Nattens sysler…. ;-)

Og her kommer du ilende til og lurer på hva spennende jeg bedriver på natters tid? 😉 Vel, det var nok ikke helt det du tenkte deg… Når man sitter hele ettermiddagen og  til langt på natt og hekler og styrer, så har jeg nok ikke noe mer spennende å vise deg enn denne under her.. 

Husker du jeg viste deg starten?

Fargerikt garn må til… og pinner nr 9 eller noe deromkring…


Så lager man først en sånn runding…som om man skulle hekel fillerye… Og etterpå lager man enda en….fordi man tror man skal sette den sammen å lage en rund veske… 

MEN

….Når Frodith setter i gang med sin oppskriftsløse hekling kan det bli mye rart… Så den ene rundtingen ble SÅNN


…altså en firkant til slutt.. 😉 Og en del av siden på et nett/veske…… 

Nå er du vel spent på hvor den andre skulle tenker jeg…. og den har jeg lenge trodd jeg måtte kaste… MEN den meldte seg selv og…

….den ble en del av 


….DENNE…baksiden eller forsiden eller hva man vil… 😉 Altså en TO-I-EN -veske… 😉 Bytt rundt etter humør..l


Det er plass til en liten lett jakke nedi, en lommebok, eller alle hemmeligheter i verden om du måtte ønske det 😉

 

Ja, det var dagen lille veske på catwalken 😉

 

I dag er det torsdag og egentlig min blåmandag… Men ikke i dag, jeg er full av energi og vitaminer har jeg fått beskjed om,  så :

DETTE BLIR DAGEN SIN!! 😉

Har du noene gode forventinger til denne dagen? 🙂

 

 


52 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg KUNNE nok ha gjort på samme måte med den svarte delen, som med den lilla. Bare begynt å hekle fram og tilbake plutselig, i stedet for rundt og rundt, MED den svarte tråden.. MEN jeg gjorde ikke det… Den er sydd på 😀

    2. Den lilla siden ga mening, ikke at jeg hadde fått det til, men jeg kan se det for meg. Men den svarte siden klarer jeg ikke helt å få med meg xD Har du heklet en helt svart firkant å sydd på den lilla på toppen eller har du heklet et hull til den lilla? Haha, her kommer det mange teite spørsmål, men jeg lurer på mye rart 😀

    3. Tattavkvinnene: Når den var rund, så sluttet jeg å hekle rundt og rundt, men snudde på et tidspunkt og heklet fram og tilbake i stedet for 🙂 Da blir det firkantet. På den lilla siden altså, på den SVARTE siden sydde jeg på den runde biten som var “til overs” liksom.. 😀 SKjønte du noe av det? 😉 Ja, var greit med to-i-en -veske 😉

    4. Oi, den ble jo skikkelig kul som veske! 🙂 Litt morsomt at du kan snu den og vips så har du en ny forside 🙂
      Men ikke skjønner jeg hvordan du får det til. Frøst lager du sirkelen, men hvordan blir firkanten mel hull i til? 🙂

    5. Ja koser meg veeldig!:)
      Dagene flyr, og jeg har vondt i magen fårdi jeg har ledd så mye, så kan ikke si noe annet at jeg har koset meg 🙂
      stor klem tilbake til deg <3

    6. Moving On: Men deilig å være i aktivitet da, og virker som du koser deg 🙂 Herlig!! Sånn skal det være 🙂 Kos deg med venner og tren i vei 🙂 Stor klem <3

    7. så stillig den vart da! 🙂
      Her er kveldens plan først å møte noen venner nå straks, før jeg skal trene senere i kveld.
      av og til burde døgne ha noen flere timer! 😛

    8. Helge: Lurt gi bort den sykkelen til Fretex da 🙂 Kommer til nytte for noen det,som blir glad, og du får plass. Da er du nyklippet til Kongsbergtur, ikke dumt det 🙂 Sånne Marken-dager er jo litt moro av og til hvis man har noe forhold til plassen. Ha en fin kveld du også og kos deg på tur i morgen 🙂

    9. Det ble en fin veske. Dagen har vært bra den, fikk av meg litt hår idag og brukt litt penger. Høres merkelig ut men jeg har en sykkel for mye pussig nok. Jeg har rett og slett ikke plass til den ene så nå vil jeg kvitte meg med den. Blir vel til at jeg gir den bort gratis til Fretex eller fontenehuset eller noe i den gaten. Alt tar plass. Ellers blir det en Kongsbergtur imorgen til marken der som er denne uka for 120 gang tror jeg. Drar med en bekjent som kommer på underveis, har fam i byen også men de kan jeg besøke seinere. Ha en fin kveld.

    10. cuskima: Nei, men det blir nok koselig det. Jeg sitter nå her på jobben ennå og skal gjøre litt av hvert…men lar meg jo distrahere litt innimellom :-/ Ha-ha… Men MÅ bli ferdig med en del til i morgen og neste uke.. Stor klem og kose dere på middag <3

    11. ladyaugust: Ja, han gitaristen er jo ikke god så vidt jeg vet 😉 Så han pisker deg vel innpå igjen, he-he.. 😉 Men hovedjobben gjort! Nå synes jeg du skal ta den en tur og handle inn litt snop om det trengs..Jeg spiser IKKE sjokolade om dag!! Men en og annen kokosbolle (bare sunt egentlig..) eller en is… 😉 Jeg sitter på jobb ennå og jobber med ting og tan.. Fiine dagen til deg også… Klemmer <3

    12. Jaaah ferdig med del en, nå er det klipping og kasting og så ser vi om jeg må inn igjen og DET måå jeg jo nesten hver gang det haha, men nå er den største jobben for min del gjort, hååååper jeg 🙂 Ha en fiiiin dag <3klæmme

    13. dandilion: Deilig med rolige dager 🙂 Jeg NØØØØT det forrige uke, bare å kunne gjøre ingenting i dagesvis… herlig 🙂 Ja, jeg gir meg ikke før jeg er ferdig, he-he… Jeg var NESTEN ferdig, og hadde lyst til å ha den på bloggen, og så nærmet jeg meg veldig…Og vips var det natt og jeg var ferdig 😀 Ha en fin dag 🙂 klem

    14. Den ble flott! Det er lett å bare sitte litt til og så litt til når man sitter sånn og hekler. Og vips er man sent i seng. Her er det en rolig dag. Vi har ikke lagt noen planer for helga anner enn at vi er invitert på boller på søndag. Får se hva mer vi finner på 🙂

    15. ladyaugust: Ååå, endelig ferdig hvertfall, med del 1 , ikke sant? 🙂 Håper resten,opprydningen, går fint 🙂 Og at dere får spart på alt både her og der så det ikke blir borte igjen 🙂 Klemmeflat <3

    16. Nå har jeg vært i studio 241 spor med sang !!!!! Fyttisjiiiten, håååper jeg er ferdig, nå er det en hellsikkens oppryddingsjobb der, pjuhhhh Klæmme <3

    17. Kristin: Ja, jeg likte den to-i-en-veske -varianten jeg også 🙂 Og sånn blir det uten en eneste plan 😀 Ha en fin dag du også 🙂 klem

    18. ladyaugust: Neeeeeeeiiiiiii!!! Æsj!! Ååå, det synes jeg ikke er noe dagen sin nei, ,det skjønner jeg godt. Og at du er litt sint! Bruk alt sinnet inni litt sinte låter om dere har noen, så skal du se det blir supert <3 Håper dagen ikke blir så verst likevel... Du synger hvertfall like fint hele tida, så like BRA blir det, men skjønner det er DRITT-kjedelig 😮 Styrke på vinger sendes over nå søs:-) Klemmer <3

    19. Nope NULL ! 🙁 Vokalen som jeg var ferdig med er VEKK som i bortevekk og jeg må inn igjen fyttisjiiiiten, nå….det var den dagen sin det…ugg. Ha en fin dag søs, her skal det sliiites <3 klæmme

    20. foreignerat50: Ja, jeg så du var kommet tilbake 🙂 SÅ koselig, og regner med du har MYE å fortelle 🙂 Den vesken er EN veske, foran og bak. To forskjellige sider bare 🙂 Ja, gleder meg til å se hva du kommer i gang med også, for du er rask og lager mye morsomt 🙂 Kos deg med siste fridag da 🙂

    21. Lithanna: Takk 🙂 Høres ut som en vanlig og fin dag, som vi har mange av oss 🙂 Jeg har litt travle dager i uka :-/ Må være lenge på jobb… Og sent på kveld er det ikke mye konstruktivt å få ut av meg.. Men snart helg 🙂

    22. Fru Stussli: Takk 🙂 Ja, jeg skjønner godt du har lyst å gjøre noe kreativt, for det er bare gøy.. og man blir sittende alt for lenge utover.. 😮 Trøttesen i dag også.. Du har jammen en dag med mye å gjøre, selv om noe er litt kjedelig. Men det må jo til det også…eller…? 😀 Ja, kursene er viktig å planlegge, og det er jo bare gøy også, er det ikke? 🙂 Snart fredag, og ha en strålende torsdag du også 🙂 Giga-klemmer på vei 🙂 <3<3

    23. venkesstrikk: Koselig at du blir godt humør av å komme innom her da 🙂 Det er bare EN veske dette 😉 To-i-en -veske.. Bare snu, og så er den sånn på andre siden.. 😉 Ha en fin arbeidsdag du 🙂

    24. Artig å komme tilbake her etter mange ukers fravær:)
      Du er så utrolig flink med dine hender. Fine vesker har du laget.
      jeg bør jo starte med noe jeg også når ånden melder seg.
      Ha en fin dag.
      har fortsatt ferie i dag, men begynner jobben i morgen:)

    25. ritahobbyfoto: Hi-hi 🙂 Jeg sprenghekler jeg når jeg setter i gang, ryggen verker og armene, men nå er jeg ferdig, nå har jeg bare noe småtteri på gang 😉 Ha en fin dag 🙂

    26. frustrertfrueihouston: Ja, snart helg igjen, deilig 🙂 Ja, tida flyr, og jeg ville så gjerne bli ferdig 🙂 Så i dag er jeg litt trøtt :-/ Men legen sier jeg er full av vitaminer, så jeg lar ikke litt trøtthet ta meg, her guffer vi på 😀 Osloklemmer på vei <3

    27. Lisbeth Pedersen: Takk-takk 🙂 Ja, jeg ble så ivrig og ryggen verket men SKULLE bli ferdig liksom 😀 Trøtt og uopplagt i dag… :-/ Spennende med nye maskinen da 🙂 Du får nok tryllet fram mye fint der 🙂 Kose deg på fjellet når du kommer så langt 🙂 Ha en flotters dag 🙂 Klemmerivei <3

    28. STILIG!!! Den ble supertøff! Du imponerer stadig med denne “friheklingen” din.
      Nå fikk jeg lyst til å skape noe jeg også, men så har jeg ikke tid i dag 🙁 Nå skal det støvsuges og ryddes i hobbyskapet 😛 I kveld skal jeg spinne og vips i morgen er det fredag.
      Men aller først må jeg lage opplegg for svømmekursene mine på tirsdag.
      Ha en strålende torsdag frodithvenn
      Mange glade klemmer

    29. En blir alltid i godt humør av å titte innom deg og disse veskene ble kjempefine. Her blir det ganske straks avgang til jobb og så får dagen komme i all sin prakt. Carpe diem:-)

    30. Du kreative sjel 🙂 Vesken ble kjempefin, og to-i-en! Tiden flyr av når en sitter sånn på kvelden og gjør noe en liker. Må bare litt til liksom…Og woops så har det gått litt mer tid enn det som var tanken. Men så gøy, og enda bedre når resultatet blir så bra! Ha en energirik torsdag, snart helg igjen 🙂 Bergensklemmer <3

    31. Wow skikkelig kul veske og herlig farge 🙂 ja denne kan romme mange hemmeligheter 🙂
      Kjenner meg igjen, når man holder på med noe gøy er det enda høyere å ta natten til hjelp. Kommer liksom ikke i seng da.
      Jeg har kjøpt meg ny symaskin, så nå skal jeg se om jeg rekker å teste den før vi drar til fjells. Men er en litt sånn komplisert elektronisk symaskin med masse dippedutter, så håper jeg får den til.
      Ønsker deg en strålende torsdag 🙂
      Mange klemmer

    32. miastorp: VEL, det SIES at jeg er full av energi (legen sa, full av vitaminer 😉 ) men jeg er nå litt vårslapp likevel jeg da… Men jeg tar tyren ved hornene, ser fanden i hvitøyet og gyver løs på dagen med en positiv innstilling 😀 Sånn må det gjøres 😉 Deilig at du NÅ kan senke skuldrene snart da…håper det går fint i dag <3 Stor klem <3

    33. Min matgale verden: Kose deg masse på fjellet. DET blir dagen sin det tenker jeg 😀 Mye spennende på en torsdag 🙂 Ja, man får gå til å se fanden i hvitøyet, da blir det best 😀 Stor klem til deg min venn <3

    34. ritahobbyfoto: Takk 🙂 Kanskje det blir en premie en dag 🙂 Ha-ha, ja, der tok du meg 😀 Nei….da er man oppe og hekler… bare litt av den da 🙂 La meg ikke SÅÅÅ sent 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Stor klem <3

    35. Så fin den ble. Gøy å begynne på noe uten å vite hva det blir 🙂 flink er du! Og så bra at du er full av energi i dag da!!! Du kan sende over litt til meg 😉 jeg jobbet i går kveld da prosjektet jeg har jobbet med i over et år skulle gjennomføre migrering. Det har gått supert så langt men det er først på slutten av denne dagen jeg kan senke skuldrene og slappe av 🙂 klem <3

    36. Oslopadde: Ååå, så spennende med utenlandsbesøk 🙂 Det blir sikkert kjempekoselig 🙂 Får bare håpe at denne dagen går fort 🙂 Takk-takk, det var gøy å prøve på en ny måte 🙂 Stor klem til deg padda mi 🙂 Klemmepaddeflat selvfølgelig<3

    37. Ha ha, dette blir dagen sin! Jeg liker “gåpå” innstillingen din:) Så da slenger jeg på et “you go girl” som de amerikanske jentungene vi er;) Synes vesken var skikkelig kul. Og den kan godt romme all verdens hemmeligheter…for det kledde den! Full fart i utforbakke mot helg. Her blir det full fart mot oppoverbakker…vi drar til fjells i dag 🙂 Håper på gode oppdateringer fra “kongs-setra” Ha en SKIKKELIG bar dag….eller BRA dag 😉 God klem.

    38. Nydelig veske – du er jammen meg flink 🙂 Jeg har store forventninger til dagen – får utenlandsbesøk som skal spise vafler hos oss 🙂 12 personer i vår lille stue til sammen! Har lånt ekstra vaffeljern 🙂
      Ønsker deg en fin dag. Paddeklem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg