Så står jeg her da.. :-)

Så står jeg her da, med denne store blomsten…. Fordi det egentlig er vår ute…og regnet siler ned….hver dag… Og ikke en liten blomst i sikte…uansett hvor langt jeg speider.. Men jeg står her og smiler… med hele meg, helt opp til øynene…og langt ned i føttene… Fordi jeg vil bare så gjerne gi DEG denne blomsten… Ikke bare fordi det er litt blomsterløst ute… Neida.. også fordi jeg vil si at jeg setter veldig stor pris på deg. Ja,  DEG ja… akkurat du som leser nå.. Og du VET at det ikke er bare noe jeg sier, og at jeg sier det til hvem som helst…For du VET at jeg seter pris på DEG på en måte og en annen som leser på en annen måte.. Så dette er egentlig bare en måte å takke deg på fordi du er så flott, og for at du gir litt av deg selv, både her på min blogg og på din egen 🙂

For det er egentlig viktig å fortelle folk at man setter pris på dem, eller å gi folk et kompliment for noe de fortjener ros for, og det er jeg jammen ikke flink nok til… Verken når det gjelder  til kjente eller ukjente…Men det skal jeg jammen gjøre i dag…  Gi noen litt ros …Også til noen ukjente som fortjener en liten piff i hverdagen 🙂


Værsågod!

Dagens lille utfordring:

Gi noen i dag et kompliment eller et smil, og fortell dem hvor fine de er.Det kan være til en kjent eller en ukjent.

Fortell meg gjerne om reaksjoner du fikk <3

 

 

 

42 kommentarer
    1. SaraK: Takk i like måte Sara, du er ei knakende flott jente, som har mye fint på bloggen sin, variert og god, og alltid koselige kommentarer. Du virker som en person som bryr seg om folk rundt seg 🙂 Ha en herlig torsdag 🙂 Klemmerimassevis<3

    2. Marit: Så bra du er flink å si fine ting om andra da 🙂 Det er jo skikkelig kos, og sprer jo glede 🙂 Og må jo smitte tilbake på deg 🙂 Ikke sant? Ja, alle trenger skryt, også om det ikke ser ut som man trenger det.FOlk som ser sikre ut trenger det også 🙂 Ha en fin dag Marit! <.<3

    3. Så koselig innlegg! Veldig hyggelig å lese 🙂
      Takk det samme til deg, du er en av få blogger jeg nesten alltid har et smil om munnen når jeg går ut fra. Om det er de søte tegningene, morsomme tekstene, de gode poengene eller bare det smittende humøret vet jeg ikke helt. Det er ikke så viktig heller, for DU er fantastisk, og jeg er glad for å ha blitt kjent med deg her inne <3 Klem

    4. Tusen takk, koselige du! :o) Det er alltid godt å høre noe fint, få litt skyt og sånn, selv om jeg faktisk er mye bedre til å motta negative tilbakemeldinger enn positive. Men er flink til å si fine ting om andre da.

    5. Ikke sant 😀 Kollegen min, derimot, var ikke like hyggelig. For dagen etter, i går altså, kom han løpende i mot hos for å gi oss en brosjyre på nytt (han husket oss garantert ikke), og mens jeg stopper opp for å være hyggelig å ta den i mot, så rister hu på hodet og sier: Nei, vi fikk en i går! Ha ha.. Er det mulig 😛

    6. Ja, på mandag tok jeg i mot en brosjyre om Gud- kun for å være snill for jeg er ikke så opptatt av Gud, men jeg veit jo at andre er det, så det gjorde han sikkert glad at jeg tok den i mot, smilte og sa takk? Jeg ventet til og med med å kaste brosjyren til jeg var 110% sikker på at han ikke så meg. Litt snilt må det i alle fall ha vært :/

    7. Elin Slåen: Åå, det hadde vært koselig vettu,men den selgeren kommer sikkert igjen, og da har du muligheten 🙂 For å være snill og grei og gjøre noe hyggelig det kan vi jo gjøre HVER dag 🙂 Stor klem <3

    8. Jeg skulle kjøpe dette bladet “asfalt” (trur jeg det heter), fordi ei bloggvenn/facebookvenn sa at det var en fin ting å gjøre- jeg har liksom aldri tenkt på det, så jeg fikk lyst. Og i dag sto det en mann utenfor jobben, rett på utsiden av vinduet på kontoret mitt, sammen med en hund også , og solgte disse. Men når jeg endelig fikk sjansen var han borte 🙁 Håper han kommer tilbake slik at jeg får kjøpt et blad 🙂

    9. Elin Slåen: Men den hestehoven ble funnet HER i byen 🙂 Jeg har SELV ikke sett en eneste en… :.-D Men jeg har gitt verbale blomster både her og der i dag 🙂 Klemmer <3

    10. Bortsett fra at 98% av snøen er borte, er det ikke mye tegn til vår- jeg var såååå sikker på at den første hestehoven skulle vise seg her :O he he..
      Men tusen takk <3 Jeg setter stor pris på deg og bloggen din også <3

    11. Moving On: Oi, du har vært flink da 🙂 Jeg må få høre reaksjonen på hva naboen sa da 🙂 Ja, tar vi oss tid til folk, får man mange fine møter egentlig 🙂 stor klem <3

    12. ja han ble kjempe glad, vi sto i sikkert en halvtime og pratet!:)
      er spennende og intressant og prate me han, han har så masse BRA og fornuftig og si!:)
      skulle bare ønske klarte og se det, og ikke bare gåfårbi og se i bakken..<3
      Skryter av barna dagelig på jobb her også.. og koser det nermes flate hver dag.. så det tar jeg ikke med.. haha blir til tider så mye kos at jeg får beskjed om at NÅ holder det!! haha
      ååh, så utrolig fint gjort av deg.
      kan tenke meg alle på jobben din ble glade når du sa det!!
      snilt gjort da!!
      så NÅ har jeg baket muffins som jeg skal sette på trappa til naboen, ringe på, og løpe!! 😀
      haha..

    13. ladyaugust: Jeg har vært flink og gjort det litt idag, først elevene og rost ekspeditøren ved nærbutikken fordi han alltid er så blid, og da blir man jo i så godt humør selv. Elevene rødmer når de få ros, og det gjorde nesten han ekspeditøren også : -) Er man blir og gir ærlig mente komplimenter så blir dagen mye bedre tilbake til en selv også 🙂 Men det vet du godt søs, fordi du sprer masse glede og positive ting ut fra bloggen din 🙂 Og du gir ofte ros føler jeg, både til de du kjenner og de du ikke kjenner <3<3 stor klem til verdens beste søs

    14. Moving On: Så klart det var DEG jeg mente, rett på ALLE de DEG jeg kjenner her. Og jeg setter pris på DEG på en måte, og andre her på en annen måte 🙂 Så tenkte å få formidlet det til deg i dag tidlig 🙂 Og så koselig å høre det du gjorde og reaksjonene. 🙂 Det er jo sånne ting jeg mente 🙂 Jeg sa også til den blide ekspeditøren hos oss, at det alltid var så hyggelig å komme dit fordi han alltid var så blid 🙂 Tenker han = Oslo -selgeren var veldig fornøyd med litt samtale jeg 🙂 Og hun på jobben 🙂 Jeg roste elevene mine SKIKKELIG også i dag, for de ER flinke, veldig, og greie, og de blir så gad at de nesten rødmer 🙂 Bra gjort av deg 🙂 Stor god klem till fine deg <3

    15. Min matgale verden: Herlig reaksjon fra guttene da 🙂 Og så deilig å høre at du roser dem mye 🙂 Da blir de greie også, det er jeg sikker på. Godt avler godt , eller noe sånt 🙂 Har du blitt hyret til å lage kake? Har du fått mer og mer sånne oppdrag? Eller er det mest kjente? 🙂 Du kan starte eget bakeri du vettu 🙂 “Hos Kjersti” eller noe sånt 🙂 Hyggelig å høre at du ble glad av innlegget 🙂 Stor diger klem til deg min venn <3<3

    16. er det nå jeg skal innrømme at jeg måtte lese innlegge både 2 og 3 ganger, fårdi jeg skjønte IKKE hvem du mente..hvem var denne du! =)
      Du er god da, det skal du nå virkelig ha fine deg.
      Likte innlegge ditt, og tok til meg råde ditt, så gikk inn for og være litt raus med komplimanger og det i dag =)
      dagens komplimeng , tja, vet ikke om det kan kalles det da.
      var på butikken i ste, og på vei ut igjen kjøpte jeg magasinet -oslo-. ble stående lenge og prate med han som solgte det.. kjempe intressant var det.. sa til han at det var kjempe bra av han å stå der og selge!=) vet ikke om det kan kaller komplimang da!
      Pluss jeg sa til ene kollegaen min at jeg var kjempe glad hun ble 1 år til som vikar, for hunv ar en skikkelig humørspreder på arbeidsplassen.. PLuss jeg sa at jeg hadde tatt et par seiersdanser når jeg fikk høre at hun skulle bli =)

    17. Sånt herlig innlegg! Godt å lese sånne, blir glad. Jeg ventet med å kommentere til jeg hadde fortalt guttene mine så utrolig flinke og snille de var, de hadde akkurat hengt opp alle klærne, enda jeg bare ba dem om å ta litt hver, siden de var på vei ut på trening. Og hva svarte de? Hvorfor baker du ikke boller til oss da, hvis vi er så flinke:) Ha ha, det var nok ment som en spøk, og dessuten fikk de en hel kakebunn som ikke ble høy nok til testkaken jeg holder på med, til å spise etter treningen, og da var de fornøyde:) Så det ble svaret jeg fikk. De er nok ganske vant med at jeg roser dem, og jeg kan jo ikke annet, for de er jo verdens mest vidunderlige gutter:) He he… I dag har jeg laget en svær panne tomatsaus, 50 kjøttboller til tapas-servering i helgen, og laget to bunner, en makron som ble bra, og et sukkerbrød som ble miss, til den svære 80-års-kaken jeg skal servere neste helg…eller, ikke servere, levere blir vel mer riktig. Hååper du har hatt en herlig dag, full av gode tilbakemeldinger på komplimentene du har gitt! Takk, sier jeg, og ditto! Du er et godt menneske, og min aller beste blogg-venn 🙂 klemmer i fleng

    18. frustrertfrueihouston: Så koselig at du sier det 🙂 Jeg setter veldig pris på dere som jeg kjenner her inne, og det må jeg få sagt 🙂 Og folk ute også, og det bør jeg også si 🙂 Jeg har rost elevene mine i dag, og det er vel det jeg er best på, men jeg skal ta noen flere på min vei også 🙂 Håper dagen din blir god som gull 🙂 Klemmer kommer flyvende i full fart <3

    19. God morgen! For en fin start på dagen! Jeg ble så glad da jeg leste innlegget ditt. Du er bare fantastisk med nydelig hestehov og sommerfuglvinger, og helt som deg selv også! Unik er vel rette ordet.
      Jeg skal jammen smile til verden i dag og dele gleden! Har jo en helt ny og ubrukt dag foran meg (klokken er bare 07.00 her nå)
      Tusen takk for at du er DU, og et innlegg til å bli glad av!
      Stor klem fra Grete <3

    20. Engla: Jeg minner meg selv på det også 🙂 For jeg er ikke flink nok til det med folk rundt meg, elevene ja , men ikke så mye andre tror jeg.. Ååå , jeg har ikke sett EN gul ennå jeg, men håper nå på å se noen snart 🙂 skal det bli fint i helga? Stor klem fra med til deg min venn <3

    21. folkogdyriskogen: Jeg legger alltid igjen en kommentar, fordi jeg synes det er hyggelig for den jeg har vært inne hos å få kommentarer på det de har skrevet. Og jeg har ALLTID noen meninger 😀 Og i tillegg synes jeg det er hyggelig med den kontakten med den som har skrevet. 🙂 Håper du får en strålende dag og klemmer i vei <3

    22. ritahobbyfoto: Å tusen takk 🙂 Ja, jeg prøver å pynte meg litt 😀 Ja, jeg regner med vi får tidenes sommer og sen-vår, siden tidlig-våren regner bort 😀 men blomster kan vi alltid gi uansett blomstermangel 😀 Ha en fin dag 🙂 klemmer <3

    23. lithanna: Ååå, takk for det 🙂 Ja ,ikke sant det er det. Og jeg VET jeg ikke er flink nok, tenker at folk VET hva man synes, og kjenner sin verdi liksom, men viktig å SI det, og alle kjenner ikke sin verdi og da er det hyggelig å få vite at man faktisk er viktig, gjør ting bra osv 🙂 Ha en fin dag Lithanna 🙂 Klem <3

    24. Takk for påminnelsen fineste og godeste frodith <3
      Du er jo en sann gledespreder, det er ihvertfall sikkert og visst 🙂
      Nå hørte jeg at finværet er på vei og her har de fineste gule blomstene begynt og titte frem, så endelig er våren på vei 🙂
      Ønsker deg en superduper dag videre min venn <3
      Stor go´klem far Engla

    25. Fru Stussli: Å tusen takk Bente 🙂 Og jeg VET du mener det, og at det ikke er fordi jeg har gitt utfordringen, fordi du er flink til sånn ellers også du, å si hyggelige ting og gi ros :-)Nå sitter jeg her veldig glad. Jeg har rost mine elever opp i skyene i dag, og jeg har smilt til ekspeditørene på Narvesen, der jeg pleier å gå innom 🙂 Elevene mine smiler da fra øre til øre, og er helt rød i ansiktet. Så det er nok koselig 🙂 Håper du får verdens beste onsdag min venn <3 Stor diger blomstrende klem <3

    26. Benedikte Ringberg: Tusen takk 🙂 ble glad for rosen :-)Så bra!! Det var meningen det, at du skal føle deg verdsatt 🙂 Har du gitt noen rosende ord til noen i dag, i tillegg til meg ? 🙂

    27. Så koselig 😀 Og takk det samme! Setter veldig pris på at du er innom hos meg og leser også 🙂 Selv i går kommenterte du, enda du ikke hadde “så mye å si” . Og jeg syns det er veldig koselig å komme hit å lese dine innlegg 🙂 Dette er absolutt min type blogg å lese! 🙂 Koser meg mye her ja!
      Sender over en klem og ønsker deg en fiiin dag 🙂

    28. Så fin du er i dag :). Med grå genser , blå bukse, og lilla jakke 🙂
      Regnet øser ned, men får eller senere må det slutte, eller være tomt i begeret 🙂 hi hi.
      Kanskje vi får en kjempe flott sommer for all regnet kommer nå. Hi hi, jeg er altid optimist jeg da 🙂
      Ønsker deg en flott dag , og sen der noen solstråler til deg fra meg, klem 😀

    29. Så god ide! Det skal jeg huske på i dag. Er det noe man ikke skal være gjerrig med, så er det ros og komplimenter 🙂
      Vet du forresten hva jeg liker så godt meg deg frodithvenn?
      Jeg liker så godt når du kommer på “bakrommet” og forteller om små og store ting fra din hverdag. Både de gode tinge og de som er litt trist.
      Jeg liker så godt humoren din. Ofte sitter jeg her og ler høyt når jeg ser kommentarer og innlegg fra deg.
      Jeg liker så godt at du er så inkluderende.
      Jeg liker så godt de fargerike tegningene dine, konkurransene, utstillingene og alt livet du skaper her inne i bloggverdenen.
      Jeg setter stor pris på deg og ditt vennskap 🙂
      I dag skal jeg være flink å si de pene tingene til menneskene rundt meg. Det er jammen fort gjort å glemme i hverdagen.
      Ha en strålende dag frodith
      Vårklemmer i massevis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg