det så da holder det klemmeting <3
      @->—>——

    9. cuskima: Her kom kommentaren opp veldig kort av en eller annen merkelig grunn, for jeg så den som LAAANG, på nettbrettet mitt, så jeg har lest alt du har skrevet 🙂 Men det kom ikke noe mer opp her nå, og vet ikke hvordan jeg finner sånt igjen 😀 Men jeg har sett det, og husker det i hodet mitt, selv om ikke alle andre for se det 😀 Kos og klem i mengder på vei <3

    10. Gratulerer med MorsDagen til deg mamma til Vaniljeogpepper og Hønepøne <3
      her feires dagen veldig så stille og rolig -som eg har ønsket meg,meg og vobbene under et digert teppe med en kjempekopp med te 🙂
      Eg er ikkje veldig glad i kake så eg er glad eg slipper det, nesen er helt tett og smaksløkene likeså så noen middag eller blomster kan eg hoppe over til neste uken kanskje? Da er det Valentines Dag og 5 års dag for gubben og meg så da skal eg ha utholdenhetsmedalje og vartes opp på alle fronter hahahaha
      Skulle veldig gjerne feiret MIN mamma som var verdens aller aller beste,vakrest, penest, snillest,klokest og desverre måtte hun gå bort altfor tidlig <3
      24 år og noen uker og ikkje en eneste dag går uten at eg tenker på henne med glede og takknemlighet og endel savn.
      Mest glede og takknemlighet fordi hun var den hun var og fordi hun var i livet vårt og var med og forme oss som hun gjorde.
      Tror det er sant at alle har den perfekte mammaen for seg, også de som kanskje ikkje er like heldig som oss og har flotte relasjoner og forhold til våre. Man lærer av å velge vanskelige familiemedlemmer også 🙂
      Gratulerer til alle Mammaer om du er mamma til barn eller dyr eller en plante <3
      @-->—>——-

    11. Min matgale verden: Ååå, så koselig du hadde med steiner til alle sammen da 🙂 på DIN bursdag 🙂 Og så i MIN veske 😀 Ja, da fikk jeg vært med litt da 😉 Og klart du skal gå hjem når du vil, jeg synes ikke det er kjedelig å gå kl 2, det synes jeg jammen det spruter energi av <3 Men så er du ung også da 🙂 Bare 42 eller noe... 😉 Ja, hos dere går det vel kaker hit og dit alle dager, og det er SÅNN det bør være 🙂 Kose deg masse i dag Kjersti, håper vi sees snart 🙂 Og i morgen sees vi hvertfall 🙂 Driver og ordner litt nå da 🙂 Er ikke med så mange,men et par flere enn forrige gang 😀

    12. Så fint å feire morsdag litt oftere:) Vi feirer ikke morsdag, for den har det med å falle på MIN bursdag, og den vil jeg ha i fred;) Neida, men vi har aldri feiret morsdag, eller farsdag, men litt kake er jo alltid lov…. Tenkte jeg skulle gå innom med kake til min mor, men kom på at hun var her og spiste kake i går, og at hun fikk med seg 4 minikaker hjem….og at hun fremdeles hadde mer igjen fra kokoskaken som jeg var oppe med på onsdag…..tror hun skjønner tegningen, uten en egen dag:) Jeg gleder meg til i morgen. Weiiiiii!! Nyt søndags nytelses dagen:) Frisk og fin her, vært på tur og trent, men så var jeg og den “kjedelige” som gikk hjem klokken to….synes det var nok da jeg, og det var jo MIN dag, og da gjorde jeg som jeg ville;) Men superkoselig var det. klemmer…. ps. Jeg hadde med takknemlighetssteiner til alle venninnene mine i går, og de steinene lå i en nydelig gul “pompadur” så du VAR litt med på restaurant i går du og:)

    13. frokenfjeldberg: Ja, vi feirer alle de andre dagene heller 🙂 Det er like så bra 🙂 Og så tok vi bittelitt i går. En sms er like bra og hun vet jo du er på tur. Du kan feire mors dag når du kommer hjem 🙂 Kos og klem tilbake i massevis <3

    14. Jeg får ikke feiret med mamma, men har sendt henne en sms og mms. Hun setter uansett pris på at vi ikke kjøper masse dyrt og sånn fordi det er som du sier bare enda en merkedag. Man kan gjøre ikke merkedagene like så spesielle..;O);P Kos og klem til deg Frodith;O);P<3

    15. miastorp: Ja, her blir det ikke så stor feiring, for vi feiret mamma sin i går, og jeg er jo ikke mor selv 🙂 Men jeg skal nå kose meg likevel jeg, mor eller ei 😀 Slappe av en del, lese bok, spise noe godt, og ha en deilig sofadag ellers 😀 God morsdag til deg og alle de andre 🙂 Klem <3

    16. Kristin: Vi feirer litt på selve morsdagen også vi altså,men i går tok vi det den dagen i stedet. Bror drar dit i dag 🙂 Men man kan jo feire litt de andre dagene OGSÅ synes jeg 🙂 En helt vanlig tirsdag eller torsdag 🙂 Og det gjelder ikke bare mødre, men alle oss andre også 🙂 At vi gir hverandre en liten oppmerksomhet når vi minst forventer det 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 klem <3

    17. Så flott bilde av dere! 😀 Mye sant i det du skriver, og når du skriver “mors dag”, så ser jeg for meg en hel dag hvor hun får gjøre akkurat det hun har lyst til, hihi 🙂 Vi har alltid feiret morsdag med kake, blomster og gave, og i år er ikke noe unntak. Vi skal dit på middag i ettermiddag, og jeg har med gave og kake. Egentlig burde jeg kanskje gjøre noe hyggelig med henne en helt annen dag, og sørge for at det blir mors dag 🙂
      Flotte bilder ellers også forresten, det er så hyggelig nå når sola velger å vise seg litt lenger 😉
      Ha en riktig fin dag! <3

    18. Livsrom: Ja, i går var vårbilder, ikke så mye hyllest av vinteren da nei 😀 Vi feiret morsdagen på vanlig vis når vi var små, men jeg har blitt litt sånn når jeg var voksen at jeg vil vi kan feire hverandre litt når det enn skal være,derfor gjør jeg det litt ellers også 🙂 Og det er moro 🙂 Ha en fin-fin søndag du også Liv, i dag skal det leses, sløves, spises og sees OL faktisk 😀 Klemmer i fleng <3

    19. Koselig bilde av deg og din mor, og en nydelig brekrivelse av henne:)
      Vi feirer ikke noe særlig morsdag og farsdag, har vel oppdradd barna slik, og da får vi høste fruktene…..;) Jeg har alltid hevdet, nettopp som du var inne på, at man bør kunne komme på at man bryr seg, uoppfordret og av egen fri vilje, uten at man behøver påvirkning av en pågående handelsstand;)
      Sikkert rimelig sært det her, men som sagt, jeg høster fruketene av det, og syns det er ok;)
      Bildene i dine ligger virkelig håp om/ ønske om VÅR…..selv om det kanskje er litt tidlig ennå. Flotte bilder!!!:)
      Ha en fin søndag videre, Frodith:) Klemklem<3

    20. Helge: Ja, det kan vel være litt fare for å gro mose i sofaen nå i OL-tidene. Jeg så ikke særlig i går, så skal tillate meg litt groing i dag… Og lese litt bøker og blader i tillegg 🙂 Ja, det heter jo morsdag, akkurat DENNE dagen i dag. Jeg bare tenkte at MORS dag kan det godt være litt flere dager. Eller fars dag, eller dager VI måtte ha. At man kan gi gaver og kalle dagene for den eller den sin dag, uansett dato .-) Dere får feire både morsdag og FARS bursdag dere da 🙂 Ha en fin dag 🙂

    21. deveny: Hi-hi, ja ikke sant 🙂 Sånn er det for mange av oss 🙂 Glad for at vi har gode mødre 🙂 Jeg vet at ikke alle har det, og derfor er jeg ekstra glad for at min har vært så flott opp gjennom hele veien 🙂

    22. ladyaugust: Ja, eventyr er de beste 🙂 Og Rødhette var ute med kurven i går,, og ikke til bestemor, men MOR 😀 og hun ble glad for alle tngene. Du har jo morsdag selv i dag du 🙂 Kose deg med den på sofaen eller hvor enn du vil 🙂 Jeg skal lese bøker,blader og bare gasse meg her i dag tror jeg…hvis ikke fotomotivene ute lokker meg for mye… 😉 Ha en flotters dag kjære søs <3 klemmersøsklemmen med sukker på <3

    23. Det heter nok Morsdag, når man sier mors dag snakker om bursdagen til mor. Min mor ringte meg idag og jeg gratulerte, søster og svoger skulle komme entur i ettermiddag, min far har bursdag onsdag så det blir litt dobbeltfeiring. Flotte bilder av båter som venter på våren eller høyvann. Skal ut en tur etterhvert men ikke enda, viktig at man ikke gror fast foran TV nå om dagen. Ha en fin dag.

    24. Fru Stussli: Ja, de båtbildene jeg tok i går var litt morsomme, herlig med alle mastene mot den fine himmelen 🙂 Ja, jeg er sikker på at du er den kuleste og mest perfekte mammaen også, det VET jeg altså 🙂 Du gjør litt ekstra, og gir litt ekstra, slik en flotters mamma skal være 🙂 Og dere passer så godt sammen der i familien atte 🙂 Verdens beste Bente <3 Ja, jeg er veldig glad for MIN mor, og glad for at jeg har HENNE og ingen andre, for derfor har jeg blitt den jeg er også 🙂 Kose deg med søndagen min venn <3 Stor god klem <3

    25. Fine mammsen din og fiine deg 🙂 Hun ligner en slik søt Ivo caprino figur, nesten som tatt ut av et eventyr og EVENTYR liker vi jo 😀 Ha en fiin søndag kjære søs <3 godklæmme

    26. Såååå kult båtbilde var!! Tøff vinkel :-)))
      Så mye vakkert du skriver om din mor, har jeg nesten forstått at hun er den mest perfekte mammaen for deg <3 Det er det som er det fine. Nesten alle har en mamma som er perfekt for dem.
      Mine barn lo høyt og sa jeg var deres perfekte mor i går da jeg trippet ut av badet etter å ha tatt noen bilder til deg 😉 Min sønn som blir 18 år sa "jeg må ha verdens kuleste mamma" <3
      Det fine er at også jeg har verdens beste mamma og i dag tenker jeg mye på henne. I ettermiddag skal jeg ringe hjem og gratulere. Jeg har den varmeste og mest omsorgsfulle mammaen og jeg er så glad jeg kunne gi ungene mine en slik bestemor <3
      Håper du har en strålende søndag <3
      Klemmer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg