Om å utgjøre en forskjell… :-)

Jeg er vissst i et veldig filosofisk hjørne nå om dagen… Forskjellige ting får meg til å gå å fundere, grunne og filosofere litt… Kanskje ikke akkurat på nivå med de tunge,store filosofene som Platon, Sokrates eller Kant liksom…. Jeg skal ikke påberope meg noen tanker som har betydning for andre enn meg selv… Men selve min eksistens, har den noe og si for andre?  Utgjør jeg en forskjell her i livet, fra eller til? Føler DU at du utgjør en forskjell her i ivet? 

Jeg tror at vi ALLE utgjør en forskjell her i livet, for noen… Det trenger ikke være som nevnt over, at du  utgjør en forskjell for hele menneskeheten liksom… men for noen få… Noen nære.. At det er alfa-omega om du faktisk er her for noen…..det være seg : barnet ditt, et barn i barnehagen der du jobber, for den gamle nabodamen, for kjæresten, for din mor eller for gruppen med voksne ved asylmottaket….Er man alfa-omega om så bare for EN, så utgjør man helt klart en forskjell 🙂 

I mitt hode tror jeg vi er brikker på en måte, som i et vakkert puslespill, og hvis noen brikker ikke er her, så ville det ikke bli DETTE puslespillet… Det ville manglet noe viktig. Og det ville vi merket godt. I mitt hode utgjør jeg en forskjell for mange i livet mitt. Jeg VET jeg er viktig for mange folk, kjenner det langt inne i magen, både privat og på jobb.. Og jeg tar meg tid til å sitte ned mange ganger, å tenker over det::

I MAKE A DIFFERENCE :- )

 

Ha en fin-fin lørdag- you make a difference! 🙂

 


45 kommentarer
    1. Ja, liker blandingen din! 😀
      Å ja, så dumt det er da. Jeg skal ikke skryte på meg å ha søkt opp mye selv altså, men jeg prøvde å huske et par bokstaver hver gang du har lagt ut noe. Men den siden var jo genial! Nå ser jeg jo at jeg har gjort et par av bokstavene litt feil også. Haha, dette kan ta tid x) Har bare lyst til å lære det for gøy, alt man kan får man som regel brukt for en dag 🙂
      Klem <3

    2. Kommensalisma: Så koselig å vite at du ER her likevel da 🙂 Ja, hvis du får lyst,ork og tid så kommer du tilbake igjen 🙂 Det er hvertfall veldig kos når du kommer innom <3 Stor klem <3

    3. Så koselig å være savnet! 🙂 Jeg savner dere også altså <3
      Jeg tar en runde og leser deres (og din) blogg rett som det er, og hvem vet - kanskje jeg kommer tilbake med blogg igjen selv en dag 😉
      Klemmer!

    4. Tattavkvinnene: Sååå kos at du liker litt sånne filosofiske innlegg også, det er litt meg det også, mye fjas og litt dypt innimellom 🙂 Tenk hvilke spor DU skal og allerede har satt fra deg hos forskjellige folk 🙂
      Det er ikke så veldig mye som ligger ute på nett, noe av det som ligger der er litt IKKE GODKJENT i mine øyne 😀 Folk som kan bittelitt, og gjør det litt feil, som skal lære til andre. Men ETT sted du kan se hvis du vil lære litt ORD, er TEGNORDBOK.NO. Der kan du slå opp på MANGE ord du lurer på 🙂 Og det er godkjent læremiddel 🙂 Kos at du synes deg er moro med tegnspråk da 🙂 Klem<3

    5. Jeg liker disse innleggene jeg 🙂 Du er veldig flink til å sette ord på ting, synes det av og til kan være litt vanskelig.
      Alle gjør nok en forskjell i andres liv, og kanskje noen gjør en forskjell de ikke er klar over også. Jeg tror nok det er flere jeg setter pris på og som jeg liker å ha i livet mitt som kanskje ikke tenker over det 🙂 Og sånn vil jeg tro det er for mange ^^
      Det hadde forresten vært gøy med noe tegnespråkrelatert igjen her på bloggen 😀 Synes det er så gøy med de sangene du la ut eller når vi skulle finne ut hva du hadde skrevet 😀 Har lært meg navnet mitt + B, C, J og bolle + bord (fra gullhår) Så begynte å bli litt forøyd med meg selv en stund 😀

    6. dandilion: Takk-takk 🙂 Ja, jeg mener det er vikitg å tenke over og være klar over sin egen verdi, i stedet for å fokusere på ting man ikke får til. Jeg er egentlig ganske klar over selv hvor styrken min ligger, og da bruker jeg energien min mest der også 🙂 Jeg VET jeg er en VELDIG god lærer f eks, faktisk så god at jeg utgjør en stor forskjell om det er MEG eller hvilken som helst andre som underviser. Jeg har hatt elever med spesielle behov i mange år, og for dem er jeg kanskje avgjørende for om de faktisk lærer noe som helst 🙂 Og det er godt å vite, og jeg tar meg tid innimellom til å sette meg ned å tenke over at jeg faktisk betyr en hel masse både her og der, om jeg ikke akkurat setter spor etter meg i historiebøkene liksom 😀 Stor klem til deg <3

    7. Her var det mange kloke og gode ord. Du skriver så godt, frodith 🙂 Det er så lett å stoppe opp med det man ikke får til. Men å stoppe opp å tenke over om man utgjør en forskjell er en god ting. Når man reflekterer over det og ser det man gjør, så ser man hva man betyr for andre. Og det er godt å tenke på 🙂

    8. solkro: Det var veldig koselig at du sa Solkro <3 At jeg er viktig i bloggverden 🙂 Det gjorde meg veldig glad faktisk 🙂 <3
      Jeg vet ellers at jeg utgjør en forskjell for samboer, for familie, for venner og faktisk en hel masse for elevene mine. Jeg VET jeg har og gjør ting på en måte som ikke andre gjør, som utgjør forskjellen i læring eller ikke læring, og om hvordan de ser på seg selv 🙂 Derfor er det godt noen ganger å stoppe opp og faktisk tenke på det også 🙂 Sånn ordentlig 🙂 Stor klem til deg Solkro <3

    9. Kommensalisma: Det var også et veldig fint uttrykk og en fin måte å se det på 🙂 Ja, jeg også tenker at man skal sette pris på alle de som betyr noe rundt en, og OGSÅ sett pris på den man er og hvor mye man faktisk betyr for ANDRE 🙂 Kos å se deg Kommensalisma <3 Savner deg her inne 🙂 Stor god klem til deg <3<3

    10. Akkurat sånn ser jeg på livet vi kan ikke alle være viktige for verden men helt klart utgjøre en forskjell for våre nære og kollegaer 🙂 Flott innlegg her på lørdagskvelden <3
      Kos deg og goe knib<3 og sånn på tampen du er viktig i bloggverden 🙂

    11. For hele verden er man bare “noen”, men for noen er man HELE verden! <3 Og det er veldig fint å ta seg tid til å reflektere litt over - og sette pris på 😀
      Fin Lørdag til deg Frodith <3

    12. lulltove: Det var en vakker måte å se det på Lulltove 🙂 Og helt sant 🙂 Små brikker som lager et stort hele 🙂 Stor klem til deg <3

    13. ja han blir vertfall like glad hver gang!!
      om jeg “bare” gir han en rosinbolle så jubler han! for meg koster det ingenting, men for han virker det som om det betyr mye mer! <3
      Stor klem ti ldeg også på en lørdag <3 🙂

    14. Vi kan være den ene brikken som er på et bestemt sted på en bestemt tid som gjør at andre mennesker kan bidra til å forandre verden til det bedre 🙂

    15. Moving On: Ja, det er akkurat sånne ting jeg mener 🙂 Tenk hvor mye du betyr for vennene dine,for de på jobb, barn du kjenner. Verden ville faktisk ikke vært den samme uten deg <3 Og for han du snakker om, betyr du antagelig all verden, en stor stor forskjell faktisk. Det er ikke noe å lure på en gang 🙂 Tenk hvor glad HAN er da 🙂 Stor god klem til deg på en lørdag 🙂

    16. jeg tror alle ut gjør en forskjell!
      ALLE har jo sin plass i hverdagen, på jobb, på privaten, i vennegjengen osv!
      Jeg aner ikke om jeg gjør en sånn veldig stor forskjell til eller fra, men jeg åper da det 🙂
      Jeg vet jeg har en i byn som jeg betyr noe for, får han kjøper jeg alltid mat til når jeg går fårbi, sjokoladeboller , runsstykker , kylling eller andre ting.. ( i steden for å gi penger som går til alkohol, dop osv– blir det mat).. han har tror jeg at jeg gjør en utgjør en forskjell til.. men jeg vet ikke.. hahaha!!

    17. cuskima: Ja, det er viktig å være der for seg selv også,og kunne sette på bremsen litt som du sier, og selv om man vet at man kanskje er alfa-omega for noen, så må man likevel kunne bremse å tenke at NEI- idag må noen andre gjøre dette i stedet for meg…fordi JEG må ta hensyn til meg selv. Det er helt klart man må ha energi, for å kunne gi noe vekk <3 Jeg tenker det er viktig at man blir minnet på litt hvor viktig man er selv også, at for noen så spiller det all verdens rolle om det er meg istedet for noen andre 🙂 Ha en fin fin lørdag cuskima, håper du får en fin dag før du setter nesen hjem <3 Klemmerivei<3

    18. Det er klart man betyr noe for andre.
      Noen ganger behøver noen deg nesten litt for mye og man stiller opp fordi man vil så gjerne hjelpe og å være tilstede -lette litt av problemene og kanskje gjøre hverdagen bittelitt lettere.
      Da er det viktig å være der for segselv også -viktig å ta pauser når man kjenner det bygger seg opp-er vanskelig å gi bort en skive med brød om man ikkje HAR et brød. Man kan ville gi bort,men har man ikkje noe blir det litt stusselig.
      Vi må stille opp for andre og gi og være der, som de gjør for oss <3
      Som du gjør for oss <3

    19. Min matgale verden: Ja, jeg synes det er viktig å tenke over det 🙂 Jeg driver nå og stuller og steller med mitt, og betyr litt her og der på en lørdag :-)Her regner det og jeg driver med små jobb-ting. Men begynner bli ferdig 😛 Har vært en snartur i byen, og ordnet noen småting 🙂 Ellers i ro i heimen 🙂 Klemmer fra byen <3

    20. Engla: Nei, jeg tror ikke jeg har sett den. Ja, det dukker opp over oss alle innimellom 🙂 Det at vi blir klar over at vi faktisk betyr noe for folk rundt oss, og ikke bare LITT, men er faktisk veldig viktige brikker for noen og enhver. Og ting ville blitt tomt og rart og helt feil, uten oss og de andre vi er glad i 🙂 Viktig at man setter pris på andre og sier det innimellom. Men også viktig å vite sin egen verdi <3 Ja, små ting er viktige for å gjøre noe positivt 🙂 Du er også fantastisk Engla 🙂 Og ha en fantastisk dag <3 Klememrimassevis<3

    21. Benedicte Fjeldberg: Åå, så godt å høre 🙂 Ja, jeg føler jeg spiller litt rolle her og der,og at ting hadde ikke blitt som nå, om jeg ikke hadde vært der.. Og viktig å tenke litt over det selv innimellom:-) Ha en fin dag Frøken Forskjell <3 Gode klemmer <3

    22. Kristin: Ja, og ikke bare litt betydning, men man utgjør en hel masse forskjell, puslespillet hadde vært helt feil uten deg for de rundt deg 🙂 Og helt enig, jeg hadde ikke orket å spille en SÅ stor rolle som for hele menneskeheten altså 😀 Ha en fin dag Kristin 🙂 Klemmer <3

    23. Lithanna: Klart du utgjør en stor forskjell for dem, og vennene dine, og folk på jobb, og mange andre 🙂 Nei, ikke alle vet det selv, men lurt å tenke over det innimellom 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    24. frustrertfrueihouston: Jeg likte også godt fastelavensboller, det var liksom noe spesielt 🙂 Jeg har fått frokost, vært en bitteliten tur i byen, og nå er det en del jeg må gjøre hjemme her. Litt jobbgreier. Kose deg i dag, og snart er du visp er du der borte igjen 😀 Ha en fin dag da 🙂 Klemmer<3

    25. Har du sett den fine filmen på youtube som jeg tror heter nettopp det?
      Tror jeg har skrevet den samme historien på bloggen min også.
      Tenk så lite som skal til for å gjøre en positiv forskjell for andre, et smil og et hei kan være nok det 🙂
      Ha en fin dag videre min venn, du er fantastisk og jeg liker at du filosoferer og deler det med oss <3
      Stooor klem til deg

    26. Det er så sant, og litt viktig å tenke på, at man faktisk har betydning for andre 🙂 Og det er jo en fordel at ikke absolutt alle her i verden på død og liv må ha som mål å gjøre en forskjell for hele menneskeheten, for det hadde blitt mye å holde styr på..;)

    27. Jeg er jo gift, så jeg anntar jeg gjør noe som mannen min da. Og selvsagt Kera 🙂
      Tror nok som du sier at alle gjør en forskjell, en vet det kanskje ikke bare selv.
      🙂

    28. Ja det er godt å være en bit av et puslespill. Det synes når en brikke mangler! Jeg skal kose meg i dag, holder på å bake boller, for jeg har lovet “barna” fastelavensboller i dag, siden vi er reist i morgen. Håper du har fått litt god frokost nå – det er en god start på dagen. Nyt resten av helgen. Neste gang jeg er på blogg er det søndagskveld her hjemme. Klem <3

    29. frustrertfrueihouston: Oi, det hørtes koselig ut med søsken-fryd 🙂 Tenk hvor mye du betyr for DEM også 🙂 Alt du er for dem 🙂 Det hørtes kos ut å grille nå 🙂 Og sulten er jeg også,, ikke spist frokost ennå, så mat er høyt på lista her nå 🙂
      Ja, ikke sant det er godt å vite at man utgjør en forskjell 🙂 Det hadde blitt helt feil, om den eller den ikke var der 🙂 Vi preger hverandre, både på jobb og privat, og man er faktisk viktige brikker i puslespillet 🙂 Jeg er enig med deg, jeg er nok ikke flink nok jeg heller til å si i fra hva folk betyr i det daglige, men det kan man jo gjøre noe med 🙂 Ha en herlig dag med søsken 🙂 Klemmer <3

    30. Helge: Ja, forandringer i livet kan jo skje alle, og vi må vel bære det med oss på et slags vis resten av livet. Det kan jo være både positive og negative forandringer. De er en del av livet. Og VI er en del av livet både vårt eget og betyr mye for andres 🙂 Ha en fin lørdag 🙂

    31. ritahobbyfoto: Takk det samme 🙂 Håper du får en fin helg, med mye kos 🙂 Er du i full fart med jogging igjen? 🙂 Eller tar det stille og rolig fremdeles? 🙂 Klemmerlørdagsklem <3

    32. Ja det er viktig å bety noe for andre. Og det gjør jeg! Får bekreftelse på det fra både mann og barn! Jeg vet også at andre er viktig og betyr noe for meg, men jeg er nok ikke flink nok til å si det til dem… Men gode kollegaer er viktig, de er alfa og omega for om jeg får gjort en god jobb. Trives en ikke med dem rundt seg, blir jobben vanskeligere i alle fall, men kollegaer blir kanskje tatt litt for gitt? De er jo der av samme grunn som deg, og om man trives sammen blir dagen lett, men om kjemien ikke stemmer må en anstrenge seg mer for å gjøre akkurat det samme jobben. Uten å la det gå utover andre. I min jobb kan man nesten ikke tillate seg å ha en dårlig dag – alle skal møtes med smil på morgenen- og heldigvis har det ikke vært noe problem hittil.
      Min plan om Vinterlyd blir byttet ut med “Søskenfryd” i dag. Lillebror har invitert søsken med følge til grilling i “Hagestuen”, så det blir koselig. Lørdagsklemmer med ønske om en fantastisk dag < 3

    33. Det er bra at alle ikke er like. Og jeg tror at alle føler at de utgjør en forskjell av og til. En forandring i livet kan lage forskjell man kanskje må ha med seg resten av livet. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg