Den store hestehov-jakten ;-)

Jaaa… du kan få mange rare tanker i hodet av DEN ovverkriften… ikke sant… En haug med skytegale jegere… med børser, gevær eller pistoler…på vei ut for å ta knekken på en eller annen stakkar hest sine føtter…. Ikke sant..? Men det kan vi jo ikke ha noe av… 

 

 

Eller du ser for deg kanskje nesten nærmest tilsvarende scenario… men denne gangen er det den lille, gule, fine blomsten som skal lide døden….? For kuler og krutt, som fyker til alle kanter?…Fysj og fy…på den lille stakkaren…?

 

Vel, her er det altså noe litt annet jeg har i tankene… Det er en aldri så liten konkurranse… Og jeg kommer nok ikke til å annonsere den noen særlig flere ganger enn kanskje denne ene… Og kanskje en annen gang om jeg gidder…:-D  Så det gjelder  å få det med seg NÅ…

Her er den:

 

 

 

 

Jeg utlover altså en “dusør”…. til den som finner den første hestehoven i år..  og for å være sikker på at det ikke blir noe JUKS, så må man ta med seg hesteoven og få tatt et bilde i nærheten av en avis som viser datoen 🙂 Så det hjelper altså ikke med et hestehovbilde fra i fjor 😉

Og hva er en hestehov? Jo det er den vakreste vårblomsten, den som kommer aller først… og ikke den gule som kommer etterpå og heter løvetann…. Jeg snakker om HESTEHOVEN..

 

Og premien??? En heklet veske med hestehover på selfølgelig 🙂 Visser senere 😉

 

Så da er det bare å begynne å lete folkens 😉

 


70 kommentarer
    1. muumimamma: Nei, som sagt, jeg tror hun har tullet litt, er så vanskelig å se på bildet 😀 Hun har sendt meg noe med mye ha-ha, etc, og ikke så mye annet og et litt rart bilde…så veldig usikker…Men hun har ikke skrevet noe mer tilbake 😀

    2. Muumimamma: Det burde holde med et kamera med dato på egentlig.. Hun i dag som har sendt meg bilde, hadde lagt blomsten oppå en mobil med dato på. Men det sto ikke ÅRSTALL på mobilen. Det var vrient å se om den var ekte, eller i papir, og hun skrev Ha-ha, og den var godkjent, så jeg lurer på om det var noen lurerier…Ikke fått noe svar igjen ennå 🙂 Så inntil videre går konkurransen. Hvis folk sier i fullt alvor at de har funnet og tatt bilde, så stoler jeg på dem altså. Men hos henne var det meste ha-ha.. derfor min skepsis 😀 Hi-hi..

    3. Jeg tror jammen jeg må ut på jakt, gitt 🙂
      Men du? Jeg har altså ikke aviser, men holder det at det er dato på bildet? Jeg tror det lille fotoapparatet vårt har sånn datostempelfunksjon på. Ellers må jeg skrive en lapp med datoen på og legge ved siden av blomsten hvis jeg finner en 🙂

    4. Oslopadde: Jeg vet ikke hva en skilla er 😀 Men fint du er med på hestehovjakten da 😀 Jeg hekler veske, så det spruter, for våren er her, så veska må bli ferdig 🙂

    5. Synd du ikke hadde skillakonkurranse 🙂 Skillaen spiret i hagen min i romjula, og kom i begynnelsen av januar. Den er jo borte igjen, nå, men første uka i januar er da tidlig? 🙂 god jakt på hestehov – jeg skal være med 🙂

    6. Fotballmammaen: Jeg BÅDE lengter OG mener jeg HØRER den da .-D ha-ha… på fuglene 😉 Og jeg har vært skikkelig flink å hylle vinteren i år altså, ikke noe syting. Tatt de vakreste bilder av vinteren hele årstiden gjennom. Men nå er det to uker til det heter VÅR, og nå ER det VÅR 😀 Ha-ha

    7. Vi får visst ta på oss oljehyre og komme oss ut på jakt, her mangler nemlig snøen men det bøtter ned istedet.. Artig konkurranse – lengter du etter vår, hihi 😉

    8. frustrertfrueihouston: Så bra du stoller på meg 😉 Ja vi må kanskje fram med føneren med det fikser vi 😀 Koselig med en tur hjem for deg <3 Jeg skal hjem en tur i dag 🙂 Får se om jeg kanskje finner noen hestehov, MovingOn har lovet MEG en premie, om jeg blir den første 😀 Ha-ha 🙂

    9. Livsrom: Ja, her er det vått nok hvertfall 😀 Snø først, og siden regn…men nå burde det vær bart nok her til at hestehoven kunne titte opp 😀 Snart 🙂 Ja, nå har jeg vårferie 😀 Håper den blir bra 🙂 KLemmer tilbake i massevis 🙂

    10. Klart jeg stoler på deg! Og jeg skal finne Hestehov, om jeg så skal ta med meg føner og varme jorden der jeg vet de pleier å komme tidlig! Har en mann som skal på møte i Bergen og London, så da passer det bra å bli med hjem en liten tur 🙂

    11. Får vel bare holde øyne åpne da…..om de ikke har tørket inn altså. Det spørs om jeg burde vanne der jeg vet de vokser. Til tross for at det kanskje kom 20 dråper regn i dag er det fortsatt tørt og en bitende kald vind tross 8+.
      Bare vent til sommeren, da blir det sikkert klaging over regnet….som vanlig;)
      Ha en fin vinterferie, Frodith:)
      Stor klem fra tørre Midt-Norge<3

    12. dandilion: Du må bare ta med deg hestehoven hjem, eller altså jeg må bare ha et bevis på at det er datoen det er deg dagen 😀 Er i gang med premien så klart 🙂 Jeg er også med.. hvis JEG finner først, så skal Movingon.blogg.no skaffe MEG premie, 😀 hun som fant på den delen 🙂 For at jeg skal være med også 😀

    13. Skal holde øynene åpen. Om jeg ikke har en avis med, så kan jeg jo glede meg over synet av hestehoven 🙂 Ellers ser jeg at det spirer og gror både her og der og så mange fine snøklokker da jeg ruslet hjem fra sentrum i dag 🙂

    14. Kristin: Jeg er visst litt fjern jeg også, for jeg så ikke det jeg 🙂 Jeg har jo vårferie, så jeg tar alt som fredag, lørdag what ever 😉

    15. Tatt av kvinnene: Så bra 🙂 Jeg MÅTTE jo bare sette i gang en sånn konkurraanse 😉 Det er jo snart vår i mitt hode hvertfall,jeg liker å lage vårvesker, og i fjor var det JEG som var først garantert 😀 Men nå kan noen andre være først, og dusør utlovet 😀 Bra, da er du klar med “skytern” 😀 Hi-hi Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    16. Kristin: Ja, og i tilfelle…den snøen går så fort igjen så 😀 He-he Full fart så er den vekk igjen 🙂 Ja, håper så mange som mulig er innom i dag og får med seg den lille konkurransen, og det er mulig jeg legger ut om igjen, når sola titter fram en dag også 😀 Ha en fin fredagskveld du også .-)

    17. Fantastisk gøy! Dette blir morro 😀 Nå skal jeg lete til krampa tar meg x) Når det kommer til å finne noe først, løse en oppgave fortest mulig eller noe sånt får jeg et ekstra konkurranseinstinkt- gir. Haha, så nå skal jeg ut med rifle, fult camo-utstyr og jakte. Eller i hvert fall godt tøy og et kamera ^^ Hihi
      Ha en finfin lørdag <3 Klem

    18. ladyaugust: Mens du har jaktet på hestehov, har jeg redigert bilder/lekt med bilder 🙂 Kommer snart :-)Hil-hi. Jeg er veldig spent på dine greier fra i går jeg da :-)Det var det jeg visste at jeg kunne stole på deg, klart du også hører de gror 😀 Søøøstra mi <3

    19. frustrertfrueihouston: Spennende med sykkeltur da 🙂 Det blir nok moro 🙂 Kanskje jeg skulle tatt en salamanderjakt-dusør også her 😀 Ha-ha Med salamanderveske som premie. Så fint du får en liten Bergens-tur da 🙂 Ja, du får jakte litt da.. Nå regner snøen vekk her..men folk stoler ikke helt på meg med dette med vår og hestehov 😀 He-he.. Men det gjør du ikke sant? Ha en fin sykkel-dag <3 klem <3

    20. Her borte er det ikke Hestehov, men jeg skal en liten tur hjem til Bergen om en uke, da skal jeg jammen gå på jakt! Får håpe det blir litt vårvær som driver dem frem før den tid. Jeg så årets første salamander i går, og det er visst også et vårtegn! Nå skal jeg bli med ut i solen på motorsykkeltur med 25 andre sykler ( hjelp!). Hva har jeg å gjøre sammen med dem? Det blir nok bra. Kos deg i Norge

    21. Engla: Hi-hi, noe må man finne på 😀 Og gjerne noe som trigger litt konkurranse og litt vår-energi 😀 Ha-ha Ja, bare si ifra når du har funnet første 😀 Kos deg max du også 🙂 Er du frisk? KLemmeribøtterogspann herfra også 🙂

    22. frokenfjeldberg: Ja, det MÅÅÅ du 😀 Hi-hi Her ligger snøen tjukk…men UNDER der er`n skjønner du 😀 Hi-hi.. God tur hjemover 🙂 Stor klem <3

    23. Min matgale verden: Ja, du kan vel finne NÅR SOM HELST 😀 Og du trenger ikke løpe ut i dag Kjersti 😉 Du har nok LITT tid, her ligger snøen tjukk i dag 😀 Ha en herlig lørdag min venn og kos deg på 30-års lag 😉 Klemmer <3

    24. Mamma til 2: Det er rett innstilling 😀 Jeg er i gang 🙂 Må jo ha noe å gjøre i ferien, sette i gang med hestehov-veske 🙂 Ja, ikke sant den ligger under der og lurer 🙂 Vi vet jo det. I fjor fant jeg i påsken i det minste, og i år har det jo vært mye mindre snø 😀 Jeg er sikker på vi får en vinner i løpet av noen uker 😀 Kose deg på hytta til svigers da 🙂 Jada, jeg skal gasse meg igjen jeg vettu, Diva-Frodith slår til igjen 😀 Og før det skal jeg ut i verden, ha vårferie og skike vårhylet mitt 😀 Hi-hi Vårferie-klem til deg og gutta, og lykke til med jakten 🙂 <3

    25. Fineste frodith, du er da jammen god da <3
      Jeg er med på jakten 🙂
      Håper du har en fin lørdag og koser deg MAX.
      Sender deg klemmer i bøtter&spann

    26. Ååååååå. du altså!! Vi har åtte grader, og konkurranseinnstinktet mitt sitrer….men jeg har ijo ikke tid til å gå på tur nå…jeg lager jo mat til flerfoldige mennesker!! Egentlig tror jeg ikke de var kommet sist jeg kikket….men her har vi vestlendinger et lite forsprang håper jeg….Men hvem vet…. Uansett, GØY!! Nå må jeg sjekke lasagnen, paiene er klare:) Ha en herlig lørdag:)

    27. Hei på en lørdag snuppa 😀 Jeg skal vedde på at jeg finner hestehoven først og aviser kjøper vi hver dag i ferier :-))) DEN veska SKAL jeg vinne 😀 I morgen drar vi på hytta til svigers ved Oslofjorden, der er det brede senger og ‘nestenvår’, he he. Ha en fin vinterferie med spa og greier, har jeg lest 🙂 Vinterferieklem, nei jeg mener selvfølgelig vårferieklem, fra meg og gutta mine <3

    28. lulltove: Jada, du har god tid 🙂 Konkurransen varer helt til den første har kommet til meg 😀 i bildeform 🙂 Så du trnger ikke måke ennå 😀 Ingen som har meldt seg ennå 😉 Hi-hi Ha en fin dag Lulltove <3

    29. Geriatriks: Ja, I DAG kanskje..:-D Men vi har hatt hele desember nesten UTEN snø,og for et par dager siden tør jeg vedde på at jeg hørte en VÅR-fugl.. 😉 Og den hestehoven trenger ikke finnes og bli avbildet i dag, jeg bare SIER fra i dag, fordi jeg hører nemlig det gror under alle snøen..jeg med min superhørsel 😉 Lover deg, om noen uker er bakken dekket av ALT annet enn snø 😀 He-he

    30. ladyaugust: Jeg sier ikke at den bør finnes i DAG 😀 Og over helga er all snøen borte søs 😀 Og jeg hører nemlig det gror under snøen, for jeg har superhørsel 😀 Og jeg hører fuglene synge 😉 Kom igjen da søs, vær med meg!! 😀 ha-ha-ha Evig optimist jeg 😀 Hvertfall, den konkurransen gjelder fram til den første hestehoven er funnet 😀 Uansett om det blir til uka eller om 3 uker 🙂 Juhuuu, jeg sov til kl 10 og jeg har vinterferie 🙂 Stor god søsklem, med sol og glede <3

    31. deveny: Joda 😀 Jeg er evig optimist 😀 Og jeg tar glatt et fy-frodith innlegg til om det skulle feile 😀 men det gjør jeg ikke 😉

    32. Sukk, du vet at om du tar feil, så får du et Fy Frodith innlegg til :-)))))
      Jeg vil ogås ha vår, men det går ikke an å tro på når det ser slik ut ute :-(((

    33. ritahobbyfoto: Konkurranssen varer til den første er avbildet og sendt til meg 🙂 Når ENN det blir… derfor kommer jeg ikke til å mase MYE om det, men kanskje sende innlegget EN gang til, så folk får det med seg 🙂 Hi-hi 🙂

    34. deveny: Neida, du finner den kanskje ikke I DAG, men denne konkurranssen gjelder til den første er funnet 😀 Og til uka forsvinner snøen igjen… og jeg hører det gror under snøen skjønner du 😀 Hi-hi Enig i at det er LITT for mye snø i dag 😀

    35. Helge: Nei, et BILDE av enn hestehov holder ikke, man må stå der med HESTEHOVEN i en ekte hånd 😀 Den ligger der og lurer under snøen…over helga er snøen borte nemlig 😀 Ha en fin dag du også, med kjøttkakesteking og butikktur 🙂

    36. Har du settt ut av vinduet? Jeg mener snøen bare laver ned. det går ikke å lete etter hestehov i dette været. Jeg proteseterer :-)))))
      Her er det alt for mye snø, fyttirakkern 🙁

    37. Den eneste måten man kan finne hestehov nå her rundt Oslo er og ta google til hjelp og printe ut et bilde. Men det er vel ikke lov? Har alt bak meg en kiwitur i dag samt første del av kjøttkakesteiking. Nå blir det stafett fra OL her så en tur og nyte været etter det. Det er trolig litt kaos i trafikken idag. Så ha en fin lørdag i snøværet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg